Voorval buitenrit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:22

Palmera schreef:
Mars schreef:
En vrouwen moeten elke opmerking maar accepteren en glimlachen, zelf al voelt ze zich er onprettig bij. 'Psst psst lekker schatje' is natuurlijk iets geweldigs om te horen als je gewoon op straat loopt :')

En die krijgt van mij, vergezeld van mijn liefste glimlach ook een "heel charmant van je, hoor" te horen. En ondertussen wandel ik rustig verder. ;)

Dat is net zo eigenwijs als een gewone, boze opmerking :?

Palmera

Re: Voorval buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:23

Nee. Want ik breng het vriendelijk lachend en niet hysterisch gillend :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:29

Volgens mij Ts ook niet, sorry maar waar haal je dat vandaan? Overigens klinkt 'heel charmant van je hoor' niet bepaald 'vriendelijk', maar ik ben vast een sikkeneur.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:34

Ik zit er als vrouw ook niet op te wachten om continu gekeurd te worden. Het lijkt potverdorrie wel alsof je het maar geweldig moet vinden dat je gekeurd wordt omdat je toevallig mooi wordt bevonden. En wat als je niet mooi wordt bevonden door mannen en dus rotopmerkingen te horen krijgt? Is het dan opeens niet goed? Het is enkel een andere zijde van de zelfde medaille: de hedendaagse vrouw is er om gekeurd te worden. Te pas en te onpas, ook als je even met rust gelaten wil worden.
Vroeger toen ik nog jong en onzeker was vond ik het heerlijk om bekeken te worden. Inmiddels weet ik dat ik meer in mijn mars heb dan er lekker uitzien. Oh en toen ik dik was zag geen enkele vent mij staan hoor, terwijl ik toch echt dezelfde persoon was :z

Dus ik snap ts wel, hoewel de opmerking nog heel tam was vergeleken bij wat het kan zijn. Het is handiger om het voor je te houden, maar ook ik wil wel eens wat vaker als completer mens gezien worden. En nee ik ben geen bitter wijf hoor :+ Maar vrouwen mogen wel eens wat meerdimensionaler gezien worden.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:39

AlwaysH schreef:
Volgens mij Ts ook niet, sorry maar waar haal je dat vandaan? Overigens klinkt 'heel charmant van je hoor' niet bepaald 'vriendelijk', maar ik ben vast een sikkeneur.

Dat vrees ik ook :) Als jij in staat bent het negatieve uit een compliment te halen, en het ook presteert het negatieve uit een vriendelijk lachend "heel charmant van je hoor" te halen, vind ik je eigenlijk een grote doemdenker.

Probeer eens wat meer te lachen en de dingen wat luchtiger te zien, het zal je goed doen :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:52

Palmera schreef:
Dat vrees ik ook :) Als jij in staat bent het negatieve uit een compliment te halen, en het ook presteert het negatieve uit een vriendelijk lachend "heel charmant van je hoor" te halen, vind ik je eigenlijk een grote doemdenker.

Probeer eens wat meer te lachen en de dingen wat luchtiger te zien, het zal je goed doen :)

Wat een rare reactie, zeg.
Aangezien ik het niet nodig vind om jou persoonlijk aan te gaan vallen, wat jij nu jammer genoeg wel doet. 'Probeer eens wat meer te lachen.', wat eng; ik heb een stalker! Beetje raar dat je er van uit gaat dat ik nooit lach. :')

Nog steeds vind ik het geen compliment en daar heeft iedereen een mening over, zal dan wel door persoonlijke ervaringen komen. Ik vind trouwens elke reactie hier op eigenwijs, gewoon die mannen de rug toe keren. Het enige wat ik er van denk als je zo reageert ga ik hier maar niet plaatsen, om ruzies te voorkomen.

Ik ontstip, heb gezegd dat TS de volgende keren het café beter kan vermijden als zij zich hier niet prettig bij voelt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:57

AlwaysH schreef:
Palmera schreef:

Wat een rare reactie, zeg.
Aangezien ik het niet nodig vind om jou persoonlijk aan te gaan vallen, wat jij nu jammer genoeg wel doet. 'Probeer eens wat meer te lachen.', wat eng; ik heb een stalker! Beetje raar dat je er van uit gaat dat ik nooit lach. :')

Nog steeds vind ik het geen compliment en daar heeft iedereen een mening over, zal dan wel door persoonlijke ervaringen komen. Ik vind trouwens elke reactie hier op eigenwijs, gewoon die mannen de rug toe keren. Het enige wat ik er van denk als je zo reageert ga ik hier maar niet plaatsen, om ruzies te voorkomen.

Ik ontstip, heb gezegd dat TS de volgende keren het café beter kan vermijden als zij zich hier niet prettig bij voelt.

Ik bevestig je eigen uitspraak, dat je een sikkeneur bent. ;) Ja, het helpt de dingen lachend en luchtiger tegemoed te komen. Daar hoef ik je niet eens voor te stalken, wat ik overigens ook niet doe.
Tevens geldtdit, imo, voor heel veel mensen. De wereld zou zoveel positiever zijn als niet overal zo zwaar aan getild word. :)

En edit: wees niet bang om met mij ruzie te krijgen, ik geef mijn mening en discusieer graag, maar met alle respect ten alle tijde. ;)
Laatst bijgewerkt door Palmera op 17-08-16 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:58

phormicola schreef:
Oh en toen ik dik was zag geen enkele vent mij staan hoor, terwijl ik toch echt dezelfde persoon was :z

Dat is toch echt volstrekt normaal van elke 'vent'.
Gewoon een kwestie van de esthetische normen van onze huidige maatschappij dat te dik niet gewaardeerd wordt als mooi/aantrekkelijk.
Zo vindt jij zelf ook de ene jurk (of broek) mooier dan de andere. Wat jouw smaak is zie je, wat niet jouw smaak is valt weg in de omgeving.
Zo nemen wij mensen nu eenmaal onbewust selectief en subjectief onze wereld waar omdat we anders gek zouden worden van de veelheid aan details.
Als we autorijden 'zien' we bijna geen enkele auto. Alleen een bijzonder model wat we kennen of mooi vinden* nemen we bewust waar.
Exact zo nemen mannen EN vrouwen hun medemensen waar.

Jij schrijft dat jij jouzelf bent. Welnu hou dan gewoon op met van alles bij anderen neer te leggen. Ook jouw perceptie. Dat is JOUW perceptie.

Neem dingen eens niet persoonlijk en leer een compliment accepteren. Dit laatste is tegenwoordig erg moeilijkblijkbaar. Jammer hoor voor degenen die daar moeite mee hebben.

* heb ik een heerlijke anekdote over :j

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 06:30

Weet je wat het probleem is, in zijn algemeenheid, dat heel veel mannen al snel denken, wanneer je reageert, dat je dan ook interesse in meer hebt. Toen ik jong was kon ik een compliment best waarderen, maar als je dan vervolgens als 16-jarige moet proberen om van een 30 jarige af te komen die ineens denkt dat hij kans maakt, dan wordt je vanzelf minder reactief op complimenten. Daarbij zijn sommige complimenten geen compliment "jemig, wat heb jij lekkere dikke tieten" kan ik met de beste wil van de wereld niet als compliment opvatten, maar als irritant en denigrerend.

Het voorbeeld van de 2 dames die jij aanhaald Huertecilla, dat zijn leuke, jonge jongens. Ja, daar krijg ik ook graag complimenten van, dat is geen probleem. Maar jij weet niet hoe het werkelijk als vrouw is in een mannen wereld, niet door af en toe samen met een vrouw wat mee te maken. Laat staan hoe het als jonge meid is, waar het vrouw zijn net komt kijken. Niemand leert je hier ook mee omgaan, negeer het maar en het hoort erbij, boys will be boys. Het is gewoon naar als een man die je opa kan zijn je ineens van top tot teen opneemt terwijl je een ijsje eet en daar een obscene tong gebaar in jouw richting bij maakt. En daardoor wordt je ook minder enthousiast van heren die het wellicht wel goed bedoelen. En de ene persoon is de andere niet natuurlijk. Een vrouw die wat pittiger is zal minder moeite hebben om een vent die ze niet blieft van zich af te schudden dan een vrouw die meer een ja-zegger is en iedereen graag tevreden wil houden (zoals heel veel vrouwen...) dan wordt het makkelijker om bij voorbaat te negeren.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 06:44

Huertecilla schreef:
Neem dingen eens niet persoonlijk en leer een compliment accepteren. Dit laatste is tegenwoordig erg moeilijkblijkbaar. Jammer hoor voor degenen die daar moeite mee hebben.

Meestal ben ik het wel redelijk met je eens HC maar nu toch niet... Ik denk dat het voor een man lastig te begrijpen is dat ook opmerkingen voor vrouwen intimiderend en onprettig kunnen zijn.
Even los van wat TS is overkomen, is een opmerking over uiterlijk of een broek of iets gewoonweg niet altijd een compliment maar meestal een opmerking waar meer achter zit.

Ik snap dat sommige dames dat wel als compliment zien, maar er zijn ook dames die het niet erg vinden om in een kroeg of ergens omarmd te worden, te hangen aan mensen, of anderszins minder moeite hebben met fysiek contact. En dan wellicht ook makkelijker zijn in opmerkingen ontvangen. Als een dame met dr decolleté bloot loopt vind zij het wel leuk om daar complimenten over te krijgen (dit is een aanname). Als ik in een gesloten shirt loop hoef ik niks te horen over 'mooie borsten!' (hoewel het meestal "lekkere tietuh wijffie!" is...

Als er meerdere volwassen mannen bij elkaar zitten en een vrouw of meisje loopt alleen (of met zn tweeen) langs en die groep gaat zich richten op de twee, dan is dat lang niet altijd leuk.
Uit ervaring weet ik dat mannen met jonge meiden te makkelijk denken dat alles maar kan en leuk is.. (en nee, niet alle mannen).
Een fluitje vanaf een stellage door een bouwvakker, okee, want zo snel is die niet beneden. Maar op kortere afstand hoeft het van mij echt niet, hou de opmerking lekker voor je want 9 van de 10 keer is het gewoon geen compliment.
Een dame op een paard die een compliment krijgt over haar broek, haar laarzen, haar zweepje of iets wat daarmee te maken heeft is in mijn ervaring ALTIJD met andere lading.
Of ik heb teveel door de stad gereden te paard: 'zit je lekker?', 'wil je op mij rijden?', 'oh strak broekie hoor!', 'g**l hoor, leren laarzen', 'heb je een langere zweep?' :roll: Als je volwassen ben is dat misschien leuk. Als je tiener bent is het gewoon niet grappig... :n

Ja, zo af en toe zit er het oprechte 'goh, wat een mooi paard :j ' tussen, maar dat verschil hoor je echt wel.

Dus een compliment leren accepteren? nee dankje. Een bepaald soort mannen moet eens leren dat niet alle vrouwen/meiden het leuk vinden om publiek bezit te zijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 07:11

Als ik met een open decolleté loop hoef ik ook niet de hele dag er iets over te horen. Een net compliment prima. Maar zeker niet een boodschap met een dubbele laag of ordinair.

Want ook dat vergeten mannen. Ze zijn niet de enige. Het gaat de hele dag door.

Na 3 "complimenten" met een seksuele lading achter elkaar ben ik er wel zo'n beetje klaar mee.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:14

Cer schreef:
Huertecilla schreef:

Meestal ben ik het wel redelijk met je eens HC maar nu toch niet... Ik denk dat het voor een man lastig te begrijpen is dat ook opmerkingen voor vrouwen intimiderend en onprettig kunnen zijn.

Door sommige vrouwen intimiderend en onprettig ERVAREN WORDEN.

Dat begrijp ik prima.
Ook dat dit niet bij de rest van de wereld ligt maar bij de persoon zelf.

@Amable:
Ja, dat er bij positief reageren op een compliment mogelijk verwachtingen ontstaan kan ik me voorstellen als een ervaring.
Vorig weekeinde nog zei een vriendin tegen me dat ze het zo heerlijk vond dat ze gewoon lief en aanhalig tegen me kan zijn zonder dat ik dat gelijk als wipuitnodiging opvat.
Nu kunnen we daar negatief en vingerwijzend naar die hitsige mannen over doen doch we kunnen ons ook even een stapje achteruit doen. Dan zie je dat er een frustratie is, dat er in onze samenlevingblijkbaar fundamenteel iets scheef* zit. Dat los je niet op door de duimschroeven nog wat strakker aan te draaien.

@NatasjavE:
Een schrootmagnaat merkte ooit op dat er nog nooit iemeand geld verloren heeft aan het onderschatten van de domheid van het brede publiek.
Dat IS nu eenmaal zo.
Ja, je zal dus een lawine aan dezelfde platvloersigheden over een laag decollete uitgestort krijgen.
Daar zit ook een voordeel aan; die ene leuke, gevatte charmante opmerking SPRINGT er uit.
De rest ligt bij jou. ALLE opmerkingen kan je onder je riem steken. De massa laat je verder met een glimlach links en rechts van je decollete afglijden. Die ene echter... Bepaal zelf maar wat je daar mee doet.

* dit 'scheef' is met opzet want het inherent gefrustreerde/onbevredigde (van zowel mannen als vrouwen!!) drijft onze economie.
Een minieme, simpele illustratie is dat sex verkoopt; van make-up en mode tot autos en over cosmetische chirurgie wil ik niet beginnen.
In een dergelijke maatschappij is het effectiever om niets persoonlijk op te vatten en complimenten gepast en als opsteker te accepteren.
@Cer; met 'dat soort mannen' reactie op een in jouw perceptie domme ongewenst platvloersheid creeer je ZELF bij jezelf een negatief gevoel. Daar heeft verder niemand last van. Je kan de maatschappij waarin dit fundamenteel is niet veranderen. Je kan er WEL wat aan doen dat jij je er positief bij voelt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:22

Huertecilla schreef:
Door sommige vrouwen intimiderend en onprettig ERVAREN WORDEN.

Ja, precies...

Citaat:
Dat begrijp ik prima. Ook dat dit niet bij de rest van de wereld ligt maar bij de persoon zelf.
Ik snap nog steeds niet dat je je dan maar alles moet laten zeggen...
Dus een ieder mag zeggen wat ie wil, en dan ligt het aan de ontvanger wat die ermee doet? Zo ken ik er nog wel een paar.... :')

Citaat:
Vorig weekeinde nog zei een vriendin tegen me dat ze het zo heerlijk vond dat ze gewoon lief en aanhalig tegen me kan zijn zonder dat ik dat gelijk als wipuitnodiging opvat.

hiervan mis ik het punt een beetje..

Citaat:
Nu kunnen we daar negatief en vingerwijzend naar die hitsige mannen over doen doch we kunnen ons ook even een stapje achteruit doen.

Dat is niet negatief en vingerwijzend, dat is gewoon noemen dat ook opmerkingen als onprettig en intimiderend kunnen worden ervaren en dat degene die ze uitspreekt ook eens een keer mag nadenken voordat er van alles geroepen wordt...

Citaat:
Ja, je zal dus een lawine aan dezelfde platvloersigheden over een laag decollete uitgestort krijgen.
Daar zit ook een voordeel aan; die ene leuke, gevatte charmante opmerking SPRINGT er uit.
De rest ligt bij jou. ALLE opmerkingen kan je onder je riem steken. De massa laat je verder met een glimlach links en rechts van je decollete afglijden. Die en echter... Bepaal zelf maar wat je daar mee doet.

Als je volwassen bent, prima. En dan nog vind ík het persoonlijk niet okee. Maar als het bijv een tienermeisje betreft, nee, dan zeker niet. Dan hou je je platvloerse opmerkingen maar voor je.

Citaat:
In een dergelijke maatschappij is het effectiever om niets persoonlijk op te vatten en complimenten gepast en als opsteker te accepteren.

Ja maar daar gaan we weer... er is een verschil tussen een compliment (wat je zeker mag accepteren, waarom niet?) en een platvloerse opmerking die, ongeacht de woordkeuze, door de intonatie simpelweg geen compliment is, maar een platvloerse ongewenste opmerking. Waarom moet iemand dat zeggen? Ik vind dat wel een interessant gegeven.. wat drijft iemand om dat soort opmerkingen te maken? Leuk? Stoer? Of wat.. ?
(overigens vraag ik mij dat voor meer opmerkingen af, maar hier gaat het om een bepaald soort opmerking)

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:28

Wat is bokt toch raar, in een ander topic over foto's maken van kinderen vond iedereen dit niet kunnen, maar jonge meiden die worden nageroepen is dan wel weer doodnormaal :=

Dat er mensen zijn die het leuk vinden om zo'n 'compliment' te krijgen, fijn voor jullie.
Maar je moet natuurlijk niet denken dat iedereen zo is en je in iemands anders plek proberen voor te stellen.

En dat de reactie niet slecht bedoeld is.... Je hoort echt wel duidelijk hoe een reactie moet overkomen en dat weet iedereen hier goed genoeg.

Ik snap TS heel goed en ik denk dat je best gewoon niet meer langs dat café rijdt, het is gewoon echt gevaarlijk en onaangenaam.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:31

Amable schreef:
Maar jij weet niet hoe het werkelijk als vrouw is in een mannen wereld, niet door af en toe samen met een vrouw wat mee te maken.

WAT een dooddoener.
Jij wel hoe mannen die zogenaamde mannenwereld ervaren? Wat mannen voelen/denken en hoe die een compliment bedoelen, daarmee verwachten?

In mijn ervaring, generaliserend:
Mannen weten dat ze niet weten wat/hoe vrouwen denken/voelen.
Vrouwen denken dat ze wel weten wat/hoe mannen denken/voelen.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:36

Ik ga me toch even in de discussie mengen. Zal eerst even duidelijk maken: ja ik ben een vrouw.

Waarom zijn we zo snel beledigd tegenwoordig? Waarom is een compliment meteen met bijbedoelingen? En zelfs als er een achterliggende gedachte is, waarom moet je daar meteen op ingaan?

Je doet je best er fatsoenlijk uit te zien. In de winkel koop je een rijbroek omdat hij niet alleen lekker zit maar ook omdat je hem leuk vind staan. De mannen is het café hebben een drankje op en iets minder rem en zeggen dat ze het een leuke broek vinden. Wat is het hele probleem??
En zelfs als ze haar benen, billen bedoelen? Ook daarvoor doe je toch je best er, naar je eigen mening, zo leuk mogelijk uit te zien? Deze mannen waarderen het vrouwelijk schoon en geef ze eens ongelijk!

Als vrouw kan je toch gewoon het compliment accepteren en geen gehoor geven aan de door jou opgevatte bijbedoeling? Beetje positief blijven is nog nooit iemand slechter van geworden..

En dan lees ik ook nog ergens in een topic dat vrouwen dat niet doen. Nou vrouwen doen het zeker! Misschien pakken ze het anders aan maar ze doen het wel! Echter heb ik er nog nooit een man een punt van horen maken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:39

Huertecilla schreef:
WAT een dooddoener.
Jij wel hoe mannen die zogenaamde mannenwereld ervaren? Wat mannen voelen/denken en hoe die een compliment bedoelen, daarmee verwachten?

In mijn ervaring, generaliserend:
Mannen weten dat ze niet weten wat/hoe vrouwen denken/voelen.
Vrouwen denken dat ze wel weten wat/hoe mannen denken/voelen.

Hou toch op HC :') dat wat jij zegt is zeker niet wat hier bedoeld wordt...
Of jij kent werkelijk he-le-maal geen mensen in jouw omgeving die nare opmerkingen naar hun hoofd hebben gekregen? Je doet nu net alsof het niet bestaat...
Die mannen die die opmerkingen maken bedoelen dat schunnig, daar is geen woord onduidelijk aan hoor..

Citaat:
Waarom is een compliment meteen met bijbedoelingen?
Omdat dat dan zo is :j

Citaat:
Deze mannen waarderen het vrouwelijk schoon en geef ze eens ongelijk!

:') werkelijk....

@Paulina: het is niet van tegenwoordig... toen ik in mijn tienerjaren door oudere mannen werd aangesproken vond ik het ook niet leuk. Ik vond het bedreigend en intimiderend. En dat is echt al een poosje geleden hoor :j (nu doen ze dat trouwens ook niet meer, en ik moet zeggen dat ik dat toch wel een groot voordeel vind van ouder worden :') )

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:46

Haha, precies, nu ik 35 ben en beter om zou kunnen gaan met dat soort opmerkingen komen ze niet meer :+

En inderdaad HC, ik weet niet hoe een man de wereld beleefd, ben best wel eens benieuwd. Maar ik weet wel dat mannen vaak vinden dat vrouwen niet zo moeilijk moeten doen terwijl ze werkelijk geen idee hebben hoe de wereld voor een vrouw eruit ziet. M.i. heeft een man het oprecht een stukje makkelijker in deze wereld. Maar dat is inderdaad vanuit mijn beleving.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:50

Amable schreef:
Haha, precies, nu ik 35 ben en beter om zou kunnen gaan met dat soort opmerkingen komen ze niet meer :+

-O-

:')

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:51

Waarom heeft iedereen het over een compliment? Als een groepje halfdronken mannen tegen een toevallige voorbijganger opmerkingen roept over kleding en/of uiterlijk vind ik dat dat mijlenver staat van een welbedoeld compliment.
Of een bepaalde uitspraak een compliment is of niet hangt niet alleen van de woorden af maar ook van de context en de non-verbale communicatie. Uiteraard antwoord je vriendelijk op een echt compliment, ook al vind je het maar flauw. Maar een echt compliment is iets wat positief is naar de aangesprokene, in het voorbeeld van TS lijkt het me eerder dat de mannen iets roepen om hun eigen ego op te krikken, onder elkaar wat te lachen met iemand die daar toevallig voorbijkomt. Dat een compliment noemen vind ik wel héél erg naief.
Sommige mensen zijn blij met om het even welke vorm van aandacht, prima. Sommige mensen vinden dergelijke opmerkingen te stom om op te reageren, ook goed. Maar anderen voelen zich er ongemakkelijk bij, gekwetst of zelfs bedreigd. Die mensen verplichten te doen alsof ze het wel prettig vinden, dat is een stap te ver voor mij.
Gelukkig hebben het overgrote deel van de mannen genoeg empathie om zich niet zo te gedragen.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:51

Omdat dat dan zo is??!! Wauw.. Goede onderbouwing :Y)

De tred tegenwoordig is dat iedereen zich snel beledigd voelt. Ellen DeGeneres die een foto bewerkt dat ze op de rug van de snelste man op aarde zit wordt aangesproken voor racisme omdat hij toevallig donker gekleurd is. Een gezettere vrouw word boos als ze niet wordt nagefloten want iedereen moet haar vrouwelijke rondingen maar accepteren. En nu worden 2 meiden aangesproken dat ze een leuke broek aanhebben en deze man wordt afgeschilderd als vieze oude pedofiel. Kom op..

Ik ga vanaf nu gewoon tegen iedereen die ik tegenkomen een compliment geven. Eens kijken hoeveel vrouwen er boos worden en hoeveel mannen ik een glimlach kan bezorgen. :j

Cer, wat valt je haar leuk langs je gezicht als je de klem in je haar hebt!

HC wat een leuke schimmel heb je tussen je benen! (Oke die vind ik grappig := )

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:55

Paulina schreef:
Omdat dat dan zo is??!! Wauw.. Goede onderbouwing :Y)

Ja, omdat dat dán (dus op het moment dat die opmerking gemaakt wordt) zo is.
Dan is het door de intonatie, de manier waarop het gezegd wordt, en eventueel de gezichts uitdrukking een schunnige opmerking. Hoeveel onderbouwing wil je hebben :?

Citaat:
Ik ga vanaf nu gewoon tegen iedereen die ik tegenkomen een compliment geven. Eens kijken hoeveel vrouwen er boos worden en hoeveel mannen ik een glimlach kan bezorgen. :j
Cer, wat valt je haar leuk langs je gezicht als je de klem in je haar hebt!

Leuk bedacht, maar totaal niet relevant in dit verhaal :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:01

Paulina schreef:
HC wat een leuke schimmel heb je tussen je benen! (Oke die vind ik grappig := )

Ik ook :D

en ik begrijp de relevantie van die naar Cer ook prima.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 18-08-16 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:11

Amable schreef:
En inderdaad HC, ik weet niet hoe een man de wereld beleefd, ben best wel eens benieuwd. Maar ik weet wel dat mannen vaak vinden dat vrouwen niet zo moeilijk moeten doen terwijl ze werkelijk geen idee hebben hoe de wereld voor een vrouw eruit ziet. M.i. heeft een man het oprecht een stukje makkelijker in deze wereld. Maar dat is inderdaad vanuit mijn beleving.

Typerend.
Je schrijft dat je benieuwd bent in de context van dat je het toch al beter weet.

Het is imo erg eenvoudig.
Zels al zouden de snel gepikeerde dames gelijk hebben, de wereld is zoals die is en dat ligt buiten onze invloedsfeer.

Ik vraag me af waarom de dames die het allemaal zo goed weten dan negatieve situaties/ een negatief gevoel ervaren?
Als je het allemaal beter weet dan is het makkelijk om het niet persoonlijk op te vatten en daar wel gepast en met het glas half vol op te reageren. Dan weet je dat dit veel beter is voor jezelf.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Doe een ander niet wat je niet wil dat jou geschiedt.
Pluk de dag; durf te leven; zet elk compliment in je hoed; omdat je het waard bent *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:13

Huertecilla schreef:
Mara2000 schreef:
Ik ben gestopt met het lezen van de reakties, want serieus, mn 'bek' valt open.
Of ze nu wel of niet wat had gezegd, of dat nu wel of niet terecht is, waar het TS om gaat is dat er een stel idioten geprobeerd hebben om haar paard te laten schrikken.
En dat is nooit acceptabel, of ze nu dronken waren of niet. Dus ja, ik zou zeker een melding bij het café maken.

Ik lees twee onderwerpen:
- opmerking over de rijbroek
- schreeuwgedrag om haar paard te laten schrikken
Vervolgens gaat het vooral over het eeste verder.
En nee, openbare dronkenschap mag niet. Dat is eigenlijk het ECHTE probleem.
Over alle drie gaan klagen bij cafe dan :)*
Ik denk dat ze gelijk stoppen met verkopen van alcohol houdende dranken :j
Serieus; ja donken gedoe kan irritant zijn, maar dat irriteren doe je jezelf aan en een compliment? Vat het als zodanig op +:)+

Als je elke dag catcalling meemaakt, nooit eens rustig over straat kan zonder 10x opmerkingen naar je hoofd te krijgen. Van vriendelijk en onschuldig, tot doodeng vanuit autos die hun deur opendoen en expliciet zeggen wat je met ze moet doen. Altijd maar weer. dan wordt het op een gegeven moment echt niet heel makkelijk meer om de leuke en aardig bedoelde te scheiden van degene waardoor je je niet meer veilig voelt.

Complimenten schreeuwen naar mensen op straat voelt voor de ontvanger maar zelden als een compliment.
Een bouwvakker vanaf z'n stelling voelt niet bedreigend, maar die "zakenman" die in je oor fluistert hoe mooi je bent en hoopt dat je nog niet getrouwd bent als je in een klein straatje van je tram naar je afspraak loopt wel.