Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 17:02

Afbeelding

Dylana en Zyalda hebben gisteren op hun debuut een winstpunt gereden en een 4e plek tussen de grote meiden :D

Ben zo vaak uitgelachen/voor gek verklaard dat k rare fratsen uithaalde met Zya (onder dr buik door, vlak achter dr staan en haar op dr billen tikken enz enz enz)

Er zit nu nl een meisje van net 11 op die niet alleen maar rijd maar ook vrijheidsdressuur met haar doet en haar meer truukjes aanleert (kusje voetje en flemen heeft ze hier geleerd maar madam is nu bezig met jambette enz.. laat zich van dr kont afglijden.. rijd de baan door met halstertje om en neckrope... superschattig om te zien.) Ben blij dat ze zo gelukkig is met Zya en Zya het ook allemaal prima vind en toe staat omdat ze veel toch al heeft "geleerd".

Afbeelding

En ze staat lekker regelmatig op de wei met het paard van haar zus.

Afbeelding

Over een paar weekjes ga ik bij ze kijken en Dylana wil me heeeel graag laten zien wat ze Zya allemaal heeft geleerd :=

Lipstick

Re: Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:45

Wat onwijs leuk!! Geeft vast een goed gevoel dat het zo goed gaat.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:26

Wat fijn dat het nog steeds zo goed gaat! Moet een heerlijk gevoel zijn voor je

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:48

Ik vind het zo ontroerend met hoeveel liefde jij over het paard schrijft. Maar ook met zoveel liefde over het nieuwe bazinnetje.

Echt heel mooi

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 06:30

Dank jullie wel! Ja het voelt zeker goed dat het zo goed gaat met die 2.

Heb t regelmatig best nog even moeilijk, blijf "mijn" prinsesje missen. Maar zo enthousiast als Dylana over Zyalda praat is gewoon echt te schattig en laat mn verdriet wel wat weg ebben.

AS1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 11:07

Mooi geschreven! Sterkte, maar je grote liefde gaat het helemaal top krijgen bij haar nieuwe baasje! :)

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 11:51

Wat een emotioneel topic! Ik had traantjes in mijn ogen na het lezen van de OP. Daarna zag ik dat je het topic twee maanden geleden hebt geopend. Ik ben blij om te zien dat je voor Zy inderdaad het juiste huisje hebt gevonden. Je had volgens mij geen beter baasje kunnen vinden voor Zy! Ze passen heel mooi samen. Leuk dat ze ook aan grondwerk/vrijheidsdressuur doen! Geniet van de "spetterende" show over enkele weekjes! Fijn dat Zy, weliswaar op een andere manier, toch in je leven blijft. Het lijkt mij ontzettend fijn om te zien dat het paard waar je zo veel om geeft, het ontzettend goed heeft op zijn nieuwe adresje en zichtbaar geniet van zijn nieuwe baasje. :-)

Hoe lukt het overigens met je nieuwe uitdaging? Wat een knap paard heb je nu te rijden! :wow: Succes!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 11:58

Ik denk dat je een hele goede keuze hebt gemaakt voor Zyalda. En ook super dat haar nieuwe eigenaresse zo met haar omgaat en oude gewoontes van jou overneemt. Mooi :)

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 12:40

Wat heerlijk om te lezen dat ze zo'n goed huisje heeft gevonden. Wat geweldig dat jij deze jongedame een kleine kans hebt gegeven om dit geweldig mooie dier te kopen. Volgens mij is ze daar prima op haar plek, mijn tranen maakte plaats voor een glimlach toen ik haar met een lach van oor tot oor op dat prachtige beest zag zitten.

Gaat helemaal goed komen volgens mij!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 18:02

Riel schreef:
Wat een emotioneel topic! Ik had traantjes in mijn ogen na het lezen van de OP. Daarna zag ik dat je het topic twee maanden geleden hebt geopend. Ik ben blij om te zien dat je voor Zy inderdaad het juiste huisje hebt gevonden. Je had volgens mij geen beter baasje kunnen vinden voor Zy! Ze passen heel mooi samen. Leuk dat ze ook aan grondwerk/vrijheidsdressuur doen! Geniet van de "spetterende" show over enkele weekjes! Fijn dat Zy, weliswaar op een andere manier, toch in je leven blijft. Het lijkt mij ontzettend fijn om te zien dat het paard waar je zo veel om geeft, het ontzettend goed heeft op zijn nieuwe adresje en zichtbaar geniet van zijn nieuwe baasje. :-)

Hoe lukt het overigens met je nieuwe uitdaging? Wat een knap paard heb je nu te rijden! :wow: Succes!

Awh, bedankt. Ja ik ben ook heel erg blij dat deze mensen op mijn.. nouja Zya haar pad zijn gekomen.

Misschien kan ik als ik er ben van de show wel een filmpje maken :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met het jonge spookje gaat het wel goed, we zijn even back to basics gegaan (afgelopen weken werk aan de longe gedaan) omdat ze veel spanning toonde in de baan (heel erg gespannen, vluchterig en niet achterin de baan willen komen). Momenteel gaat ze liever stappen en grassprietjes plukken achterin de baan dan keihard rondjes om me heen racen dus vandeweek er weer eens op. Kijken of ze dan ook relaxter geworden is :j

Vorige week lekker getut en dr staartje gewassen <3

Afbeelding

Hopelijk binnenkort een keer een (rij)fotoshootje :D

Winged schreef:
Ik denk dat je een hele goede keuze hebt gemaakt voor Zyalda. En ook super dat haar nieuwe eigenaresse zo met haar omgaat en oude gewoontes van jou overneemt. Mooi :)

Dankjewel, was ik wel verbaasd van dat ze t allemaal zo netjes in zich op nam en dat ook zo deed. Had wel gezegd dat als ze dingetjes zo en zo deed dat ze dan ook goed opgevoed zou blijven. Helemaal toppie dus :D en verder speelt ze heel wat af met Zya. Die vind t allemaal wel best geloof ik. Helemaal als er iets lekkers te verdienen valt :=

Shamanqueen schreef:
Wat heerlijk om te lezen dat ze zo'n goed huisje heeft gevonden. Wat geweldig dat jij deze jongedame een kleine kans hebt gegeven om dit geweldig mooie dier te kopen. Volgens mij is ze daar prima op haar plek, mijn tranen maakte plaats voor een glimlach toen ik haar met een lach van oor tot oor op dat prachtige beest zag zitten.

Gaat helemaal goed komen volgens mij!

Ze is 6 dagen per week meerdere uren op stal om te poetsen vlechten knuffelen rijden en spelletjes te doen. Dus die geniet echt wel van haar eigen paard.

Zya vind al dat gefrunnik prima, is niet zon zeikerd en ze is er lekker uit iedere dag. Ook op de wei als t weer t toe laat of in de buitenbak.

Denk dat ze zich wel vermaakt daar :j

Afbeelding

Knuffelen op commando :=

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 18:34

Je bent goed bezig met je mooie, zwarte parel! Succes! :-)

Een filmpje van Zy met de jonge meid lijkt mij leuk om te zien :):). Uiteraard enkel als ouder en meisje het goed vinden.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 16:25

Oooooh TS je openingspost... bij dat cadeau schoot ik echt vol in de jank modus nu ben ik ook wel ongesteld dus sowieso een sentimentele doos nu := . Wat een ontzettend mooi gebaar van de nieuwe eigenaren! En al die filmpjes en foto's, prachtig!

Ik denk dat je een héle nobele en eerlijke keuze naar "je" paard toe hebt gemaakt zo, diep respect! :j

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 17:03

Dankjewel Minjon

DylanaZyalda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:20

S_en_Z schreef:
Ugh.. rotdroom gehad -O- ik ging op bezoek en toen ging ze heel hard hinniken dat ze mee naar "huis" wou.

|(

Hoop zo voor haar dat ze op haar plek is daar en zich goed voelt en blijft voelen.

Mis haar ontzettend..

Samantha, je hoeft je geen zorgen te maken! Ze heeft het super naar haar zin! :) :D

DylanaZyalda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:26

S_en_Z schreef:
Dank jullie wel! Ja het voelt zeker goed dat het zo goed gaat met die 2.

Heb t regelmatig best nog even moeilijk, blijf "mijn" prinsesje missen. Maar zo enthousiast als Dylana over Zyalda praat is gewoon echt te schattig en laat mn verdriet wel wat weg ebben.

Ahwww, Dankjeee ik ben trouwens Dylanaaa!!!! En ik kan jullie verzekeren dat het super gaat met Zy!! Ze kan al heel veel nieuwe dingen. Ben dolgelukkig met haar ik had geen beter paard alls Zy kunnen wensen!

DylanaZyalda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:29

Riel schreef:
Je bent goed bezig met je mooie, zwarte parel! Succes! :-)

Een filmpje van Zy met de jonge meid lijkt mij leuk om te zien :):). Uiteraard enkel als ouder en meisje het goed vinden.

Ik vind het prima! ik ebn Dylana trouwens nieuwe baasje van Zyalda :D

DylanaZyalda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 08:35

Hii,

Ik ben het nieuwe baasje van Zya!

Ze doet het super en vind het hartstikke leuk.
Ze doet altijd vrolijk mee met grond werk en vrijheidsdressuur.
Zya is echt het beste paard wat je je kunt wensen!!
Ze kan al nieuwe trucjes!
En ik heb heel veel zin in de show ( het word leuk!!!)

Xxx Dylana

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 13:45

Wat leuk dat jullie het ontzettend fijn hebben samen :-). Geniet van je mooie paardje en van de vele leuke avonturen die jullie samen beleven. Succes met de show!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 15:00

Hoi Dylana, welkom op bokt! Dikke knuf, Sam

DylanaZyalda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 15:50

S_en_Z schreef:
Ja die heeft hier ook altijd genoeg aandacht gehad, ook van kids. Pennypaard van 1.70 haha

Het is echt een tutje maar ze vind troetelen fantastisch. Vooral dat gefrunnik aan dr manen.

Met wandelen ging ze ook altijd achter je lopen, met dr neus in je haar en dan snuffelen. <3

Hee, Met haar voer komt het goed! Ze krijgt veel hooi! En ik geef meestal als ik heb gereden nog wat bij! En ze komt elke dag een paar uur buiten sochtends dus gras heeft ze ook zat! En als wij gaan verhuizen komt Zya aan huis te staan! En dan krijgt ze sws 2 keer per dag kuil voer en waarschijnlijk 3x per dag brok en ze komt ook paar uur per dag buiten dan!

DylanaZyalda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 15:57

Het gaat super goed met Zy! IK ben echt zo blij met haar! Dankje sam!
Ik heb zin als je langs komt ben al helemaal aan het bedenken en in volgorden zetten hoe het showtje gaat! Haha!!!! En Zya komt ook nog een paar uur per dag buiten! Dus ook gras krijgt ze! en als ik ga verhuizen. krijgt ze wel 2x per dag hooi! En komt ze ook buiten en brok natuurlijk. Want dan komt ze aan huis te staan!!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 16:15

Ooohw wat herken ik je gevoel zo goed !!
M'n ponyliefde is afgelopen zondag verhuist na 10 jaar, dus snap je zo goed!

Gewoon aan toegeven denk ik dan.. net zoals liefdes verdriet :+ zit al vanaf zondag alleen maar thuis met chocolade stomme films kijken, & oude foto's kijken haha.

Je paardje heeft het echt super goed getroffen, dat geeft wel 'n beetje rust.
Alleen makkelijker zal het nooit worden denk.
Dikke knuffel!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 16:19

Jee ik heb je openingspost echt met tranen in mijn ogen gelezen terwijl ik jullie niet eens ken :+
Wat heb je een ongelofelijk moeilijke keuze moeten maken, maar aan haar nieuwe baasje te zien is het wel het juiste moment geweest. Anders had je nu niet zo'n super baasje voor haar gevonden.
(En wat een lief kado heb je gekregen van hun!)

DylanaZyalda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:01

Riel schreef:
Wat leuk dat jullie het ontzettend fijn hebben samen :-). Geniet van je mooie paardje en van de vele leuke avonturen die jullie samen beleven. Succes met de show!

Dankje!! *D *D *D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 19:55

DylanaZyalda schreef:
Het gaat super goed met Zy! IK ben echt zo blij met haar! Dankje sam!
Ik heb zin als je langs komt ben al helemaal aan het bedenken en in volgorden zetten hoe het showtje gaat! Haha!!!! En Zya komt ook nog een paar uur per dag buiten! Dus ook gras krijgt ze! en als ik ga verhuizen. krijgt ze wel 2x per dag hooi! En komt ze ook buiten en brok natuurlijk. Want dan komt ze aan huis te staan!!

Ik twijfel er absoluut niet aan dat je heel erg goed zorgt voor haar lieve Dylana <3

En als jij terug komt van je supercoole vakantie kom ik snel langs.

Ik heb al gehoord van mama dat jullie paardjes straks aan huis komen te staan. Wat zullen Barry en Zyalda het gezellig hebben samen!

Dikke knuffel en tot snel!