En dan is het wachten op nieuws...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Libera

Re: En dan is het wachten op nieuws...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 08:39

Maar Quadrisol is een NSAID, dan zou je sowieso minder symptomen van droes moeten zien als ze dat had omdat het ontsteking/koorts onderdrukt...

Ik zou idd zeker blied laten prikken want nu ben je alleen symptomen aan het bestrijden :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 08:52

Ik lees al vanaf het begin mee en wil je heel veel sterkte wensen.
De duimen draaien hier voor je mooie paardje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 09:26

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt, alleen mestte die van mij nog wel en at ook nog (bikkel). Als ze koortsremmer ingespoten krijgen werkt deze in principe 24u (tenzij er andere versies bestaan?) dus de tijd daarna is belangrijk, of de koorts dan terugkomt of niet. Dat is hier blijkbaar het geval. Dit was bij die van mij ook, dag 1 koorts (tegen de 39°C aan denk ik, maar hij zit altijd laag in temperatuur dus het was wel hoog) en wat hangerig. DA erbij die vond dat de darmen niet 100% klonken. Koortsremmer & buscopan erin en het zou wel beteren. De volgende dag helemaal geen koorts, tot 's avonds (wat logisch is want de DA was ook tegen de avond geweest), dus DA teruggebeld. Omdat hij nog niet zo hoog zat en het weekend was zei de DA het even in de gaten te houden, hij wilde mij niet onnodig op kosten jagen. Maar elk half uur ging die temperatuur omhoog dus na een uur stond de DA toch weer op de stoep. Omdat de darmen weer prima klonken maar het probleem duidelijk nog niet over was heeft hij meteen bloed getrokken en antibiotica gestart (naast nog eens koortsremmer). Afhankelijk van de uitslag zou er dan nog een ander soort gegeven kunnen worden, maar dan waren we tenminste al gestart.

De pony is 2 dagen koortsvrij geweest dus antibiotica sloeg in ieder geval al aan, dachten we. Op dag 3 stond hij met bijna 42°C (op antibiotica dus) en verder totaal geen symptomen (ja, wat slapjes, maar hoe zou je zelf zijn). DA weer gebeld, deze gekomen en onderweg naar stal kreeg hij net de bloeduitslagen binnen, deze waren helemaal prima, perfect gezond paard ... Daardoor dacht de DA in 1 bepaalde richting, waarbij 1 soort antibiotica zou helpen maar dat was een heel gedoe en het kon ook nog steeds verkeerd gaan want die (hoge) koorts was niet goed. De DA heeft ook in overleg met het labo nog een speciale test aangevraagd (naam moet ik opzoeken), heeft ook iets met infecties te maken maar stijgt alleen in de eerste 24u dat de infectie zich voordoet, waardoor het doorgaans geen zin heeft. Deze waarde moest kleiner zijn dan 7 en was groter dan 600! (overigens 2 weken later bij controle ook nog, ik begrijp het ook niet ... )

Nu, om een lang verhaal kort te maken, een week lang elke dag AB-spuiten en nog een dikke maand poeder-AB verder was pony weer helemaal ok en is dat nog steeds, maar het is spannend geweest. Wil hiermee gewoon even aangeven dat ik niet te lang zou wachten en proberen koorts te onderdrukken, als de koorts blijft (terugkomen) is er iets aan de hand en moeten er andere oplossingen gezocht/geprobeerd worden. Succes & sterkte ermee!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 09:34

Ojee renske! Arme pony...hopelijk knapt ze snel op.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-18 10:09

Ze is gezakt naar 38,6 Maar vertrouw het voor geen meter, dus dierenarts is weer gebeld.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 10:16

Heel veel sterkte Renske Y;(.
Ik hoop dat ze er snel achter komen wat het is, of dat ze opknapt...

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 10:21

Maar t laagste van de afgelopen dagen ondanks de medicatie is 38.6? Dat vind ik nog steeds vrij hoog eigenlijk.. denk dat een bloedje trekken idd niet verkeerd is

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-18 10:31

Gisteren heeft ze rond de 37 gezeten.
Maar dat was nadat de dierenarts had gespoten.

Maar omdat ze vanochtend weer hoog was idd de dierenarts gebeld.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 10:47

Wat vervelend. Hopelijk knapt ze snel op.
Temperatuur is lastig zeker als je niet weet wat ze normaal heeft. Net als met mensen zit de ene wat hoger als de andere.

Je gaat nu wel bloed laten trekken?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-18 11:15

Ik heb besloten de dierenarts eerst in haar mond te laten kijken.
Ik denk dat er wat met haar kiezen is rechts.
Ze eet geen brok, als ik een snoepje geef eet ze dat anders dan normaal, en ze reageert vrij heftig als ik rechts duw.

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:20

Ik h b precies het zelfde gehad met min. Paard, ook een virus , maar pas op!!! Door de koorts kan het zo zijn dat je paard minder tot niks drinkt en krijgt hierdoor lichte uitdroging en krijgt daarna koliek!

Ik heb dit laatste dus mee gemaakt... Geef je paard genoeg te drinken desnoods meng veel water met wat slobber aan...

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-18 11:31

Wendie1992 schreef:
Ik h b precies het zelfde gehad met min. Paard, ook een virus , maar pas op!!! Door de koorts kan het zo zijn dat je paard minder tot niks drinkt en krijgt hierdoor lichte uitdroging en krijgt daarna koliek!

Ik heb dit laatste dus mee gemaakt... Geef je paard genoeg te drinken desnoods meng veel water met wat slobber aan...

Slobber eet ze niet. :+
Maar we hebben haar zowel op stal als op de wei zien drinken.

Maar het zou mij niks verbazen als ze kiespijn heeft.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:32

Renske_W schreef:
Ze eet geen brok, als ik een snoepje geef eet ze dat anders dan normaal, en ze reageert vrij heftig als ik rechts duw.

Mag aannemen da DA mond toch al zeker heeft nagekeken na een aantal bezoeken?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-18 11:38

pol1 schreef:
Renske_W schreef:

Mag aannemen da DA mond toch al zeker heeft nagekeken na een aantal bezoeken?

Da is pas 1 keer geweest.
Gisteravond alleen telefonisch overleg gehad.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-18 11:56

Dierenarts is mondsperder halen, maar we zullen waarschijnlijk naar de praktijk moeten om een foto te laten maken.
Ze begint nu ook lichte zwelling op haar kaak te krijgen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:01

Goed gezien! Een ontstoken kies misschien?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-18 12:21

Ze vermoed een kieswortelontsteking, ze gaat overleggen met collega's, want degene die de foto kunnen beoordelen zijn er vandaag niet.
Maar degene die morgen dienst heeft kan het misschien wel.
Dus wordt morgen en anders maandag een foto maken.

Edit: in haar mond was overigens verder niks te zien, voelen.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:22

Jeetje, wat een narigheid. Sterkte

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:34

Nog steeds geen bloed getrokken? Er vliegt vanalles rond in deze periode, van droes tot rhino.
Sterkte met je pony.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-18 16:42

Babootje schreef:
Nog steeds geen bloed getrokken? Er vliegt vanalles rond in deze periode, van droes tot rhino.
Sterkte met je pony.

We denken niet meer dat het een virus is maar een kieswortelontsteking.
Ze komen zo bloed trekken om naar de ontstekingwaarden te kijken en dan starten we ook de antibiotica vast op.
Maandag willen ze foto's nemen, dus moet nog even wat gaan regelen met werk gezien ik de hele dag moet werken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 17:08

Een kieswortelontsteking, dat is balen, heeft mijn paard ook gehad. Kies moest getrokken worden in de kliniek. Daarna moest ze er een week blijven en de dierenarts moest nog een paar keer komen voor nabehandeling. Al met al was ik toen ruim 2000 euro kwijt. Hoop dat het voor jou en je paardje zal meevallen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-18 18:14

Temperatuur is weer boven de 39 graden.
Dierenarts is net geweest om antibiotica te spuiten, ze heeft ook nog een keer koortsremmer gespoten, die pakt toch meer aan dan de pasta die ze krijgt.
Tevens ook gastrogard gekregen, voor de zekerheid gezien ze toch wat minder eet dan normaal.
Morgen komen ze weer spuiten en dan maandag gaan we foto's maken.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 18:27

Hoe ruikt ze? Ik weet toen wij er een op stal hadden met een kieswortel ontsteking dat het in de hele stal geen harde was van de rottingslucht. Aan dat paard merkte je helemaal niets, gewoon eten en fit, totdat het dusdanig erg was dat er koorts kwam maar toen was er ook meteen die vreselijke lucht.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-18 18:32

Ze ruikt gewoon naar Olivia. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 18:36

Renske_W schreef:
Ze ruikt gewoon naar Olivia. :)

Dan ook droes niet uitsluiten. Ontstekingen in de mond ruik je namelijk wel vaak en door nu van alles te spuiten kan het ook nog eens averechts werken mocht het droes zijn, sterkte. En kliniekwerk kost toch geld, geen optie om haar gewoon nu naar de kliniek te brengen??