Hoe pak ik dit aan; ze gaan er met mijn (lease)paard vandoor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 17:40

Ik zou aangifte doen voor het openbreken van je kast.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 17:40

Wel brutaal dat ze dat doen zeg. Ronduit onbeschoft.

Ik zou zeggen dat je had gezien, dat er in je kastje was ingebroken en dat je foto's ervan hebt gemaakt. Met de vraag of hun hier ook iets van hebben gemerkt. En zeggen dat je omdat je toch zeker wilt weten dat je paarden en je spullen daar veilig staan dat je een camera gaat ophangen.

En ik zou nu al met het geen wat je hebt aan bewijs naar de eigenaar gaan. Niet wachten tot het escaleert. Ook met het feit wat je tegen een van de dames hebt gezegd of nog gaat zeggen.
En inderdaad het gesprek opnemen. Dat kan zeker geen kwaad.

EDIT: en mochten ze doorgaan, aangifte doen.

Laura12

Re: Hoe pak ik dit aan; ze gaan er met mijn (lease)paard vandoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 17:51

Hier kan ik dus echt niet tegen!
Ik had die meiden allang verteld dat ze met hun tengels van dat paard moeten afblijven.
Ik heb het zelfde mee gemaakt en moest het zelf oplossen dus dat deed ik dan maar... Het was 2 tegen een maar ik was zo kwaad op hun en nu weten ze dat ze dat niet moeten doen en ze komen er nou ook niet meer sinds hun verzorgpony verkocht is

M_maxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 18:22

ik denk dat andere sloten niet helpen. ze kunnen ook hun eigen spullen pakken.

als ik jou was zou ik inderdaad zeggen dat er is ingebroken en je een camera gaat ophangen omdat je niet wil dat er weer ingebroken word.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 18:23

Ik zie dat je (volgensmij) dezelfde kast als ik heb, dus extra sloten worden m niet, plus dan krijg je natuurlijk de kans dat ze andere (niet passende) zadels gaan gebruiken.
Ik zou ze toch eens goed aanspreken, en desnoods met jouw en of hun ouders erbij.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 05:38

M_maxx schreef:

als ik jou was zou ik inderdaad zeggen dat er is ingebroken en je een camera gaat ophangen omdat je niet wil dat er weer ingebroken word.

Maar het is toch de bedoeling dat ze hun eigen spullen pakken? En daarna ook hun eigen paard.

M_maxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 05:45

Jennyj01 schreef:
M_maxx schreef:

Maar het is toch de bedoeling dat ze hun eigen spullen pakken? En daarna ook hun eigen paard.

klopt, maar ik bedoel dat ze dan hun eigen spullen op het paard van ts leggen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:50

Even een heel andere insteek hoor, maar wat is er afgesproken met de eigenaar? Heeft ieder zijn eigen pony en mag je alleen daar op rijden, of betaal je hem een bedrag en mag je zelf bedenken welke pony je rijdt? Als hij zegt dat het ok is dat ze jouw paardje pakken dan kan je daar weinig tegenin brengen.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:04

Geen discussie aangaan. Komt toch alleen maar leugens, smoesjes en onzin uit waarop jij weer gaat reageren. Bereik je niets mee.

Heel duidelijk meedelen dat ze vanaf vandaag met hun poten van JOUW spullen en JOUW paarden af moeten blijven.
Als ze wat willen lenen of je paard willen gebruiken hebben ze er toestemming voor te vragen en anders is het simpelweg diefstal en ga je dan ook aangifte doen als zij zich hier niet aan houden.
Als je dit dan opneemt, heb je gelijk "bewijs" van hun uitspraken.
Misschien wel handig om je verhaal sterker te maken naar de eigenaar van de paardenmocht dat nodig zijn.

Gewoon als mededeling melden, maar wel op een manier dat het ze duidelijk is dat het ook echt menens is!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:15

Ik zou sowieso aangifte doen voor het openbreken van je locker. En dat ook gewoon aan hun mededelen. Er zijn braaksporen dus je staat super sterk.

Misschien dat ze dan eens leren dat dingen consequenties hebben. En natuurlijk langs de eigenaar, want dit kan echt niet. Wat nou als jouw zadel kapot was geweest? Dan had je ook aangifte moeten doen om iets te fiksen met de verzekering.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:22

Ik vraag me ook een beetje af of zij wel dezelfde afspraken hebben met de eigenaar als jij? In mijn ervaring is een (bejaarde) eigenaar die het allemaal niet zo boeit opzich prima maar heel onhandig als het niet botert tussen 2 verzorgers/huurders omdat ze vaak geen zin hebben om scheidsrechter te spelen en dan beide maar naar de mond gaan praten waardoor er juist extra miscommunicatie ontstaat.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:25

Wow.. wat asociaal en onbeschoft! :oo
Zou sowieso al beginnen met een ander slot op je kluis, ik had ook zo'n 'simpel' slot op mijn kluis en eerlijk is eerlijk, dat stelt niks voor. :')
Jammer dat het zo moet, maar dan heb je in ieder geval je spullen veilig achter slot en grendel.

Verder zou ik ze er toch op aanspreken, liefst als je ze eens apart van elkaar treft.
Gewoon zeggen waar het op staat, niet omheen draaien en vooral heel duidelijk laten weten dat dit níet de normale gang van zaken is.
Niet eens vragen 'hebben jullie de kast opengebroken..', dat weet je eigenlijk al voor 99% zeker en ze zullen toch alleen maar ontkennen. :+

Wat een lef. :=
En wat liedje88 schrijft zit ook wel wat in.. Toch de moeite waard om een keer naar de eigenaar te gaan, desnoods nog een keer met die meiden samen?

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:39

Emmaa_ schreef:
Ik zou persoonlijk niet al te happig zijn op het dreigen met politie etc. Zij weten ook dat jullie de enigen zijn die de sleutel van het zadelhok hebben en als je ze er gewoon mee confronteert zullen ze heus wel toegeven dat zij het geweest zijn.

"Hey, vraagje he. Ik zag dat mijn zadelkast is opengebroken en dat mijn spullen gebruikt zijn, en een kennis heeft iemand anders dan mij zelf op mijn leasepaard zien rijden. Weet jij hier meer van?". Op die manier beschuldig je niemand, lok je niet uit tot ruzie maar confronteer je toch met het feit dat er iemand op jouw paard gereden heeft en dat je vermoed dat zij dit doen.

Dit.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:50

Het zal wel old-school zijn,maar ik ging hier echt niet moeilijk over doen. Weet niet hoe oud ts is,maar als ik een paard lease en er stappen twee kleuters van 16/17 zomaar op, maak ik ze wel even zo duidelijk dat ze dat echt niet meer proberen

Aardig? Nee..maar waarom zou ik aardig zijn. Ik heb niets met ze te maken en wil niets van ze. Behalve dat ze.met hun mooie vingers van mijn spullen af blijven en niet aan het paard komen. En blijkbaar hebben ze het lerend vermogen van een paase, dus dan maar wat minder aardig en lief. Meteen een goede les voor ze.

Eigenaar ga je denk ik niets aan hebben behalve even melden dat het weer gebeurd is. Politie is ook zinloos. Die hebben wel wat beters te doen.

Gewoon even ontzettend duidelijk zijn. Zij niet lief, jij ook niet lief. Het zijn geen baby,'s meer dus ze kunnen heus wel zich gedragen.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:52

Ts is van dezelfde leeftijd als hun..

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:56

Wat ik zou doen? Op heterdaad betrappen. Vragen of ze iets gedaan hebben lokt leugens uit, zeggen dat je het vermoeden hebt dat ze het gedaan hebben laat zien dat je het niet zeker weet. Op heterdaad betrappen dat werkte toen in mijn situatie ook (mocht je daar meer over willen weten kan ik je een pb sturen). Gissen en beschuldigen terwijl je geen HARDE bewijzen hebt, schiet je niks mee op. Tuurlijk alles wijst er op dat zij het waren, maar zie dat maar eens te bewijzen zonder camera beelden. Verder zou ik ze juist wel tegelijk toespreken mits je daar zelf sterk genoeg voor bent, dit laat namelijk zien dat jij echt niet op je mondje gevallen bent. Blijf rustig. Ik had in mijn situatie echt een kwartier nodig voor ik die mensen er op aan kon spreken, dit was wel een situatie waarin ik echt tot rust kon komen omdat ze dachten dat ik het niet gezien had. Dus bij het afzadelen heb ik ze gevraagd of ze de situatie uit konden leggen, zodat ik niet direct zou beschuldigen maar dat ze wel wisten dat ik het wel degelijk gezien heb.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:58

guusje_h schreef:
Ts is van dezelfde leeftijd als hun..

Dan nam ik iemand mee die het ze wel goed uit kon leggen. Er zijn altijd mensen die gewoon kunnen zeggen: willen jullie niet meer aan dat paard komen? En meer indruk maken als dat je het zelf een miljoen keer
vraagt. Weet niet hoe (in)zeker ts is.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:05

Ben bwnieuwd hoe dit afloopt..

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:42

Ik had ze gevraag of 1 van hun jouw kast heeft opengebroken. Zeggen ze van niet, dan zeg je dat je aangifte gaat doen wegens inbraak, er heeft toch duidelijk iemand bij jouw kast gezeten?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:45

Ik zou zeker niet gaan smijten met termen als 'je moet er met je tengels vanaf blijven' maar eerst gewoon eens het gesprek aan gaan en kijken wat er gebeurt.

Aangeven dat je zag dat je kluisje opengebroken was en dat er op je paard gereden is. Vragen waarom dit gebeurt en laat ze maar praten.

Je kunt ze beter laten praten om daar op terug te komen dan om met een hoop poeha ruzie te gaan staan schoppen want met zn 2en tegen 1 ga je het toch niet winnen. Als ze zo al met jouw eigendommen en het leasepaard omgaan, dan zal een boos vingertje van jou zeker geen indruk maken.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:52

Ben het toch wel eens met antje Vip, maar als ze door gaan wel ECHT aangifte doen

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 14:05

Ik ga zo naar stal. Mocht ik er één tegen komen confronteer ik haar sowieso met het feit dat er aan mijn spullen is gezeten, zonder dat ik nog iemand beschuldig.

Uiteraard houd ik jullie op de hoogte ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:05

Wacht ff... Samengevat: Ze pakken ongevraagd je leasepaard en rijden erop. Ze pakken ongevraagd je spullen. Ze breken je kast open. En je weet ook niet zeker of ze wel van je eigen pony afblijven. En de eigenaar kan er niets aan doen, want die is daar te oud voor.

Klinkt als een plaats waar je niet moet zijn om je eigen paard te stallen. En ook niet om een paard te leasen.

Of je moet ervan overtuigd zijn dat je dit op kunt lossen. Maar als ik lees hoe ver het gaat....lijkt mij sterk dat je dat gaat lukken. Maar goed, misschien zie jij dat anders. Hoe zie jij de toekomst op deze plek?

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 14:08

safina schreef:
Wacht ff... Samengevat: Ze pakken ongevraagd je leasepaard en rijden erop. Ze pakken ongevraagd je spullen. Ze breken je kast open. En je weet ook niet zeker of ze wel van je eigen pony afblijven. En de eigenaar kan er niets aan doen, want die is daar te oud voor.

Klinkt als een plaats waar je niet moet zijn om je eigen paard te stallen. En ook niet om een paard te leasen.

Of je moet ervan overtuigd zijn dat je dit op kunt lossen. Maar als ik lees hoe ver het gaat....lijkt mij sterk dat je dat gaat lukken. Maar goed, misschien zie jij dat anders. Hoe zie jij de toekomst op deze plek?

Misschien ben ik hierin onduidelijk geweest: Maar wat dat betreft gingen wij altijd gewoon met elkaar om. Het was nooit zij tegen mij laat maar zeggen. Maar sinds dat nieuwe paard (dus mijn lease paard) er is, is het een beetje begonnen.. Verder ga ik niet door hén weg..

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:09

TS hoe vaak is dit nu voorgekomen? Is dit een frequent probleem of is dit een of 2x voorgekomen?

Succes straks op stal!