Het "We ride 4 pink" event in de Loonse & Drunense Duinen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het "We ride 4 pink" event in de Loonse & Drunense Duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:14

Ik vraag me af waarom er niet gewoon duidelijkheid komt. Ik heb niet zelf meegereden maar wel iemand gesponsord.

Ik denk dat het toch wel een vereiste is om duidelijkheid te scheppen in deze wanorde.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:21

Het staat openbaar op facebook en ik denk dat bokkera inmiddels ook uitleg verwachten, mocht het niet mogen sta vrij het te verwijderen.

Dit is de uitleg van cl die op facebook staat.

Citaat:
Het bedrag is niet direct overgemaakt : hieronder zie je wat CL hierover mededeelde: Er was sprake van een schuld. Bij Suzanne kon het al niet op haar rekening. Een stichting starten kost heel veel geld dus vandaar op mijn rekening. Voor zowel Pink Ribbon als de manege hadden we 2 aparte spaarrekeningen zodat we de bedragen konden splitsen en bijhouden. In November wilde ik het bedrag overmaken naar mijn gewone rekening. Tussen deze overschrijving zit een dag. De volgende dag bleek het bedrag "weg" te zijn. Nu zit ik al langer in de schulden waarvoor ik mijn kop in het zand had gestoken. De harde realiteit was dat er beslag was gelegd op mijn bankrekening. Ik heb de deurwaarder gebeld, ik ben langsgeweest maar het geld krijg ik niet terug. Ik heb meteen pink ribbon op de hoogte gesteld maar Suzanne (nog) niet want ik vond het omdat pink ribbon toch op de hoogte was "eng" om te vertellen met de kans dat het naar buiten zou komen. Met Pink ribbon tot een oplossing kunnen komen. Uiteindelijk toch aan Suzanne verteld met dit als resultaat. Ik ben er absoluut niet trots op, het vreet iedere dag aan me en ik doe wat ik kan. Het is een hele harde leerschool en mensen zijn hard en trekken keiharde conclusies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:30

Leg me is uit dat de rit begin oktober was en begin november pas het geld overgemaakt zou worden?

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:32

Ik heb zelf wel mee gereden, had al tijdje niet bijgelezen,
Maar jeetje wat een verhaal hoop dat er snel Geld als nog daar terecht komt,
en weet niet of volgendjaar *als komt* nog mee wilt rijden,

Ik volg het nog even, ;)

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:37

Ben blij dat ik niet meegereden heb nu ik dit zo hoor. Dan steek je je kop inderdaad in het zand als beslaglegging op de loer ligt en dat serieus 1 dag na ontvangst geld gebeurt, wat denkt deze persoon wel niet! En gelijk heeft ze het verpest voor de komende PR ritten, ben toch al voorzichtig aan wie of wat ik doneer.

Pink Ribbon stuurt volgens mij geen factuur voor de giften die zij ontvangt, is dus geen schuldeiser die in een rijtje staat, dus of het geld überhaupt nog daar terecht komt is volledig afhankelijk van of deze persoon het zélf over gaat maken. Het is een heel bedrag.. Ik denk eerlijk gezegd dat PR kan fluiten naar het geld. Iemand die nu al schulden maakt zal niet ineens bergen geld kunnen sparen.

Sorry maar zo denk ik erover.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:39

...
Laatst bijgewerkt door LukieBradley op 21-12-15 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:42

Dus is het volledig aan cimmy lou of ze hun blijft betalen.. Het is geen officiele schuldeiser.
Laatst bijgewerkt door Geryon op 21-12-15 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:43

LukieBradley schreef:
Het is mijn eigen keus hè om dingen te vertellen en verdedigen die ik weet :j
Hoe je dat ziet moet je zelf weten maar omdat ik persoonlijk dingen heb gezien, ook van PR naar haar zelf.
Wou ik gewoon dingen verduidelijken.
PR heeft geen factuur gestuurd maar maandelijkse machtiging gemaakt :j

Een maandelijkse machtiging? Ik vraag me af hoe dat kan, er is toch geen contract oid?

En van een kaal kiep kunde nie plukke....

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:48

Ben even volledig moe ... Ik kan niet Tot in de treuren toe dingen blijven uitleggen.
Bedoel het alleen maar goed.
Evt vragen kunnen Nog via pb gestuurd worden en verder distantieer Ik me uit het topic want het heeft geen nut :j

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:59

Joh heel lief dat jij je vriendin zo wil verdedigen maar al zou ze binnen een jaar alles terugbetalen, dan zou er 608,- per maand betaald moeten worden. Geloof je het zelf? Heel veel geld hoor..

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:08

Een beslaglegging wordt trouwens altijd Door een deurwaarder persoonlijk aangekondigd. Zodat je nog 2 dagen de tijd heb om iets te regelen en een beslaglegging komt voort uit een uitspraak van een rechter. Dus dit moet ze dan hebben geweten lijkt mij.
Overigens lief van de mensen die haar willen steunen, en een paard verkopen..Ja lastig. Ik zou het ook niet zomaar doen. Maar als ik geen keus zou hebben is het toch iets wat dan moet gebeuren. Een paard is en blijft luxe. Een auto daarin tegen kan nodig zijn.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:17

Starbreeze schreef:
Joh heel lief dat jij je vriendin zo wil verdedigen maar al zou ze binnen een jaar alles terugbetalen, dan zou er 608,- per maand betaald moeten worden. Geloof je het zelf? Heel veel geld hoor..

Het wordt €730 of €750 per maand. Ik wens haar succes..

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:30

Geryon schreef:
Starbreeze schreef:

Het wordt €730 of €750 per maand. Ik wens haar succes..

Is niet te betalen, anders zat je niet in de schulden
En inderdaad kan je geen sponsorgeld of giften gaan eisen als PR zijnde!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:32

Geld is dus gewoon simpelweg... Weg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:34

Wat een wending.. , bizar gewoon. Als je schulden hebt ga je toch niet zoiets organiseren.. Geld is weg foetsie

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:34

Begrijp ik van jou venividi. Dat pr dit niet kan eisen en het dus van de goodwill afhangt of het geld daar terecht komt? Wettelijk gezien dan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:43

magicmist schreef:
Begrijp ik van jou venividi. Dat pr dit niet kan eisen en het dus van de goodwill afhangt of het geld daar terecht komt? Wettelijk gezien dan.

Klopt.

Als ik jou 100 E aanbied en ik zeg na een week... jammer je krijgt het niet.
Kun jij het wettelijk niet opeisen.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:45

Dat is dan echt rot. Ik zeg niet dat cl het niet over gaat maken hoor. Maar is wel rot voor degene die gesponsord hebben omdat je wettelijk dus niets kan..

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:50

Ik durf dat niet met zekerheid te zeggen, omdat de mensen wel geld hebben gedoneerd voor PR. Maar in principe kunnen die inderdaad niks eisen.... Collectanten mogen jou ook niet met dwang geld afhandig maken, komt dus op hetzelfde neer...
Ik zag ook dat de website uit de lucht is en dergelijke, zo blijft er weinig bewijs over voor gedupeerden....

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:53

Langskomen met collecte bus voor doel wat niet bestaat mag ook niet dus er zal ook hieraan echt wel een regel vastzitten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:53

Officieel kunnen degene die het geld naar haar hebben overgemaakt wel een claim leggen bij haar.
Die hebben een overeenkomst met haar dat zij HUN geld over zou maken naar PR.
Maar zoals bekend; van iemand met geen geld valt geen geld te halen.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:03

Er kan wel loon beslag of beslag van rekening gedaan worden zonder rechter van de een op de andere dag.

Aldus iemand die schulden had en dit ook heeft meegemaakt en ja ik opende mijn post en had contact met de bedrijven.
Kon niet aan hun eisen voldoen en had loonbeslag en inkomsten op beide rekeningen waren in beslag genomen.

Dus het gebeurd wel.
Je krijgt dan wel een mededeling in de post maar het gebeurd of je nu wil of niet.
Gewoon een bedrijf.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:05

Lijkt mij een goed plan als ze elke maand een foto van de overschrijving op de fb pagina zet. Stelt iedereen gerust dat het geld beetje bij beetje bij PR terecht komt!

Fabske, dat is als je een bedrijf zelf iets verschuldigd bent. Dat is in deze situatie niet officieel zo geloof ik.

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:07

fabske schreef:
Er kan wel loon beslag of beslag van rekening gedaan worden zonder rechter van de een op de andere dag.

Aldus iemand die schulden had en dit ook heeft meegemaakt en ja ik opende mijn post en had contact met de bedrijven.
Kon niet aan hun eisen voldoen en had loonbeslag en inkomsten op beide rekeningen waren in beslag genomen.

Dus het gebeurd wel.
Je krijgt dan wel een mededeling in de post maar het gebeurd of je nu wil of niet.
Gewoon een bedrijf.

Deze is dan via de rechter aangevraagd :) alleen overheids instanties mogen zelfstandig een dwangbevel inzetten

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:19

VeniVidi schreef:
fabske schreef:

Dus het gebeurd wel.
Gewoon een bedrijf.

Deze is dan via de rechter aangevraagd :) alleen overheids instanties mogen zelfstandig een dwangbevel inzetten

klopt. loopt dan via kantonrechter. Je krijgt het wel altijd van te voren aangekondigd. een zogenaamde exploot.