Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
vuurneon schreef:Ik vraag morgen wel even na, want ik had begrepen dat het kon voorkomen dat de tong de keel belemmerde en inderdaad mbt bestuurbaarheid. Wat op die snelheid ook wel heel begrijpelijk is. Ben niet heel erg thuis in die wereld, wel fervent toeschouwer maar ik weet er ook zelf te weinig vanaf.
(Kan er dus ook hartstikke naast zitten en verkeerd voorgelicht natuurlijk!)
muiske07 schreef:Veel triestige blikken van de paarden. Neen, ben geen fan van drafrennen.
Heb er al genoeg zien trainen en de manier waarop is om van te kotsen.
Eens op wedstrijd doen ze het meest gruwelijke weg zodat de mensen niets ondervinden.(zoals een zweep met naalden in, leuk om te prikken in je paard.)
muiske07 schreef:Veel triestige blikken van de paarden. Neen, ben geen fan van drafrennen.
Eens op wedstrijd doen ze het meest gruwelijke weg zodat de mensen niets ondervinden.(zoals een zweep met naalden in, leuk om te prikken in je paard.)
NathalietjeB schreef:muiske07 schreef:Veel triestige blikken van de paarden. Neen, ben geen fan van drafrennen.
mag ik je dan vragen wat je triest vind aan de blik van dit paard
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 6871_n.jpg
ik zie namelijk een lekker opgewekt paard die dat ook uitstraalt uit de ogen of een paard wat uiterst geconcentreerd is in de snelheid wat is daar triest aan??
ik kijk hier persoonlijk liever naar dan naar dressuur of springpaarden tijdens het werk...(moet je eens doen enkel inzoomen op dat paarden hoofd tijdens dressuur of spring wedstrijden dan kijken die paarden nog veel erger )
Bernoe schreef:Ah oke! Was ook al ff aan het googelen.
bakkabouter schreef:Ik moet bekennen dat ik het (ondanks de heldere uitleg, waarvoor dank) nog steeds een beetje een vreemde sport vind. Tong in keel, luchtpijp dichtgedrukt, hoeven tegen hoofd, ... Kijk, ik begrijp perfect dat je dat soort dingen absoluut wil voorkomen, en dat extra riempjes en teugels een stuk beter en vriendelijker zijn dan dat soort incidenten.
Maar als dat soort maatregelen nodig zijn om het veilig te houden, is het plezier van de sport dan wel het risico waard? Als ik het zo hoor lijkt het alsof je je leven zo ongeveer beu moet zijn voor je dit doet![]()
Verder vind ik het heerlijke foto's, beide topics trouwens. Enorm knappe paarden, en ook ik kan geen trieste kopjes ontdekken hoor