Pebbels, dapper en sterk overwon jij een gebroken been

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Juleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:39

ik heb heel veel bewondering voor jullie doorzettingsvermogen!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 18:37

NoGo schreef:
Ik kan alleen maar zeggen dat ik veel bewondering heb voor hoe jij je heb staande gehouden, in het hele proces heb je zoveel sh*t meningen gehad van de omgeving iedereen die het beter dacht te weten.
Het gedonder en klap op klap vd verzekering goed en slecht nieuws afwisselend en je bent nooit het welzijn van je paard uit het oog verloren.
De keuzes waar je x op x voor stond en je altijd vastgehouden aan de artsen en de meningen van de mensen die dichtbij je stonden om maar zo objectief en eerlijk mogelijk naar de situatie te blijven kijken.
Kan alleen maar zeggen respect _/-\o_

In het begin trok ik het mij wel eens aan al die veroordelingen.
Later besefte ik mij dat ze niet wisten waar ze over oordeelde want niemand nam de moeite om te kijken hoe Pebs in de situatie was.
Jij hebt het zelf met eigen ogen gezien hoe Pebs zich staande hield.
Dat waren meningen waar ik interesse in had.

reneemontana schreef:
Alleen maar respect voor jou doorzettingsvermogen!!
Hoelang is het revalidatieproces nu nog? Ben gewoon benieuwd dat je nog lang mag genieten van je mooie meid!

Dat zullen de volgende röntgenfoto's moeten vertellen.
Ze is natuurlijk al wat ouder waardoor het allemaal wat langer de tijd nodig heeft.
Verder staat ze (overdag) net als alle andere paarden buiten.

s82 schreef:
Veel respect voor jullie! Wat een doorzetters!
Maar is dit de Pebbels uit Den treek???
De pebbels die ook op groenewoude sprong??

Ik denk dat dat een andere Pebbels is :D

irisloove schreef:
wat een verhaal!
Je mag vreselijk trots zijn op jezelf! Dat jij altijd die kracht in haar ogen bent blijven zien!
En wat is ze sterk, wat een karakter, zo te vreden..

Mijn paard had vorig jaar een breuk in het hoefbeen en heeft 8 maand op stal gestaan, ik begrijp je gevoel heel goed.
Was je niet heel bang de eerste keer op de wei (het rennen enz), ik had mn hart echt vast toen!

Pebbels en jij zijn toppers!! Ik hoop dat jullie nu zonder enkele problemen van elkaar kunnen genieten

Is het weer helemaal goed gekomen met jou paardje ? :(:)
Ik was in het begin geneigd om haar overal voor te willen beschermen maar dat kan natuurlijk niet.
Ze moet gewoon paard kunnen zijn.
Voor ze deze sprongen maakte liep ze al 2 uur braaf grasjes te knagen en ik stond op het punt om weg te gaan.
Juist doordat ik haar dit soort sprongen heb zien maken kreeg ik er vertrouwen in :j
Maar mijn hartslag sloeg wel wat op hol :D :o .

Wat een mooi gebaar dat ons verhaal vandaag zo in de spotlights( uitgelicht en facebook :oo ) is gezet. Pebbels begrijpt dat natuurlijk niet maar had ze het kunnen begrijpen weet ik zeker dat ze het prachtig zou vinden.
Ik heb niet op elk berichtje persoonlijk gereageerd maar ze worden allemaal stuk voor stuk gewaardeerd :)

reneemontana

Re: Pebbels, dapper en sterk overwon jij een gebroken been

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:56

Hopelijk goed nieuws met de röntgenfoto's. En fijn dat ze lekker kan genieten van het buiten zijn.
En nogmaals heel veel respect voor jou en je mooie meid! Vele hadden de hoop halverwege wel opgegeven.
Heb zelf ook een halflinger gehad maar die is helaas twee jaar geleden ingeslapen ivm koliek. Heb dus bij sommige filmpjes ook wel effe moeten slikken

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 19:44

Wat een prachtig verslag heb je ervan gemaakt zo. Wat fijn dat ze buiten mag zijn!

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:09

Vanuit mijn lijf: GOED van jou!!!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:03

Eindelijk een verslag *\o/* !Ik volgde toen al de berichten omdat mijn fjord in 2012 exact dezelfde breuk heeft opgelopen door een glijpartij op een houten brug. ;(
Helaas was dit verder niet meer te repareren(ze was toen al 23jaar) en loopt ze er ook gewoon op (wonder boven wonder :wow: )
Ze mag bij ons gewoon verder oud worden(is nu 25j),ze rolt,rent en bokt er vrolijk op los maar belasten met rijden doen we niet meer.(durf ik niet meer)

Hoe gaat dat nu verder met Pebbles?Kun je daar nog op rijden?
Wel toppie dat alles zo goed is verlopen. _/-\o_

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:07

Super dat ze weer lekker buiten loopt , zag haar al staan laatst!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:11

Ik ben echt zo ontzettend blij dat Pebbels gewoon weer in de wei kan! Wie had dat nou gedacht? JIJ! _/-\o_ Echt wat een ontzettend lange en vervelende tijd hebben jullie nu achter jullie gelaten zeg. Het kan nu alleen maar beter gaan! Pechpaardje Pebbels kan weer lekker stuiteren en nu hopen dat ze geen té gekke dingen gaat doen := moge ze nog lang van ze leven een lekker gezellige grasmaaier zijn! *\o/* Ik kom snel weer eens langs *-:) O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:13

Knappe jij en knappe Peb! Wat een onwijs doorzettingsvermogen hebben jullie gehad, respect! En wat fijn dat Peb weer lekker naar buiten kan!

Dunesjka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:16

Jeetje wat knap allemaal! Echt sterk zijn jullie hoor! RESPECT

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 23:28

Wat een verhaal! Respect zeg! <3

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 23:33

lifaya schreef:
Ik ben echt zo ontzettend blij dat Pebbels gewoon weer in de wei kan! Wie had dat nou gedacht? JIJ! _/-\o_ Echt wat een ontzettend lange en vervelende tijd hebben jullie nu achter jullie gelaten zeg. Het kan nu alleen maar beter gaan! Pechpaardje Pebbels kan weer lekker stuiteren en nu hopen dat ze geen té gekke dingen gaat doen := moge ze nog lang van ze leven een lekker gezellige grasmaaier zijn! *\o/* Ik kom snel weer eens langs *-:) O:)

Pebbelsfoto's van Renee? Oeh gaaf en welverdiend!!

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 23:54

moyra en pebbels,
ik heb heel je verhaal gelezen en uit het diepst van mijn hart wil ik jullie (en de mensen die je bij hebben gestaan) mijn oprechte respect betuigen voor jullie doorzettingsvermogen! En voor de toekomst wens ik jullie het allerbeste en nog een lange mooie tijd samen!!

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:17

Poe wat een verhaal, zwaar dat het zo lang heeft moeten duren.

Sterk dat jullie het zo volhielden!

Mocht er bij ons weer een blessure komen dan denk ik aan jullie dan kunnen wij het ook aan.

Wat een kracht!

MarshaAldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:32

Jij bent geweldig! wat een liefde en doorzettingsvermogen. *\o/* <3

Wat zul je trots zijn dat jullie dit samen nu hebben bereikt! Dat jullie maar heeeel en dan ook heel lang nog van elkaar mogen genieten .. _/-\o_

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:34

Wat heb jij een hart voor de beesten, ik vermoed dat menig mens hem een spuitje had gegeven. Ik hoop dat jullie een hele lange en goede toekomst mogen hebben

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:40

Wat een prachtig verhaal en wat een prachtig paard moyra.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 18:31

funnyhorses schreef:
Eindelijk een verslag *\o/* !Ik volgde toen al de berichten omdat mijn fjord in 2012 exact dezelfde breuk heeft opgelopen door een glijpartij op een houten brug. ;(
Helaas was dit verder niet meer te repareren(ze was toen al 23jaar) en loopt ze er ook gewoon op (wonder boven wonder :wow: )
Ze mag bij ons gewoon verder oud worden(is nu 25j),ze rolt,rent en bokt er vrolijk op los maar belasten met rijden doen we niet meer.(durf ik niet meer)

Hoe gaat dat nu verder met Pebbles?Kun je daar nog op rijden?
Wel toppie dat alles zo goed is verlopen. _/-\o_

Dan mag je inderdaad over een wonder spreken :oo
Wat fijn dat ze nog gewoon paard kan zijn op dr oude dag <3
Is het echt de zelfde breuk ?
Pebbels is met pensioen.

Het is haast niet voor te stellen dat ze een half jaar terug pas ze geopereerd is _/-\o_