Vandaag even grondwerk gedaan. Gewoon aan een touwhalster weer de basis herhalen. Volgen, stilstaan, achteruit, meedraven. Oeps wat heb ik dat verwaarloosd. Volgen ging op zich wel, maar ze hield niet genoeg afstand. Stilstaan ging erg makkelijk. Achteruit moest ik eerst een paar keer herhalen voordat die knop weer werkte en meedraven ging alleen met haar oren plat in haar nek. Niet echt een succes dus..
Ik denk dat het komt door zondag. Zondag heb ik haar een singel om gedaan en daarna maar laten rennen. Dat op zich is niet verkeerd, maar daarna had ik wel het leiderschap moeten pakken en niet moeten stoppen totdat ze echt ontspannen was. Nu ben ik gestopt na een half uur omdat ze in mijn ogen al genoeg had gerend.
Stom hea? Het gaat 2 weken goed en je vergeet al hoe belangrijk die kleine dingen voor je eigen paard zijn
Verslag 9-9-2014
Ja ja, ik heb weer gereden!!
Singel omdoen blijft een drama. Ik doe de singel nu heel rustig om en kan hem wel meteen in het eerste gaatje vastmaken zonder te moeten trekken. Dus er zit wel vooruitgang in. Daarna ga ik rustig mijn hoofdstel klaarhangen en de poetsspullen alvast opruimen. Dit geeft haar 5 minuten de tijd om wat meer te ontspannen. In deze 5 minuten komt ze nog steeds af en toe omhoog (al is het lang niet zo hoog meer) en is ze druk aan het doen. Daarna ademt ze 1x goed uit en dan is het voorbij. Voorheen duurde dit ruim 20 minuten dus het gaat wel steeds sneller, maar dit is natuurlijk nog steeds niet erg snel.
Daarna hoofdstel om en lekker naar de (buiten) bak. Even een rondje wandelen door de bak en aansingelen. En dan blijft de muts gewoon stilstaan als ik aan de singel aan het trekken ben
(nee opzadelen in de bak werkt niet beter.. al geprobeerd). Ach ja.. het blijft een vreemd paard
. Opgestapt zonder problemen. Bijoux blijft rustig stilstaan en wacht netjes tot ik zit en zeg dat ze mag gaan. Het blijft leuk om dan de omstanders te zien! De omstanders zien eerst een paard dat steigert in de poetsplaats. Het eerste rondje aan de hand vol spanning is en daarna stapt er iemand op terwijl het paard doet alsof ze is slaap valt
. Heerlijk gereden. Ik heb geprobeerd goed op mijn handen en zit te letten. Meer het paard laten werken dan zelf werken en handen iets hoger waardoor ik makkelijker mee kan gaan met haar mond. Het ging meteen een stuk meer ontspannen! Bijoux begint zich wel te vervelen. Ik ben nu continue lange stukken draf afgewisseld met lange stukken stap aan het doen. Ik begon maar iets meer te schakelen omdat haar aandacht naar andere dingen ging. Aan het einde schakelde ik om de letter (Z-bak).
Zaterdag heb ik weer les, dus de instructeur komt vast met meer ideeën die ik kan doen zonder haar te overvragen.
)
Ik wilde in mn bed blijven liggen.
)
) en ben daarna uit gaan stappen.
Heb nog steeds geen filmpje ervan en zal hier toch eens vaart mee maken.
. Na 15 minuten had ik alleen nog maar een piafferend paard met haar hoofd en staart in de lucht en neusgaten waar een voetbal in zou passen