Afscheidsshoot... AV hengst Umoyax door Reindert

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miriam1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 00:18

Prachtige plaatjes van een prachtig paard.
Heel erg veel sterkte...

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 00:30

Zo'n beslissing nemen is o zo moeilijk... Keuze uit leven of dood, waarbij dood misschien de beste optie is...
Maar jij hebt die keuze gewoon genomen, de keuze die vele ruiters niet nemen uit angst om hun grote liefde te moeten missen.
Je hebt je paard voor jezelf getrokken en daar heb ik en waarschijnlijk vele andere zoveel respect voor. Je bent niet egoïstisch geweest tegen over je paard, je hebt het goed gedaan.

Heel veel sterkte.
En bedenk dat je de beste keuze uit de moeilijkste beslissing ooit hebt genomen. :(:)

En ik denk dat je trots mag zijn op zo'n mooi paard als dit.
Y;(

amyz

Re: Afscheidsshoot... AV hengst Umoyax door Reindert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 00:47

Oh netje...wat mooi!

Enorm bedankt voor alle lieve berichten. Het doet me zo veel goed. Het is de enige juiste beslissing, maar oh zo moeilijk... ;(

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:18

Wat een prachtige foto's zijn het geworden.
En zo dapper dat jullie allebei zijn.. De liefde tussen jullie is te zien.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:23

Ik denk al dagen aan jullie Amy. Je maakt de minst egoïstische beslissing die je kan nemen. Dat betekent niet dat je hem niet gaat missen. Maar zoals ik je al eerder zei..een paard die met pijn moet leven is een half paard. En een hengst als Umoyax die tot het gaatje gaat, zal nu veel pijn bespaard blijven.

Dikke knuffel, ik brand een kaarsje voor Umoyax deze week X

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 13:49

Dank je.. Ondanks de ellende voel ik me echt goed Door alle steun en lieve reacties.

Het is al maandag.. wat een bizar idee dat hij morgen.... net de verzekering gebeld. Was even flink slikken, om op te zeggen en dan de reden te noemen...
er zijn mensen die hem nog even gedag zeggen. Doet me goed om te weten dat hij niet alleen op mij zo'n indruk heeft gemaakt.
Ligt een grote zak wortels klaar voor straks.

Pfft wat is dit bizar. Het is net alsof het niet echt is.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:51

Heel veel sterkte meis... :(:)

kimmiepimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:04

Wat een verhaal zeg pff heel veel sterkte meidd!!! kan je niet zijn sperma invriezen? nogmaals heel veel sterkte

lovechupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:10

Wat erg sterkte!! Je maakt de goede keuze okal is het zo moeilijk... Je mag trots zijn. Een pracht paard heb je! Vergeet niet: uit het oog maar niet uit het hart, jullie zullen altijd van elkaar houden! Sterkte!!

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:16

Pff wat een verhaal zeg.. de foto's zijn super mooi geworden. de band tussen jullie is zo zichtbaar!
Onwijs veel sterkte de komende tijd, geniet nog even van hem!!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:01

Zo'n mooi paard...met zoveel uitstraling. ..en levenslust.....echt letterlijk doodzonde.

Melissa_xo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:03

Mooie foto's ♥

Heel veel sterkte..

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:14

Hele mooie foto's, en een prachtig paard!

heel veel sterkte...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:15

Doe voorzichtig morgen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 21:20

Vanmiddag ineens het besef, de klap. Als een bonk ijzer in mn borstkas. Me afvragen of ik er echt wel goed aan deed. Bibberend op stal.
Maar eenmaal daar de realisatie dat het echt het enige juiste is. Hij valt af en zijn vacht verliest langzaam zijn koperen glans. Hij ging plassen en dat linkervoorbeen stond maar te trillen en te knikken. Hij is op. Hij kan niet meer. Het is goed zo, ik zie het maar bovenal weet ik het in mijn hart.
Maar een zak wortels en een bak slobber met appel gegeven. Lekker gepoetst (waarna hij onmiddellijk in het zand plofte -en ik me kapot schrok van het enorme gekraak uit zijn gewrichten-). Geknuffeld.
Wat is dit bizar, moeilijk, onwerkelijk...

Inmiddels ook de prachtige foto's van Jenkins hier op bokt ontvangen. Wat heeft ze hem mooi vastgelegd..
Ik heb geen idee hoe veel ik er in een reactie mag plaatsen dus sorry modjes als het er te veel zijn..
Met zijn hoofdstel, nog gloednieuw en niet eens helemaal op maat.. Toch nog een keer gedragen... Kereltje wat ben je stoer zo...
Afbeelding
Afbeelding
Met zijn showsetje, ook maar 1x in zn geheel gedragen.. Gaat met het hoofdstel aan de muur..
Afbeelding
Afbeelding
En deze vind ik zo mooi...zo droevig op de een of andere manier...
Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:21

Wat een beauty, maar daarnaast straalt hij ook zoveel bijzonders uit. Wijsheid maar ook zachtheid.
Ik wil je heel veel sterkte wensen, voor morgen, maar ook voor zolang het nodig is.
Een hele dikke knuffel!

Edit: ik zie nu ook je laatste post en die bezorgt een extra brok in mijn keel. Wat zijn jullie allebei prachtig vastgelegd op alle foto's. Top gedaan door de fotografen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:23

Je ziet aan hem dat hij je 100% vertrouwd maar ook weer de berusting, hij lijkt zo ontzettend moe. Wat is het toch zonde dat een paard al zijn benen nodig is en operaties soms niet kunnen. een hele dikke virtuele knuffel voor jou maar ook voor je machtige paard.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:26

Amy... Prachtige foto's. Ik denk morgen aan jullie.... Sterkte en een hele, hele dikke knuffel... :(:)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:28

Vreselijk.. Veel sterkte morgen..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 21:32

Bedankt.
Zachtheid...dat vooral... Geen kwaad in, wat een prachtig karakter.. Ik heb in 1,5 jaar tijd meer ''wonden'' opgelopen van mijn schat van een merrie dan in 2,5 jaar tijd van onstuimige puberhengst Umoyax. Wat hij ook deed, altijd oh zo goed oppassen voor mij. En dat was ook altijd wat het omgaan met hem zo bijzonder maakt...ik kwam er altijd beter uit, no matter what. Soms liet hij me de hele bak rondrennen met mn zere pootje en kwam ik daarna tot de ontdekking weer een stuk beter te kunnen lopen. Soms negeerde hij me tot ik begon te huilen en wat dwars zat los kwam, waarna hij me onmiddellijk kwam troosten. En soms hoefde ik geen stap extra te zetten of kroop hij juist in mn zak. Hij voelde me altijd feilloos aan en wist me altijd te helpen...
Hoe moet ik straks nou zonder hem door? Wie moet ik mijn zorgen voorleggen, vragen om een beetje voorzichtig met me te zijn. Hoe moet ik mn slechte dagen door komen zonder Umoyax om me een duwtje in de juiste richting te geven?
Nashwa is verschrikkelijk lief, maar anders...

Umoyax is mijn ''once in a lifetime''. Wat zal ik hem verschrikkelijk gaan missen... ;(

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:34

Wat een vreslijk aangrijpend verhaal ....

Ik wens je dan ook heel veel sterkte toe ..... dikke knuf ook al ken ikmje niet. Vind je erg dapper om te denken in het belang van je knappert ......
Nogmaals een dikke knuf

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:40

Amy, ik weet niet goed wat te typen.. Niks kan jouw verdriet weg nemen.. Het is gewoon zo oneerlijk.
Ik wilde alleen nogmaals ons medeleven laten weten.

Ik herken je "once in a lifetime" gevoel. Niemand zal zijn plek kunnen gaan vervangen, maar je zal nog meer gaan genieten van de fijne herinneringen.
Veel sterkte morgen.... :(:) Y;(

Sjisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:41

Wow heftig verhaal.. en wat een pracht paard..
Heel veel sterkte morgen!! Y;(

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:44

Heel erg veel sterkte morgen! Zo oneerlijk, je mooie vriendje...

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:52

Ach meis, op die laatste foto´s is hij er zo klaar mee en klaar voor.

Je zal zien dat zich iets anders aan dient waar je kracht en wijsheid in gaat vinden. Wellicht in een vorm en op een tijdstip dat je het niet verwacht.