Mijn paard aangevallen door pittbull

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:37

Vivat schreef:
wat naar TS! hopelijk heeft je paard geen angst voor honden gekregen nu
Even terug in het topic werd er gezegd om toch de eigenaar van de hond te bellen en uit te leggen dat je erg bent geschrokken en hoe het nu met je paard is en je ook vraagt hoe het met de hond is, dat vind ik wel een goede tip al zou ik denk ik zelf niet durven te bellen, te bang dat ik alsnog heeeel erg boos zou worden.

Dat er wordt gezegd alle honden te moeten passeren in stap begrijp ik op zich maar als er zo'n agressief mormel op mij zou afkomen zou ik denk ik ook proberen om zo snel mogelijk weg te komen uit reactie.

Dat snap ik, je wilt graag wegkomen bij die mormels vandaan!
Kan ik me heel goed voorstellen.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:37

Ragdollcat schreef:
Wordt maar lekker boos!!!

Zulke honden horen aan de lijn, want je kan nooit 100 % zeker van zijn dat ze anderen nooit wat aan kunnen gaan doen.

Het blijven dieren.

Dat is dus A-sociaal gedrag van eigenaren, vind ik!

Deze reactie vind ik heel apart.
Als je nou een Pitbull/ andere 'vechthond' heb, die perfect luistert en geen vlieg kwaad doet? Die altijd terug komt als je hem roept? Dan mogen ze van mij best los hoor!
Maar mensen moeten realistisch zijn. Als hun hond niet luistert, op andere honden afvliegt en/of andere dieren, dan maar aangelijnd houden. En dat geldt dan zowel voor Chihuahua's als voor Pitbulls.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:38

HorseTopShop schreef:
Ragdollcat schreef:
Wordt maar lekker boos!!!

Zulke honden horen aan de lijn, want je kan nooit 100 % zeker van zijn dat ze anderen nooit wat aan kunnen gaan doen.

Het blijven dieren.

Dat is dus A-sociaal gedrag van eigenaren, vind ik!

Dat is echt het domste wat ik ooit gelezen heb.
Zelfs toen een kleine poedersuiker-keffer in zijn poot hing, bleef hij netjes op mijn commando staan.

Dus ik moet hem maar aanlijnen en muilkorven omdat jij vooroordelen hebt...?

Kijk zulke honden en dus zulke baasjes die enorm op hun tenen getrapt zijn en grote monden........zegt toch voldoende. Dus worden er steeds dieren en mensen aangevallen en gebeten.

Kijk zo'n poedersuiker-keffers, die horen ook aan de lijn, want ze vallen andere honden lastig.......

Ik bedoel maar..........honden horen aan de lijn, loslaten doe je maar lekker in je eigen huis/ eigen tuin/ eigen weiland.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 27-01-15 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:39

Ragdollcat schreef:
HorseTopShop schreef:

Dat is echt het domste wat ik ooit gelezen heb.
Zelfs toen een kleine poedersuiker-keffer in zijn poot hing, bleef hij netjes op mijn commando staan.

Dus ik moet hem maar aanlijnen en muilkorven omdat jij vooroordelen hebt...?

Kijk zulke honden en dus zulke baasjes die enorm op hun tenen getrapt zijn en grote monden........zegt toch voldoende. Dus worden er steeds dieren en mensen aangevallen en gebeten.

WTF?????

Laten we ze dan maar meteen allemaal euthanaseren joh. Dan ben jij blij.

Sorry hoor, maar dit is echt complete onzin wat je uitkraamt.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:39

Oké, Ragdollcat, nu ga je wel een beetje heel ver hoor :') Hondenhater of zo? :+

Ik heb zelf niet eens een hond, maar ben het wel eens met HorseTopShop.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:41

Hahaha wordt maar lekker boos. Ik zeg tenminste eerlijk hoe ik erover denk.
Hou gewoon je hond bij jezelf.

Nee hoor geen hondenhater, ben opgegroeid met honden.

Hoezo onzin?

ER worden nog steeds aangevallen...............kind verminkt/ paard aangevallen en of gebeten, andermans honden lastig vallen en aanvallen...........en meestal zijn het loslopende honden en waarvan de baas verbaast roepen "doet ie nooit".
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 27-01-15 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:43

Ragdollcat schreef:

Als je een beetje kan lezen, had je kunnen lezen dat ik dat ook doe.
Jouw reacties zijn wel erg extreem en dom.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:44

Ragdollcat:
Ik ben het met je eens dat honden die zich misdragen aan de lijn horen.
Maar aangezien je ergens de lijn moet trekken, zou het zijn: Of álle honden aan de riem (inclusief de kleine keffers) of álle honden vrij recht om ook los te mogen.

Nogmaals: Een Chihuahua of een Cavelier King Charles Spaniel die ongehoorzaam is/bijt moet van mij ook aan de riem en desnoods gemuilkorfd. Niet alleen een Pitbull die zich misdraagt. Dat is wel héél scheef!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:46

HorseTopShop schreef:
Ragdollcat schreef:

Als je een beetje kan lezen, had je kunnen lezen dat ik dat ook doe.
Jouw reacties zijn wel erg extreem.

Mijn reacties zijn extreem hier.

Jij bent tenminste verstandig dat jij wel je honden bij je houdt, maar anderen doen dat niet.......

Jij ging meteen schelden en roepen van onzin/ vooroordelen enz. enz.

Nou, dan zeg ik wordt maar lekker boos.

Ik heb het echt niet alleen over kleine keffers of ander niet bijtkrachtige rassen.

Ik vind dat alle honden aan de lijn horen en bij bazen waarvan de honden niet zo heel goed opgevoed zijn en wel sterke bijtkracht hebben dat ze buiten een muilkorf om moeten.

Dus het is niet alleen de pittbull..............
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 27-01-15 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:46

Ragdollcat schreef:

Hoezo onzin?

ER worden nog steeds aangevallen...............kind verminkt/ paard aangevallen en of gebeten, andermans honden lastig vallen en aanvallen...........en meestal zijn het loslopende honden en waarvan de baas verbaast roepen "doet ie nooit".

Iedereen zegt hier wat ie denkt, het gaat 'm op de manier waarop. Jammer dat jij steeds zo kort door de bocht gaat met je reacties, dit is niet de eerste keer dat ik me vragen stel bij jouw manier van reageren.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:47

Ik vind het erg rot voor je ts!
Maar waarom moet er expliciet bij gezet worden dat het een donkere man is met een Nederlandse man :?
Is het voor ons als herkenning, want anders vind ik het er een beetje raar overkomen.
Sterkte met je paard!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:48

Als ik een hond tegen kom stop ik altijd of ga ik stappen of draai ik me om richting de hond. Afhankelijk van de situatie. Ik heb wel eens zon etterbak van een vuilnisbak gehad die maar bleef kloten en de baasjes liepen doodleuk verder. Toen we op de terugweg weer langs hun kwamen kwam die keffer ook weer en toen zin we in galop verder gegaan. Nemen zij geen verantwoordelijkheid om hun hond terug te roepen? Dan zijn ze hem nu kwijt. Hobd heeft nog een stuk blaffend door de benen door gerend en heb baasjes alsog geen aanstalten zien doen om hun hond terug te krijgen :')

Ts gelukkig zijn het oppervlakkige wondjes en valt de schade mee. Hoop dat je paard mentaal ook weer opknapt!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:49

Wat de hond heeft gedaan is niet goed te praten dat is in mijn ogen gewoon echt niet normaal hij hoort niet zo aan te vallen en zeker niet je paard te bijten.

Wat ik echter niet begrijp is dat als er best wel wat honden aanwezig zijn dat je er dan toch voor kiest om te gaan galopperen, dan is het voor honden baasjes soms wat lastiger om je hond bij je te houden en of te corrigeren .

Ik hoop dat je paardje snel hersteld van de wonden en dat zijn trauma niet al te groot is , sterkte er mee .

Celine_Famke

_sharonnn schreef:
Ik vind het erg rot voor je ts!
Maar waarom moet er expliciet bij gezet worden dat het een donkere man is met een Nederlandse man :?
Is het voor ons als herkenning, want anders vind ik het er een beetje raar overkomen.
Sterkte met je paard!

Waarschijnlijk heeft ze dat gewoon getypt om ze uit elkaar te halen.
Als die man een baard gehad had en geen donkere huidskleur had gehad, had ze hem waarschijnlijk 'man met de baard' genoemd.
Tenminste, dat denk ik en dat is hoe ik het interpreteer.

Ragdollcat

Snollygoster schreef:
Ragdollcat schreef:

Hoezo onzin?

Iedereen zegt hier wat ie denkt, het gaat 'm op de manier waarop. Jammer dat jij steeds zo kort door de bocht gaat met je reacties, dit is niet de eerste keer dat ik me vragen stel bij jouw manier van reageren.

Lees mijn vorige post even, heb er wat aan toegevoegd.

Ja, ik durf tenminste eerlijk te zijn en ga het niet mooier maken en wat te verpakken, nuanceren. Dan komt het Bam hard over.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:51

Ragdollcat schreef:

Hoezo onzin?

ze kunnen jou maar beter aanlijnen en muilkorven :')

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:52

Snollygoster schreef:
Ragdollcat schreef:

Hoezo onzin?

Ja, ik durf tenminste eerlijk te zijn en ga het niet mooier maken en wat te verpakken, nuanceren. Dan komt het Bam hard over.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:52

femo schreef:
Ragdollcat schreef:

Hoezo onzin?

ze kunnen jou maar beter aanlijnen en muilkorven :')

Hahaha, is goed hoor! Is ook goed voor mij :=
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 27-01-15 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:53

Ragdollcat schreef:

Kíjk, hier zeg je iets dat klopt!
Heel vaak zijn het inderdaad loslopende honden waarvan de baas dan roept dat die hond dat nooit doet. Maar dit heb ik met mijn paard net zo vaak mee gemaakt (nog vaker zelfs) met Jack Russels en kleine keffers als met Rottweilers, Pitbulls en dat soort honden.

Het ligt niet aan het ras, het ligt aan de opvoeding van de hond. En als de hond goed luistert en onder appèl staat, mag hij van mij best los, helemaal geen problemen mee. Maar als de hond niet goed luistert, dan maar aangelijnd houden. En dat geldt dan voor élk ras.
Laatst bijgewerkt door Celine_Famke op 27-01-15 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:53

De vraag is of de hond wel agressief was, of gewoon aan het spelen. Heel veel mensen (te veel als je mij vraagt) zien het verschil niet. De hond was lijkt mij opgefokt doordat zijn speeltje heel hard van hem vandaan ging en dat is leuk! Zeker als je een hond met een hoop energie en karakter bent! Dubbel pret voor de hond dus die 3 kilometer achter een speeltje aan. Ik denk dat je een hele hoop 'high energy' honden blij maakt met zo'n sprintje.

En ja, ik ben het mee eens dat je je hond onder controle moet houden, maar we weten allemaal dat dit niet altijd mogelijk is. Zeker op een leuk stukje speelveld als een strand. Mijn hond verandert dan ook in een losgeslagen idioot.. die overigens wel komt als ik roep. Maar goed, als je dan van achteren in eens 'aangevallen' word door galopperende ruiters.. kan ik het wel vergeten met mijn onzekere doch wat angstige hond. Betekend dat dan dat ik altijd mijn hond aan de lijn moet houden ivm associale ruiters? of hebben we gewoon rekening met elkaar te houden?

Die losgeslagen doorgedraaide asociale ruiters (En nee, ik heb het niet over TS)? Dat maken we hier in Wormer nog wel eens mee! Je word gewoon door 5 haflingers van achteren aangevallen hier en je hebt maar aan de kant te gaan. Heb dan nog maar eens je hond onder controle. Overigens wil de manege waar ze vandaan komen er absoluut niets aan doen en ontkent dat ze van hun zijn (wat weer iedereen uit de buurt weet, en de 5 haflingers zijn absoluut berucht. Gewoon in ren galop over de dijk, langs auto's, fietsers, hardlopers, kinderen, honden, andere paarden) en dat een paar kilometer lang.

Daarbij is het maar de vraag of de hond daadwerkelijk 'uit het niks kwam' of dat de TS en mederuiter niet goed hebben opgelet. Het gebeurt ons allemaal natuurlijk wel eens een keer, we zijn immers maar gewoon mensen.

We zouden eerder moeten leren met z'n alle wat de beste manier is om hier mee om te gaan. Schreeuwen is geen manier, slaan is al helemaal niet handig. Maar wat wel? Ik zelf richt de voorkant van mijn paard direct naar een hond toe als deze eraan komt. Dit schrikt 99% van de honden af en heb daardoor nog nooit problemen gehad. Geef de eigenaar de kans de hond te pakken, maken even een kort praatje en daar ga je weer. Vergeet niet dat niet iedereen weet hoe je met paarden moet omgaan, hoe hun hond reageert of uberhaupt de kans krijgen in de buurt te komen van een. IPV alleen maar negatief hierover te zijn, kun je ook aanbieden dat hun hond even mag komen kijken. Maak je vrienden mee in het bos, dat is een ding dat zeker is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:54

Iemand die een hond heeft waarvan hij weet dat hij eerder heeft aangevallen zou zijn verantwoording moeten nemen en niet gewoon dat dier los laten lopen met het risico op dit soort aanvallen. En dan maakt het niet uit wat voor soort hond het is, hond mag gewoon niet bijten, punt.

Ragdollcat

Ik heb het niet over het ras, maar over honden in het algemeen (klein groot en alle rassen) en bij rassen met veel bijtkracht een muilkorf om te doen, wanneer het niet goed is opgevoed en of waarvan de eigenaar weet dat ie raar kan gaan doen.

Vivat

Maar die Jack frutsel zal jouw paard niet kunnen doden Celine_Famke een pitbull wel

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:55

Ragdollcat schreef:
Snollygoster schreef:

Dat heb je er ook pas achteraf aan toegevoegd, toch fijn dat je je mening even hebt bijgesteld ;)

Er is echter nog een verschil tussen eerlijk zijn op een onbeschofte/aanvallende manier en eerlijk zijn op een nette manier, het onderbouwen van een mening is niet zoveel extra moeite als het er gewoon klakkeloos neer te pleuren.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:56

Zelf heb ik nooit echt problemen met mijn paarden wanneer ik honden tegenkom, ik blijf altijd stil staan en of blijf stappen. En of ik vraag ze om het aan te gaan lijnen wanneer ik zie dat de hond niet zo vriendelijk doet tegen mijn paard.

Mijn paarden, ik zorg ervoor dat ze weten wat honden zijn, zodat het altijd meevalt.