Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sheran schreef:FriesWytske schreef:Daar kun je je nog wel eens lelijk in vergissen. Paarden kunnen pijntjes heel goed verbloemen. En pas laten zien als het eigenlijk al te laat is.
Ja, dus als ze nergens zin meer in hebben ben je al een stapje verder
). Het was net een frisse jonge hengst. Maar gisteren liep ze vervolgens in vrijheid al door de bak zoals jouw paard onder het zadel (no offense
). Dat is een heel stuk slechter dan normaal voor haar in vrijheid, dus hoe geweldig ze het ook vond en hoe ze ook niet te houden was het is toch te veel voor haar geweest. 
Heeft jouw paard het niet dat ze als ze een dag zo blij door het bos gestuiterd heeft voorop de groep, dat ze de dag erna meer moeite heeft dan anders? Of valt dat mee?
Joolien schreef:Simpel, paarden zijn vluchtdieren, kwetsbaarheid is dodelijk. Een paard met pijn zal dat niet laten merken, die zal net zo lang doorlopen tot het echt niet meer kan. Ik heb paarden zwaar kreupel door het land zien draven puur omdat de rest van de groep aan de ren ging. Ook oortjes erop, maar bijna op 3 benen. Dus blijheid zegt niks. Sommige paarden laten pijn snel zien, worden wat in zichzelf gekeerd, maar andere paarden laten niks zien.
Sheran schreef:Bobje: daar ging het helemaal niet over. Ik sprak in het algemeen. En nee, ik ben niet iemand die overal graag pijn in wil zien, zoals sommigen wel willen. De kliniek zal het zeggen. De afspraak staat aanstaande maandag om 09:00. Op mijn verjaardag. Hoera.
Sheran schreef:Bobje: daar ging het helemaal niet over. Ik sprak in het algemeen. En nee, ik ben niet iemand die overal graag pijn in wil zien, zoals sommigen wel willen. De kliniek zal het zeggen. De afspraak staat aanstaande maandag om 09:00. Op mijn verjaardag. Hoera.
Rindin schreef:maikeltje schreef:Dat is natuurlijk onzin. Ze gaat maandag naar de kliniek.
Maar vindt nog steeds dat haar paard geen pijn aangeeft...

. Ik wilde het toch al, om beter te weten hoe ik kon trainen en wat ze nog aankon. De laatste foto's zijn al zeven jaar oud immers.