Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ayasha schreef:Er is een verschil tussen slap en slungelig en tussen wat dit paard deed.Als je dat niet ziet dan maak je idd best geen opmerkingen. Maar dit dier was onregelmatig op zijn minst. En dat is één van die dingen waarvan ik vind dat je het nooit mag zwijgen om eerlijk te zijn.
Murosch schreef:Time flies, het voelt nog als gisteren toen we de fokplannen aan het maken waren.. Een fijn allround paard, liefst met wat meer maat en body dan moeders en een fijn karakter. Dat waren mijn wensen. Nou hier is ze dan, helemaal compleet en nog toffer dan ik had durven wensen!
Een weekje of 2-3 geleden voor de eerste keer eens de stoute schoenen aangetrokken en in het zadel gezeten. Even zitten, en er weer af. Braaf paard! De tweede keer een klein stukje gestapt aan de longe, geen stap verkeerd, super! De derde keer een rondje in draf aan de longe en een stukje los gestapt, zo fijn. Vandaag de vierde keer en ook het galop-knopje is gevonden, zelfs al los in draf. Lief, braaf dier, geen stap verkeerd gezet. Ik ben zo trots op haar! Zo ontspannen en zo prettig en vol vertrouwen met alles.
Ze zeggen dat een Groninger zadelmak wordt geboren, nou... het lijkt er veel op zo. Deze zomer lekker rustig aan 1 tot 2 keer per week zo bezig, kan ze mooi alles verwerken en positieve ervaringen verzamelen.
Murosch schreef:Echt hoor.. proficiat.![]()
Ieders eigen keuze om hier te reageren, maar dit is zoals wij het doen. Heel simpel. Daar kun je iets van vinden, je erbij neerleggen, of het volgen, wat je wilt. Daarom staat het op bokt, daar is iedereen vrij in. Maar ik hoef me hier door niemand iets te laten opleggen. Dat gebeurt ook niet.
Avalanche81 schreef:Murosch schreef:Echt hoor.. proficiat.![]()
Ieders eigen keuze om hier te reageren, maar dit is zoals wij het doen. Heel simpel. Daar kun je iets van vinden, je erbij neerleggen, of het volgen, wat je wilt. Daarom staat het op bokt, daar is iedereen vrij in. Maar ik hoef me hier door niemand iets te laten opleggen. Dat gebeurt ook niet.
Dit snap ik niet. Als er zoveel info is over dat het niet goed is om op zo'n jong paard te rijden, als er door heel veel wordt aangegeven dat het paard gewoon niet goed loopt....... waarom daar dan niets mee doen?
Informatie is er toch om van te leren?
Ik denk heus niet dat mensen die dingen zeggen om je af te branden, daar geloof ik niks van. En ik denk als jij open staat voor kritiek dat het dan ook geen 1000 keer gezegd wordt. Ik krijg ook wel kritiek, dat is prima. Mijn ervaring is wel dat als je daar iets mee doet, dat dat dan ook minder fel is en zeker niet steeds wordt herhaald.
Ik begrijp dat je het nu wel serieus neemt en daar ben ik blij mee. Ergens ben ik benieuwd naar je volgende filmpje, om te kijken hoe het dan gaat, ergens hoop ik dat je er idd niet meer opstapt en dat we leuke loswerk filmpjes aan de hand zien. Je kunt ook erg leuke dingen doen met je paard zonder erop te gaan zitten.