Arwen au travail! Foto's + filmpje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Arwen au travail! Foto's + filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 21:32

Als ze happy stappen hebben ze geen ondraaglijke pijn in elk geval. En pijn en happy is iets heel anders dan pijn en nergens zin meer in.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:35

Daar kun je je nog wel eens lelijk in vergissen. Paarden kunnen pijntjes heel goed verbloemen. En pas laten zien als het eigenlijk al te laat is.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 21:35

FriesWytske schreef:
Daar kun je je nog wel eens lelijk in vergissen. Paarden kunnen pijntjes heel goed verbloemen. En pas laten zien als het eigenlijk al te laat is.

Ja, dus als ze nergens zin meer in hebben ben je al een stapje verder :)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:45

Sheran schreef:
Bedankt!

Als ik haar door het bos zie lopen met de oortjes naar voren en als snelste van de groep, krijg ik niet het idee dat ze dan pijn heeft. Ik ben benieuwd wat de dierenarts zegt. Wellicht zijn de bochten van de bak te gevoelig.

Laat de DA alsjeblieft het filmpje uit de OP zien...

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:47

Sheran schreef:
FriesWytske schreef:

Ja, dus als ze nergens zin meer in hebben ben je al een stapje verder :)

Dan ben je dus al te laat. Zie zelf eens duidelijk naar de houding van je paard op je filmpjes. Dan zie je toch dat ze aangeeft dat ze het niet meer trekt.

Heb precies hetzelfde met een vriendin meegemaakt. Haar paard gaf ook duidelijk aan dat het van haar niet meer hoefde. Vriendin wilde dat niet geloven. Want als zij bij haar paard kwam. Was ze vrolijk en ze zag er nog goed uit. Hebben bij haar ook moeten praten als brugman, dat ze eerlijk moest zijn tegenover haar paard. Ze wilde het pas geloven toen de buurman haar belde. En haar vertelde dat hij iedere avond en ochtend met angst bij de paarden ging kijken. Want hij was er dan bang voor dat hij haar dood in het land zou aantreffen. Of zelfs in de sloot vond liggen. Toen pas gingen bij haar de oogkleppen weg. En zag ze wat wij haar al die tijd vertelden. Paard was op en vond het leven niet meer leuk.
Laatst bijgewerkt door FriesWytske op 05-11-15 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 21:51

Ja, ik laat de DA het filmje uit de openingspost zien. Ik laat jullie weten wat hij erover zegt.

En FriesWytske: daar had ik het niet over, ik zei alleen maar dat een paard dat het niet meer verbloemt waarsvhijnlijk verder heen is dan een paard dat het wel kan.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:01

Dat is ook het lastige, als ze het leuk vinden kachelen ze echt overal doorheen. Hier eergisteren op een stap-beetje draf buitenritje geweest van een uurtje, paard werd extreem blij en ging vervolgens huppelend zijwaarts heen en weer springend het bos door (en ik maar alle zeilen bijzetten voor het bij een "kalm voorzichtig bejaardenstapritje" te houden, vergeet het maar }:0 ). Het was net een frisse jonge hengst. Maar gisteren liep ze vervolgens in vrijheid al door de bak zoals jouw paard onder het zadel (no offense :o ). Dat is een heel stuk slechter dan normaal voor haar in vrijheid, dus hoe geweldig ze het ook vond en hoe ze ook niet te houden was het is toch te veel voor haar geweest. -O-

Maar vertel dat zo'n enthousiast dier maar eens, om voorzichtig met zichzelf te zijn en braaf kálm te stappen als de baas dat zegt }:0 Heeft jouw paard het niet dat ze als ze een dag zo blij door het bos gestuiterd heeft voorop de groep, dat ze de dag erna meer moeite heeft dan anders? Of valt dat mee?

Ik ben iig erg benieuwd wat de DA zegt! :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 22:06

Soms de eerste tien minuten wel ja, later niet meer. Maar we stuiteren niet zo hard als jij oor, als ik het zo lees :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:29

Simpel, paarden zijn vluchtdieren, kwetsbaarheid is dodelijk. Een paard met pijn zal dat niet laten merken, die zal net zo lang doorlopen tot het echt niet meer kan. Ik heb paarden zwaar kreupel door het land zien draven puur omdat de rest van de groep aan de ren ging. Ook oortjes erop, maar bijna op 3 benen. Dus blijheid zegt niks. Sommige paarden laten pijn snel zien, worden wat in zichzelf gekeerd, maar andere paarden laten niks zien.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 22:31

Weet ik wel :)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:45

Joolien schreef:
Simpel, paarden zijn vluchtdieren, kwetsbaarheid is dodelijk. Een paard met pijn zal dat niet laten merken, die zal net zo lang doorlopen tot het echt niet meer kan. Ik heb paarden zwaar kreupel door het land zien draven puur omdat de rest van de groep aan de ren ging. Ook oortjes erop, maar bijna op 3 benen. Dus blijheid zegt niks. Sommige paarden laten pijn snel zien, worden wat in zichzelf gekeerd, maar andere paarden laten niks zien.

Amen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:56

Sheran schreef:
Weet ik wel :)

Maar... Je ziet deze tekenen niet bij je eigen paard?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 12:03

Bobje: daar ging het helemaal niet over. Ik sprak in het algemeen. En nee, ik ben niet iemand die overal graag pijn in wil zien, zoals sommigen wel willen. De kliniek zal het zeggen. De afspraak staat aanstaande maandag om 09:00. Op mijn verjaardag. Hoera.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:10

Sheran schreef:
Bobje: daar ging het helemaal niet over. Ik sprak in het algemeen. En nee, ik ben niet iemand die overal graag pijn in wil zien, zoals sommigen wel willen. De kliniek zal het zeggen. De afspraak staat aanstaande maandag om 09:00. Op mijn verjaardag. Hoera.

Daar gaat het in mijn ogen wel om in dit topic. Tja, als jij niet overal pijn in ziet is prima. Maar jij ziet toch ook dat je paard pijn heeft. Want als iedereen dat in dit topic ziet en jij niet. Dan wil ik niet eens weten wanneer jij ziet dat een paard pijn heeft. Hoe duidelijk moet dit paard het nog aangeven.

Super dat je maandag naar de kliniek gaat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:24

Sheran schreef:

Ik zie liever geen pijn. Maar als je het bij dit dier niet ziet, ben je niks meer of minder aan het doen dan je ogen aan het sluiten.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:13

Mensen die pijn wíllen zien? Wij zijn mensen die pijn zien en graag wíllen dat daar wat aan gedaan wordt.

Het grootste probleem is dat jij zijn pijn níet wil zien...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:13

Dat is natuurlijk onzin. Ze gaat maandag naar de kliniek.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:14

maikeltje schreef:

Maar vindt nog steeds dat haar paard geen pijn aangeeft...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 13:50

Rindin schreef:
maikeltje schreef:

Maar vindt nog steeds dat haar paard geen pijn aangeeft...

Rindin dat heb ik nergens gezegd en ik vind jouw opmerking bijzonder kwetsend. Volgens mij moet jij ook het bord voor je hoofd even weghalen. Ik ga niet voor mijn lol 500 euro betalen hoor.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 20:01

Goed dat je verder gaat kijken en naar de kliniek gaat. Hopelijk komt er niet teveel heftigs uit.

Rijtechnisch kan je soms ook al een hoop goed maken, maar dan moet je wel het over een andere boeg gaan gooien dan je deed in het filmpje. Misschien dat ze het 'vroegah' wel aan kon, maar voor nu zijn het allemaal te heftige oefeningen voor je paard. Zeker die plotselinge, haastige wendingen die je op een gegeven moment aan het maken bent. Daar komt je paard al helemaal uit balans lijkt het. Ik zou zo'n paard is rechttoe rechtaan sterker proberen te maken, recht te richten en in balans te krijgen, maar ruimte grote voltes desnoods, maar nog niet die korte wendingen.

maar zo te lezen zijn je ogen wel wat geopend. Het is niet een ramp als je zelf het op een gegeven moment niet meer ziet, dat kan iedereen gebeuren. Je ogen laten openen door de reacties is een hele goede stap. Niet gelijk het ergste van het ergste denken, soms komt het wat harder en doem denkeriger aan als iemand het in geschreven taal zegt. Idd eerst maar eens afwachten wat de kliniek zegt, en mogelijk hebben zij ook goede tips en adviezen wat betreft het opbouwen qua beweging. Ik hoop dat het allemaal meevalt! Dapper dat je de foto's en het filmpje hebt geplaatst en er wat mee doet :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 20:43

Dank je Tancreda :)

Ik wilde haar al een tijd weer eens op de foto laten zetten, maar het was er nog net van gekomen. Dit was een mooie aanleiding :). Ik wilde het toch al, om beter te weten hoe ik kon trainen en wat ze nog aankon. De laatste foto's zijn al zeven jaar oud immers.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 00:41

Even terzijde : ik bekijk het filmpje nu op een andere computer en hij wordt me een partij versneld afgespeeld zeg :wow:
Als jullie dat zo ook zien, snap ik veel opmerkingen veel beter :P. Ik lijk dan idd ook veel onrustiger, maar hij gaat gewoon bijna 1,5x zo snel!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 11:56

Ik hoop oprecht niet dat je dit als smoes gebruikt om er toch weer onderuit te komen dat het niet goed zit?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 12:49

Cinnepin: waarom zou ik dat doen? Waarom zo wantrouwig? En hoe kunnen jullie nou in vredesnaam blijven denken dat ik ergens onderuit probeer te komen? Dat snap ik dus echt niet :n

Sorry, maar ik krijg hier nu een heel naar gevoel bij en ik vind dergelijke reacties echt heel kwetsend en oneerlijk. Denk even na voor je iets opschrijft zeg.

En het filmje versnelt hier op sommige plekken dus serieus. Zo snel kan ik niet eens lichtrijden.
Laatst bijgewerkt door Sheran op 07-11-15 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:00

Ts, gewoon niet meer reageren tot je weet wat de uitslag van de foto's is, dan kun je dat, indien je wil, hier eenmalig neerzetten en dan is het klaar. Ook ik heb gezegd dat je paard niet goed loopt en jij doet er wat aan door een afspraak met een praktijk te maken. Er zijn zoveel mensen die jarenlang een paard hebben en niet helemaal doorhebben dat hun dier niet meer liep dan de jaren ervoor. Dan valt het je rauw op het dak wanneer je vol trots een topic opent en bijna voor mishandelaar uit gemaakt word. Laat gaan, je heb duidelijk gemaakt dat je het beste met je paard voorhebt en verdere onder de gordel opmerkingen moet je gewoon het ene oor in en het andere oor uit laten gaan, sterkte maandag.
Ik hoop dat het meevalt.