Van dressuurmuts tot proffesionele trackrider down under!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 21:23

You go girl! Super gaaf om te lezen herinner mij het topic nog over dat dure paard toen!

Vertel eens wat meer over je eigen paard wat je heb gekocht wat doe je daar mee of kan je daar niks meer mee doen 5 is wat jong voor pensioen of niet?

sloffiee

Re: Van dressuurmuts tot proffesionele trackrider down under!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 21:33

Vroeg ik me ook af 5 jaar en dan al in pensioen hihij

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 21:36

Zo te zien gaat het nog steeds top met je Marieke! Leuk om te zien!

Hoe was je CT-Scan? En ga je ook echt van nationaliteit veranderen? Gaat dat in HK dan niet mislopen aangezien je dan vlak ervoor van nationaliteit bent veranderd?

HK gaat je sowieso nog wel lukken! Doorzettingsvermogen heb je zeker, topper!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 21:42

En wat ga je met je paard doen als je naar Hong Kong gaat? Meenemen?

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 22:26

Wat ontzettend gaaf wat jij doet! Maakt me aan de ene kant heel jaloers, maar waarschijnlijk heb je hier heel hard voor moeten knokken.

Hoe oud was je toen je daarheen bent gegaan? En had je ook ervaring met renpaarden trainen?

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 22:34

En jij dacht dat we jouw verhaal te saai vonden als het te lang werd? Ik snak juist naar meer! Je maakt vast heel veel mee!! Erg stoer dat je daar zo heen bent gegaan en niet zonder succes!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 22:46

Ik vind jou ZO STOER!

Volg je belevenissen natuurlijk ook voor een deel via FB maar om het zo onder elkaar te zien... Volgens mij is zelfs the sky geen limit meer voor jou.

Súpertof, hoe je het gewoon bent gaan doen en moet je zien waar je nu bent!

En toch he, toch denk ik nog regelmatig terug aan kleine Finnen, zwarte rozen en 'Oh Berdien, wat is hij KNAP!' Mooie tijden waren dat :D :D :D

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 22:54

Gaaf hoor! Nog meer verhalen zeker welkom!

debbiew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 05:48

Gaaf zeg! In welk deel van Australië zit je? Erg toffe foto's. Ik kan zeggen dat ik inmiddels ook de liefde voor het land deel :D was het moeilijk om de permanente verblijfsvergunning te krijgen? heel veel succes nog, en ik hoop dat je dromen voor Hong kong snel werkelijkheid worden :)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 07:07

Berdien schreef:
Ik vind jou ZO STOER!

Volg je belevenissen natuurlijk ook voor een deel via FB maar om het zo onder elkaar te zien... Volgens mij is zelfs the sky geen limit meer voor jou.

Súpertof, hoe je het gewoon bent gaan doen en moet je zien waar je nu bent!

En toch he, toch denk ik nog regelmatig terug aan kleine Finnen, zwarte rozen en 'Oh Berdien, wat is hij KNAP!' Mooie tijden waren dat :D :D :D

Ik denk daar nog vrij regelmatig aan terug trouwens :') Niet te vergeten, ik moest letterlijk gister nog aan je denken toen ik in de Lush shop stond. _O- ik dacht, ik ken iemand die daar zo verslaafd aan was :)* Berdien!

Wow wat een reacties zeg, ik dacht dat ik hoogstens 1 pagina aan comments zou krijgen :))
Ik begrijp best dat dit niet voor iedereen weggelegd is, als het op een maandagochtend hard regent, stormt en waait en de paarden zijn knettergek vind ik het ook niet meer zo'n droomjob. Of als ik in de middag ergens in een paddock een jaarling hengst zijn achterbeen staat te zwachtelen omdat hij een wond heeft en niet mee wilt werken. Zelf denk ik dat mijn hoogtepunten hoger zijn dan normaal, maar mijn dieptepunten voelen ook zwaarder aan dan normaal.
De 16 paarden die ik rijd wisselen iedere week, soms weet ik niet eens is de naam van het paard. Paarden komen en gaan hier. Ik zal binnenkort wel eens een topic openen over hoe het precies in zijn werking gaat :j

Mijn Ct scan was goed, mijn oude fractuur in mijn nek was niet erger geworden. Van de dokter moet ik tot maandag verplicht thuisblijven. In de eerste instantie was ik het er niet zo mee eens, maar toen ik gister in de massagestoel lag voor een manicure en pedicure dacht ik ach... :+

Ik ga niet van nationaliteit verwisselen, ik behoud mijn Nederlandse en neem uiteindelijk de Australische erbij, ik heb een agency die voor mij alles regelt omtrend dit soort dingen. Ze rekenen genoeg dus ik neem aan dat het goed zit :')

Over mijn paard:
Racepaarden worden zadelmak gemaakt als ze bijna 2 zijn. Er zijn races voor 2 jarigen, maar de meeste racen als ze 3 zijn. Die van mij vloog naar Hong Kong toen hij 3 was. Voor Hong Kong moeten de paarden in top conditie zijn, de keuringen zijn strenger dan iedere andere keuring, en het paard wordt volledig binnenste buiten gekeerd. Blacky (zoals ik hem op het moment noem) had een te hoge hartslag na een race. Voor een paard was het niks ernstigs en niks bedreigends, maar op zo'n topnivea waar zo veel geld in om gaat moet alles 100% zijn. Hij heeft nergens last van, zolang ik maar niet iedere dag vol gas zou gaan. Nu zit vol gas hier rond de 65km per uur en dat is nou ook niet helemaal de bedoeling. :Y)

Ik voel me zeer vereerd van alle reacties, en blijf ze maar lezen :o

Hierna vind ik mijn weg ook wel weer, wie weet wat er in HK gaat gebeuren. Ik kom wel op mijn pootjes terrecht. :)

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 07:53

Neem je je paard mee als je naar HK gaat of laat je die in Australië staan totdat je weer terug bent?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 08:03

Ik verkoop hem waarschijnlijk. Ik wil proberen om in de nabije toekomst om misschien (hobbymatig) iets op te zetten om ex-HongKongers om te trainen tot een dressuur/eventing paard. Racepaarden worden vaak ook dressuurmatig gereden, en ook wij rijden ze nagevelijk. Zo'n 80% in onze eventingsport zijn ex-racepaarden. Er zijn hier zelfs een hoop Grand Prix paarden die vroeger op de baan voorbij kwamen.
Paarden die met pensioen gaan zijn vaak gratis of voor weinig op te halen. Het kan de eigenaren vaak ook niks schelen wat er mee gebeurd. Een groot gedeelte eindigt vervolgens ook bij de slacht, iets waar ik echt niet tegen kan. De vraag naar goede correcte paarden is enorm groot, ik ben al 3kwart jaar alles aan het uitpluizen en uitzoeken hoe en wat. Het gaat mij uiteindelijk niet eens is om het geld, maar dat het paard ook een goed huis krijgt wat ze verdienen na alles.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 08:06

Waikiki schreef:
Ik verkoop hem waarschijnlijk. Ik wil proberen om in de nabije toekomst om misschien (hobbymatig) iets op te zetten om ex-HongKongers om te trainen tot een dressuur/eventing paard. Racepaarden worden vaak ook dressuurmatig gereden, en ook wij rijden ze nagevelijk. Zo'n 80% in onze eventingsport zijn ex-racepaarden. Er zijn hier zelfs een hoop Grand Prix paarden die vroeger op de baan voorbij kwamen.
Paarden die met pensioen gaan zijn vaak gratis of voor weinig op te halen. Het kan de eigenaren vaak ook niks schelen wat er mee gebeurd. Een groot gedeelte eindigt vervolgens ook bij de slacht, iets waar ik echt niet tegen kan. De vraag naar goede correcte paarden is enorm groot, ik ben al 3kwart jaar alles aan het uitpluizen en uitzoeken hoe en wat. Het gaat mij uiteindelijk niet eens is om het geld, maar dat het paard ook een goed huis krijgt wat ze verdienen na alles.

Zou geweldig zijn als je dit voor die paarden zou kunnen gaan doen! Dat verdienen ze!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:09

Je zegt dat je dagelijka met een kruiwagen vol medicijnen rondloopt.
Mankeren de paarden dan allemaal iets? Of hoe moet ik dit zien.

Edit: oh en wat is een breaker?

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 21:29

Je verhaal is ontzettend leuk om te lezen! En je uitzicht is overigens adembenemend :D. Ik zeg meer meer meer verhalen en foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 21:39

Waikiki schreef:

En dit vind ik nog het mooiste van je hele verhaal :o
En wat ben je een geweldige inspiratiebron wat betreft het dromen najagen. Hard work pays off, en zo te lezen verdien je dat ook :)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 23:41

Jolliegirl schreef:
Je zegt dat je dagelijka met een kruiwagen vol medicijnen rondloopt.
Mankeren de paarden dan allemaal iets? Of hoe moet ik dit zien.

Edit: oh en wat is een breaker?

Er staan hier bijna 200 paarden op het erf, ik heb de verantwoordelijkheid over ongeveer 70/80 (paarden die in werk zijn.) Het nadeel is dat vanwege onze hitte (en vliegen) benen sneller opzwellen dan in Nederland, waar bij jullie je geen zorgen hoeven te maken om een kleine snee, blaast het hier zo op als een olifant. We zwachtelen alles sneller in. Onze hengsten die geruind worden gaan standaard op peniciline. 1 keer per week komt de veearts van een grote kliniek over die hier dan een halve dag is. De paarden zijn vaak tonnen tot miljoenen waard. Voor de eigenaren is geld speelt geen rol. :)
We vinden het daarbij ook belangrijk dat alle paarden persoonlijke aandacht krijgen als het gaat om hun gezondheid. Iedere middag spendeer ik 2 1/2 uur aan rondlopen en controleer ik ieder paard op alles. Ik heb een papier mee met alle namen en bijzonderheden erop. Omdat het bedrijf zo groot is neem ik een kruiwagen met alles mee. Ik heb er namelijk een hekel aan als ik aan de andere kant ben, een paard heeft iets en ik moet weer terug lopen :o

Een breaker is iemand die zadelmak maakt. Dat gaat hier overigens in een paar dagen tijd.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 07:15

machtig interessant om te lezen. Ook ik hoop op meer :D
Ook je toekomstplannen zijn leuk om te kunnen volgen, en wat een goed idee over het omscholen van de paarden. Maar hoe zou je dat zien, 1 tegelijkertijd? Of meerderen? Dan moet je dus ook stalling huren, is dat niet ontzettend duur daar?
Ben benieuwd :-)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 07:30

Altijd schitterend om te lezen hoe iemand zijn droom achterna is gegaan en dat het nog gelukt is ook. In het geweldige Australië notabene! Gaaf hoor!! :)

Wat ik mooi vind in je verhaal is je realistische kijk. Je lijkt met volle teugen te genieten, maar je bent ook gericht op de toekomst. Vaak gaat je lijf opspelen en moet je toch andere keuzes gaan maken. Heel goed dat je toch weer bezig bent en verder gaat met studeren. Ik hoop dat je uiteindelijk een leuke combinatie kan maken.

Enne, blijf vooral veel posten en foto's spammen hier!! :o

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 08:15

Wauw wat gaaf zeg...het is echt prachtig daar en ik vind het ook mooi hoe je je droom achterna bent gegaan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 08:15

En je eigen paard is een schitterend dier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 08:29

Zooo wat een gaaf verhaal!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 08:40

Wat een ontzettend gaaf stoer verhaal! Ontzettend knap dat je overal zo hard voor geknokt hebt! Fijn dat je nu minder uren kan werken voor meer geld ( doe je het beter dan ik toen hahaha)
Vind dat medici aspect van je werk ook erg interessant, was je daar nu ook die opleiding voor aan het volgen?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 09:09

Petje af hoor!
Ik heb bewondering voor je.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 12:49

Thnx voor je antwoord, t is me helemaal duidelijk! :D