[VOLG] Shire Dara: Van grasmaaier naar wedstrijdpaard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chanelle14

Re: [VOLG] Shire Dara: Van grasmaaier naar wedstrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 08:25

Dankjullie wel! :D

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 20:29

Oh dit vind ik gaaf! :D
Vind dat ze qua basis en houding ook fijn voor elkaar is. Heb ook even op je insta gespiekt en het ziet er allemaal zo makkelijk uit! ;)

Bailando05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 17:54

Leuk veel succes

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 20:38

Queelens schreef:
Oh dit vind ik gaaf! :D
Vind dat ze qua basis en houding ook fijn voor elkaar is. Heb ook even op je insta gespiekt en het ziet er allemaal zo makkelijk uit! ;)

Dat het er makkelijk uit ziet is een goed teken, maar zo voelt het nog lang niet altijd hoor, haha!

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 20:38

Ennnnn de teller staat op L2+7! *\o/* *\o/* *\o/*
Vandaag weer naar Herveld geweest en 196 en 187 gereden.
Nog zooooveel dingen om aan te werken, maar we zijn weer goed op weg!

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-18 12:36

Voor de nieuwsgierigen: hierbij een filmpje van onze proef.

Best eng en confronterend om hier neer te zetten, maar toch al een stukje verbetering vergeleken met een van de eerste keren. Grootste punten waar we op dit moment aan werken zijn tempocontrole en het opzij zetten voor mijn been. Thuis gaat dat eigenlijk heel erg goed, maar op wedstrijd wordt ze door de spanning toch nog een beetje te heet en drammerig waardoor ze door mijn been heen loopt. Daarnaast gaat het halsstrekken op vreemd terrein ook nog lang niet voldoende.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 20:47

Inderdaad komt ze wat gehaast over, maar voor de rest een hele nette proef! Ik vind je super netjes zitten. Soms zag ik je drijven, terwijl het tempo imo al wat te hoog lag, is dat wat je bedoelde dat ze door je been heen loopt?

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-18 10:45

Daphara schreef:
Inderdaad komt ze wat gehaast over, maar voor de rest een hele nette proef! Ik vind je super netjes zitten. Soms zag ik je drijven, terwijl het tempo imo al wat te hoog lag, is dat wat je bedoelde dat ze door je been heen loopt?

Ik weet niet precies welk stukje je bedoeld, maar ze voelt voor mijn gevoel of heel heet, of ze valt teveel terug.
Er is nog geen middenweg zeg maar, of in ieder geval nog niet genoeg.
Daarom gaat ze ook nog niet lekker opzij voor mijn been, wat thuis eigenlijk wel heel goed gaat.

Is naar mijn idee een kwestie van km's maken, want het gaat wel steeds beter. :D

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 22:45

Ik plaats een reactie zodat TS weer het topic kan updaten :)

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 08:29

Afgelopen weekend is er een vriendin mee geweest die wel even een stukje training wilde filmen.
We zijn op dit moment vooral hard bezig met de galop en pakken zo af en toe wat stukjes schouderbinnen mee.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:32

Het ziet er inderdaad rustiger uit dan op wedstrijd terrein. Ik doe het je sowieso niet na hoor. Het enige dat me nu opvalt is dat je bij het doorzitten wat te ver naar achteren leunt, terwijl je normaal bij het lichtrijden zo’n ontzetten mooie rechte houding hebt.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 15:26

Daphara schreef:
Het ziet er inderdaad rustiger uit dan op wedstrijd terrein. Ik doe het je sowieso niet na hoor. Het enige dat me nu opvalt is dat je bij het doorzitten wat te ver naar achteren leunt, terwijl je normaal bij het lichtrijden zo’n ontzetten mooie rechte houding hebt.

Klopt, is een dingetje dat gebeurd als ik er even niet op let, haha!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 15:38

Je hebt haar zo mooi aan het lopen! Echt heel knap. Zelf ga je ook steeds netter zitten :)

Ik dacht eerst dat je haar hals wel erg kort hield, maar ik heb nog eens naar je beginposts gekeken en haar hals is gewoon niet zo heel lang :o Zo zie je weer hoe hoe je je kunt verkijken op zoiets.
Het kwam door haar neusje in draf denk ik, die knikt afentoe wat ver door waardoor het er wat gespannen uit ziet (0.56 in het laatste filmpje bv).

Maargoed, ik doe het je zeker niet na :D !

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 16:03

Haha, ja klopt! Ze heeft een korte maar dikke nek, spierbundeltje.

Neusje moeten we inderdaad meer op letten, zeker in het schakelen is dat nog lastig.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 16:08

Ten eerste super knap zeg! Loopt lekker vlot en niet alsof een olifant voorbij dendert :P

Alleen het filmpje van je proef hierboven gekeken. Dit shirt mag eigenlijk niet met zomertenue, je moet korte mouwtjes hebben. Had een vriendin laatst van mij ook dus die moest laatst last minute op het laatst nog een jasje aan. Die stierf half :P

Vond je middendraf zonde, je had haar daar nog iets meer mogen terugsluiten. In de galop zie ik dat ook wel terugkomen. Enige wat voor sluiten werkt is heel veel schakelen naar voor en terug en dan ervoor zorgen dat je je been er wel aanhoudt.

Hierboven vroeg iemand ook waarom je been gaf terwijl ze al best wel hard liep. Zou dat niet kunnen zijn omdat je de impuls wil behouden? Ik ken dat namelijk van mezelf, loopt t beest wel hard maar met net te weinig kracht vanuit achter voor m'n gevoel en daar heb je toch je benen voor nodig.

Heel veel succes verder. Super fijn en sympathiek beeld. Jullie gaan nog wel een stuk verder komen!

Grappig trouwens, je had die donkere foto vanuit Herveld en wilde daarop al reageren of dat Herveld was, maar toen ging ik de berichten daarna lezen en toen kwam ik het vanzelf tegen. Jullie gaan wel als een speer zeg door het L2!

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 22:32

Bedankt voor je feedback suikermeisje, kan me overal wel in vinden! :D

Van het shirtje klopt inderdaad, ik dacht dat het wel mocht en had er al een paar keer in gestart, maar de laatste wedstrijd werd ik toch even naar het juryhokje geroepen. Jammer, want hij was zo lekker luchtig, maar ik snap het wel!

Schakelen zijn we nu inderdaad heel veel mee bezig (in laatste filmpje ook te zien). Galop blijft ons lastigste punt.. Als we zo door gaan verwacht ik dat we in twee wedstrijden het L2 makkelijk uit zijn, maar door die contragalop wil ik eigenlijk nog niet echt over. Misschien dat we het in september eens voor de fun proberen, er blijven natuurlijk nog genoeg onderdelen over waarmee je de boel omhoog kunt halen. De dingen in draf pakt ze namelijk eigenlijk wel lekker op.

Dat van het been geven klopt inderdaad wel! Ze loopt voor het beeld aardig door maar wordt door de spanning wat strakker aan de voorkant, wat ik er dan weer 'uit' wil rijden. Waardoor ze alleen maar harder gaat :') .

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 22:48

Gave combinatie zijn jullie :D

Collega van mij heeft met haar tinker zz-licht gereden, komt met jullie ook vast goed!

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 21:17

Ingeschreven voor een wedstrijd aankomende donderdag!

15 september doen we mee met de Nationale Shire Show en heel stiekem hoop ik dan M te kunnen starten!

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 08:07

Aah gaaf! hoe gaat het trainen in galop nu?

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-18 19:05

Pleun02 schreef:
Aah gaaf! hoe gaat het trainen in galop nu?

Gaat al beter! Wordt al meer bergop, maar zit zeker nog wel werk in.
Contra blijft nu nog even een dingetje, maar komt wel goed.

Eerst eventjes kijken hoe we het aankomende donderdag gaan doen, ze loopt in de trainingen eigenlijk wel lekker! :D

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 18:31

Helaas waren ze me vergeten om op de startlijst te zetten en zat hij uiteindelijk te vol om bij te schrijven.
Volgende week een nieuwe poging!

marit2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 18:45

Wauw! Wat zijn jullie een geweldige combi!
Ik heb als 4 jarig meisje leren rijden op de shire van mijn opa, wat een geweldige beesten zijn het he!
Ik ga je volgen op Instagram!

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 22:52

@marit2403 Ja, het zijn echt gave dieren!

Dit keer is het inschrijven gelukkig wel goed gegaan en mag ik donderdagavond weer de ring in! :D

marit2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:31

chanelle14 schreef:
@marit2403 Ja, het zijn echt gave dieren!

Dit keer is het inschrijven gelukkig wel goed gegaan en mag ik donderdagavond weer de ring in! :D

Veel succes. Ook met je nieuwe uitdaging!

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 19:59

Trotsssss! Nog 1 puntje en we mogen naar het M! *\o/*
Gisteravond weer gestart en helaas zat ik er iets te lang op totdat ik de ring in mocht.
Eigenlijk gewoon mijn eigen schuld, maar de laatste keer dat ik daar reed liep het zo erg in dat ik nog geen 10 minuten in kon rijden. Dat risico wilde ik natuurlijk niet nog een keer nemen...

De eerste proef 191,5 en de tweede proef 183.
In mijn ogen heel reëel gepunt, dus dat is fijn!