Mijn pennymeisjesdroom! een shire als 1e paard!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmetjee07

Re: Mijn pennymeisjesdroom! een shire als 1e paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 09:44

En wat zei de da nog van zijn zaakje?

Daaaphxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 08:13

DA is niet meer geweest.. hij zou komen om een merrie te scannen maar de dekking was mislukt. Ik baalde als een stekker natuurlijk.
Wonder boven wonder zag zijn zak er de volgende dag mooi schoon en 'leeg' uit, en zo is het ook gebleven _/-\o_ gebleven

Verder zijn we lekker aan de wandel.. hij trekt zich niks aan van fietsers, maar auto's vlak achter hem vind hij wel heel spannend.
Eergister reed er een auto hard voorbij en het is goed dat hij niet naast ons heeft geremd anders had hij een hoef tegen zijn auto gehad.. Aso. :')
Daarom dus maar met een zweepje de weg op zodat ik het wat kan bijsturen bij zijn kontje als er een auto langs komt.
Als het rustig op de weg is geniet hij er enorm van. Gister een late avondwandeling en hij had het helemaal naar zijn zin. Gaf op de terugweg zelfs wat vreugdebokjes _O-

Afbeelding

Bollebuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:31

Hij is echt zo leuk!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:43

Hij is prachtig zeg! <3 En een heel vriendelijke uitstraling.

Bij mijn ruintje vroeger moest ik op advies van de dierenarts flink wassen met de groene badedas. Zou, volgens de dierenarts, ontstekingremmend of zo. Werkte prima in ieder geval, maar jeetje, wat kun je er veel werk aan hebben he.
Gelukkig gaat het nu beter met de castratiewond van Samson.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:56

Stille meelezer...
Ik heb normaal niks met "zware" paarden en shires enz, maar deze vind ik toch wel ontzettend leuk!! Zeker de 3 musketiers samen!!

Cynthia_idk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:33

Ahw hij ziet er zo mooi en lief uit <3

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 13:43

En? Hoe gaat het nu met hem?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 13:48

Wat een grote lieve boerenknol (positief bedoeld hoor <3) en wat dacht je, gelijk GROOTS beginnen? Heel veel plezier met deze mooie vent! :D

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 13:50

Wat is hij gaaf! Zo groot en prachtig van kleur :) ik hoop dat je er heel veel plezier mee mag beleven!

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 14:03

Wat een leuk beest zeg <3 veel plezier met hem *\%/*

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 14:11

Kom je topic nu pas tegen en heb hem gelijk in een x uitgelezen haha.
Wat een leuk dier is het en wat groeit de band al tussen jullie!
Erg leuk om te zien allemaal ik ga het zeker verder mee volgen:)

Daaaphxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 09:23

Dank jullie wel! :D

Meneer begint zichzelf heel wat te vinden en is een beetje aan het kijken hoe ver hij kan gaan. Hij kan ontzettend drammen.
Moet af en toe flink boos op hem worden, wat ik helemaal niet wil natuurlijk.. _-:(

Hij gaat stilstaan zodra ik het pad naar de wei met hem in wil lopen, en zet dan ook echt geen stap meer vooruit. Heeeel irritant :') Hij is de afgelopen dagen dus maar in z'n achteruit heel het pad uitgelopen. Kwaad dattie op me was hahaha!! :))

Misschien waren die ballen eraf toch niet zo'n goed idee... het is een draak nu! }:)

Met het wandelen buiten gedraagt hij zich wel super. Gelukkig :o

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:13

Heb juist je topic ontdekt en in 1x uitgelezen en ... Wat een leuk koppel zijn jullie !

Is wel normaal denk ik voor zijn leeftijd, gewoon consequent blijven. Jullie zijn zo verliefd op elkaar :D

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:34

Ik zit nog steeds met smart te lezen. Heerlijk

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 17:42

Grappig, dat stilstaan als ze geen zin hebben doen die van mij ook allebei (halfbroertjes van de jouwe :P ). Zouden ze dat van mams geërfd hebben? Eraan trekken helpt niet, maar met het touwtje zwiepen bij hun kont, of zachtjes met het zweepje aantikken wel, heb ik ontdekt :=

Die van mij doen dat vnl als ik ze 's ochtends kom halen, dan liggen ze altijd met zijn allen te rusten. Over het algemeen gaan ze wel graag mee, ze vinden het grondwerk heel leuk :D (ik doe aan clickertraining).

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 17:53

Wat een mooierd. Ik ga jullie volgen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 18:43

wat een prachtige grote knuffelbeer <3
ben heel benieuwd, hoe hij zich gaat ontwikkelen, en ( vooral :D ) hoe groot hij gaat worden.

Daaaphxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 20:37

VogeltjeM schreef:
Grappig, dat stilstaan als ze geen zin hebben doen die van mij ook allebei (halfbroertjes van de jouwe :P ). Zouden ze dat van mams geërfd hebben? Eraan trekken helpt niet, maar met het touwtje zwiepen bij hun kont, of zachtjes met het zweepje aantikken wel, heb ik ontdekt :=

Die van mij doen dat vnl als ik ze 's ochtends kom halen, dan liggen ze altijd met zijn allen te rusten. Over het algemeen gaan ze wel graag mee, ze vinden het grondwerk heel leuk :D (ik doe aan clickertraining).

Wat grappig!! Ik denk inderdaad ook van mams haha!
Sam wil vooral niet terug naar de wei... denk dat hij vind dat hij niet genoeg aandacht heeft gehad dan of zo haha.
Misschien ga ik ook maar eens aan clickertraining beginnen om hem lekker bezig te houden. :j

@getup : ik ook!! Stalgenootjes begonnen er van de week over dat ze het zo leuk zouden vinden als ik zou gaan dressuren met Sam en alle warmbloedjes er met wedstrijd uit zou rijden haha. :)F
Denk dat Sam er best potentie voor heeft, maar hij mag eerst nog 2 jaartjes lekker groeien en kind zijn. :) de supporters hebben we in ieder geval al. _O-

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:49

Hoe rond is zijn buikje al van al het eten? :D

Daaaphxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 21:14

HorseyDude schreef:
Hoe rond is zijn buikje al van al het eten? :D

Valt mee.. ze staan nu ook niet op de wei maar op een paddock i.v.m. het incidentje met de merrie haha, dus ze eten al een paar weken geen gras...
Zijn bezig met een nieuwe omheining, hopelijk is die snel af voor de beestjes :(:)
Afbeelding

Afbeelding

Ik vond trouwens vandaag een roze knobbeltje onder zijn buik... vlak voor zijn zaakje... is het mogelijk dat dit zijn navel is????

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:55

Ik heb geen idee of het zijn navel is.. maar wel een logische gedachte. Hoe gaat het met jullie?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:58

Daaaphxx schreef:
DA is niet meer geweest.. hij zou komen om een merrie te scannen maar de dekking was mislukt. Ik baalde als een stekker natuurlijk.
Wonder boven wonder zag zijn zak er de volgende dag mooi schoon en 'leeg' uit, en zo is het ook gebleven _/-\o_ gebleven

Verder zijn we lekker aan de wandel.. hij trekt zich niks aan van fietsers, maar auto's vlak achter hem vind hij wel heel spannend.
Eergister reed er een auto hard voorbij en het is goed dat hij niet naast ons heeft geremd anders had hij een hoef tegen zijn auto gehad.. Aso. :')
Daarom dus maar met een zweepje de weg op zodat ik het wat kan bijsturen bij zijn kontje als er een auto langs komt.
Als het rustig op de weg is geniet hij er enorm van. Gister een late avondwandeling en hij had het helemaal naar zijn zin. Gaf op de terugweg zelfs wat vreugdebokjes _O-

[ Afbeelding ]

Dat gaat er in als.....

Blijft een prachtbeessie, je hebt het wel getroffen hoor! :)

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:48

Oh wat een ontzettend leuk paard, heb ook het topic in een ruk uitgelezen :P veel plezier, ik volg!

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 19:19

Wat een ontzettend gaaf beest! En heel leuk hoe je over hem schrijft!

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 19:32

Gefeliciteerd!! Wat een heerlijk dier!

Ook mijn 1e paard is een shire!
Een merrie en ze was 8 maanden jong, ondertussen zijn we al 2 jaar verder en nog geen moment spijt gehad, wat een geweldig ras!!

Die van mij kende ook helemaal nikd maar na een maand ke de ze wandelen en. Borstelen en een halfjaar later was ze bomproef voor letterlijk alles en dat is ze nog steeds ;)
(en we begonnen met stijgeren en slaan en bijten)

Dus met jullie komt het vast ook helemaal goed!!

Ik zag dat merel het shire topic al noemde, zou leuk zijn als je erbij kwam!

Ga je ook met je topper naar de shire show? Elk jaar super gezellig en zo'n leuke ervaring om mee te doen!

Overigens dat staken met naar de wei terug moeten heeft die van mij ook. Mega lang gedaan, heb er zelfs een les grond werk voor gedaan omdat ik er hopeloos van werd haha! Nu doet ze het allern nog als ze geen musli heeft gehad of minder aandacht als "normaal"

Ik. Doe overigens ook clickertraining met haar, net als merel, alleen beetje andere basis, maar ook die van mij vind het geweldig en word er mega gefocust van! Heeft mij ook al bij veel. Geholpen echt een aanrader ;)