Trainen met mijn gouden vriendje.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dancyy

Re: Trainen met mijn gouden vriendje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:25

Ik denk dat TS nu wel genoeg commentaar heeft gehad :o boodschap dat sommigen haar te zwaar vinden is nu echt wel overgekomen denk ik.

TS blijft de baas over haar eigen paarden dus als ze lekker wil rijden blijft ze dat gewoon doen (en terecht imo). Daar gaan nog wat extra ''ik vind het zielig voor het paard'' reacties echt geen verandering in brengen denk ik zo :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:31

TerraHowrse schreef:
TS blijft de baas over haar eigen paarden dus als ze lekker wil rijden blijft ze dat gewoon doen (en terecht imo). Daar gaan nog wat extra ''ik vind het zielig voor het paard'' reacties echt geen verandering in brengen denk ik zo :=

Helaas niet nee.
Het grootste gedeelte wat hier op Bokt zit zijn paardenliefhebbers die een stem aan het paard geven. Dat dat zo word afgekapt zelfs door een mod vind ik zelf heel kwalijk.

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:40

Wat een gaaf dier zeg! Heel veel succes in de sport met jou toffe paardje. Respect ook voor hoe rustig je nog reageert op al die nare reactie's

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:48

Jullie zijn n leuk koppel zo samen!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 16:08

Renskexb schreef:
Wat een gaaf dier zeg! Heel veel succes in de sport met jou toffe paardje. Respect ook voor hoe rustig je nog reageert op al die nare reactie's

Dankjewel :D
babet1991 schreef:
Jullie zijn n leuk koppel zo samen!

Bedankt :)

InfinityT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 16:21

TS: wat ga je op een machtige manier met die opmerkingen om. Je staat er ver boven. Chapeau! Ik denk dat menig ruiter maar een voorbeeld kan nemen aan hoe jij dat paard aan het sjouwen hebt. Misschien af en toe wat strak en op de voorhand, en je bent soms niet helemaal mee in de bewegingen. Maar iedere ruiter, ieder paard en iedere combinatie heeft verbeterpunten, en ik denk dat jij de jouwe wel weet. Daarnaast ook nog eens respect voor je plan van aanpak qua afvallen. Ik hoop dat je het doorzet! Rete gave bok en lekker zo door puzzelen!

Eigenlijk reageer ik nooit in topics, maar deze gaat me aan het hart. Ik vraag me oprecht af of mensen wel door hebben hoe vre-se-lijk erg je iemand het leven zuur kan maken met zulke ongenuanceerde opmerkingen. Ik snap dat we allemaal paardenliefhebbers zijn, maar mensenlief... dit gaat ook om een persoon! Misschien moeilijk te geloven zo verscholen achter een schermpje, maar het gaat hier om iemand van vlees en bloed. Met een hart en gevoelens. Om dan zo'n iemand zo de grond in te boren... ik zou me de ogen uit mijn kop schamen als ik jullie was. Linea recta straatje pesten en discrimineren dit.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 16:32

nonskagek schreef:
TS: wat ga je op een machtige manier met die opmerkingen om. Je staat er ver boven. Chapeau! Ik denk dat menig ruiter maar een voorbeeld kan nemen aan hoe jij dat paard aan het sjouwen hebt. Misschien af en toe wat strak en op de voorhand, en je bent soms niet helemaal mee in de bewegingen. Maar iedere ruiter, ieder paard en iedere combinatie heeft verbeterpunten, en ik denk dat jij de jouwe wel weet. Daarnaast ook nog eens respect voor je plan van aanpak qua afvallen. Ik hoop dat je het doorzet! Rete gave bok en lekker zo door puzzelen!

Eigenlijk reageer ik nooit in topics, maar deze gaat me aan het hart. Ik vraag me oprecht af of mensen wel door hebben hoe vre-se-lijk erg je iemand het leven zuur kan maken met zulke ongenuanceerde opmerkingen. Ik snap dat we allemaal paardenliefhebbers zijn, maar mensenlief... dit gaat ook om een persoon! Misschien moeilijk te geloven zo verscholen achter een schermpje, maar het gaat hier om iemand van vlees en bloed. Met een hart en gevoelens. Om dan zo'n iemand zo de grond in te boren... ik zou me de ogen uit mijn kop schamen als ik jullie was. Linea recta straatje pesten en discrimineren dit.

Dankjewel voor jou mooie woorden. Hij mag idd soms nog wat meer op de achterhand. Nu staan de foto's door elkaar en vind ik het tijdens met losrijden nog niet zo belangrijk dat hij gelijk op achter is. Dat is imo totaal niet realistisch. Eerst lekker voorwaards, naar de hand toe. Dan aantreden en achterhand meer onder plaatsen.

Wbt het onderstaande stukje. Dankjewel. Ik wil dat het mij niet raakt. Maar mijn vorige topic heeft mij wrl flink van slag gebracht. Ik ben echt in mijn omgeving gaan vragen of ik echt zo raar bezig ben. En ik heb gevraagd om bloed en bloed eerlijk te zijn. Van niemand kreeg ik negatieve reacties, maar juist heel veel respect. Tjah. Waar ligt dan de waarheid? Ik vertrouw dan nog het meeste op de mensen die mij en mijn paarden echt kennen en niet een paar bokkers die mij, nog mijn paard kennen en zichzelf heel heldhaftig voelen van achter een toetsenbord.
Laatst bijgewerkt door Peelie op 12-05-17 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 16:34

nonskagek schreef:

Toevallig had ik gisteren bij Nederlands examen een tekst hierover en ik moest gelijk aan dit topic denken. Mensen zijn zo sentiment voor dieren aan het tonen dat het sentiment voor mensen bijna compleet verdwijnt.. in mijn ogen is dat toch best wel zorgelijk. Mensen spugen online maar wat uit zonder na te denken hoe hun woorden de persoon aan de andere kant aan kunnen tasten.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 16:51

Ik zie hier niemand onaardig zijn hoor? Misschien is het confronterend om te lezen maar niemand zegt het om de TS te kwetsen maar omdat ze het voor het paard opnemen want die kan niet praten. Er zijn twee manieren om het te lezen.. Ik zeg het in ieder geval niet om de TS te kwetsen. Ik begrijp haar situatie ook, ik ben door een heftige rugoperatie en lange revalidatieperiode ook te zwaar geworden. Maar ik mag er van mezelf gewoon niet eerder op dan wanneer ik dat weer kwijt ben. Hoe jammer ook en hoe weinig ik er ook aan kan doen, het paard heeft er niet voor gekozen. :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 17:05

Captain schreef:
Ik zie hier niemand onaardig zijn hoor? Misschien is het confronterend om te lezen maar niemand zegt het om de TS te kwetsen maar omdat ze het voor het paard opnemen want die kan niet praten. Er zijn twee manieren om het te lezen.. Ik zeg het in ieder geval niet om de TS te kwetsen. Ik begrijp haar situatie ook, ik ben door een heftige rugoperatie en lange revalidatieperiode ook te zwaar geworden. Maar ik mag er van mezelf gewoon niet eerder op dan wanneer ik dat weer kwijt ben. Hoe jammer ook en hoe weinig ik er ook aan kan doen, het paard heeft er niet voor gekozen. :)

Er zijn genoeg mensen die lopen te zeuren dat het zielig is.

Dat jij er voor kiest om miet te rijden, betekend niet dat ik niet mag rijden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:20

Ik vind je streng in je hand en je zadel te klein voor je bips. Qua gewicht ga ik met de rest mee. In de video vind ik hem geen ontspannen indruk hebben maar goed

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:59

Ik zat net een filmpje te kijken van een dressuur wedstrijd, daar lijkt je zadel ook behoorlijk te klapperen in de draf als jij door zit. Klopt dat?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 18:08

Dit is een ander zadel.....

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:09

ok :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:17

Moderatoropmerking:
Nogmaals er is inmiddels wel genoeg gezegd over het gewicht van TS.TS zegt ook dat ze zich bewust is hiervan en er mee bezig is.
Het is dus niet nodig hierover door te blijven gaan.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:44

Wat een rottopic!

Ik las van pagina 1 tot 5 en zag een haf die beter liep dan menig andere haf. We zijn helaas niet allemaal victoria secret modellen. Je doet je best en bent je bewust van wat je doet. Als het aan deze mensen ligt koop je een groter paard dat betrr bij je past en ik hou van je instelling om jezelf aan te passen naar je dierbare vriend!

Succes met afvallen en je knappe had.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 19:50

GabberGill schreef:
Wat een rottopic!

Ik las van pagina 1 tot 5 en zag een haf die beter liep dan menig andere haf. We zijn helaas niet allemaal victoria secret modellen. Je doet je best en bent je bewust van wat je doet. Als het aan deze mensen ligt koop je een groter paard dat betrr bij je past en ik hou van je instelling om jezelf aan te passen naar je dierbare vriend!

Succes met afvallen en je knappe had.

Dankjewel.

Een groter paard gaat op korte termijn ook niks veranderen aan mijn gewicht. Daarbij ga ik mijn aller beste maatje niet verkopen natuurlijk. Ik vind dat nogal simpel.
Laatst bijgewerkt door Peelie op 12-05-17 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:13

Ik vind het een fijn beeld :-) Hij beweegt inderdaad af en toe niet helemaal los door het lijf (voornamelijk met doorzitten), maar dit zal zich vanzelf oplossen als je éénmaal wat kilootjes kwijt bent. Want verder heb je hem echt leuk aan het sjouwen!

En ivm de opmerkingen in dit topic: ik verbaas me er iedere keer weer over hoe bokkers elkaar de grond in kunnen boren onder het mom 'oh, maar we willen TS alleen maar helpen hoor'. Het is hierboven al gemeld, maar ik vind dat inderdaad naar pesten toe neigen. Je kan bepaalde opmerkingen ook gewoon op een nette manier neerzetten, en als 5 mensen je al zijn voorgegaan hoef je dat echt niet te herhalen.

@Peelie: een pluim hoe je omgaat met deze reacties :j ik merk ook aan je berichten dat je met het welzijn van je dieren bezig bent en hier rekening mee houdt (gewicht verliezen, bijrijder, niet enkel rijden...). Top! Ik wil je dan ook nog veel succes wensen hiermee :-)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 20:28

billionache schreef:
Ik vind het een fijn beeld :-) Hij beweegt inderdaad af en toe niet helemaal los door het lijf (voornamelijk met doorzitten), maar dit zal zich vanzelf oplossen als je éénmaal wat kilootjes kwijt bent. Want verder heb je hem echt leuk aan het sjouwen!

En ivm de opmerkingen in dit topic: ik verbaas me er iedere keer weer over hoe bokkers elkaar de grond in kunnen boren onder het mom 'oh, maar we willen TS alleen maar helpen hoor'. Het is hierboven al gemeld, maar ik vind dat inderdaad naar pesten toe neigen. Je kan bepaalde opmerkingen ook gewoon op een nette manier neerzetten, en als 5 mensen je al zijn voorgegaan hoef je dat echt niet te herhalen.

@Peelie: een pluim hoe je omgaat met deze reacties :j ik merk ook aan je berichten dat je met het welzijn van je dieren bezig bent en hier rekening mee houdt (gewicht verliezen, bijrijder, niet enkel rijden...). Top! Ik wil je dan ook nog veel succes wensen hiermee :-)

Dankjewel!

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:12

muiske07 schreef:
Ookal kan hij jou dragen, ik vind het onterecht naar je paardje

Beetje krom.
Je zegt ookal kan hij haar prima dagen het onterecht is? Wat is daar dan onterecht aan als de pony het gewoon aan kan? Beetje krom hoor...

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 00:12

Agh joh. Sommige mensen hebben een rotdag. Zien haar topic en denken "zo ik ga nu onnozele redenen bedenken om mijn ongenoegen van vandaag eruit te gooien!" Zonde want er wordt ook gezegd groter grover paard? Waarom, staan de koudbloeden door hun kort gebouwde rug niet bekend als betere dragers?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 00:23

Ik ga me even beperken tot het rijtechnische gebeuren :+

Ik zie een paard wat netjes door het lijf loopt, fijn nageeft, mooi de hals over de hele lengte de bovenhalsspier aangespannen. Ik heb het idee dat je wat spanning in je bovenbenen hebt, idd lijkt het zadel iets te klein voor je, en daardoor gaat het doorzitten niet helemaal lekker, lijkt het, en je stuitert daardoor een beetje. Kan het zijn dat je bovenbeen niet helemaal lekker aanligt? Ik lees ergens in het topic fibromyalgie, heeft het daar iets mee te maken?

Van de foto's word ik iig wel blij, van het filmpje wat minder. Los en lang laten je benen, en op je billen zitten, die zacht en ontspannen zijn :) dan zou het beter moeten worden. Ik heb je eerdere topics niet gezien, ik begrijp dat je er meerdere hebt, ik kan dus niets zeggen over vooruitgang.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 01:41

Interessant topic.

Paard heeft er niet voor gekozen om bereden te worden, dus is het onze plicht om het paard zo min mogelijk te hinderen. Zelf lange tijd niet gereden, niet door overgewicht of lengte, maar door gebrek aan souplesse en balans. Ieder voor zich beslist waar hij/zij die grens trekt.

Echter, er zijn zo verschrikkelijk veel ruiters die hun paard enorm in de weg zitten, vaak zonder dat ze het doorhebben. Zelfs op Olympisch niveau denk ik vaak "oei, arm paard". TS hier zit beter mee met de beweging en beter in balans dan zoveel andere ruiters; paard laat dat zien. Daarbij is ze zich bewust van haar probleem en werkt daaraan. Dat kan ik alleen maar super vinden :) En zouden meer ruiters moeten doen.

Trainingstechnisch: Lekker zo door gaan, met focus op achterhandgebruik en impuls. Hij mag echt meer van de grond af komen. Maar dat is natuurlijk een work-in-progress :P

TS, heel veel succes, en ik zie graag over een paar maanden nog een topic van je!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:15

Nirvana verwoord het mooi. Ik zou zelf met dit gewicht ook niet op een paard willen zitten, ik vind dat heel erg oneerlijk naar het paard toe. Zij hebben geen stem en kunnen niet zeggen dat ze het oneens zijn, dat ze het er te zwaar mee hebben.
Datzelfde denk ik echter ook van mensen die compleet niet in balans zijn of mee zijn, de ruiters (ook op hoog niveau) die enkel lijken rond te komen door aan het bit te trekken of hun sporen erin te duwen. Ook zij zouden niet op een paard moeten zitten.

Ik ben zelf ziek, regelmatig last van spierpijn en op mijn slechtste dagen beperk ik mij ook tot grondwerk omdat ik het niet eerlijk vind voor mijn paard om er dan op te kruipen en haar te pesten met mijn gespannen (been/rug)spieren. Moest ik dat doen zou ze ook wel braaf haar rondje lopen, maar ik kan dan niet op een deftige manier releasen als ze iets goed doet.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 15:28

xLes schreef:
Nirvana verwoord het mooi. Ik zou zelf met dit gewicht ook niet op een paard willen zitten, ik vind dat heel erg oneerlijk naar het paard toe. Zij hebben geen stem en kunnen niet zeggen dat ze het oneens zijn, dat ze het er te zwaar mee hebben.
Datzelfde denk ik echter ook van mensen die compleet niet in balans zijn of mee zijn, de ruiters (ook op hoog niveau) die enkel lijken rond te komen door aan het bit te trekken of hun sporen erin te duwen. Ook zij zouden niet op een paard moeten zitten.

Ik ben zelf ziek, regelmatig last van spierpijn en op mijn slechtste dagen beperk ik mij ook tot grondwerk omdat ik het niet eerlijk vind voor mijn paard om er dan op te kruipen en haar te pesten met mijn gespannen (been/rug)spieren. Moest ik dat doen zou ze ook wel braaf haar rondje lopen, maar ik kan dan niet op een deftige manier releasen als ze iets goed doet.

Jij hebt zeker de Mod reactie niet gelezen? ....

Ts: je rijd erg leuk! Ik doe het je niet na! Je haflinger ziet er happy uit. Ga zo door! Top team!