Weten wat je paard van jou vindt? Het kan! Heel bijzonder!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:10

piezze schreef:
Ja daar heb ik niet van terug. Zoals ik al zei. Ik sluit niet uit dat het waar kan zijn. Ik hoop zelfs dat het waar is en zulke dingen bestaan. Ik geloof het alleen (jammer genoeg) niet.
Als dit kan, waarom worden vermiste personen dan zo moeilijk teruggevonden. Vaak zelfs niet.

Die kan ik uitleggen :j
Een van de dingen is namelijk dat de persoon/dier die het doelwit is zich open moet stellen voor contact.

Zelf zou ik niet makkelijk zo iemand inhuren, naar mijn idee kan ik prima mijn eigen dieren lezen en interpreteren.

Overigens weet ik zelf niet wat ik er eigenlijk echt van geloof, aan de ene kant zijn het vaak heel rake dingen en aan de andere kant kàn het gewoon niet waar zijn als ik logisch nadenk.
Laten we zeggen dat ik best het vermoeden heb dat er meer is tussen hemel en aarde.
Laatst bijgewerkt door Azmay op 21-06-17 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:11

Ik vind het allemaal een beetje zweverig overkomen. :')

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:14

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 01-08-22 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:22

En dan zou hettoch nog véél gemakkelijker moeten zijn telepathisch te communiceren met die ene diersoort die onze taal zéker spreekt; de mens. Makkelijk verifieerbaar dat het werkt en zo. Vreemd genoeg lukt dat dan weer niet....

elibeest

Re: Weten wat je paard van jou vindt? Het kan! Heel bijzonder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:40

Nee omdat dat nu net een eigenschap is die de mens heeft " uitgeschakeld" want stel je voor dat je je gevoel en je instincten volgt. Dat kan in de hedendaagse maatschappij natuurlijk niet.
Toeval wil dat ik iemand zeer naast in mijn familie heb die ook op telepatisch niveau contact kan maken met dieren. Met Eigen dieren is dat een stuk lastiger, omdat je voorkennis hebt en vaak dan dingen zelf gaat invullen. Maar ook daar heb ik al zo vaak zeer verassende uitkomsten gezien, van dingen die vooraf echt niet gekend konden zijn, terug te vinden waren of wat dan ook, maar die allen wel kloppend waren.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 15:01

Azmay schreef:
piezze schreef:
Ja daar heb ik niet van terug. Zoals ik al zei. Ik sluit niet uit dat het waar kan zijn. Ik hoop zelfs dat het waar is en zulke dingen bestaan. Ik geloof het alleen (jammer genoeg) niet.
Als dit kan, waarom worden vermiste personen dan zo moeilijk teruggevonden. Vaak zelfs niet.

Die kan ik uitleggen :j
Een van de dingen is namelijk dat de persoon/dier die het doelwit is zich open moet stellen voor contact.

Zelf zou ik niet makkelijk zo iemand inhuren, naar mijn idee kan ik prima mijn eigen dieren lezen en interpreteren.

Overigens weet ik zelf niet wat ik er eigenlijk echt van geloof, aan de ene kant zijn het vaak heel rake dingen en aan de andere kant kàn het gewoon niet waar zijn als ik logisch nadenk.
Laten we zeggen dat ik best het vermoeden heb dat er meer is tussen hemel en aarde.

Neem van mij aan dat iedereen en dan ook iedereen die tegen zijn zin wordt gekidnapt, gegijzeld, vastgehouden wordt zal proberen telepatisch contact te maken / zich ervoor open te stellen om gered te worden. Hoe vaak lukt dit? Op de eerder besproken kat na uit deze topic heb ik het nooit vernomen. Wat kan die kat dat een mens niet kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 16:11

Wat je dan zult horen is dat het slachtoffer teveel angst voelt waardoor het telepathische contact wordt geblokkeerd en het medium dus alleen nog maar uitspraken over de omgeving zal kunnen doen zoals 'er is water in de buurt'. Uitspraken die helaas volledig nutteloos zijn omdat in Nederland nou eenmaal altijd water in de buurt is.
Op die manier wordt alles heel netjes afgebakend; als iets klopt dan komt dat doordat het waar is en ook zo verteld is door het dier, en als iets fout is dan ligt dat aan de omstandigheden waardoor het dier niet goed gehoord kan worden of gaat het over een deel van het leven dat het baasje niet kent.

FasKaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 16:47

Zojuist een consult op afstand aangevraagd bij Symone voor onze hond!
Geen idee of we het moeten geloven of niet maar ik sta er zeker voor open om onze hond beter te begrijpen en hopelijk kan ze ons daarbij helpen :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 16:55

elibeest schreef:
Nee omdat dat nu net een eigenschap is die de mens heeft " uitgeschakeld" want stel je voor dat je je gevoel en je instincten volgt. Dat kan in de hedendaagse maatschappij natuurlijk niet.

Komt dát even goed uit... :roll:

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:05

Ik kan er eigenlijk ook niet in geloven.
Sommige dingen die in dit topic beschreven staan, heb ik ook echt geen idee hoe dat kan, zoals die kat.

Maar in principe zegt iedereen hier op Bokt toch ook altijd dat paarden niet kunnen nadenken zoals wij?
Ik snap niet dat er hier bijvoorbeeld een Reading was waar het paard door gegeven zou hebben dat hij niet naar een andere stal wilde, omdat hij daar niet weg kon rennen bij gevaar.
Paarden kunnen toch niet op zo'n manier over de toekomst denken?
Ze leven in het hier en nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:58

Wat het ook extra lastig maakt in dat stal-geval: als ik aan een willekeurig iemand vraag of hij in zijn huis wil blijven wonen of wil verhuizen, dan is de eerste vraag 'hoe ziet dat nieuwe huis er dan uit? Hoe zijn de buren? Is het in de stad of het platteland? En hoe ziet het eruit, hoe groot is het en zit er ook grond bij of is het een appartement bovenin flat?'.
Maar een paard is wel in staat om puur op de informatie 'nieuwe stal' een weloverwogen oordeel te vellen over of hij hier wil blijven of liever 'daar' zou zijn? Los van of je in telepathie gelooft of niet is die vertaalslag vrij ingewikkeld; stel dat je inderdaad paarden zulke dingen kunt vragen, hoe betrouwbaar is hun antwoord dan als de kans groot is dat ze niet alle implicaties van de vragen begrijpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 22:50

Ik heb symone er niet bij gehad, maar hestaveda.

Was een erg toffe reading met zowel raakvlakken als dingen die niet klopten en ik ook niet makkelijk in iets anders kon zetten.

Paard is blij dat ze weer terug is bij mij, maar is ook boos op mij omdat ik haar zo abrubt heb verkocht 2.5 jaar terug. :-( en ja, dat merk ik in haar gedrag. Ze gaat niet voor me door het vuur en denkt eerder: bekijk het maar. Hoe meer tijd ik met poown doorbreng hoe beter dat gaat.

Voor mij was het een eyeopener. Paard is lief, maar er zit veel leed in. Ze heeft verdriet wat haar 'klachten' veroorzaakt.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 22:59

Dat snapt je paard toch niet :), ze zag je zeker handjeklap doen en een contract laten ondertekenen?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 23:05

pimaude schreef:

Was een erg toffe reading met zowel raakvlakken als dingen die niet klopten en ik ook niet makkelijk in iets anders kon zetten.

Paard is blij dat ze weer terug is bij mij, maar is ook boos op mij omdat ik haar zo abrubt heb verkocht 2.5 jaar terug. :-( en ja, dat merk ik in haar gedrag. Ze gaat niet voor me door het vuur en denkt eerder: bekijk het maar. Hoe meer tijd ik met poown doorbreng hoe beter dat gaat.

Voor mij was het een eyeopener. Paard is lief, maar er zit veel leed in. Ze heeft verdriet wat haar 'klachten' veroorzaakt.

Een paard weet echt niet dat jij haar hebt verkocht. Het paard ziet een nieuwe eigenaar. Een paard kan er ook niet boos om zijn dat jij haar hebt verkocht omdat het paard dat niet wéét. Het zijn geen mensen. :+

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 23:42

pimaude schreef:

Maar het is toch logisch dat ze nu wat afstandelijker is dan voorheen? Je moet de band weer opbouwen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 00:28

Wow chill man.. ik geloof dat ! :-)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 05:10

Ik heb het jaren terug 1 x laten doen.
Weet niet meer bij wie, maar ging over me haflinger.
Het klopte allemaal, dus ja ik geloof er wel in.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 11:15

Ik denk wel dat het goed is om elkaar in elkaars waarde te laten. Als Pimaude dat gelooft hoeft dat niet meteen als "onzin" te worden neergezet.

Vroeger geloofde de mensen ook dat de aarde plat was en als je iets anders zei was je ook gek.

Je hoeft er niet achter te staan of erin te geloven :)

Weetje als iedereen die het laat doen er (net als ik) een fijn gevoel aan over houd is het toch prima? En als je er niet in geloofd is het ook goed.

Ik weet dat je een paard niet moet vermenselijken maar ik kan het niet helpen dat ik dat met mijn eigen dieren gigantisch doe. Over paarden van een ander kan ik prima oordelen en realistisch nadenken als ze iets mankeren, bij mijn eigen dieren gaat dat niet. Ik verwen ze gigantisch terwijl ik dat andere afraad.
Ik kijk naar ze en zie en voel dingen, het maakt mij intens gelukkig, alsof ik echt een band heb met ze. Ik zie gelijkenissen tussen mijn hond en paard terwijl dat niet mogelijk zou moeten zijn. Maar ik ben er gelukkig mee en daarom laat ik het zo. Naar andere ben ik niet zweverig, andere zal ik wel altijd vanuit een reeel beeld advies geven. Ik wil naar andere wel kunnen onderbouwen wat ik denk wat ze moeten doen.
Maar bij mijn eigen diertjes denk ik altijd meteen het ergste :D zijn gewoon mijn kindjes.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 11:54

Ik ben zelf ontzettend nuchter en weet nooit zo goed wat ik er van moet denken....
Toch heb ik zo iemand ingeschakeld toen mijn kat zoek was.
Mijn (jonge) kat was een paar dagen voor oud en nieuw zoek. Ik was in paniek omdat oud en nieuw er aan kwam, en moest er niet aan denken met dat vuurwerk dat hij ergens buiten liep.
Mijn toenmalige stalgenootje zegt ook met dieren te communiceren en doet dit ook als werk.
Baat het niet, dan schaadt het niet, dus stalgenootje een foto gestuurd van de kat.
Stalgenootje belt mij op, zegt dat ik al een paar keer langs de plek ben gelopen waar hij zit maar dat hij te bang is om tevoorschijn te komen.
Ik had een plastic bakje met snoepjes mee waar ik mee rammelde (dat deed ik altijd als ik hem binnen riep), maar ik moest zijn ijzeren voerbakje met brokjes meenemen omdat hij dat beter zou horen (zij wist niet dat ik een ijzeren voerbakje had).
Verder omschreef ze de plek waar hij zat ontzettend goed, wat niet mee viel. Bij ons in de buurt waren namelijk een soort alternatieve project woningen, die lastig te omschrijven zijn als je er niet woont. Stalgenootje woont in een andere plaats en weet mijn adres niet (en nee, dat adres stond niet op google).
Er waren daar een soort overkappingen/carports voor de fietsen van de bewoners gemaakt met een trap naar de bovenste etages. Dit omschreef ze perfect.
Ik ben daarheen gelopen, heb gerammeld met het bakje, en daar kwam een verfrommelde kat in mijn armen gesprongen ....

Wat ik er van vind ? Ik begrijp het niet, maar ik had mijn kat veilig binnen voor het vuurwerk begon.

Er zal inderdaad wel meer zijn tussen hemel en aarde....

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:42

Het zijn wel steeds de katten he? Blijkbaar zijn dat dan telepatischere dieren met ons dan honden of paarden.

Maar ff over dat adres. Wist ze ook jouw naam en telefoonnr niet? Je kan adressen wel degelijk terugvinden op internet als je een aantal gegevens al hebt. Dat hoef je er niet eens zelf op te zetten.
Dan ff adres met streetview en hoppa goeie kans dat een gestresste kat zich in de buurt van zijn huis ergens verstopt. Want ja oudjaar dus overal knallen enzo. Kat durft niet zo ver te wandelen. Maar evengoed heeft het jou geholpen de kat tijdig veilig weer in handen te krijgen dus is het een goede zaak verder natuurlijk.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:01

Jildau schreef:
Cayenne schreef:
Ik vraag me af of er ook mensen zijn die negatief nieuws uit het consult kregen ipv de gelukkige sprookjesverhalen.

Ik ook. Geloof er echt geen bal van maar als ik zie wat ervoor betaald wordt overweeg ik een carrièreswitch. Wil voor dat bedrag gerust tegen mensen zeggen dat hun paard zielsveel van ze houdt en alles voor ze over heeft.

:j

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:05

Ja ik denk dat je vooral goed mensen moet kunnen inschatten op wat ze graag willen horen. De intakegesprekken daar moet je de 1e basisinformatie uithalen en de rest zoek je erbij via internet *\o/*

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:08

Zo zullen de prutsers het misschien doen, de dame waar ik ervaring mee heb zeker niet.
Van mijn merrie stond niets op internet, en vooraf had ze behalve de naam, leeftijd en welke plaats ze staat geen enkele informatie.
Het meest bijzondere wat er uit kwam, en wat niemand behalve een heel klein aantal direct betrokkenen wisten, was dat mijn merrie zei dat ze "ontvoerd" was.
Dat is natuurlijk een hele rare opmerking voor een paard, maar klopte wel.
Zo iets verzin je niet, raadt je niet

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:25

Wil er ook es iemand een verhaal delen die wél details wil vermelden ipv altijd dat vaag blijven?

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:47

De meeste paarden worden ontvoerd in hun ogen. Namelijk met een paar maanden worden ze meestal ineens bij hun moeder weggeplukt en verhuizen ze naar een andere stal, weide. Dus ik kan me voorstellen dat je paard dat rondvertelt. Het is vermoedelijk de meest traumatische ervaring die paarden in hun vroege jeugd meemaken. Vaak komen ze dan op een soort kostschool terecht en vetvolgens in een werkkamp.