Paard verkocht. dood, en aanstaande dinsdag opzoeken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

Re: Paard verkocht. dood, en aanstaande dinsdag opzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:37

Wat een bizar verhaal :=
Maar wel fijn dat je hem zo hebt terug gevonden, maar ik zou wel eens informeren waarom ze zeiden dat hij dood was. Zo'n leugen zou er bij mij niet in gaan.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:56

Wat bizar allemaal! En wat vreselijk dat hij zo vaak van hand naar hand is gegaan :n Hopen dat hij nu zijn forever home heeft gevonden !

Wat een lieve eigenaar heeft hij nu!en wat een superleuke foto van jullie !

Die vorige eigenaar wilde gewoon van je af, wat een ontzettend laffe manier om te zeggen dat ie dood is. Bah!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 18:10

Zonnebloem schreef:
Wat een bizar verhaal :=
Maar wel fijn dat je hem zo hebt terug gevonden, maar ik zou wel eens informeren waarom ze zeiden dat hij dood was. Zo'n leugen zou er bij mij niet in gaan.

Ja dat heb ik destijds al geprobeerd.
maar was al voordat ik t te horen kreeg van haar dat hij zogenaamd dood was van fb afgeknikkerd en geblokt. En kort na t app bericht ook via telefoon geblokkeerd.
Dus dat was zeer duidelijk.
in eerste instantie dacht ik toen dat t was omdat ik inderdaad verder niks met der te maken had. Maar later toen die ineens leefde snapte ik ook ineens waarom ze dat heeft gedaan. Die wist natuurlijk allang dat ik een x terug zou komen bij der.
maar nogmaals zeg dan gewoon dat je m weg hebt gedaan. Punt. Ik ga dan echt niet diegene bellen en vragen waar die dan weer heen is en de volgende mailen en weet ik t allemaal.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 18:12

Tessa_93 schreef:
Wat bizar allemaal! En wat vreselijk dat hij zo vaak van hand naar hand is gegaan :n Hopen dat hij nu zijn forever home heeft gevonden !

Wat een lieve eigenaar heeft hij nu!en wat een superleuke foto van jullie !

Die vorige eigenaar wilde gewoon van je af, wat een ontzettend laffe manier om te zeggen dat ie dood is. Bah!

Dank je. Ja ik hoop inderdaad dat dit zijn eigenaar blijft. Heb er wel het vertrouwen in. En het gaat ook goed met hun samen. Dus daar geloof ik wel in.

Ja ik had t ook niet verwacht toen ik hem verkocht dat hij zo vaak nog naar andere zou gaan. Maar zo zie je maar weer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 18:17

Ayasha schreef:
melanie0906 schreef:
Wat een bizar verhaal... Jammer zeg dat mensen zo moeilijk doen als de oude eigenaar eens naar dr oude paard vraagt.. Maar veel plezier dinsdag en geniet ervan dat je nog even van hem mag genieten!!

Ik zou niet zeggen dat hij dood is als dat niet zo is maar ik zou ook niet enthousiast zijn over oude eigenaren die vanalles willen. :) ik koop een paard geen paard+ ex-eigenaar.

Ben wel blij voor TS dat deze huidige eigenaren er geen moeite mee hebben. :)

Precies. Ik zou er zeker problemen mee hebben om de oude eigen steeds op de hoogte te moeten stellen en weet ik wat. Verkocht is verkocht en ik heb dan totaal geen behoefte meer aan contact met oude eigenaar.

Ze zou het absoluut anders hebben kunnen zeggen maar ik gok dat ze gedacht heeft 'ben ik ook van dat gezeur af'

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 19:07

@yvank. Ja alleen kan ik echt 100% zeker ervan zijn dat ik echt niet bij der heb lopen zeuren of teveel heb gevraagd. In de 9 vd 10 keren dat ik haar sprak was het omdat ze zelf wat wilde weten over hem en zo raak je dan aan de klets.alleen op t laatst toen ze echt niks zei en ik dus van fb afgeknald was toen begon bij mij de alarmbel te rinkelen.
dus daarna toen ik geen antwoord kreeg heb ik t na een aantal dagen nog 1x gevraagd en t desbetreffende antwoord gekregen. Daarna was t contact ook meteen dood.

Want inderdaad verkocht is verkocht Daarbij die gasten hebben mij allemaal via Internet "terug gevonden".om dingen te weten komen over hem. Ben niet naar hun wezen zoeken.

Maja geeft verder niet. T is nu goed heb m gezien en daarmee die ellende afgesloten.

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 20:05

Heel vervelend hoe het gelopen is, maar waarom blijf je zo'n paard dan constant achterna gaan bij elke eigenaar? Ik had ook een super band met de mijne, maar als je een besluit om hem te verkopen is het aan die andere mensen wat ermee te doen. Zou het niet fijn vinden als ik een paard koop en er iedere keer naar gevraagd word. Verkocht=verkocht

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 20:59

Ayla, daar gaat dit topic niet over.....

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:19

mrie schreef:

Waar dan over? Ze verteld er toch bij met wie ze allemaal contact heeft gehad? Dan hoort dat er dus bij En gaat het ook daarover. Er staat een hele lijst met wie ze allemaal contact heeft gehad, en uiteindelijk kwam ik erachter op het eind dat dit hele topic erover gaat dat ze haar oude paard weer even terug ging zien. Sorry maar kan het erg slecht hebben als mensen hun dier verkopen en daarna nog van de nieuwe eigenaar verwachten contact te houden. Dan hou je je paard en zoek je een andere oplossing voor het minder kunnen rijden.

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:43

Of je nou wel of geen contact hebt met de vorige eigenaar; whatever. Het is niet fatsoenlijk om te zeggen dat een dier dood is om gewoon maar het contact af te kappen. Vind je het teveel? Laat dat dan weten. Zoek je zelf meerdere keren contact op? Logisch dat de oude eigenaar dan soms vraagt naar het paard.

Uiteindelijk gaat het over de tijd die TS heeft doorgemaakt vanaf het moment van de verkoop en wat er daarna gebeurde. Deze jaren (gok ik) eindigden in een goed einde waarbij TS haar oude paardje weer heeft kunnen zien en heeft gemerkt dat haar oude paard het goed heeft bij de nieuwe eigenaar en ook nog eens het geluk heeft dat deze eigenaren wél het fatsoen hebben om contact te onderhouden (en mogelijk het contact af te breken indien de eigenaar het genoeg vindt).

TS, ik vind dit een machtig mooi verhaal en ik ben blij dat het tóch nog goed gekomen is! Veel plezier weer wanneer je je paardje weer gaat opzoeken!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:51

Wat een hufterige mensen lopen hier toch rond op deze aardbol... gatverdakke!
Je kan toch gewoon eerlijk zijn als je het dier weer weg hebt gedaan???

Gelukkig heeft je verhaal wel een goed einde en heb je je ex-paardje alsnog kunnen zien!!

Als ik James nu de deur uit doe en de vorige eigenaar vraagt me hoe het met hem gaat, dan zou ik gewoon eerlijk zeggen dat ik hem niet meer heb. Waarom zou je liegen dat ie dood is? Ik snap dat niet.... Welke reden er ook achter zit, het hoort gewoon niet om zoiets te zeggen...

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:41

Bekend verhaal voor mij...alleen ik verkocht de dode pony! Had pony te koop en kreeg reactie van iemand dat het haar pony was die dood zou zijn...klopte ook nog. Pony was bont en aftekeningen klopten precies...tegen haar was gezegd dat pony dood was aan koliek. En daarna doorverkocht aan mij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:04

ayla31 schreef:
mrie schreef:

Waar dan over? Ze verteld er toch bij met wie ze allemaal contact heeft gehad? Dan hoort dat er dus bij En gaat het ook daarover. Er staat een hele lijst met wie ze allemaal contact heeft gehad, en uiteindelijk kwam ik erachter op het eind dat dit hele topic erover gaat dat ze haar oude paard weer even terug ging zien. Sorry maar kan het erg slecht hebben als mensen hun dier verkopen en daarna nog van de nieuwe eigenaar verwachten contact te houden. Dan hou je je paard en zoek je een andere oplossing voor het minder kunnen rijden.

Misschien even beter lezen, ts zegt zelf dat de eigenaren allemaal contact met haar opzochten, ts heeft nooit bewust achter de eigenaren aan gezeten.
Als mensen toch eens eerst zouden lezen in plaats van gelijk lopen te tetteren, zou dat een hoop ongemak schelen.
Als de eigenaar van mijn verkochte paard contact met mij zou opnemen had ik het ook niet genegeerd en als mij gevraagd word of ik langs wil komen had ik ook zeker geen nee gezegd hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:13

Jeetje wat een bizar verhaal zeg.

Ik heb laatst mijn paard verkocht aan een ontzettend lieve bokster... En wij mailen heel veel met elkaar hoe het gaat.
Ik kan haar helpen als ze ergens niet uit komt, en ik kan mijn ex paardje altijd volgen.
Ik ga ook eerdaags weer er heen om te kijken (na 2,5 maand)... en ik ben van harte welkom...!

Beter had ik het me niet kunnen wensen!

Ook ik ben niet van plan om haar constant lastig te vallen met hoe het gaat etc... maar ik vind het fijn mijn oude paard na 11 jaar nog wel te kunnen volgen en niet helemaal uit het oog te verliezen.

Ik kan me voorstellen hoe het voor jou gevoeld heeft, en dat lijkt me echt een hel!

Wat ontzettend mooi dat deze mensen je hebben gevonden en dat je langs mocht komen!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:34

Wauw wat een bizar verhaal zeg! Kan me goed voorstellen dat je emotioneel wordt als je dan weer je oude paardje ziet. Zeker met wat er allemaal gebeurd is en dat ie voor dood verklaart was!

Wel heel apart van die vorige eigenaar terwijl ze eerst heel positief was? Vreemd dat zo iemand dan zo doet ja.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:28

Chasey schreef:
Wat een hufterige mensen lopen hier toch rond op deze aardbol... gatverdakke!
Je kan toch gewoon eerlijk zijn als je het dier weer weg hebt gedaan??? ...

Zo denk ik er ook over.
Afgelopen woensdag kreeg ik een noodkreet van iemand die had twee weken geleden mijn veulen gekocht. Of ik haar alsjeblieft wil overnemen want het ging niet goed in de kudde.

Twee jaar geleden had ik dit veulen verkocht aan een bokker. Die was er altijd zo stapel gek op dr.
We hebben zo nu en dan nog contact met elkasr en ben in die twee jaar één keer langs geweest.
Dus opdringerig kun je mij totaal niet noemen.

Had al een aantal keer haar aangegeven en mijn bijrijder ook. Mocht het blijken dat je haar zou moeten verkopen (want ja situaties veranderen nou eenmaal) wil je dan alsjeblieft aan ons denken, dan willen we bekijken of wij op dat moment haar terug willen. Dat vond ze fantastisch en zou ze doen.

Nu heeft ze twee weken geleden, haar verkocht via bokt met een schaduwaccount. Alleen maar om te voorkomen dat wij erachter zouden komen.

De nieuwe eigenaar heeft eerst weer contact proberen te leggen met haar, maar ze reageert totaal niet op de berichten.
Toen is ze verder gaan zoeken en kwam ze gelukkig bij mij uit.
Maar we hadden maar kort beslissingsruimte, het was of wij kopen haar, of ze gaat mee met de handelaar.
Tja en iedereen weet dan waar een tweejarige zonder papier en ook nog een kruising is, eindigd.

Dus we hebben na vele huilbuien, boosheid naar de bokker en overleg, gisteren haar opgehaald.
Ze staat nu lekker weer thuis en komt hopelijk snel weer tot rust.

die bokker hoeft nu niet te verwachten dat ze contact met mij hoeft te zoeken. Want de laatste maanden heeft ze niet goed voor d'r gezorgd.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:20

Merry98 schreef:
Lieve mensen.

Gistermorgen wist ik niet hoe gauw ik uit mijn bed moest.
De tijd kroop totdat we dan eindelijk vertrokken.
Ongeveer anderhalf uur in de auto gezeten. En toen kwamen we daar in de straat en de zenuwen zaten me een beetje in de weg.
Daar aangekomen. Me netjes voorgesteld en kennis gemaakt.
En uiteindelijk naar t weiland waar hij dan stond.
Toen we aankwamen kwam hij ook.
Ik was wel op t randje om de tranen over mijn wangen te laten rollen.maar heb me een beetje ingehouden. :p
Eenmaal in het land begon die me te besnuffelen.en was die echt wel aan het herkennen. Hij deed precies t zelfde als Hoe hij altijd bij mij deed. Heel hangerig naar me en kijken. Hun daar zeiden ook meestal vind hij t niet eens interresant om te blijven bij andere mensen.

Heb veel foto's van hem gemaakt en uiteindelijk hebben we de paarden opgezadeld en een stukje wezen rijden. T was t terrein af en nog geen 5 minuten verder zaten we in het bos. Schitterende omgeving daar!

Ook had hij echt oog voor mijn vriend die heeft hij destijds ook meegemaakt.

Het is allemaal zo gek. Onwerkelijk.
maar tegelijkertijd voel ik een rust over me heen hangen.
fotootje of iets plaatsen lukt niet.

wat klinkt dit allemaal mooi
hoe was hij met het rijden?

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 21:26

Met rijden was hij wel even wennen. Het is een pittige pony en ben nu verwend met een haflinger die af en toe is dwars is maat niet zo ernstig nieuwsgierig als hem is.
dus dat was even omschakelen.
Ik zal vanavond of morgen nog wat foto's uploaden.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 15:50

hier dan een paar fotootjes
Afbeelding
ik werd letterlijk onderzocht door hem. ik boog hier ook over m heen om wat te zeggen en m een kusje te geven.

Afbeelding
nog even knuffelen <3

Afbeelding

Afbeelding
zo lief!!

Afbeelding
richting het bos

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 16:01

Wat een hartverwarmende foto's en wat ziet hij er nog goed uit!!!!!!
Krijg hier spontaan kippenvel van!!!

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 16:28

Super mooie foto's! Wat een mooie momenten zijn vast gelegd!

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 16:33

Wat een lieve foto's. Lijkt me fijn om te zien dat hij fijn terecht is gekomen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 16:47

Ik snap goed dat je hem bent gaan opzoeken, heb ik met mijn merrie laatst ook gedaan, vijf jaar na verkoop alweer :) Ik wou alleen even kijken of ze het goed had, en dat had ze, dus met een dikke smile weggegaan en nu geen behoefte meer aan :) dus ik ga echt die mensen niet lopen stalken hoor :)

Mocht het tegengevallen zijn had ik geld op tafel gelegd, simpel. De situatie is niet meer wat ze toen was, en ook al hoef ik voorlopig geen eigen paard meer, voor mijn merrie zou ik dan wel de uitzondering maken.

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 18:53

Wat een leuke foto's !
Fijn dat je hem weer gezien hebt en nu gerust kunt zijn ! {:}

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 08:51

mooie foto's van een leuke dag.