prachtige koppies tijdens de korte baan draverij in egmond..

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:18

Ik vraag morgen wel even na, want ik had begrepen dat het kon voorkomen dat de tong de keel belemmerde en inderdaad mbt bestuurbaarheid. Wat op die snelheid ook wel heel begrijpelijk is. Ben niet heel erg thuis in die wereld, wel fervent toeschouwer maar ik weet er ook zelf te weinig vanaf.

(Kan er dus ook hartstikke naast zitten en verkeerd voorgelicht natuurlijk!)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:27

vuurneon schreef:
Ik vraag morgen wel even na, want ik had begrepen dat het kon voorkomen dat de tong de keel belemmerde en inderdaad mbt bestuurbaarheid. Wat op die snelheid ook wel heel begrijpelijk is. Ben niet heel erg thuis in die wereld, wel fervent toeschouwer maar ik weet er ook zelf te weinig vanaf.

(Kan er dus ook hartstikke naast zitten en verkeerd voorgelicht natuurlijk!)

De tong wordt vastgezet om te voorkomen dat het paard zijn tong over het bit doet en tijdens de koers onstuurbaar wordt.
Dit is niet heel handig met 50 km/uur :+

Vaak wordt dit trouwens gedaan met een panty kousje en zeker niet strak. Het paard ondervindt hier, als het goed vast gemaakt is, geen hinder van :)

mick75

Re: prachtige koppies tijdens de korte baan draverij in egmond..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 23:06

Mijn vriend, die niets maar dan ook niets van paarden weet, viel meteen de opperste concentratie van de paarden op de foto's op.

Hele mooie foto's, geweldig om te zien!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 23:36

Dit was zo'n mooi topic voor Uitgelicht geweest, maar helaas is dat ff uit de lucht...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 17:51

MarvanTom schreef:
Dit was zo'n mooi topic voor Uitgelicht geweest, maar helaas is dat ff uit de lucht...

Dankje wel vind t ook heel erg jammer dat uitgelicht er niet is had uitgelicht worden prima gevonden

pepermunt14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 18:04

Mooie foto's.
Ik heb niet heel het topic gelezen. Maar zijn die grote bontjes om het hoofdstel ergens voor. Of gewoon sier? Ze lijken me onprettig groot.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 18:52

pepermunt14 schreef:
Mooie foto's.
Ik heb niet heel het topic gelezen. Maar zijn die grote bontjes om het hoofdstel ergens voor. Of gewoon sier? Ze lijken me onprettig groot.

De bontjes op de neus zijn vaak voor om t zicht te beperken..

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 19:04

Bontjes op de neus is om zicht op de grond te verminderen.
En aan de zijkant om zicht aan zijkant te verminderen..

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 19:08

Bontjes op de neus doe je als een paard bodenschuw is, anders springen ze over plassen heen en word je uitgeschakeld. Dit heet een bodemblinker.

Aan de zijkant heet een ' can't see back' , dat is voor luie paarden, die worden fitter als ze een paard wel horen aankomen van achter maar het niet zien :)

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:11

Veel triestige blikken van de paarden. Neen, ben geen fan van drafrennen.
Heb er al genoeg zien trainen en de manier waarop is om van te kotsen.
Eens op wedstrijd doen ze het meest gruwelijke weg zodat de mensen niets ondervinden.(zoals een zweep met naalden in, leuk om te prikken in je paard.)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:14

oh, vertel eens? waar heb jij zulke trainingen gezien?

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:18

Ja hoor er staan weer foto's van dravers op bokt en iedereen heeft wel weer commentaar met teveel bitten en dat er een hele ijzerwinkel aan hangt
Nooit gezien wat er bij een dressuur paard aan wordt geknoopt?

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:22

jolandje schreef:
maar op de eerste foto, zit er bahalve een watje ook een snoertje in het oor?? waar is dat dan voor?

dat is zodat ze de watjes tegen het geluid er makkelijk uit kunnen halen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:24

Muiske07, op de wilde banen in België zijn, die hartstikke verboden zijn zeker.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:13

muiske07 schreef:
Eens op wedstrijd doen ze het meest gruwelijke weg zodat de mensen niets ondervinden.(zoals een zweep met naalden in, leuk om te prikken in je paard.)

Ik zie dat je uit België komt, de methode die jij noemt is verboden in de Nederlandse drafsport

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:01

muiske07 schreef:

Zullen wij dan gelijk alle paardensporten maar afschaffen en veroordelen? Omdat er mensen zijn die het niet netjes doen? Ik heb ook wel gezien hoe een recreatieve ruiter de sporen er flink inzette en met een bit met hefboomwerking flink aan het sjorren was, maar dat zegt gelukkig niets over alle recreatieve ruiters. Ik zie geen trieste blik, maar juist pure inspanning want als ze de baan zien willen ze maar 1 ding; gaan!

Ik herken je verhaal niet en ik zie de paarden regelmatig in actie; juist heerlijk enthousiaste paarden. Thuis trainen ze vooral met een basic optoming.

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:22

_Marjoo_ schreef:
Mooie foto's! Mooie kwaliteit ook :)
Ik zie alleen geen ''vrolijke paardenkoppies''

die niet vrolijke paardenkoppies kan ik begrijpen, ik lach ook niet meer als ik op volle snelheid moet lopen hoor.

prachtige foto's!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 20:56

muiske07 schreef:

mag ik je dan vragen wat je triest vind aan de blik van dit paard
Afbeelding
ik zie namelijk een lekker opgewekt paard die dat ook uitstraalt uit de ogen of een paard wat uiterst geconcentreerd is in de snelheid wat is daar triest aan??

ik kijk hier persoonlijk liever naar dan naar dressuur of springpaarden tijdens het werk...(moet je eens doen enkel inzoomen op dat paarden hoofd tijdens dressuur of spring wedstrijden dan kijken die paarden nog veel erger )

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 07:40

Zo, hele topic doorgelezen.

Allereerst: prachtige fotos! Idd met prachtige koppies! Fris energiek en blij zien de paarden eruit.

Ik moet echt eens een keer een drafwedstrijd gaan kijken.
Dat weten vast mensen hier, zijn er bepaalde wedstrijden of dagen die aan te raden zijn?
Ten tweede: jammer dat er personen zijn die een negatieve toon zetten in dit topic. Onbekend maakt onbemind he..... ik vind dat er goede uitleg wordt gegeven over verschillende optomingen, heb weer veel geleerd!

NathalietjeB schreef:
muiske07 schreef:

mag ik je dan vragen wat je triest vind aan de blik van dit paard
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 6871_n.jpg
ik zie namelijk een lekker opgewekt paard die dat ook uitstraalt uit de ogen of een paard wat uiterst geconcentreerd is in de snelheid wat is daar triest aan??

ik kijk hier persoonlijk liever naar dan naar dressuur of springpaarden tijdens het werk...(moet je eens doen enkel inzoomen op dat paarden hoofd tijdens dressuur of spring wedstrijden dan kijken die paarden nog veel erger )

Helemaal met je eens. Om het nog maar niet te hebben over de gemiddelde ruiter die zn paard terug wil nemen na een rengalopje.... dan ziet een momentopname van het hoofd er ook niet altijd fijn uit hoor....

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 08:15

Bernoe eerdaags is de 4,5 km op de drafbaan in alkmaar is altijd een grote koers

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 08:23

Ik moet bekennen dat ik het (ondanks de heldere uitleg, waarvoor dank) nog steeds een beetje een vreemde sport vind. Tong in keel, luchtpijp dichtgedrukt, hoeven tegen hoofd, ... Kijk, ik begrijp perfect dat je dat soort dingen absoluut wil voorkomen, en dat extra riempjes en teugels een stuk beter en vriendelijker zijn dan dat soort incidenten.
Maar als dat soort maatregelen nodig zijn om het veilig te houden, is het plezier van de sport dan wel het risico waard? Als ik het zo hoor lijkt het alsof je je leven zo ongeveer beu moet zijn voor je dit doet :x

Verder vind ik het heerlijke foto's, beide topics trouwens. Enorm knappe paarden, en ook ik kan geen trieste kopjes ontdekken hoor :)

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 08:27

Ah oke! Was ook al ff aan het googelen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 08:44

Bernoe schreef:
Ah oke! Was ook al ff aan het googelen.

Je zit niet echt in de buurt van een drafbaan :+ Maar op www.ndr.nl is wel een kalender te vinden. Op drafsport.nl vind je ook meer informatie en misschien is het juist wel leuk om een grasbaan te bezoeken: www.grasbanen.nl :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 08:52

bakkabouter schreef:
Ik moet bekennen dat ik het (ondanks de heldere uitleg, waarvoor dank) nog steeds een beetje een vreemde sport vind. Tong in keel, luchtpijp dichtgedrukt, hoeven tegen hoofd, ... Kijk, ik begrijp perfect dat je dat soort dingen absoluut wil voorkomen, en dat extra riempjes en teugels een stuk beter en vriendelijker zijn dan dat soort incidenten.
Maar als dat soort maatregelen nodig zijn om het veilig te houden, is het plezier van de sport dan wel het risico waard? Als ik het zo hoor lijkt het alsof je je leven zo ongeveer beu moet zijn voor je dit doet :x

Verder vind ik het heerlijke foto's, beide topics trouwens. Enorm knappe paarden, en ook ik kan geen trieste kopjes ontdekken hoor :)

Ik denk dat je het moet vergelijken met autoracen. Als er iets gebeurt gaat het gewoon echt meteen zwaar mis, en daarom neem je veiligheidsmaatregelen. De risico's zijn gewoon groter op die snelheid, dus je wil voorkomen dat er iets gebeurt. En dan kun je discussieren of race-sporten misschien afgeschaft moeten worden...

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 08:59

Leuke foto's! Zeker van dat rare bekkie :)