Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Joolien schreef:Als het zaterdag echt te warm wordt gaan we denk ik naar buiten, maar dan hebben we weer geen geluidversterking voor Bertie, dus dat is even lastig.
Ik heb mijn plekje opgegeven omdat mijn paard er nog niet klaar voor is, dus Kirsten komt op de lijst.
hou er wel rekening mee dat het de bedoeling is dat je de hele dag bij de workshop aanwezig bent, beide dagen. Dit ivm de werkwijze van Bertie, ze wil alle rijders erbij betrekken.
bertie schreef:Isotoon drankje, hier het toegezegd recept.
Met dit drankje herstel je je vochtbalans (of je houdt het in stand) , zonder dat je mineralen aan het lichaam onttrekt.
Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Oraal_rehydratiemiddel
Praktisch komt het hierop neer:
Neem 1 liter water
Voeg toe:
- 2 afgestreken eetlepels suiker (liefst druivensuiker omdat dat sneller wordt opgenomen)
- 1/2 (halve) theelepel zout (kan ook halvazout)
- en een beetje citroendruppels voor de smaak
Voor paarden gaat dit ook op, maar ik weet niet of ze wel zo houden van de citroensmaak.
Sjolvir schreef:Paarden.. ipv citroensmaak beetje roosvicee, hier althans zeer geliefd.
En de kanttekening dat als ze het niet lusten/lekker vinden je er in ieder geval voor moet zorgen dat er voldoende gewoon water aanwezig is, wat ze dan wel drinken.
Liselot schreef:Ik breng het paard in de pauze terug. Neem voor mezelf lekker een korte broek en luchtig topje mee om de rest in te bekijken
Heb er heel veel zin in!!!