Paardenbeul in Bergen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Axel_Valerie

Re: Paardenbeul in Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 13:31

Ik wil ook graag meer weten.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:33

MEnsen zullen we nu stoppen met hysterisch doen..
Iedereen wil t beste voor zijn paard..
Maar dan hoeft niet iedereen opeens valerie te bestoken met pb,s en dreigementen etc..

let gewoon goed op je paard en wacht gewoon af...
Als politie enz meer weten word dat wel bekend gemaakt..

Tot die tijd stop met hysterich doen en elkaar aanvliegen al dan niet via pb en ga naar je paard of wat dan ook

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:46

NathalietjeB schreef:
MEnsen zullen we nu stoppen met hysterisch doen..
Iedereen wil t beste voor zijn paard..
Maar dan hoeft niet iedereen opeens valerie te bestoken met pb,s en dreigementen etc..

let gewoon goed op je paard en wacht gewoon af...
Als politie enz meer weten word dat wel bekend gemaakt..

Tot die tijd stop met hysterich doen en elkaar aanvliegen al dan niet via pb en ga naar je paard of wat dan ook

_/-\o_

Sylbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:53

Axel_Valerie schreef:
Ja maar wat wil je nu van mij? Ik heb alleen gezegd wat ik weet. Wat er aan mij is doorgegeven, wat er gevonden is in het land. Ik kan niet meer doen. Al zou ik dat heel graag willen. Ik heb geen naam van een praktijk gegeven via PB.

Huh? Veel onduidelijkheid hier.. Al wat meer bekend over de gevonden spullen? Hoop voor jou en de omgeving dat alles wat duidelijker wordt.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:51

Axel_Valerie schreef:
Vanky schreef:
Daarnaast is er nog niks bekend over de eerdere mishandeling op de Bergerweg, en vind het erg merkwaardig dat de politie, mocht het zo zijn.
Nog niet langs de buren is gegaan voor eventuele getuigen? Of sowieso de andere mensen die om info vragen 'de waarheid' vertellen over de mishandelingen.
Zodat wij ook actie kunnen ondernemen om een volgende keer te voorkomen, en op scherp staan.

Als ze de waarheid tegen iedereen zeggen veroorzaken ze minder onrust dan nu. Nu gaan mensen zelf verhalen bedenken en conclusies trekken na gebeurtenissen.
Veroorzaakt alleen maar onrust. :n

Dit is dus voor mij ook heel erg vervelend. Ik krijg heel veel haatmail van mensen die denke dat ik een aandachtsstoornis heb of zelfs mensen die mij iets willen aandoen.

Er zijn ook mensen die mij bedanken omdat ze het zelf bij de politie hebben gecheckt na mijn verhaal en het inderdaad ook bevestigd hebben gekregen.

Ik geef alleen door wat ik weet en wat er aan mij persoonlijk bevestigd is door "de autoriteiten".

Ik weet zo langzamerhand niet meer wat ik met deze situatie aan moet. Ik wil alleen dat mijn paarden veilig staan.

Ik ben zeker heel blij met jouw eerlijkheid en informatie! :) Dat wil ik als eerst even zeggen.

Maar word zo langzamerhand een beetje gek van de onrust en onduidelijkheid er omheen.
Nu gaan mensen er weel oude gevallen uit HHW bij halen en mond op mond komen er de gekste verhalen voorbij..
Allemaal nergens voor nodig .. :\

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 19:07

Daar heb je gelijk in.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:50

Nog steeds geen duidelijkheid. Valerie heb je intussen de betreffende persoon weer gesproken? Mijn vader werkt bij de politie, dus dan kan ik eens navragen.

nieniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:55

jeetje! Doodeng! Ik hoop dat ze nu eindelijk gekapt kunnen worden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 23:14

Caira schreef:
Het is heel vervelend VAlerie, maar alle bronnen leiden uiteindelijk terug naar jou. De media, facebook etc. zijn allemaal uitgegaan van jouw oproep. Verder is er echt helemaal niemand die iets weet. De DA die je mij via pb gaf weet ook van niets... Ook mensen die de politie hebben gebeld hebben niets gehoord over mishandelingen, enkel over een insluiper, maar niet dat die specifiek naar de paarden onderweg was. Het is toch niet vreemd dat wij meer willen weten? Al is het alleen maar om onze paarden te kunnen beschermen.

Ik heb de dierenpolitie in Bergen gesproken, die zeiden dat er idd een onderzoek was naar aanleiding van een paardenbeul. Idem dito met de politie in Alkmaar.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 23:16

Zoals verwacht, leek me al stug dat de ts het even uit haar duim wilde zuigen :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 23:24

Nee, Valerie is een van de meest integere mensen die ik ken. Die doet haar verhaal uit goede bedoelingen en niet om iets los te maken.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 08:29

Er is nog geen nieuws. Helaas.. We zaaien geen paniek maar zijn wel extra alert. Het hek langs de weg hebben we onder stroom, de shetten van de buren zijn wel ineens veel wilder dan normaal. Maargoed, bij hen was ook aardig wat onrust in het land die nacht :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:02

Het kan ook zijn dat de politie om tactische redenen niets naar buiten brengt. Bijvoorbeeld omdat ze ergens gaan observeren. Iemand aan het volgen zijn. Of niet willen dat de dader vanuit de media of via internet te weten komt dat de politie bepaalde dingen over hem/haar weet (dat er bepaalde spullen gevonden zijn bijvoorbeeld).

Dus naast dat je het risico loopt dat je allerlei media over je heen krijgt, niet geloofd wordt en alle andere narigheid die je over jezelf afroept, is er dus nog een belangrijke reden om terughoudend te zijn met het delen van dit soort info: Je kunt het onderzoek voor de voeten lopen. En zeker als je info deelt mbt spullen die gevonden zijn, plaatsen, tijdstippen etc.

Je kunt het delen van dit soort info beter aan de politie zelf overlaten. Zelfs al zegt een telefonist bij de politie dat je het gerust op Facebook kan zetten. Die lui aan de telefoon zijn vriendelijk en behulpzaam, maar hebben helaas vaak geen flauw idee van waar de recherche mee bezig is.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:39

Gister is het ook gebeurd in St. Pancras (Noord-Holland). Stalgenootje wees mij hierop want dit is echt achterlijk dichtbij ons.
Alleen deze paarden hebben minder erge verwondingen. Wel duidelijk door een mes, maar alleen maar rechte lijntjes gesneden zegmaar, niet heel ernstig. Wel apart.. Lijkt net of het paard zichzelf verwond heeft maar het was bij meerdere paarden gebeurd daar.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 14:15

CF, ik vrees dat dat een na-aper is. Anders had hij het vast weer hetzelfde gedaan.

Ik denk elf dat het een miscommunicatie is geweest tussen TS en de politie. Zij vroeg of er in Bergen onderzoek werd gedaan naar een paardenbeul en de politie heeft haar geantwoord dat dat inderdaad het geval was. De politie doelde volgens mij in dit geval op het algemene onderzoek dat gaan de is, door alle afdelingen en niet dat er specifiek in Bergen gezocht werd. Alleen heeft TS het wel zo opgevat, waardoor dit misverstand in de wereld is gekomen.
Ik denk dat de persoon die op het erf van de buren gesnapt is en zijn spullen bij haar op het terrein heeft verloren eerder een dief is geweest die het misschien op zadels had gemunt, maar misschien ook wel een ordinaire woninginbreker.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:09

Celine_Famke schreef:
Gister is het ook gebeurd in St. Pancras (Noord-Holland). Stalgenootje wees mij hierop want dit is echt achterlijk dichtbij ons.
Alleen deze paarden hebben minder erge verwondingen. Wel duidelijk door een mes, maar alleen maar rechte lijntjes gesneden zegmaar, niet heel ernstig. Wel apart.. Lijkt net of het paard zichzelf verwond heeft maar het was bij meerdere paarden gebeurd daar.

ik heb de foto gezien van dat paard, het lijkt idd op een verwonding van ergens lang lopen
1 snee die net door de huid is en een paar wat een verdikking is
ik weet het niet ,maar met een mes maak je toch allemaal diepe groeven , dit lijkt niet op mes snede of het moet een flink bot mes geweest zijn?

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:14

Ik heb het bericht uit St. pancras ook gehad! :\

Jet, zoals ik al eerder zei, degene die de man heeft weggestuurd van het erf heeft bevestigd dat het gewoon een verdwaalde zwerver was.

Ik vroeg gister aan mijn lesmaatje, die ook aan de Bergerweg staat of zij iets van de mishandelingen had meegekregen oid.
Zij vertelde mij dat de politie enkele dagen geleden bij haar aan de deur was geweest. Omdat ze helemaal plat werden gebeld door paarden eigenaren maar hier oprecht niks vanaf wisten.
Ze kwamen aan de deur om te informeren of zij misschien iets wisten van de mishandelingen.
De politie was dus op zoek naar een onderzoek over de mishandelingen, dat dus helemaal niet bestaat... :=

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:21

Gelukkig maar Vanky, dat het niet waar is.

TS, jij kan het ook niet helpen hoor dat het waarschijnlijk een misverstand is met de politie.

En dat in St. Pancras lijkt echt niet op de verwondingen die op andere plekken in het land zijn gevonden. ( gelukkig maar).

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:34

heb gelukkig niks gezien over verwondingen bij sint pancras...
en t is verder maar gewoon afwachten meer kunnen we allemaal niet doen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:59

NathalietjeB schreef:

er is wel een foto op fb van een paard uit ST Pancras en die heeft striemen op de flank en 1 striem is open.

ik weet niet of dit gaat maar hier staat het...
https://www.facebook.com/bianca.deruiter.14

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:04

mirgino schreef:
NathalietjeB schreef:

er is wel een foto op fb van een paard uit ST Pancras en die heeft striemen op de flank en 1 striem is open.

ik weet niet of dit gaat maar hier staat het...
https://www.facebook.com/bianca.deruiter.14

Als ik een paard zo aan zou treffen zou ik er niet uit op halen dat het mishandeld is, maar meerdere.. dat is vreemd!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:08

Pff vreselijk hé dit..

Mijn pony staat ook in de buurt van Schagen en de stal ligt naast een weg waar echt veel mensen stoppen en kijken enzo. Eerst vond ik dat niet zo erg, maar nu vind ik het doodeng en zie ik in iedereen een potentiële paardenmishandelaar.

Ik begrijp echt niet waarom mensen dit doen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 08:54

Moderatoropmerking:
Mensen attent maken op dergelijke situaties is heel prima, hoe meer mensen opletten, hoe beter.
Het is echter niet de bedoeling hier allerlei speculaties te plaatsen en tweede of zelfs derdehands ervaringen te plaatsen.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:44

Dit was dus wat ik bedoelde op FB, allemaal paniekzaaierij... Dat krijg je terug op je bordje zo.

Dat is t nadeel van FB en als iedereen alles klakkeloos deelt, ook zo de foto uit st pancras. ERG irritant en vervelend.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:51

Tries_en_Faf schreef:
Dit was dus wat ik bedoelde op FB, allemaal paniekzaaierij... Dat krijg je terug op je bordje zo.

Dat is t nadeel van FB en als iedereen alles klakkeloos deelt, ook zo de foto uit st pancras. ERG irritant en vervelend.

>;) bedoel je mij daarmee?