Z1 debuut en gelijk een 2e plaats

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

finnens

Re: Z1 debuut en gelijk een 2e plaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:28

Gefeliciteerd! Leuk paard, jammer dat je dat minder ziet.. koudbloedjes wat 'hoger' in de sport.

En gewicht... tuurlijk is minder kg bevorderlijk/makkelijker voor het paard. Maar als het heel storend was voor het paard was hij niet op dit niveau gekomen met goed jurycommentaar. Zo dramatisch zal het vast niet zijn.

ginatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:37

Gefeliciteerd en super knap gedaan. Krijg een beetje kriebels als ik sommige reacties lees.. Wilde alleen even zeggen dat je heel trots op jezelf en je leuke haf kan zijn!
Succes verder!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 19:53

finnens schreef:
Gefeliciteerd! Leuk paard, jammer dat je dat minder ziet.. koudbloedjes wat 'hoger' in de sport.

En gewicht... tuurlijk is minder kg bevorderlijk/makkelijker voor het paard. Maar als het heel storend was voor het paard was hij niet op dit niveau gekomen met goed jurycommentaar. Zo dramatisch zal het vast niet zijn.

Nu was dit een Haflingerwedstrijd, maar de Z1 was de grootste klasse van de dag. Toch best gaaf :D

ginatje schreef:
Gefeliciteerd en super knap gedaan. Krijg een beetje kriebels als ik sommige reacties lees.. Wilde alleen even zeggen dat je heel trots op jezelf en je leuke haf kan zijn!
Succes verder!

Dankjewel :)

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:54

Wat een super leuke combinatie! En uiteraard gefeliciteerd met je winstpunt. Ik doe het je niet na met mijn fjord.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:09

Gefeliciteerd! En wat een stoere haflinger heb je! Leuke combinatie!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:21

Laat ze maar kletsen TS.
Jij bent met je " iets zwaardere lijf op een groot zadel en kleine pony " verder gekomen dan veel " skinny jeans types met veel te groot ego."

Uit je reacties lees ik dat je heel goed weet wat je doet en nog te doen hebt.
Volg je eigen weg, dat gaat je zo te zien goed af!!

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:22

Respect voor het feit dat je je Haflinger in zo'n korte tijd naar het Z1 hebt geredenen respect voor hoe je omgaat met de nare reacties in dit topic.
Lekker genieten van het resultaat wat je behaald hebt en blijf vooral geloven in jezelf!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 20:28

L_iek schreef:
Wat een super leuke combinatie! En uiteraard gefeliciteerd met je winstpunt. Ik doe het je niet na met mijn fjord.

Dankjewel.

Elitedeux schreef:
Gefeliciteerd! En wat een stoere haflinger heb je! Leuke combinatie!

Dankjewel. Ben ook zo blij met mijn mannetje <3

RaafSmits schreef:
Laat ze maar kletsen TS.
Jij bent met je " iets zwaardere lijf op een groot zadel en kleine pony " verder gekomen dan veel " skinny jeans types met veel te groot ego."

Uit je reacties lees ik dat je heel goed weet wat je doet en nog te doen hebt.
Volg je eigen weg, dat gaat je zo te zien goed af!!

Ik was niet anders van plan :) thnx

Firelight schreef:
Respect voor het feit dat je je Haflinger in zo'n korte tijd naar het Z1 hebt geredenen respect voor hoe je omgaat met de nare reacties in dit topic.
Lekker genieten van het resultaat wat je behaald hebt en blijf vooral geloven in jezelf!

Ik heb nog genoeg doelen en dromen. <3

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:31

Wat goed, zeg!
Van harte gefeliciteerd!
Knap gedaan van jullie allebei +:)+

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:31

Heel erg knap gedaan TS, gefeliciteerd met je punten en prijs! +:)+ Ik vind jullie een hele leuke combi en ga jullie volgen! Je mag trots zijn op jezelf en je knappe haf!! :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:38

Annet_Dottie schreef:
Gail ik vind je een topper dat je er uberhaupt voor kiest toch weer een topic te openen!
Ik had het natuurlijk op insta en facebook al gezien maar vind het er echt goed uit zien, vind jullie sowieso een heel mooi setje samen! En volledig verdiend die 2e plaats!
Je mag zeker trots zijn op jezelf en op Nash!

Wat betreft de zeurende mensen over dat het plaatje niet mooi is om wat voor reden dan ook. Dit duo heeft maar wel even mooi in hun eerste Z1 wedstrijd een 2e plaats gehaald, dus hoe slecht is het plaatje dan werkelijk? Als je door een jury beloond word met een 2e plek? Denk daar maar eens over na :')
(Sorry word een beetje naar van mensen die altijd zo hard roepen maar het je zelf waarschijnlijk niet na doen :x )

Het gaat niet om het plaatje. Amazone is gewoon te zwaar voor een pony. Ik ben ook geen maatje 36, daarom zit ik ook gewoon op paarden van 170 die kunnen dat wel dragen

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 20:46

Shirley schreef:
Wat goed, zeg!
Van harte gefeliciteerd!
Knap gedaan van jullie allebei +:)+

*D

Jindai schreef:
Heel erg knap gedaan TS, gefeliciteerd met je punten en prijs! +:)+ Ik vind jullie een hele leuke combi en ga jullie volgen! Je mag trots zijn op jezelf en je knappe haf!! :)

Thnx

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:48

finnens schreef:

Exact dit. We weten allemaal dat als we een stuk gaan wandelen met een zwarte rugzak dat minder makkelijk is dan met een lichte rugzak. Maar als je meerdere keren per week met die rugzak traint wordt je sterker en gaat ook dat je op den duur goed af. En dát is denk ik de essentie waar op bokt door veel mensen volledig aan voorbij gegaan wordt, naast het feit dat er nog helemaal geen lange-termijn onderzoeken zijn over welk gewicht nou precies echt schade toebrengt.

Natuurlijk is er ergens een grens, maar die kun je uit dit plaatje niet afleiden. Zonder meer context kun je in dit geval echt niet zwart-wit stellen, zij is te zwaar voor haar paard. Sterker nog, de mensen die de combinatie gezien hebben zijn allemaal lovend en ze zetten samen een hardstikke nette prestatie neer, wat echt niet zomaar lukt als je je paard aan het kapotrijden bent. Dus het is behoorlijk kortzichtig om alleen maar naar het uiterlijk van de ruiter te kijken. En ik zeg bewust uiterlijk, want we wéten helemaal niet hoeveel ze weegt, hoeveel haar haf weegt, en ook de percentages waarmee men graag smijt zijn niks anders dan een richtlijn.

We weten ook allemaal dat hoe zwaarder je bent, hoe meer je hier rekening mee moet houden in je training. Maar als je in een jaar van de L naar het Z rijdt, dan doe je het echt niet zo verkeerd. En als je je er zorgen over maakt, kun je ook aan de TS vragen, goh, hoe pak je dat aan in je training met betrekking tot je gewicht? Wat zegt je osteopaath er van? Etc. Ipv botweg van achter je scherm zonder onderbouwing je mening te moeten verkondigen. Er is veel om dit onderwerp te doen de laatste tijd omdat dit weer typisch zo'n onderwerp is dat door de media enorm uit zijn verband is getrokken en is opgeblazen. Wees geen schaap dat daar klakkeloos achteraan kachelt. Wees wijzer en lees je een beetje in, en vergeet vooral je menselijke kant niet als je toch besluit iemand te bekritiseren. Dat betekend niet dat je geen kritische vragen mag stellen, enkel dat je nadenkt voordat je potentieel kwetsende reacties plaatst zonder verder onderbouwing. Want voel je je daar nou echt beter door? Maakt het je echt een beter mens, de TS zonder onderbouwing te verwijten dat ze té zwaar is? Of het is het meer, ik heb vrijheid van meningsuiting dús ik doe dat ook, of men daar nou op zit te wachten of niet. Wat wil je bereiken met zo'n reactie? En als je er niks mee wil/hoeft te bereiken, waarom plaats je hem dan?

Sorry, ik ben geloof ik een beetje klaar met hoe er met dit onderwerp wordt omgegaan op bokt. Het is overigens ook niet op iemand persoonlijk gericht, maar als je je aangesproken voelt zou ik zeggen, doe er iets mee.

Hele nette prestatie TS! Ik zou zeggen ga zo door! Enorm moedig dat je je foto's op bokt zet, blijf dat vooral ook doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:52

Ik vind het intussen zacht uitgedrukt walgelijk dat een ITP zo wordt verziekt door mensen die enkel maar kunnen zeiken over het gewicht van TS.

TS is oprecht trots op wat ze bereikt heeft. Moet dat nu echt dat er gelijk een dosis kritiek komt? Ik heb wel maatje 36. Door de snit van mijn wedstrijdjas, witte broek en alle blubber op mijn billen zie ik er te paard (en ernaast) er ook wel eens zwaarder uit dan de 50kg die ik weeg.

Als ze tips had gewild over rijtechnische zaken had ze wel een HAW geopend.

En een haflinger is een paard.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:55

Om even terug te komen op mijn eerdere reactie, misschien verkeerd verwoord, maar ik denk dat jullie nog beter kunnen samen werken als ts wat af valt nee ze hoeft geen maatje 36 te zijn dat ben ik ook niet. Ik heb maatje 42 en weerg 78kg en rijd ook met een haflinger x welsh cob van 1.49. Eerder heel wat wedstrijden gereden maar ondertussen geen tijd en zin meer in.
Ik heb respect voor ts dat ze het zo ver schopt maar het kan met minder gewicht alleen maar makkelijker worden toch? Ik woog eerder 85kg en die 7 kilo verschil merk ik echt!
Ook om nog even terug te komen op de stang, hij hangt nu te los, als je teugel klappert krijgt je haffie tikken in zijn mond, je zou er voor kunnen kiezen iets meer contact te nemen op de teugel of de stang gewoon weg te laten :) zoals ik eerder al zei niet l*llig bedoeld :) misschien wel verkeerd verwoord.!

Jullie komen er verder wel! Ik wil graag meer zien van jullie laat je niet tegenhouden om foto's te plaatsen en je moet ook zeker trots en blij zijn! (Zie dit liever als die achterover hangende maatje 36 ruiters ;) )

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:57

TS heeft zelf ook gezegd eerder dat het misschien voor het paard makkelijker zou zijn als ze wat lichter was. En ja dat zal vast wel zo zijn en misschien is TS er wel heel hard mee bezig, maar moet ze het paard dan een jaar stil gaan zetten tot ze is afgevallen?
Ik vind het er op de foto’s prima uitzien en anders zou ze niet al in het Z rijden neem ik aan :)

Mee eens Varekaj! Daarnaast ken ik dunne sprieten die M2 rijden waarvan ik denk, nou...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 20:59

Dankjewel Allegra. Ik kan het niet meer dan met je eens zijn.

Varekaj schreef:
Ik vind het intussen zacht uitgedrukt walgelijk dat een ITP zo wordt verziekt door mensen die enkel maar kunnen zeiken over het gewicht van TS.

TS is oprecht trots op wat ze bereikt heeft. Moet dat nu echt dat er gelijk een dosis kritiek komt? Ik heb wel maatje 36. Door de snit van mijn wedstrijdjas, witte broek en alle blubber op mijn billen zie ik er te paard (en ernaast) er ook wel eens zwaarder uit dan de 50kg die ik weeg.

Als ze tips had gewild over rijtechnische zaken had ze wel een HAW geopend.

Het is een eindeloze discussie. Zeker op bokt.

En dat schreef ik eerder idd ook al. Als ik tips had gewild had ik het topic wel in HAW geplaatst ipv rijden itp.

zanakuzies schreef:
Om even terug te komen op mijn eerdere reactie, misschien verkeerd verwoord, maar ik denk dat jullie nog beter kunnen samen werken als ts wat af valt nee ze hoeft geen maatje 36 te zijn dat ben ik ook niet. Ik heb maatje 42 en weerg 78kg en rijd ook met een haflinger x welsh cob van 1.49. Eerder heel wat wedstrijden gereden maar ondertussen geen tijd en zin meer in.
Ik heb respect voor ts dat ze het zo ver schopt maar het kan met minder gewicht alleen maar makkelijker worden toch? Ik woog eerder 85kg en die 7 kilo verschil merk ik echt!
Ook om nog even terug te komen op de stang, hij hangt nu te los, als je teugel klappert krijgt je haffie tikken in zijn mond, je zou er voor kunnen kiezen iets meer contact te nemen op de teugel of de stang gewoon weg te laten :) zoals ik eerder al zei niet l*llig bedoeld :) misschien wel verkeerd verwoord.!

Jullie komen er verder wel! Ik wil graag meer zien van jullie laat je niet tegenhouden om foto's te plaatsen en je moet ook zeker trots en blij zijn! (Zie dit liever als die achterover hangende maatje 36 ruiters ;) )

De stang kan bijna niet klapperen. Ik gebruik een slobberriempje namelijk. Ik voel me er niet prettig bij om de stang er meer bij te pakken. Dan klapt hij verder door wat compleet onnodig is. Ieder zijn meug natuurlijk.

theadora99 schreef:
TS heeft zelf ook gezegd eerder dat het misschien voor het paard makkelijker zou zijn als ze wat lichter was. En ja dat zal vast wel zo zijn en misschien is TS er wel heel hard mee bezig, maar moet ze het paard dan een jaar stil gaan zetten tot ze is afgevallen?
Ik vind het er op de foto’s prima uitzien en anders zou ze niet al in het Z rijden neem ik aan :)

Mee eens Varekaj! Daarnaast ken ik dunne sprieten die M2 rijden waarvan ik denk, nou...

Ik ga hem zeker niet stil zetten. Ik heb er ook lichtere ruiters op gehad die er niet uit rijden wat hij kan en het er zelfs moeilijk uit kunnen laten zien. Het heeft zo weinig met gewicht temaken.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:59

Varekaj schreef:

Goh een falabella ook maar om daar nou op te gaan zitten

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 21:01

Jester... ik vraag me oprecht af wat je probeert te bereiken? Wil je me het harnas in jagen? Dan slaag je daar allerminst in.

Ik dacht altijd dat je een hele leuke en sympathieke meid bent, maar daar heb ik me blijkbaar in vergist. Jammer.

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:05

knap gedaan TS!! gefeliciteerd! Wat is een slobberriempje?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 21:08

nikysa90 schreef:
knap gedaan TS!! gefeliciteerd! Wat is een slobberriempje?

Afbeelding
Het leren riempje aan de stang is een slobberriempje. Het zorgt er voor dat de stang stabiel blijft liggen in de mond en dat het paard de stang ook niet naar voren toe kan scharen met zijn mond. Zodoende hoef je de stangteugel ook niet mega strak te hebben om de stang stabiel te houden ;)

Verder, dankjewel.

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:10

ah, duidelijk zo met foto. dankjewel!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 21:12

Geen probleem

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:14

Knap gedaan Peelie. Je hebt een mooie haf! Leuke combinatie vind ik het. Knap dat je winst hebt gereden in het Z, je eerste Z-wedstrijd, en dat ook nog met een niet echt gefokt dressuur paardje. Echt heel erg knap vind ik dat.
Mijn merens heeft ook 13,5 cm mond, veel paarden halen dan niet. Dus ik vind het mondje van je paard niet te klein ogen, helemaal niet zelfs.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:15

Tja misschien door dat flatgebouw voor je gezicht te komen maar dat wil niet.

Altijd zeggen mensen nee hij heeft er geen last van, dunne mensen die hupsen is erger. Nee het beide net zo erg. En ja als je aan je paar denkt was je zo niet opgestapt nee. En overal excusus voor verzinnen heb ik een hekel aan, oke het is een paard (en falabella toch ook? Maae dat is dan flauw? maar hij is klein en kan daarom nog steeds niet zoveel dragen. Ookal is het een haflinger. En je stang: je doet er alles aan om hem stil in de mond te hebben en niet aan te raken; waarom heb je hem er dan in vredesnaam inhangen? Voor het plaatje dus?

Maargoed alleen oeh en ah en wauws zijn welkom dus ik zal het erbij laten