Huertecilla schreef:Door sommige vrouwen intimiderend en onprettig ERVAREN WORDEN.
Ja, precies...
Citaat:
Dat begrijp ik prima. Ook dat dit niet bij de rest van de wereld ligt maar bij de persoon zelf.
Ik snap nog steeds niet dat je je dan maar alles moet laten zeggen...
Dus een ieder mag zeggen wat ie wil, en dan ligt het aan de ontvanger wat die ermee doet? Zo ken ik er nog wel een paar.... 
Citaat:
Vorig weekeinde nog zei een vriendin tegen me dat ze het zo heerlijk vond dat ze gewoon lief en aanhalig tegen me kan zijn zonder dat ik dat gelijk als wipuitnodiging opvat.
hiervan mis ik het punt een beetje..
Citaat:
Nu kunnen we daar negatief en vingerwijzend naar die hitsige mannen over doen doch we kunnen ons ook even een stapje achteruit doen.
Dat is niet negatief en vingerwijzend, dat is gewoon noemen dat ook opmerkingen als onprettig en intimiderend kunnen worden ervaren en dat degene die ze uitspreekt ook eens een keer mag nadenken voordat er van alles geroepen wordt...
Citaat:
Ja, je zal dus een lawine aan dezelfde platvloersigheden over een laag decollete uitgestort krijgen.
Daar zit ook een voordeel aan; die ene leuke, gevatte charmante opmerking SPRINGT er uit.
De rest ligt bij jou. ALLE opmerkingen kan je onder je riem steken. De massa laat je verder met een glimlach links en rechts van je decollete afglijden. Die en echter... Bepaal zelf maar wat je daar mee doet.
Als je volwassen bent, prima. En dan nog vind ík het persoonlijk niet okee. Maar als het bijv een tienermeisje betreft, nee, dan zeker niet. Dan hou je je platvloerse opmerkingen maar voor je.
Citaat:
In een dergelijke maatschappij is het effectiever om niets persoonlijk op te vatten en complimenten gepast en als opsteker te accepteren.
Ja maar daar gaan we weer... er is een verschil tussen een compliment (wat je zeker mag accepteren, waarom niet?) en een platvloerse opmerking die, ongeacht de woordkeuze, door de intonatie simpelweg geen compliment is, maar een platvloerse ongewenste opmerking. Waarom moet iemand dat zeggen? Ik vind dat wel een interessant gegeven.. wat drijft iemand om dat soort opmerkingen te maken? Leuk? Stoer? Of wat.. ?
(overigens vraag ik mij dat voor meer opmerkingen af, maar hier gaat het om een bepaald soort opmerking)