Paard en Ruiter Instructieweken 2015

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Clauwwie1803

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:41

iEmmaaa schreef:
xLeoniee schreef:
Is het trouwens ook mogelijk om zondag te komen? Drachten is vanaf hier maar 3kwartier maar dan kan ik lekker rustig aan doen op zondag.. :') Sochtends wassen en rustig inpakken en dan weg..

Als het goed is wel Leonie! Haha dat zei de mevrouw aan de telefoon tenminste toen wel tegen mij :')

Het is ook zeker mogelijk om op zondag te komen! Als je dit wil, kan je dit aangeven bij de opmerkingen op het inschrijfformulier! :)

Groet,

Claudia
Team, Paard&Ruiter Instructieweken

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:13

Clauwwie1803 schreef:
Het is ook zeker mogelijk om op zondag te komen! Als je dit wil, kan je dit aangeven bij de opmerkingen op het inschrijfformulier! :)

Groet,

Claudia
Team, Paard&Ruiter Instructieweken

Kijk dat is nog een service haha via bokt antwoord krijgen op je vragen! _/-\o_

LiannePuthzy

Re: Paard en Ruiter Instructieweken 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:33

hoe vaak heb je springles?
vind springen namelijk best leuk

xmarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:35

Mijn paard word extreem heet maar toch onzeker tijdens springen, ondanks dat wil ik wel ook springen als ik me opgeef. Word je hier goed in begeleid? Wil namelijk veel dingen leren waar ik thuis mee verder kan

Rijlaarsje95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:42

Nav het antwoord in mijn topic.
Hoe is het niveau van het springen? En wordt er ook iets gedaan aan cross/eventing? :)

Clauwwie1803

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:26

Mariettjj schreef:
Het klinkt erg leuk!
Heb je bij de L+ wedstrijdgerichte training steeds les van dezelfde instructie of krijg je van verschillende les?

Zat te twijfelen tussen KNHS en deze. Ben al 3x naar KNHS geweest, weer eens wat anders is ook leuk. Wat is het grootste verschil tussen beide?

Hallo Mariettj,

De groepen tijdens de Paard & Ruiter Instructieweken zijn kleiner dan de groepen bij het KNHS. Daarnaast zoals ook al eerder in het topic aangegeven slaap je met minder mensen op een kamer. Heb je meer vragen of twijfel je? Stuur gerust een e-mail naar: info@paardenruiterinstructieweken.nl

Groet,

Claudia
Team Paard & Ruiter Instructieweken.

Clauwwie1803

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:28

Picassox schreef:
Ik zou ook graag verschil tussen KHNS en deze weken willen weten?

Hallo Picassox,

Zie mijn antwoord naar Mariettj hopelijk word je hier wat wijzer uit! :)
Heb je toch nog vragen? Stuur gerust een e-mail naar info@paardenruiterinstructieweken.nl

Groet,

Claudia
Team Paard & Ruiter Instructieweken

Clauwwie1803

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:30

Clauwwie1803 schreef:
Mariettjj schreef:
Het klinkt erg leuk!
Heb je bij de L+ wedstrijdgerichte training steeds les van dezelfde instructie of krijg je van verschillende les?

Zat te twijfelen tussen KNHS en deze. Ben al 3x naar KNHS geweest, weer eens wat anders is ook leuk. Wat is het grootste verschil tussen beide?

Mariettjj schreef:
Moet je je nog voor een bepaalde datum ingeschreven hebben? Zitten ze snel vol?

Hallo Mariettj,

De groepen tijdens de Paard & Ruiter Instructieweken zijn kleiner dan de groepen bij het KNHS. Daarnaast zoals ook al eerder in het topic aangegeven slaap je met minder mensen op een kamer.

Tijdens de trainingsdagen krijg je les van verschillende instructeurs. :)

Er is geen uiterste inschrijfdatum, maar als je je wil inschrijf en je hebt maar 1 voorkeursweek, dan is het wel handig om je zo vroeg mogelijk in te schrijven.

Heb je meer vragen of twijfel je? Stuur gerust een e-mail naar: info@paardenruiterinstructieweken.nl

Groet,

Claudia
Team Paard & Ruiter Instructieweken.

Clauwwie1803

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:33

absque_dubio schreef:
Ziet er interessant uit, lijkt mij een betere optie dan de knhs buiten dat het ver weg is voor ons.
Het zijn dus 5 dagen? Hoeveel lessen krijg je totaal? Wordt er voldoende hooi gevoerd? Iemand wel eens een extra paard meegenomen? (Lijkt mij wel fijn om de lessen tussen 2 te kunnen verdelen, of krijg je bij 2 paarden ook 2 keer zoveel les?). Ook mogelijk om buiten de lessen zelfstandig te rijden?

Hallo,

in totaal krijg je over de 5 dagen 7 keer les en ga je nog een keer met de groep op buitenrit.
De paarden krijgen zeker genoeg hooi bij gevoerd en je kan er voor kiezen om je paard tussen de lessen door in het weiland te zetten.

En het is ook mogelijk om een extra paard mee te nemen. Hier zijn wel extra kosten aan verbonden, hier kan je meer over vinden op onze website. ( http://www.paardenruiterinstructieweken.nl )

Gezien er 7 keer in 5 dagen tijd wordt gelest zal het niet nodig zijn om je paard nog zelfstandig te te rijden buiten de lessen om. Daarnaast is het ook erg gezellig om leuke dingen te doen met de andere deelnemers. :)

Heb je nog meer vragen? Stuur dan gerust een e-mail naar: info@paardenruiterinstructieweken.nl

Groet,

Claudia
Team Paard & Ruiter Instructieweken.nl

Clauwwie1803

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:36

mariska_YeDo schreef:
Ik had nog even een vraagje voor degenen die al eens eerder geweest zijn met een paard van PMO, nouja eigenlijk een paar vraagjes.
Kun je je eigen paard kiezen, en wat voor paarden zijn het vooral? Mag je dit paard, net zoals de eigen paarden, ook in een wei zetten als je dit wilt? En mag je deze paarden ook gewoon afspoelen oid na het rijden? En ben je dan de enigste die die week op dit paard rijd of moet je hem 'delen' met een ander?

Hallo Mariska,

Tijdens de eerste dag van de instructieweken zal worden bepaald welk paard jij zal berijden. Wij beschikken voornamelijk over Friese paarden. Daarnaast hebben we ook een paar leuke pony's. Het zijn allemaal leuke paarden/pony's , die zowel kunnen dressuren als springen. Dit paard zal net zoals de eigen paarden gewoon tussen de lessen door in het weiland staan. Als jij een paard krijgt toegewezen voor die week, ben jij de enigste die het paard zal berijden die week.

Heb je nog meer vragen over de paarden van PMO? Stuur dan een e-mail naar info@paardenruiterinstructieweken.nl

Groet,

Claudia
Team Paard & Ruiter Instructieweken.nl

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:39

Ik heb me ingeschreven, maar alleen voor week 22-26/6, dat is namelijk de enige week dat ik kan, de rest van mij verlof valt in september. Hopen dat er nog plaats voor is.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:40

Vind het nu nog wat te heftig voor mijn jonkie maar het trekt wel! Heeft er iemand ervaring met de menweek?

Clauwwie1803

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:41

Seltje schreef:
Ik heb me ingeschreven, maar alleen voor week 22-26/6, dat is namelijk de enige week dat ik kan, de rest van mij verlof valt in september. Hopen dat er nog plaats voor is.

Hallo Seltje,

wanneer heb je je ingeschreven?
Als dit je enigste voorkeursweek is zullen we onze uiterste best doen om je in deze week in te plannen!

Groet,

Claudia
Team Paard & Ruiter Instructieweken

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:47

Nu net ;) dus toch wel redelijk op tijd vermoed ik.

Clauwwie1803

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:48

Seltje schreef:
Nu net ;) dus toch wel redelijk op tijd vermoed ik.

Ja hoor, komt helemaal goed! Leuk dat je je hebt ingeschreven!

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:08

Ik heb ervaring met de men week, week 28 in 2014. Ik was de enige menner die week, ik had dus de hele week priveles. PMO vroeg wat ik graag wou leren en doen, dus de week was aangepast aan mijn wensen: enkelspan dressuurlessen, tweespan buitenrit, vaardigheidsparcour en zelfs tandemrijden! Het was een fantastische week waarin ik super veel geleerd heb!

larabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:06

Als je dan toch hier reageert claudia, is het ook mogelijk om te oefen met crossen?
ik ben vorig jaar ook geweest en toen hebben we dat niet gedaan, maar ik zag in de foto's terug dat er in andere weken wel over strobaaltjes etc. werd gesprongen.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:13

Volgens mij was dit in het jaar ervoor. Maar ik heb zeker ook interesse!! Boomstammen/strobaaltjes/sprongetje in de waterbak :D

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:25

xmarijn schreef:
Mijn paard word extreem heet maar toch onzeker tijdens springen, ondanks dat wil ik wel ook springen als ik me opgeef. Word je hier goed in begeleid? Wil namelijk veel dingen leren waar ik thuis mee verder kan

daar heb ik ook last van! maar dit is echt super begeleid!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:32

Zijn er hier al meer mensen die naar week 30 gaan en wie het gezellig lijkt vast een groepsapp te maken? Kan de voorpret vast een beetje beginnen! *D

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:35

iEmmaaa schreef:
Zijn er hier al meer mensen die naar week 30 gaan en wie het gezellig lijkt vast een groepsapp te maken? Kan de voorpret vast een beetje beginnen! *D

Jaa ik! ik heb me nog niet ingeschreven maar als ik dat nog ga doen wil ik naar week 30!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:37

xsarinax schreef:
iEmmaaa schreef:

Jaa ik! ik heb me nog niet ingeschreven maar als ik dat nog ga doen wil ik naar week 30!

Gezellig! Als je je nummer en naam even pb't start ik een app! :)

Desireetje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:51

Hallo allemaal,

Ik heb me ook ingeschreven voor de instructieweken. Ik vroeg me alleen een aantal dingen af.

Ik ben een echte manegeruiter, maar rijd wel altijd op hetzelfde paard. Mijn niveau is daarom anders dan de mensen met eigen paard of verzorgpaard. Is dit een probleem en hoe word er, mee omgegaan, als je ook nog een beetje onzeker en angstig bent op een nieuw paard?

Kijk als ik 2 x op een paard heb gereden ben ik niet meer angstig en krijg ook wel vertrouwen in een paard, dit duurt alleen even. Is dit een probleem? En zijn er rustige en brave paarden van PMO? Verder heb ik er super veel zin in en hoop veel te leren.

Hoop dat ik antwoord krijg op mijn vragen.

Groetjes,

Désirée

xmarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:19

xsarinax schreef:
xmarijn schreef:

daar heb ik ook last van! maar dit is echt super begeleid!

Niet de enige gelukkig :')
Dankjewel! Toch maar gaan overwegen om me in te schrijven

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:34

de mijne wil alleen maar heel hard gaan met springen, maar gellukig is ze niet onzeker