Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Yacintha schreef:Dat probeer ik inderdaad ook altijd, kijken naar zijn lichaam en proberen zijn trucjes voor te zijn. Helaas doet hij dat precies hetzelfde bij mij haha! Uiteindelijk leer ik zijn trucjes vanzelf kennen en zullen er geen nieuwe meer te vinden zijn voor hem, komt vast goed!
Ik weet zelf ook wel heel goed wat een klophengst in houdt. Hengstengedrag heeft hij niet, hij is omgeven met merries, zowel hier op het terrein als bij de buren, geeft hier geen kik op. Enige reden dat ik hem castreer is vanwege gezondheidsredenen. De dierenarts heeft op mijn aandringen meerdere keren gekeken en hij heeft mij altijd aangeraden om even te wachten tot hij ouder was. Niet ieder veulen is namelijk snel met indalen van testikels en niet ieder veulen laat ze direct hangen.
Dankjewel
Dominantie, geen grenzen respecteren, agressief/gevaarlijk worden etc. Dat kan allemaal verminderen als hij geen hengst meer is, maar zeker als hij geen klophengst meer is. 

danzzz schreef:TS je doet alles goed, jij maakt geen fouten. Opmerkelijk dat jij die geen fouten gemaakt heeft een clinic op HE nodig heeft om een snotneus van 2 wat manieren bij te brengen en dat dit ook nog lukt in die beperkte tijd.
Beter ga je leren van hetgeen mensen je hier proberen te vertellen en dat is kritisch kijken naar waar JIJ steken hebt laten vallen in de opvoeding van dit diertje al is het alleen maar om niet over een paar weken weer terug bij af te zijn.
Is ook beter voor je professionele carriere.
Yacintha schreef:Buiten dat ene filmpje van ruim een jaar geleden, heb je me nooit zien werken. Hoe kun je dan zeggen dat ik me niet bewust ben van mijn houding en hulpen? Als het probleem met zoiets simpels opgelost zou zijn, denk je dan niet dat het met enkele lesjes en hulp al jaren teeug was opgelost? Ik heb een paard met een trauma staan die zo verdomd gevoelig is, dat als ik al denk om mijn schouder te draaien of langzamer te gaan lopen, hij al reageert. Waarom zou ik het bij heb wel kunnen maar Knud dan niet?
tamary schreef:Yacintha schreef:Buiten dat ene filmpje van ruim een jaar geleden, heb je me nooit zien werken. Hoe kun je dan zeggen dat ik me niet bewust ben van mijn houding en hulpen? Als het probleem met zoiets simpels opgelost zou zijn, denk je dan niet dat het met enkele lesjes en hulp al jaren teeug was opgelost? Ik heb een paard met een trauma staan die zo verdomd gevoelig is, dat als ik al denk om mijn schouder te draaien of langzamer te gaan lopen, hij al reageert. Waarom zou ik het bij heb wel kunnen maar Knud dan niet?
Omdat Knud jouw niet serieus neemt. De intentie en intensiteit van jouw hulpen zijn voor hem niet belangrijk genoeg om ze uit te willen voeren.
0407Tamar schreef:tamary schreef:Omdat Knud jouw niet serieus neemt. De intentie en intensiteit van jouw hulpen zijn voor hem niet belangrijk genoeg om ze uit te willen voeren.
Uit 1 pony kun je dat niet afleiden.

Yacintha schreef:Bedankt voor de reacties van mensen die blijkbaar wel van respect hebben gehoord!
Zoals hierboven al is gezegd, heb ik inmiddels wel 100x gezegd dat ik fouten maak en probleem heb, maar ik weiger me hierdoor te laten afkraken of beledigd te worden. Ik heb dit dan ook aangekaart.
Ik snap het wel hoor tamary, het is vanuit 1 pony inderdaad niet te zeggen of mijn intensiteit van de hulpen goed is. Ik ben al lang aan het zoeken en schakelen hierin, bij elk paard is dit anders. Maar het interesseert Knud gewoon niet, hoe intens ik ook in mijn hulpen wordt. En dat is mijn probleem, hoe krijg ik hem gemotiveerd om mee te werken terwijl hij gewoon niet is geïnteresseerd en ik niet grof of gemeen wil worden, als in slaan.
eilleen333 schreef:Wat tof dat je zon goeie ervaring had bij Chris! Kom je ook nog naar de clinics in Castricum of Arnhem? Geloof dat er voor Arnhem nog plek beschikbaar is!
Mja, je kunt ook niet op zo'n evenement een paard even van jetje gaan geven natuurlijk
Yacintha schreef:@tamary ik snap hoe het principe zit, het punt is dat ik in het begin niet twijfelde aan mijn eigen hulpen. Het interesseert hem gewoon totaal niet, hoe zeker ik ook overkom. Het is pas nu dat ik een andere methode ga gebruiken, zoals Chris me heeft geleerd. Dat is nu nog wat onwennig omdat ik het goed moet leren, maar ik pas het eerst toe op andere paarden zodat ik niet gelijk met Knud in de knoop kom.
Voorheen was ik altijd vrij zeker van mijzelf en de methode die ik volgde, omdat ik er eigenlijk nooit problemen heb gehad bij andere paarden. Tot Knud dus.
Joolien schreef:Ik ben in de eerste instantie ook niet van slaan, maar als een paard ver over mijn grens gaat zoals Knud doet, dan kan ie er wel eentje krijgen hoor. Of misschien meer. Zoals ie bij Chris ook zijn ruimte in sprong, pakte Chris nog vriendelijk aanMja, je kunt ook niet op zo'n evenement een paard even van jetje gaan geven natuurlijk
Joolien schreef:Ik ben in de eerste instantie ook niet van slaan, maar als een paard ver over mijn grens gaat zoals Knud doet, dan kan ie er wel eentje krijgen hoor. Of misschien meer. Zoals ie bij Chris ook zijn ruimte in sprong, pakte Chris nog vriendelijk aanMja, je kunt ook niet op zo'n evenement een paard even van jetje gaan geven natuurlijk