Ts, heb je de uitslag al? Spijtig van sommige negatieve reacties en OK neen je paard is misschien niet perfect op gewicht en wat te dik maar als die pijn heeft bij het lopen snap ik het dat je nu niet met hem aan het werk wil tot je weet wat het is. Wat een knapperd is het trouwens!
Hoi Annelot, wat erg voor jou en Ryon dat het niet goed met hem gaat. Eigenlijk kijk ik nooit meer op bokt, keek ik van de week zag ik dit. Ik dacht even doorlezen, wat een reacties. Toevallig reed ik laatst nog langs Ryon, hij lag bij het hek in het zonnetje. Ik dacht nog wat ligt hij lekker zo. Dat paard heeft echt geluk dat hij bij jou is.
SIEMxFUNNY
Geplaatst: 15-05-15 21:06
Wat een naar bericht over Ryon. Hopelijk weet je snel meer. Ik duim mee voor hem!! Zo rot om je paard niet lekker in zijn vel te zien. Hou moed Het blijft toch ook een schatje he. Die laatste foto
Wat vind ik het jammer om te lezen dat het niet zo goed gaat met Ryon.. Ik heb hem altijd al een prachtig paard gevonden Hopelijk heb je snel de uitslagen binnen en kun je hem gericht gaan behandelen Trek je trouwens niet teveel aan van al die mensen die alles beter denken te weten! Als ze mijn tinker anderhalf jaar geleden hadden gezien was ik vast ook de grootste dierenbeul van bokt
Ik lees nu dit nu pas. . En echt, wat een reacties. Ik weet weer waarom ik zelden op bokt kom.
Annelot, je hebt altijd het beste voor hem gedaan en ook zeker afgelopen tijd, wat iedereen hier ook voor mening mag hebben. Zijn attitude zie ik ook elke dag nog terug bij niek hier. Top paard! Heel veel sterkte!
Heb je nog geen uitslagen binnen gekregen, hoop namelijk voor je dat je wat verder bent gekomen of anders wat aan mogelijkheden weg hebt kunnen strepen
@ts erg veel sterkte gewenst! Ik snap maar al te goed dat hem niet kwijt wil! Ik hoop dat ze iets kunnen vinden en dat het te verhelpen is. En het is natuurlijk ook echt een kwelling als je ziet dat ie niet goed in vel z'n zit! En je standpunt over de extra kilo's snap ik ook, als ie pijn heeft dan kun je hem moeilijk kei hard dwingen om te rennen/bewegen. Als bewegen nu gewoon pijn doet dan kun je wel doorgaan en pushen maar dan is die pijn daarna nog niet weg, natuurlijk. En als het dan cushing is dan heeft het ook niks te maken met overgewicht. En ja natuurlijk zou hij zich beter voelen als het allemaal wat lichter was én het zou ook nog een goed zijn voor zijn rug etc. Maar als het nu niet kan dan kan het niet. Het beest heeft pijn! Ts snapt dat ook heus wel hoor, ze klinkt volwassen genoeg om de goede beslissing te maken! Toen het paard vorig jaar even zwaar was toen heeft ie uit de posts van TS te lezen gewoon dingen kunnen doen en nu kan ie dat niet. Dus dan is er een andere factor dan overgewicht in het spel hoogstwaarschijnlijk... En ik begrijp Ts ook als ze zegt dat ze in die paar jaar dat het paard leeft hem een goed en lekker leven wil geven. En hem die kwelling van een dieet etc. wil onthouden, want hoe erg het ook klinkt wat heb je aan afvallen in een paar jaar als je, als je eenmaal bent afgevallen daarna er niet meer bent? En misschien leeft het paard wel veel langer. Ik zou gewoon eerst kijken waarom hij zo down is nu, waarom dat ie pijn heeft. En of ht op te lossen is ja/nee, hoe lang ie er mee kan leven etc. En pas daarna iets gaan doen aan het gewicht.
Heel veel sterkte TS! En buiten dit alles het is zo een prachtig mooi paard!
Lieve lotje, lees je topic nu pas. Uiteraard al via de app al op de hoogte. Vind het echt zo k.u.t voor jou en ryon, je bent z,on goed baasje voor hem. Niets zo erg als je maatje pijn heeft. Dikke kus en knuffel voor jou.
Uit het bloed kwam helaas niets, geen cushing en geen IR. Het vermoeden was ook dat hij artrose zou hebben en dit heeft de DA bevestigd. Dit word alleen maar erger en zodoende heb ik besloten Ryon van zijn pijn te verlossen. 27-5 is hij ingeslapen...... Mijn gevoel zei dit helaas ook al... De hemel is weer een sterretje rijker.
Heel veel sterkte met dit verschrikkelijke verlies! Ik denk dat je voor Ryon de juiste beslissing hebt gemaakt. De hemel is nu idd een sterretje rijker,wel een heel erg mooi sterretje!
Madje1992
Geplaatst: 29-05-15 19:10
Gecondoleerd!!! Heel veel sterkte met het verlies. Je hebt inderdaad een verschrikkelijk maar juiste beslissing gemaakt. En inderdaad de hemel heeft er een ster bij.
Jeetje, dat is nog snel gegaan Wat jammer! Ik vond zijn uitstraling geweldig en je ziet het ook duidelijk in zijn nakomelingen terug. Sterkte TS. Heb je zelf nog nakomelingen van hem staan?