Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Thesserd schreef:Roos_M schreef:Prachtige pony maar ik schrik me rot. Beestje is nog maar net 3 en nu al op DEZE manier gereden. Sorry, maar dat vind ik niet iets om trots op te wezen.
Wat bedoel jij dan met 'DEZE' manier?
Deze pony loopt zelf zo en daar wordt aan gewerkt als je het topic door leest.
Zelf vind ik het ook wat vroeg hoor, maar goed dat is de keus van de TS. Verder moet ik eerlijk zeggen dat ik haar ouder geschat had bij het zien van de foto's.![]()
Knap paardje
Molfre schreef:_Fer_ schreef:we zijn nog helemaal niet zo ver dat ik haar hoger / lager/ ronder weet ik veel wat kan instellen...
)
Juist dan zou ik haar van voren los laten, laat haar maar aan de lange teugel draven
jadeken schreef:Je hebt een prachtige pony!
6 en nog niet onder het zadel ?, wat doen jullie die 6 jaar ? Op de wei gooien?
Longeren en wandelen , na een tijd wordt zo'n beest dat ook wel beu hoor!
Als TS dacht dat deze merrie aan iets nieuws toe was dan zal dat zo zijn .Deze merrie vind het volgens mij heerlijk om eens een nieuwe uitdaging aan te gaan , ziet er ook een nieuwsgierig type uit![]()
Natuurlijk zullen er wel 3,4 pony's zijn die er op de leeftijd nog niet klaar voor zijn maar dat zijn uitzonderingen naar mijn gevoel . Ik ken zat springpaarden/wedstrijdpaarden die op hun 6 al parcoursspringen en daar kijkt NIEMAND van op hoor op een gemiddelde wedstrijd!
Ik vind het belachelijk dat veel mensen de keuze van TS niet respecteren , wat moet ze doen ? Tot z'n 6 jaar op de wei gooien ? DIT paard gaat zich volgens mij vreselijjk vervelen , het ZIET er ook geen guppy uit .
Met zo'n jonkie kan je geen 50 dingen tegelijk doen , en het belangrijkste is inderdaad dat ze nu leert lopen dat ze daarvoor achter de teugel kruipt of steun zoekt lijkt me best logisch en al zeker in die binnenbak !
_Fer_ schreef:Niet om het 1 of ander hoor... kan de berichten niet meer echt bijhouden maar iedereen heeft het over je moet haar zus en zo rijden....
eerlijk gezegd kom ik nog niet echt aan rijden toe...ik ZIT erop en meer niet... ze draaft een paar rondjes linksom, paar rondjes rechtsom... we stappen en ze is klaar...
dus alle goed bedoelde berichten met je moet haar neerwaarts rijden e.d. ... vooralsnog is mijn doel alleen nog voorwaarts... we zijn nog helemaal niet zo ver dat ik haar hoger / lager/ ronder weet ik veel wat kan instellen...
heeft ook wat meer tijd nodig als 6x erop zitten om goede balans te vinden... maar denk dat de mensen die regelmatig jonge pony's rijden dat wel begrijpen
jadeken schreef:Je hebt een prachtige pony!
Als TS dacht dat deze merrie aan iets nieuws toe was dan zal dat zo zijn .Deze merrie vind het volgens mij heerlijk om eens een nieuwe uitdaging aan te gaan , ziet er ook een nieuwsgierig type uit![]()
Natuurlijk zullen er wel 3,4 pony's zijn die er op de leeftijd nog niet klaar voor zijn maar dat zijn uitzonderingen naar mijn gevoel . Ik ken zat springpaarden/wedstrijdpaarden die op hun 6 al parcoursspringen en daar kijkt NIEMAND van op hoor op een gemiddelde wedstrijd!
Ik vind het belachelijk dat veel mensen de keuze van TS niet respecteren , wat moet ze doen ? Tot z'n 6 jaar op de wei gooien ? DIT paard gaat zich volgens mij vreselijjk vervelen , het ZIET er ook geen guppy uit .
Met zo'n jonkie kan je geen 50 dingen tegelijk doen , en het belangrijkste is inderdaad dat ze nu leert lopen dat ze daarvoor achter de teugel kruipt of steun zoekt lijkt me best logisch en al zeker in die binnenbak !
Nicole schreef:Nou nou nou mensen.. WOWWWW TS heeft een 2 weken voor "de" pony haar 3de verjaardag voor eerst op haar pony "gereden" wat je eigenlijk de eerste keren helemaal nog niet rijden kunt noemen.. Officieel is per ingang van nieuwe jaar een paard/pony jaar ouder dus pony is officieel al lang 3. Daarbij komt wie zijn wij/jullie om vanaf een foto te kunnen beoordelen of deze pony daar aan toe is of niet? Mijn toenmalige palomino Luca had ik ook al 1.5 maand voor "z'n" 3de verjaardag opgezeten (kom maar op Bokt) dit omdat het wel moest hij wou aan werk, was bijna niet te handelen daarvoor en werd na eerste keer werk een wereld pony.. En hoeveel mensen hier op Bokt plaatsen foto's van hun 3 jarige die al vanaf januari februari onder zadel lopen en nog geen 3 zijn ja in de tekst staat 3 maar geen geboorte datum bij staat.. Maar nee nu vallen we er over.. Staat niet aan is dat X in de rechterbovenhoek.. Er kan ook wel beetje normaal gereageerd worden dan dit.. 3 pagina's verder en nog zeiken erover, het is gezegd TS kent haar dier, denk niet dat wat jullie zeggen TS ineens jaar niet gaat rijden.. Tips kan je geven en leren mensen van maar om je zelf zo pp te dringen van wat ik vind is goed en jij doet is slechtkom op zeg.. Vrolijke Pasen mensen doe relaxt...
moelly schreef:Ik ben het zo ontzettend met je eens!
Ik heb twee jaar terug ook een paard voor iemand beleerd, die was ook nog geen drie. Een jaar later was ze nog steeds goed op de foto's en doet het nog steeds goed bij de nieuwe eigenaar.
Er is echt niks mis mee, TS, als je er nu op zit.
Je hebt een hartstikke gave pony onder je kont! Kan ook lekker lopen. Ik zou zeggen neem goed les, als je dat nog niet hebt, en trek je vooral niet te veel aan van de olympische ruiters/amazones hier op bokt.
Je kent de uitspraak hè? De beste stuurlui....
PrimaDonna_ schreef:jadeken schreef:Je hebt een prachtige pony!
Een paard weet niet beter als hij nog nooit bereden is...
_Fer_ schreef:maar ik ben het met jullie eens... ben een onwijze dierenbeul dat die arme arme pony van mij al ohz loopt!
ik zal haar vanaf morgen gelijk een paar jaar het land op gooien.... als het dan nu klaar is met commentaar leveren op mensen die normale reacties proberen te plaatsen etc. (elkaar afzeiken mag van mij wel in een ander topic) Ik heb het begrepen dus discussie voeren met andere bokt gebruikers is niet nodig !
eldora1 schreef:Je plaatst zelf een topic in rijden in the picture. Daar van is het de bedoeling dat je niet alleen ' leuk paard ' zegt maar kritiek en commentaar op je rijden enzo.
En dat veel mensen het geen fijn beeld vinden, oke.
Er is opbouwende kritiek gegeven.
Ik vind het zelf ook geen fijn beeld.
Je handen en een opgekrulde pony..
Maar dat je nou zo kinderachtig moet reageren..