7 jarige fjord aan het werk 24-2-2017

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YellowGray

Re: 7 jarige fjord aan het werk 24-2-2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 09:49

Op de filmpjes in 2014 vind ik hem stijf, de meest recente is hij echt kreupel en ik vind zijn bespiering ook veel minder dan in 2014. Zou toch een second opinion nemen bij een andere arts. Zelfs als het stijfheid is had dat écht moeten verbeteren in 2 jaar tijd.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:14

YellowGray schreef:
Op de filmpjes in 2014 vind ik hem stijf, de meest recente is hij echt kreupel en ik vind zijn bespiering ook veel minder dan in 2014. Zou toch een second opinion nemen bij een andere arts. Zelfs als het stijfheid is had dat écht moeten verbeteren in 2 jaar tijd.

Vind ik ook.

Op dit dier rijden en geen medische hulp bieden is dierenmishandeling! ;(

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:33

TS, zou het misschien kunnen dat je paard last heeft van artrose of spat?

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:46

The_Cat schreef:

Het lijkt op mijn pony die spat had inderdaad.. precies dezelfde manier van lopen

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:48

Hij buigt in ieder geval erg slecht in het spronggewricht. Hij wil zijn achterbeen het liefst zo recht mogelijk houden.
fotootje van 30 euro en ts weet een heleboel.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:17

Wat een onwijs leuke pony heb je! Mooi beestje!

Helaas zie ik ook een kreupele pony, ik kan mij heel goed voorstellen dat je schrikt van al deze reacties, en ik kan mij goed voorstellen dat je met je beperking het zelf niet kan voelen.
Zoek op YouTube eens naar filmpjes van andere dravende paarden en kijk hoe ze lopen.

Bespreek het met je ouders en bel alsjeblieft een andere DA. Laat hem op stal komen om je pony los maar ook indien nodig onder het zadel te beoordelen.

Iedereen hier heeft het beste met jullie voor, zorg ervoor dat je nog lang van je pony kunt genieten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:20

Bespreken met haar ouders? Ts is 28. :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:28

xLeoniee schreef:
The_Cat schreef:

Het lijkt op mijn pony die spat had inderdaad.. precies dezelfde manier van lopen

Yup, en zou ook verklaren waarom DA zegt 'Stijf'. Ik heb 4 dierenartsen nodig gehad voor er eentje verder wou gaan toen ik zei dat het niet enkel dat was

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:07

Zou TS zelf nog kunnen reageren?

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:52

Ik denk dat aan de insteek van dit topic volledig voorbij is gegaan, en dat TS niet zo goed meer weet wat ze met ( sommigs best heftige ) reacties moet.
Ik kan uit de OP opmaken dat TS zich echt van geen kwaad bewust is, gezien haar reactie later in dit topic dat de pony in haar ogen stijf is en gebrek aan spieren heeft.
Daarbij komt ook dat TS zelf in al haar andere topics laat zien dat ze echt super maar dan ook echt super lief en begaan is naar haar pony toe!
Ze zal haar pony echt niet doelbewust 'stuk' rijden zoals sommige reacties hier vertellen.
Ik schrik echt van de sfeer die hier in dit topic hangt en misschien is het dan ook een goed idee om TS op een andere manier te benaderen want echt waar sommige zouden hun reactie eens terug moeten lezen.
Dat de pony niet goed loopt is te zien in de filmpjes maar de manier waarop dat meerdere malen gemeld is... :n
Je vangt immers meer vliegen met stroop dan met azijn!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:34

Gezien hoe erg kreupel dit paard is vind ik de berichten nog erg mild. Zeker na de melding van ts dat er niets aan de hand is.
Als je een paard hebt is er verantwoordelijk voor zijn wel het eerste ding als eigenaar.
En herkenning dat er iets mis is met je paard ook. En dit herkent een leek.
En dan ben je verplicht om stappen te ondernemen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:37

Ik word heel verdrietig als ik hier naar kijk.
Ten eerste omdat het arme dier door ploetert met pijn omdat jij dat van hem vraagt (mijn hemel, wat een braaf beest!) en ten tweede omdat jij duidelijk de kennis mist om een paard te houden en denkt op een gezonde pony te rijden.

Hier reageren hoeft niet als je niet meer wil, maar alsjeblieft, laat het dier uitgebreid onderzoeken. Niet omdat wij dat roepen, maar omdat je houdt van je pony.
Succes.

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:48

Ik snap serieus niet hoe je nog op deze pony kan stappen. Dit is echt wel wat meer dan alleen een beetje stijf. Denk alsjeblieft even aan je pony en laat een dierenarts komen als je door blijft rijden wordt het alleen maar erger :)

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:48

Het lijkt wel of hij spat heeft, althans zo loopt hij, ook in galop. Ik zou sowieso foto's laten maken van zijn sprong.

Succes met je pony.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:50

Ianrowan2009 schreef:
Ik denk dat aan de insteek van dit topic volledig voorbij is gegaan, en dat TS niet zo goed meer weet wat ze met ( sommigs best heftige ) reacties moet.
Ik kan uit de OP opmaken dat TS zich echt van geen kwaad bewust is, gezien haar reactie later in dit topic dat de pony in haar ogen stijf is en gebrek aan spieren heeft.
Daarbij komt ook dat TS zelf in al haar andere topics laat zien dat ze echt super maar dan ook echt super lief en begaan is naar haar pony toe!
Ze zal haar pony echt niet doelbewust 'stuk' rijden zoals sommige reacties hier vertellen.
Ik schrik echt van de sfeer die hier in dit topic hangt en misschien is het dan ook een goed idee om TS op een andere manier te benaderen want echt waar sommige zouden hun reactie eens terug moeten lezen.
Dat de pony niet goed loopt is te zien in de filmpjes maar de manier waarop dat meerdere malen gemeld is... :n
Je vangt immers meer vliegen met stroop dan met azijn!

Dit bedoelde ik dus precies..
ik ben gelukkig niet de enige met een hart.

En ik rechtvaardig niet het rijden op een kreupele pony. Wel het thiedeman gedeelte waarover zo extreem wordt gedaan alsof die pony daaraan dood gaat.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:12

Dus jij beweert dat andere geen hart hebben?
Mooie gedachte en mening zeg.

Ik denk dat een heleboel mensen een hart hebben, maar een ernstig kreupele pony zien en zich compleet verbazen dat ts als eigenaar dat zelf niet ziet en later ook nog eens bagatelliseert.
En ja dat het paard ontzettend braaf is en zich dit laat gebeuren. En waarschijnlijk alleen maar de thiedeman en sporen nodig zijn omdat zijn lijf niets anders kan momenteel dan zijn hoofd omhoog houden en niet voorwaarts zijn door pijn.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:22

bruintje123 schreef:
Dus jij beweert dat andere geen hart hebben?
Mooie gedachte en mening zeg.

Ik denk dat een heleboel mensen een hart hebben, maar een ernstig kreupele pony zien en zich compleet verbazen dat ts als eigenaar dat zelf niet ziet en later ook nog eens bagatelliseert.
En ja dat het paard ontzettend braaf is en zich dit laat gebeuren. En waarschijnlijk alleen maar de thiedeman en sporen nodig zijn omdat zijn lijf niets anders kan momenteel dan zijn hoofd omhoog houden en niet voorwaarts zijn door pijn.

Bij ieder woord voel jij je aangesproken hè.
Ach ja, elke fjord die rad loopt is natuurlijk super vlug en nooit sterk of traag..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:27

Nee, ik voel me niet aangesproken, ik vraag me af waar je rare tekst over gaat.

En nee niet elke fjord is goed aan het been enz, maar dat los je dan ook niet op met hulpteugels en sporen.

Maar daar gaat het hier nu niet eens om.
Paard heeft een goed onderzoek bij de dierenarts nodig.
En dan kan er pas weer gekeken worden naar het rijden.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:32

Dat zeg ik pas 4 keer :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:35

Dan heb je toch zeker een vreemde manier van communiceren.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:35

Ook, maar jij blijft ook zeggen dat hij niet dood gaat aan die tiedeman en sporen.
Nee hij gaat er niet dood aan, als ik iemand tegen zijn kop sla gaat hij niet ook niet dood maar is het ook mishandeling.
En dat is wat ts en jij hier bagatelliseren. En daar vallen mensen over.

Precies Nies.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:36

Brrr ik krijg hier echt een heel naar gevoel van in m'n buik. Dat iedereen maar een paard kan kopen, vast kan knopen en op rond kan rijden blijkt hier maar weer uit. Paard is overduidelijk kreupel, hoe kan je daar alsnog opstappen? En doorrijden? En dan ook nog laten filmen, het vervolgens terugkijken en niet zien dat 'ie kreupel is? Sterker nog, TS vindt dat het er blijkbaar meer dan prima uit ziet gezien het op bokt wordt gezet. hoedan? Met zulk inzicht in de gezondheid van je paard is het toch niet verantwoord er zelf één te houden? Ik maak me oprecht zorgen over het welzijn van dit lieve dier, krijg er een heel naar gevoel bij...

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:39

Ik denk dat dit topic een hele andere wending had gekregen als ts op een andere manier had gereageerd. Ipv smoesjes te verzinnen (en zeggen dat de da is geweest en dus is het goed)

Beter geschokt had kunnen reageren dat de da haar had verteld dat alles oke was en ze nu na alle reacties wakker geschut is en alles op alles zou zetten om haar paard gezond te maken!

Maar ondanks de beperking oid die er is vind ik dat zelfs een leek kan zien dat het paard niet goed loopt. En dat vind ik heel erg.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:42

Lienek, dat weet ik wel zeker.
Er liep vorige week een gelijksoort topic.
Maar daar is de ts geschrokken en is meteen maatregelen gaan treffen.
En dat topic heeft dus een heel ander verloop.

Dingen niet herkennen, dat kan. Niet ideaal maar oke.
Er niets van willen leren is wel heel ernstig vind ik.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:48

bruintje123 schreef:
Bespreken met haar ouders? Ts is 28. :)

Oeps :+
Blijkt maar weer dat ik nooit een profiel bekijk.

Dan zal ik het in dit geval met je vriend bespreken en toch een andere DA bellen, kreupelheids onderzoek laten doen met foto's en indien nodig scan/echo, maar echt meid bel een goed aangeschreven kliniek en laat je pony zien, los en onder het zadel.