nieuwe aanwinst! 5-jarige hengst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:27

@TS: inderdaad eerst voorwaarts :j, dan neerwaarts, dan opwaarts (rond/nageven). Als het paard voorwaarts gaat, maar nog niet neerwaarts, dan mag de teugel op contact zijn, maar je mag het paard niet rond vragen. Als je contact hebt, werk er dan (met behulp van omhoog vragen van de buik) aan om de hals te laten vallen. Vanuit daar ga je oppakken en het paard meer begrenzen. Als het paard daarin sterk is, dan mag je het verder als horizontaal oppakken en werken aan verzameling/oprichting. Dat is laatste is echter nu nog niet zover natuurlijk.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:27

Leuk paard! Nog wat schraal, maar dat gaat vast helemaal goedkomen.
Laatste foto aan de bijzet is inderdaad meer boktproof :+

Ik was ook 17 toen ik mijn hengst kreeg en die moet je aan de hand ook niet naast een ander zetten, dus een 'echte' hengst. Fijnste paard dat ik ooit heb gehad <3

Succes met je paard in de toekomst TS.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:32

caresje schreef:
Dat kan idd ook.
Maar eerst voorwaarts.
Ik hou wel contact van voor maar vraag nog niks eerst moet de actie reactie er inzitten. (alee dat vind ik toch)
Wat hij snapt de kuithulpen nog niet daarvoor heb ik er een lange dressuurzweep bij als aanvulling op de kuit.

Deze foto vind ik toch wat duidelijker wat betreft de bijzet:
[ Afbeelding ]
Ik had hem eerst bewust iets strakker gezet dat hij niet over de loodlijn kon maar achteraf is de bijzet geen fijn hulpmiddel voor dit paard. Ik moet hem eerst leren te ontspannen dit is zowieso een paardje dat wat snel gespannen loopt. (net zoals Daimler)

Paard moet juist wel over de loodlijn kunnen. Oprichting komt niet voor niets in de hogere klasses. Een jong paard kan dat helemaal niet op de juiste manier. Daardoor gaat het juist zijn lichaam verkeerd gebruiken. Daarom dat ik van de foto kan zien dat je verkeerd traint/trainde.

Je doet het al niet meer, dus dat is heel goed! Wilde toch even wat uitleg erachter geven.
Stuur anders simpelman een pbtje. Hij heeft imo een fijne manier van het opleren. Misschien kan je daar wat mee.

De longeerhulp is inderdaad een fijne hulp. Misschien kan je wat fotos maken? Dan kunnen we je daar verder advies over geven. Ik kan je anders ook een foto sturen van hoe ik hem gebruik? Kan je precies zien waarom.

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:36

Wat een gaaf beestje TS!
Bokt is altijd zo heerlijk := , je plaatst 1 iets wat verkeerde foto en alles komt over je heen. (Heb zelf ook ooit een topic met verkeerde foto's geopend :+)
Sommige tips via bokt kunnen helpen, maar ik prefereer toch iemand die ik persoonlijk ken, die weet hoe jij en je paard in elkaar steken. Gewoon lekker door oefenen met een instructeur die jou bevalt. Maar blijf wel altijd bij alles wat je instructeur zegt ook zelf nadenken. Op die manier leer je gewoon het meest (in ieder geval.. ik wel :+). En voelen, leer je paard goed aanvoelen! Je paard vertelt je namelijk het meest.

Misschien toch een kleine tip (je ziet maar wat je er mee doet :+, want ik ken mezelf wel, maar jij mij niet, haha). Misschien in plaats van de zweep eens oefenen met je stemhulpen? Neem aan dat hij die kent van het longeren? Ik vind met zweep rijden zelf altijd vrij irritant :') omdat ik mijn handen dan zo vol heb.
Wellicht heb jij er geen last van, toen ik mijn paard in reed maakte ik ook gebruik van stemhulpen, reageerde die van mij super op!

anneliesdj

Re: nieuwe aanwinst! 5-jarige hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:40

Hm ik verbaas me toch wel een beetje dat jij als 16 jarige toestemming krijgt van je ouders om een nagenoeg groene 5 jarige hengst te kopen. Maar ok.

Vind wel dat je netjes rijd, zijn wel wat verbeterpunten hier en daar maar die zijn vast al genoemd.
Het is een prachtig paard, ga je vast veel plezier van hebben.

Mendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:43

caresje schreef:
Ja idd dat is hem!
Alleen de naam ontoud ik nooit.
Dat vind ik een erg fijn hulpmiddel om hem te leren door de rug te lopen en te ontspannen.

Dacht ik al, ik vind dit inderdaad ook en erg fijn hulpmiddel.
Ik vind het super hoe je jezelf trouwens oppakt na al die opmerkingen :)
Jij en je paardje komen er wel hoor.
Ik zou het erg leuk vinden om vaker topics van jullie te zien en ik denk met mij meer.
Je hebt een onwijs leuk beestje en hopelijk heb je wat aan sommige tips die hier gegeven worden.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 14:45

Fijn dat het toch anders kan :D.
Ik kan mij in de laatste reactie's wel veel beter vinden en om eerlijker te zijn ook wat vriendelijker.
Stemhulpen kent hem nog niet zo goed maar ik gebruik ze wel. (mij stoort de zweep niet eerlijk gezegd).

Ik ben erg blij dat ik zoon paard als dit heb kunnen kopen maar het is me wel gegund door de man waar ik hem van heb. (Hij wouw hem eigenlijk voor meer geld verkopen maar ik had mijn zwarte al bij hem gekocht en hij had er wel vertrouwen in dat het wel goed kwam.)

Even over het hengst zijn, Just gaat eind dit jaar naar de keuring hopen natuurlijk op een beetje goede resultaten. (weet alleen nog niet of ik hem dan zelf voor breng of laat voorbrengen.)

(Misschien dat ik eind deze zomer nog wel eens een topicje open met hoe hij dan loopt maar zal dan wel wat beter op mijn tekst en reactie's letten)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:47

Welke keuring ga je heen?
Als je het echt voor het resultaat doet kun je beter iemand inhuren om hem klaar te maken en voor te brengen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:52

Fijn om te zien dat dit topic toch nog een goede afloop heeft :+ heb stilletjes mee zitten lezen, maar zoals ik je nu hoor praten (TS) komt het helemaal goed. Ik begrijp ook best dat je wat fel uit de hoek bent gekomen, ik zet precies om deze reden geen foto's op bokt voordat ik ze eerst gróndig geanalyseerd heb. :') Ik ben benieuwd hoe het je vergaat met deze knappe man, er zit een onwijs lief hoofd op en hij heeft een goed lijf! :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 15:16

Als je hem voor de keuring wil doen zou ik hem inderdaad laten klaarmaken door iemand die dat veel doet.
Weet nog wel iemand daarvoor, heeft zelf ook een aantal dekhengsten. Pb maar indien je interesse hebt.

En over de toon van de reacties, TS haar toon was vooral arrogant, daar haakte een aantal mensen op in, waaronder ik. Ze nam weinig aan, maar de longeerhulp is inderdaad een beter hulpmiddel. Je ziet op je eigen foto's dat hij wel in de krul loopt, maar een erge deuk voor de schoft, die moet je proberen weg te krijgen en dat bedoelde men dus ook. Als je zo door zou blijven rijden wordt die deuk erger, en krijgt hij verkeerde bespiering.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 15:19

Kijk dit is een betere wending van het topic !!!! Mn mening mbt hengst blijf ik bij, zeker voor kinderen. Maar fijn om te lezen hoe je het aan gaat pakken en dat je wat met de laatste tips kan ! Ik ben ook zeker benieuwd naar een vervolgtopic hoor :j

esmeerodrigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:45

Dat je ook meteen de eerste dag gaat rijden zegt al genoeg...
caresje schreef:
Wat kunnen mensen toch al veel weten door naar een paar foto's te kijken die zijn gemaakt op de 1e training op de 1e dag dat dit paardje hier was.

Tips zijn natuurlijk altijd welkom maar trek alsjeblieft geen conclussies uit een paar foto's en een paar regeltjes tekst...

Vooraleer je reageert lees dan aub eerst een te goei wat iemand schrijft en als je denkt iets te zien vraag dan of het klopt i.p.v. meteen zo te beginnen.

En vanwaar nu weer de conclusie over mij en doorrijden? Mijn pony die ik 5 jaar heb gereden die ik ook zelf alles heb geleerd doet het ook niet slecht bij de nieuwe eigenaar.

En ik vraag mij bij een ding toch echt iets af als ik de MEESTE reactie's lees...
Hoe weten jullie hoe ik rij en wat mijn rijstijl is? (reactie mag in pb)

Tis niet dat ik vind dat er nergens iets in zit maar kom op zeg die reactie over mijn bit en veel te strakke teugel. haha komaan he kun je nog een raardere conclussie trekken?

En als het paardvriendelijk moet dan moet je je paard maar ergens in een gigantische wei gooien met wat vriendjes en hem niet meer rijden.

Ik ga ook verder niet in discussie.
Dit is mijn mening net zoals jullie je mening geven.

esmeerodrigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:58

caresje schreef:
Ja idd dat is hem!
Alleen de naam ontoud ik nooit.
Dat vind ik een erg fijn hulpmiddel om hem te leren door de rug te lopen en te ontspannen.

Ja dat is een heel fijn hulpmiddel ! Ik zou zeggen gooi die ander weg :)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:35

Esmeehh schreef:
Dat je ook meteen de eerste dag gaat rijden zegt al genoeg...
caresje schreef:
Wat kunnen mensen toch al veel weten door naar een paar foto's te kijken die zijn gemaakt op de 1e training op de 1e dag dat dit paardje hier was.

Tips zijn natuurlijk altijd welkom maar trek alsjeblieft geen conclussies uit een paar foto's en een paar regeltjes tekst...

Vooraleer je reageert lees dan aub eerst een te goei wat iemand schrijft en als je denkt iets te zien vraag dan of het klopt i.p.v. meteen zo te beginnen.

En vanwaar nu weer de conclusie over mij en doorrijden? Mijn pony die ik 5 jaar heb gereden die ik ook zelf alles heb geleerd doet het ook niet slecht bij de nieuwe eigenaar.

En ik vraag mij bij een ding toch echt iets af als ik de MEESTE reactie's lees...

Tis niet dat ik vind dat er nergens iets in zit maar kom op zeg die reactie over mijn bit en veel te strakke teugel. haha komaan he kun je nog een raardere conclussie trekken?

En als het paardvriendelijk moet dan moet je je paard maar ergens in een gigantische wei gooien met wat vriendjes en hem niet meer rijden.

Dan vraag ik me af waar jij hebt gelezen dat dit paard pas die dag daar was aan gekomen. ;)

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:45

caresje schreef:
Fijn dat het toch anders kan :D.
Ik kan mij in de laatste reactie's wel veel beter vinden en om eerlijker te zijn ook wat vriendelijker.
Stemhulpen kent hem nog niet zo goed maar ik gebruik ze wel. (mij stoort de zweep niet eerlijk gezegd).

Ik ben erg blij dat ik zoon paard als dit heb kunnen kopen maar het is me wel gegund door de man waar ik hem van heb. (Hij wouw hem eigenlijk voor meer geld verkopen maar ik had mijn zwarte al bij hem gekocht en hij had er wel vertrouwen in dat het wel goed kwam.)

Even over het hengst zijn, Just gaat eind dit jaar naar de keuring hopen natuurlijk op een beetje goede resultaten. (weet alleen nog niet of ik hem dan zelf voor breng of laat voorbrengen.)

(Misschien dat ik eind deze zomer nog wel eens een topicje open met hoe hij dan loopt maar zal dan wel wat beter op mijn tekst en reactie's letten)

fijne reactie die je geeft TS! Goed om te lezen dat je Open staat voor het commentaar. Het drijgde even een naar topic te worden. Iedereen moet de eersteweken/maanden wennen aan zijn nieuwe paardje en dat je er dan achteraf achter komt dat je verkeerde keuzes hebt gemaakt overkomt iedereen. Denk dat het een verstandige zet is om hem niet bij te zetten. Veel succes en geef hem vooral de tijd dan komen jullie er wel!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:32

xPabloBokt schreef:
caresje schreef:

Dan vraag ik me af waar jij hebt gelezen dat dit paard pas die dag daar was aan gekomen. ;)

Staat gewoon in de reactie van caresje.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:05

Oh :+ ik kijk weer met m'n neus, sorry, niets gezegd :')

Oh, en wat leuk dat je mijn onderschrift in je profiel hebt! *\o/*

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:45

Haha heb ik vanmiddag net gedaan toen ik je voor 't eerst tegenkwam op bokt :P

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:04

Deze ouders hebben er totaal geen moeite mee dat dochter een hengst heeft gekocht. Sterker zelfs, het is nummer twee :D

Dat er mensen zijn die ons hoog van de toren doen blazen geeft aan dat deze mensen ons niet kennen. Dat zal iedereen kunnen bevestigen die ons wel kennen. Ik heb nooit gezegd dat we een internationaal springpaard hebben. Wij hebben alleen meerdere malen een paard kunnen verkopen omdat hij internationale potentie heeft en het bod was daar ook naar. Wij zijn daardoor wel in twijfel gebracht en hebben ons neergelegd bij de keuze van onze dochter die hem nog niet kwijt wil.

Binnen de SGW hebben wij geen negatieve geluiden gehoord over mijn dochter. In tegendeel, iedereen die wij kennen is positief over elkaar en over mijn dochter. Dat is superfijn en leuk want iedereen gunt elkaar hun succes. Dat maakt de SGW juist zo positief en leuk.
Raar dat sommige mensen op bokt daar blijkbaar niet in meegaan en anders over denken?

Mijn dochter heeft goede en positieve contacten met meerdere mensen die wel internationaal presteren. Daar heeft zij een goede leerschool aan en die mensen zouden haar echt niet moeten als zij zichzelf zo zwaar zou overschatten.

Best vuil om te zeggen dat zij al negatief bekend zou zijn in het sgw wereldje. Is dan blijkbaar een ander wereldje dan waar wij in verkeren.

Dat zij in de Vlietlanden heeft gereden en dat er verbetering mogelijk is, dat is toch niet meer dan normaal? Alles is voor verbetering vatbaar anders hadden we geen van allen meer les nodig.
Had ze als kersverse L ruiter perfect moeten rijden? Feit is wel dat ze zesde geworden is.

In de B had ze met dit paard overigens hele hoge stijlpunten maar het is niet zo'n gemakkelijke jongen waar iedereen zo maar mee weg kan rijden en dan lever je soms in op het perfecte plaatje. Toch was dat ook altijd positief.

Foto's van Just for you posten was ik het helemaal mee eens. Veel te verbeteren bij zo'n baby maar ik vond het foto's van een nieuwe aanwinst die lieten zien hoe hij hier binnen kwam. Expres niet bij HAW want daar ging het totaal niet om. Als je voor het eerst op een jong paard zit wat ingereden is door iemand die compleet anders rijdt dan is het zoeken.
Helaas zijn er mensen die daar niet doorheen kunnen kijken.

Ik begin meer en meer te begrijpen dat mensen het nogal stom vinden om hier topics te openen. Er zitten mensen op bokt met verstand van zaken, er zitten leuke mensen op bokt waar ik graag contact mee hou.

Tips zijn altijd leuk !
Laatst bijgewerkt door Percy op 30-06-14 21:24, in het totaal 2 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:10

Ik begrijp niet waarom kritiek meteen gezien word als neersabelen?Ik persoonlijk bedoel dat helemaal niet zo.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:15

Ik ook niet (heb ook heel normaal pbcontact gehad) en veel anderen met advies of kritiek ook vast niet. :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:29

Maar de toon in je berichten komt zeer arrogant over en ben alles behalve jaloers hoor, heb thuis 2 leuke paarden staan en voor anderen ook nog genoeg te rijden (waaronder ook jonge hengsten, dus weet dondersgoed hoe dat te werk gaat en hoe dat gaat hoor. Dus jaloezie? No way..).

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:29

geerke schreef:
Ik begrijp niet waarom kritiek meteen gezien word als neersabelen?Ik persoonlijk bedoel dat helemaal niet zo.

En dan haal je die zin gewoon weg Percy@Net zo makkelijk....

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:55

Ts: top dat je je na alle negatieve reactie's toch nog wat van alle goedbedoelde tips aantrekt!
Heel veel plezier met je paardje!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 06:45

geerke schreef:

Niet allemaal, maar er zijn wel wat berichten, voornamelijk op pagina 4 dacht ik, wat echt wel als neersabelen beschouwd kan worden.

Maar ook ik ben blij dat het topic ondertussen weer de positieve kant opgedraaid is.