Murosch schreef:Bedankt voor de reacties. De Wintec is goed herkend inderdaad, het is een Wintec Pro. Woensdag komt er iemand langs met een partij zadels en dan gaan we passen en proberen. Hopelijk zit er eentje tussen die wel helemaal goed ligt. Dat deze steeds minder goed gaat liggen is me ook opgevallen. Een paar maanden geleden sloot hij achter nog netjes aan, nu niet meer. Ze verandert erg in haar bespiering. Dat is positief te noemen. Dat het zadel op haar schoft ligt, klopt niet, dat weet ik echt zeker omdat ik daar enorm op let. Maar goed, we gaan ermee bezig dus.
Super dat je werk maakt van een beter passend zadel!
Ik lees stil mee met dit topic, maar misschien is het handig om als je weer met zadelproblemen zit een paar rijfoto's door te sturen naar je osteo/chiro/zadelpasser of wie dan ook (bijvoorbeeld zo een met een rode lijn die het zwaartepunt aangeeft)? In beweging de ligging van een zadel checken is nou eenmaal lastiger dan in stilstand, en aan de hand van een foto kan een professional soms tot andere conclusies komen dan in real life. Dat maakt ook dat je in zo'n topic zo makkelijk langs elkaar heen praat: jij hebt gehoord van een zadelpasser dat het zadel life goed ligt, en Bokkers zien op foto's duidelijk dat dat in beweging niet het geval is.
Maar dat je paard een moeilijke rug heeft voor zowel zadels als dressuur is wel duidelijk. 
By the way: ik zou je zadeldekjes echt goed hoog optrekken in de kamer en daar goed vastbinden, want zeker met zo'n lastige rugvorm trekt het anders al heel snel strak over de schoft en achter het zadel en dat zorgt op de lange termijn voor nog meer problemen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-06-16 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt