Een droom die uit gaat komen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 15:37

Een paard is iets voor hele rijke mensen die op een boerderij wonen en veel land hebben - aldus mijn vader.

Nee wat mijn ouders betreft kan niemand een paard hebben, tenzij je de loterij wint. Dus ruzie wordt het sowieso wel, maar ik vind mezelf intussen oud, zelfstandig en wijs genoeg :j

Saaams

Re: Een droom die uit gaat komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:46

Aan dat wijs twijfel ik soms <<)
jk :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 15:46

_O- shhht, niks zeggen hahaha

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:51

Wat een spannend avontuur ga je tegemoet! Zo te lezen heb je er goed over nagedacht. Ik volg!

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:02

Wauw, ik snap dat je enthousiast bent!
Leuk forum, ben benieuwd!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 19:13

Kom ik thuis in Tiel.. Is mn vader niet thuis en kan ik alsnog niet inlichten :')

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 19:28

Ik heb er ook jaren voor moeten zeuren. Eerste pony kon ik theoretisch gezien wel kopen zonder hun toestemming want geld en vervoer etc had ik allemaal wel geregeld. Toch voelt dat niet goed en wil je graag dat zij er ook achter staan (ik woon dan wel nog thuis). Uiteindelijk mocht het en hebben we pony samen opgehaald. Nummer 2 durfde ik niet te vertellen en ben ik gaan kijken zonder dat ze het wisten. Verteld toen ik hem al gekocht had. Sinds gister besloten dat er een nummer 3 komt uit mijn eigen pony, dit maar gewoon weer verteld en het viel niet eens verkeerd. Dat maakt mijn beslissing weer makkelijker!

Wat bij mij zeker helpt is het feit dat zij zien dat ik er onwijs van geniet om bij die beestjes te zijn.

Gewoon vertellen, rustig en goed onderbouwen. Verder ben je inderdaad oud en wijs genoeg om zelf te bepalen of je een pony koopt of niet, zo te horen heb je er goed over nagedacht :). Heel veel plezier straks en ik blijf meelezen!

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:03

Wat ontzettend leuk dat je een paard wilt gaan kopen! Gaaf hoor! :) Ik durf het voorlopig nog niet (ook nog aan het studeren), dus ik wacht ongeduldig tot ik eindelijk klaar ben met studeren :P. Heb je je ouders al gesproken? Ik blijf meelezen, heel veel plezier alvast met het uitzoeken van alles!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:11

leuk een eigen beestje!

Maar waarom koop je geen paard? Op jou leeftijd wel zo leuk?? Vooral als je ook nog eens wedstrijden wil rijden.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:14

Volgens mij juist omdat Britt (TS) zelf maar 1.58 is. :=

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:18

Er bestaan natuurlijk ook kleine paarden, die ook leuk zijn, lol. Maar als ze pony's leuker vindt: vooral doen!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 14:40

Ik wou graag nog wel zelf kunnen opzadelen _O-

Paarden groter dan 1.60m kan ik al bijna niet meer bij, kost me echt te veel moeite. Daarnaast ziet het er ook enorm achterlijk uit met mijn korte benen :+

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:01

ooooh ik ken zo jouw gevoel na jaren en jaren een droom mogen hebben.

Ik mocht vroeger een pony, ouders hadden alles berekend en het kon gewoon...1 probleem, mijn broertje...elke keer als ik van de manege kwam was hij doodziek van zijn allergie. na hele gesprekken heb ik (als 12 jarig meisje) samen met mijn ouders besloten dat het gewoon geen optie was voor de gezondheid van mij broertje, want dat ging natuurlijk gewoon voor.

toen ik mijn huidige man leerde kennen kwam ik in een paardenfamilie terecht en nadat wij 3 maand verkering had heb ik de 3 jarige eigen gefokte merrie van mijn schoonzus overgekocht. Zij had er 4 op stal waarvan 3 eigen gefokte merries waren maar deze was ik op 1e slag verliefd op...eigen willetje, sterk karakter en zeker niet de braafste van de 3.

Mijn broertje was toen zo blij voor mij dat na al die jaren mijn droom uitkwam dat hij zijn allergie trotserend zelfs op stal kwam kijken (heeft hem 3 dagen bed gekost).

Nadat ik haar 12 jaar geleden verkocht wegens kinderen heb ik vorig jaar een pony gekocht voor mijn dochter en het voelt weer zo goed, maar idd krijg je heel snel rare reacties...'zou je het wel doen' 'Is het wel verstandig' 'wat moet je ermee' tot reacties van 'wauw gaaf' 'super' etc.

Als het kan dan kan het en laat niemand je tegen houden!

Hippogriff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:41

Wat leuk!

eef_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:24

Oh TS zit momenteel in precies dezelfde situatie. Samen met mijn vriend eindelijk ook besloten om voor een paard te gaan, dus ook hard op zoek nu. Stalling al geregeld, dus ik ben helemaal in de wolken omdat ik eindelijk de knoop heb doorgehakt, totdat ik het tegen mijn ouders vertelde. Die ineens honderden redenen bedachten voor mij om het niet te doen, ook hadden ze ineens veel inzicht in mijn financiele situatie (NOT >;) ). Kortom ze vinden het mega onverstandig en simpelweg dom dat ik ervoor wil gaan. Later nog eens aan mij bazin gezegd dat ik voor een paard ging kijken en die reageerde ook met wat moet je daar is echt een domme aankoop! Ik denk dat niet-paardenmensen er inderdaad absoluut de meer-waarde er niet van in zien. Maargoed mijn vriend en ik hebben ook alles honderd keer berekend en het kan gewoon en we staan er achter dus waarom niet. Maar ik snap dat het voor jou ook moeilijk is je ouders te vertellen. Ik heb ook echt even een traan om gelaten omdat mijn ouders zich er zo over uit lieten alsof ze teleurgesteld in mij zijn. Maargoed ik ben wel des te meer gemotiveerd om het ook echt voor elkaar te boksen en ze gwoon laten zien dat ik het echt wel kan. Maar ook ik ben dus druk bezig met bezichtigen en vind het tot nu toe erg spannend allemaal! Heb je al een leuk paardje gevonden? Ik wens je iig nog succes met je zoektocht en heel veel plezier met je droompaardje als je hem gevonden hebt

gothicpizza6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:50

eigen paard of pony is ook mijn grootste droom. lekker elke week een bosrit misschien nog wel een strandrit (nog nooit gedaan) spulletjes er voor kopen. verwennen met lekkers maar natuurlijk niet te veel. de verzorging vind ik ook leuk. me eigen zadel en hoofdstel schoonmaken en invetten.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 11:13

Ts hoe gaat het met de zoektocht?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 11:22

Ben je vandaag nog gaan kijken? :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:58

Ik heb ook een moeder die vooral ook nadenkt over alle dingen die komen kijken bij het hebben en onderhouden van een paard.
Mijn moeder heeft me afgelopen jaar geholpen bij het inrijden van een jong paard en zag natuurlijk wat voor band het paard en ik hadden. Ze was heel trots en heeft mijn hele paardtraject door de jaren heen op de voet gevolgd. Ze wist dat ik al 16 jaar droom van een eigen dier, maar dat was nooit aan de orde. We hadden immers geen plek (Dat was eigenlijk het enige punt waarop het niet kon).

Toen ik laatste bij een oud paard ging kijken om eventueel bij te rijden, en heel teleurgesteld terug kwam omdat het niks voor mij was(er was geen zadel, geen hoofdstel of iets dergelijks) en alles op mij neer ging komen qua verzorging en aanschaf van materialen (Weet voor iemand anders zijn paard, wat ze zo weer van mij af konden pakken).. heb ik het idee geopperd om toch te kijken naar een eigen paard. En wel een veulen. Ik legde mam uit dat ik een jong dier wilde kopen, dat eerst de opfok in kon (Daar had ze no gnooit van gehoord) en dat ik dan rustig mijn studie af kon maken (nog een kleine 1,5 jaar) en dat dat niet zoveel kost etc. Ze ging eerst in de verweer.. Dat vond ik heel jammer. Want ik liet mijn droom direct weer het hokje in zakken waar hij al 16 jaar zat. Ik had het gevoel dat ik haar steun nodig had om dit alles in werking te stellen, dat het dan veel beter zou zijn (ik wil niet onverstandig of impulsief zijn, zonder steun van mn moeder).. De volgende dag kwam ze erop terug en gaf ze aan dat ze erover na gedacht had, en mijn argumenten had overwogen en dat he thaar toch een heel gaaf idee leek. Ze wilde me steunen en had nu al zin om stallingen te bezoeken en ging per direct advertenties van jonge dieren bekijken. Ik kreeg een stortvloed aan advertenties opgestuurd die ze had gezien (ze zat er vaker op dan ik :P).. En er was 1 advertentie waarin meerdere paarden werden aangeboden. Er was 1 paard dat er voor mij uitsprong. Mam was het helemaal met me eens en we gingen kijken. Ze zag direct dat dit hem was(aan mij).. haha ik vind eht echt heel erg fijn dat ik haar steun mee had. Dat maakt alles zoveel makkelijker. Het voelt nu ook als 'ONS' paard ondanks dat hij van mij is.

Happy70

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:36

Spannend voor je, ben benieuwd hoe het vandaag was.

MissWeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 19:05

Enne?

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 19:09

wat leuk voor je zeg, en wat zeiden je ouders ervan?

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:39

Hoe gaat het nu? Ben je al wezen kijken bij een aantal paarden?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 16:48

Even een kleine update:
Ouders zijn ingelicht, vader zwaar pissed uit huis gestampt en moeder had zoiets van "ik vind het oke, zolang je het maar goed uitzoekt".
Ik ben bij een pony wezen kijken, ontzettend leuk maar wordt het toch niet denk ik. Er is te veel werk aan die pony en ik ben bang dat ik zelf de ervaring niet heb. Verstand zegt dus niet doen.
Ondertussen ook iemand ingeschakeld om mee te zoeken. Stalling is nog een overweging, maar wordt waarschijnlijk toch in omgeving Tiel in plaats van Amsterdam. Scheelt me gewoon ontzettend veel geld en ben sowieso vrijdag t/m zondag in Tiel en doordeweeks kan ik vrij makkelijk op en neer aantal keer.

Dus.. zoektocht gaat rustig verder. Ouders hebben het er maar mee te doen hoor :+

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 16:58

Misschien wel heel nuttig voor je vader om een duidelijk signaal te krijgen dat zijn lieve kleine meisje een vrouw is geworden die zelf haar leven inricht?

Overigens hadden mijn ouders er eerst ook moeite mee maar toen ze doorkregen dat ik er geen droog brood om at draaiden ze rap bij.