Mr. Arrogance, Ryon O'Malley

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iolanthe

Re: Mr. Arrogance, Ryon O'Malley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 16:40

Hij heeft echt supergave aftekeningen! Vooral die op zijn hoofd <3

Mrijkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 17:00

Wat een ontzettend gaaf paard zeg! Wat een uitstraling en wat een heeeeerlijke billen ;)

Belmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 17:25

T zijn niet alleen zn billen die te dik zijn...(heb je t filmpje al gekeken??)
Maargoed, ik kan je niet dwingen om objectief naar je paard te kijken. Dat je vaak (te) dikke tinkers ziet, wil niet zeggen dat dat een raskenmerk is. Dat tinkers snel dik worden, is dan wel weer een kenmerk (geldt ook voor haflingers/fjorden etc.). En het scheelt idd per type waar ze dik worden (vet opslaan) zo heeft de ene snel een appelkont, de ander snel een bubbel bij de schouder. Daarom is die vetscore ook zo ideaal. En bij Ryon is het niet alleen zn kont, ook zn rug en schouder..En dat vet niet hard kan aanvoelen valt ook over te twisten. Zo is de buik van mn man best hard, ook als ie wat dikker wordt en dan zijn t toch echt geen spieren.

Dit is ook t laatste wat ik erover zeg... Hoop dat je erover na gaat denken. Te zwaar geeft meer gezondheidsrisico's dan te mager, zeker bij een wat ouder paard (slijtage bijv.) En neem aan dat je je maatje zo lang mogelijk bij je wil houden.

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 17:28

Wat een prachtig dier! En ik ben niet eens van de tinkers :P Hij heeft echt een trotse uitstraling :D

Seline01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 17:29

zodan , lekkere billen <3 :oo

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 17:43

Als je niet weet waar je over praat kan je beter je mond houden....overdrijven is ook een vak.
Die gleuf is een raskenmerk. Ruggengraat hoogste punt hoort niet bij Tinkers.

Belmera schreef:
Uitstraling heeft hij zeker.
Maar toen ik de "billenfoto" bij uitgelicht zag, dacht ik dat het zou gaan over een dieet voor het paard...Hij is echt heel dik volgens mij..Hartjesvorm billen, platte rug (ipv ruggengraat hoogste punt) en geen duidelijke overgang hals/schouder.
Het is echt een mooie tinker, maar zou heel wat minder kilo's mogen hebben.
Dit bericht is niet om je de grond in te boren, maar hopelijk ga je er wel over nadenken.
Nog een interessant filmpje (gevonden in n ander topic) http://www.youtube.com/v/hbliIJ8Auko

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 17:47

Belmera schreef:
Uitstraling heeft hij zeker.
Maar toen ik de "billenfoto" bij uitgelicht zag, dacht ik dat het zou gaan over een dieet voor het paard...Hij is echt heel dik volgens mij..Hartjesvorm billen, platte rug (ipv ruggengraat hoogste punt) en geen duidelijke overgang hals/schouder.
Het is echt een mooie tinker, maar zou heel wat minder kilo's mogen hebben.
Dit bericht is niet om je de grond in te boren, maar hopelijk ga je er wel over nadenken.
Nog een interessant filmpje (gevonden in n ander topic) http://www.youtube.com/v/hbliIJ8Auko

Het is compleet off topic en sorry Annelot dat ik er toch nog even op reageer. :o
Ik heb van de DA het advies gekregen om niet naar de schouders, rug en kont van mijn tinker te kijken want dat geeft absoluut geen goed beeld over het wel of niet te dik zijn enkel de ribben zijn een goede graadmeter bij dit ras. ( dat filmpje dat je plaatste heb ik besproken met mijn DA)
Annelot heeft Ryon al vanaf dat hij klein was en ze zal best zelf in kunnen schatten wanneer het te is.
Foto's kunnen ook erg vertekenen, ik weet zeker als jij deze foto ziet dat je ook tegen mij zal zeggen dat ze veel te dik is, maar dat is ze niet je kon zelfs ribben tellen. -O-
Bonny

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 17:51

Haha een ADHD'er, komt vast goed!

Shayla schreef:
Klopt Diny ;) Allemaal mannen. ;)

We verwachten dat deze eruit komt stuiteren met een 3 dubbele flik flak en vervolgens met een hoef op het hoofd slaat van Kijk! Hier ben ik :P

Of het word een slome kromme kameel, maar dat verwacht ik niet :+

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 18:09

Chuck had ook een echte appelkont en geen schoft, en daar zat geen gram vet op, zeker in het dek seizoen moest ik m'n best doen om hem niet te dun te laten worden, maar no wat dat die reet of rug weg gingen hoor.

PM1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:01

Jullie zien wat jullie willen zien. Blijf elkaar er maar goed in bevestigen dat het allemaal raskenmerken zijn, jullie waarheid. Meer zal ik er niet meer over zeggen, jullie willen het overduidelijk niet horen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:17

PM1 schreef:
Jullie zien wat jullie willen zien. Blijf elkaar er maar goed in bevestigen dat het allemaal raskenmerken zijn, jullie waarheid. Meer zal ik er niet meer over zeggen, jullie willen het overduidelijk niet horen.

Ga jij je eerst eens verdiepen in het ras voor je van alles komt beweren.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:28

PM1 schreef:

Het lijkt wel of je denk dat wij een plaat voor onze kop hebben, achterlijk zijn en niet weten waar we mee bezig zijn. :\
Mijn paarden worden zeer regelmatig gecontroleerd door de DA en zoals ik al eerder zei is de vet score van dat filmpje absoluut geen graatmeter voor een tinker.
Moet ik het advies van mijn DA dan maar links laten liggen omdat iemand op bokt vind dat haar kont te rond is en haar schouders te vol, je kan op een foto nooit zien hoe het gewicht van een paard is van geen enkel paard trouwens.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:33

PM1 schreef:

Omdat we het niet met jou eens wil nog niet zeggen dat we ongelijk hebben. Ik weet niet waar je woont maar kom eens langs, ik zal je laten zien dat het niet klopt wat je denkt te zien.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:39

Fantastische hengst!
Ryon heeft 10 jaar terug ofzo mijn bijrijdpaard gedekt. Een merrie uit Engeland. Sheila.
Ik heb dat helaas niet mogen meemaken maar als ik deze foto's zie, wauw wat een plaatje!!!
Het veulen is uiteindelijk bij een gehandicapten manege beland, en doet daar super goed haar best!

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:06

Van dze kan ik nou zeggen wat een plaatje <3

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:23

Pfft wat is hij gaaf zeg! <3

paarden369

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:30

Omg wat heeft die een lekkere billen

littletash

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:44

Wauw! Wat een prachtig paard!! <3

essteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:50

Hij is zooo mooi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:48

Die is wel echt heul gaaf :j Vind het streepje wit richting z'n oog ook erg mooi! Hij heeft echt een mooie uitstraling!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:49

Had je dichter gewoond bij de grens had ik 'm eens op de foto komen zetten voor portfolio jammer! Als tenminste je woonplaats van je profiel je woonplaats is. :o :D

Gaaf maar dan ook echt gaaf en die uitstraling doet eigenlijk het meeste! <3

En te dik zeg er zit effectief voor een deel ras gebondenheid in hoor... er is genoeg weet van te magere tinkers die dan nog altijd een lichte geul hebben. Dat er wat af mag kan ik inkomen maar overdrijven is inderdaad een vak..
En het is niet dat ik er niets van weet want heb afgelopen jaar mijn paard vele kilo's bewust laten afvallen omdat ik zag dat die te dik is, nu nog altijd heeft die een lichte geul en met meer spieren hopelijk gewoon platte rug dus geen geul maar een ruggengraat die uitsteekt ga ik enkel krijgen als ik een warmbloed'je koop... :')
Laatst bijgewerkt door Lori op 22-03-14 23:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:59

Mijn hemel, wat een beauty!
Ik heb nog nooit zo'n mooie tinker gezien.
Wát een nek en wát een uitstraling.. in één woord: PRACHTIG <3

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:01

Haha Mr. Arrogance indeed! :D Maar daar heeft ie ook wel recht op, wat een knapperd!
:~

ollieenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:29

wauw wauw wauw wauw wauw wauw wauw wauw wauw wauw <3 <3 <3 <3 <3 deze is echt prachtigg

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:51

Hij blijft lekker <3 Heb een aantal jaar geleden een veulen gefokt uit mijn merrie en Ryon.
En aan de mensen die spijt hebben dat ze geen merrie hebben, ik heb hier 3 merrie's ter beschikking hoor (wel op eigen kosten, niet op die van mij)!