Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Murosch schreef:Bedankt voor de reacties. De Wintec is goed herkend inderdaad, het is een Wintec Pro. Woensdag komt er iemand langs met een partij zadels en dan gaan we passen en proberen. Hopelijk zit er eentje tussen die wel helemaal goed ligt. Dat deze steeds minder goed gaat liggen is me ook opgevallen. Een paar maanden geleden sloot hij achter nog netjes aan, nu niet meer. Ze verandert erg in haar bespiering. Dat is positief te noemen. Dat het zadel op haar schoft ligt, klopt niet, dat weet ik echt zeker omdat ik daar enorm op let. Maar goed, we gaan ermee bezig dus.

. Ik blijf te recht zitten terwijl ik meer mee moet met mijn gewicht in de volte, heb je goed gezien.
. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt hoor. Dit dekje is echt een prutdekje, die krult aan de achterkant altijd wat op, ook al hangt hij gewoon aan het rek. Ik trek mijn dekjes altijd omhoog in de kamer om niet strak te trekken op de schoft inderdaad 
. Ik wil morgen even met Daaleman bellen en eens kijken of we de beugelriemhaken een stukje kunnen verzetten of misschien iets met het zweetblad of de kniewrong kunnen doen zodat mijn benen meer ruimte hebben. Qua kont had het inderdaad iets ruimer mogen zijn, maar ik heb er geen last van dat het ongemakkelijk zit ofzo. Daarbij hoef ik er ook geen 8 uur per dag in te zitten
. Ik ben al lang blij dat ik een zadel heb gevonden die mooi op dit paard past, want ik dacht dat dit onmogelijk zou zijn! 
. In principe is de training die wij doen ook bevorderlijk voor de ontwikkeling van haar buikspieren, dus ik denk dat dat uiteindelijk wel beter gaat worden. Ik denk alleen niet dat het wat gaat uitmaken voor het passen van het zadel, aangezien haar singelgroeve heel ver vooraan ligt en de buik altijd iets in een ronding blijft lopen, dus de singel zal hoe dan ook vooraan willen liggen.