Interessant om dit soort dingen te zien
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

).
Dat hebben wij ook al ingecalculeerd. Gisteren verzette ze ook een achterbeen en bleef staan. Dus weer een puntje erbij
nee gekkigheid... We willen dat heeeeeel rustig aan oppakken. Ik denk nogmaals als t voor elkaar is, dat het dan ook voor elkaar is
Maar dat het even duurt, en dat is op zich niet zo heel erg natuurlijk op haar leeftijd. 
Jammer dat ze zo geworden is want dat wil ze zelf ook niet denk ik
We doen naast het hangen overigens ook veel andere dingen, zo zijn we gisteren tussen kuilbalen met wapperend plastic gaan staan. Dat boeit haar niks, ze begint zeg maar aan de hand redelijk bomproof te worden. Als ze nu iets eng vind snurkt ze nog wel maar loopt gewoon mee. Als ik bedenk wat we nu in een maand voor elkaar hebben qua ontspanning gaat ze nog best snel
. 
ruitje schreef:

. En voorlopig valt er nog heel veel te behalen in de ontspanning met het hangen, eigenlijk willen we dat ze meer ontspannen is voordat we gaan zitten, het zou zonde zijn als we weer te snel gaan en weer een heleboel stappen terug gaan.

)
) en niet alleen focussen op het willen rijden, lijkt het misschien alsof er niets gebeurt. Het is nog een jong paard en heeft alle tijd. Verder is het nl een prima diertje, ze is niet bang voor harde geluiden of wapperend zeil en met andere zaken is ze gepast voorzichtig maar niet abnormaal. Dit geeft onder andere aan dat het een heel leuk rijpaardje kan worden en zeker geen hopeloos langdradig 'geval' is.
(in welk topic wordt het niet genoemd
). Dat is mijn persoonlijke afwijking. ALLE paarden die ik voor het eerst rij, gaan onder een westernzadel. Stukje zekerheid, stukje veiligheid. Ik kan simpelweg niet uit de voeten met een plat pannenkoeken#&@^#%@zadel waar ik geen houvast aan heb.
) en dat daarna alles wat er voor het zitten gebeurd (opstappen) een veel minder groot tot geen issue meer is. Maar ze is nog jong en zolang er niks mis gaat hoeft er ook niks hersteld te worden, denken wij dan maar