Wat als een zonnige ochtend begint......

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:22

Hihi oeps. Kan gebeuren! En dat je blijft zitten is goed, zo voorkom je namelijk een klaplong.

Sterkte met je bips :')

Cinderella

Re: Wat als een zonnige ochtend begint......

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:24

Woeps!!
gelukkig is iedereen er heel vanaf gekomen! :D

Pepper2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:29

Nou als ik wandelaars tegen kom op het ruiterpad kunnen ze toch echt de pot op. Ze hebben daar niks te zoeken net als dat een paard niet op een wandelpad mag komen. Dan wordt er ook over gemiept. En ik zeg ook niet dat je op het strand iedereen moet om rijden. maar als jij elke keer moet stappen als er een wandelaar voorbij komt kun je ook geen fatsoenlijke strandrit maken.

lovepepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:33

wauw die foto's echt te gek! gelukkig dat er niks ergs gebeurd is ! :D

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:34

Ik moest er wel heel erg om lachen.. vooral om de kerstman op de achtergrond.. "Ho ho ho ho ho" :+

LisaGentle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:35

Wel een beetje heel erg balen, maarr.... je hebt er wel een heel leuk filmpje en hele leuke foto's aan overgehouden!!! ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:02

Die meneer met die teckels bedacht volgens mij dat ie het beste maar niet kon bewegen met die hele kudde paarden om hem heen en losvliegende projectielen.
Grote groep trouwens met paarden.
Gelukkig iedereen het overleeft, leuk dat je het op film hebt.

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:09

Hahaha sorry maar echt een leuke filmpje :o

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:27

Pepper2010 schreef:
Nou als ik wandelaars tegen kom op het ruiterpad kunnen ze toch echt de pot op. Ze hebben daar niks te zoeken net als dat een paard niet op een wandelpad mag komen. Dan wordt er ook over gemiept. En ik zeg ook niet dat je op het strand iedereen moet om rijden. maar als jij elke keer moet stappen als er een wandelaar voorbij komt kun je ook geen fatsoenlijke strandrit maken.

Ruiterpad is wel een heel ander verhaal ;)
Het ruiterpad is specifiek bedoelt voor ruiters, dus daar heb je als mountainbiker bijvoorbeeld inderdaad niets te zoeken. Maar het strand is voor meerdere gebruikers bedoelt en dat het op bepaalde tijden ook voor paarden is opengesteld betekend niet dat ruiters dan het alleenrecht hebben op het strand.
Het passeren van wandelaars op het strand in een hoger tempo dan stap kan ik me nog wel enigszins in vinden, mits dit op gepaste afstand gebeurd, wat op het strand niet zo'n probleem is over het algemeen. Maar het passeren van andere dieren in hoog tempo is in mijn ogen een heel ander verhaal. Je zit dan met twee onvoorspelbare partijen en dat kan tot hele nare situaties leiden.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:30

Misschien ga ik nu een kei domme vraag stellen, heb zelf alleen nog maar op een zo goed als leeg strand gereden met één andere.
Maar wat doe je dan als er een trage groep voor je stapt? continu?
Hoe haal je die in om ooit sneller te gaan? :P

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:38

Poess91 schreef:
Misschien ga ik nu een kei domme vraag stellen, heb zelf alleen nog maar op een zo goed als leeg strand gereden met één andere.
Maar wat doe je dan als er een trage groep voor je stapt? continu?
Hoe haal je die in om ooit sneller te gaan? :P

Als het niet lukt ze in stap te passeren, dan kan je gewoon even aan de begeleider vragen of je kan passeren. Vaak kan hij/zij prima inschatten of je dan toch in draf kan passeren, of misschien lijkt het hem/haar verstandiger om met de groep even te wachten of uit te wijken zodat je kan passeren. Is in overleg vaak prima te doen ;)

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:39

Hahaha ik zie mezelf echt al roepen: joeehooee :')
Maar je hebt gelijk :)

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:43

Liever roepen dan een uur achter een groep aanhobbelen haha :')

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:45

Hahaha inderdaad

NaomixAline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:48

Hahaha super grappig filmpje! Altijd leuk zo'n helmetcam!
Wel vervelend dat iemand er zo naar af is gevallen en niet meer durft, maarja, zijn toch de risico's van t paardrijden!

Wat betreft de man met de teckels.. Als je met de paarden op het strand ben, vind ik dat je er echt wel wat ruimer omheen moet, dat is mij altijd geleerd. Als de honden dan nog steeds achter de paarden aan gaan, dan is het wel degelijk de schuld van de hondeneigenaar.
Van t weekend ook naar t strand geweest (ook met helmetcam, is alleen wel zonder blauwe billen afgelopen :P) en was ook superdruk, maar gewoon zo veel mogelijk draven op rustige stukken, en deze zie je goed van te voren aankomen.
(Ik zou wel iets eerder opstaan als ik jou was..!)

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:54

Leuk dat je deze beelden met ons gedeeld hebt Ik vind met name foto 1 en 2 echt geniaal, Qua compositie echt prachtig.
Ik moest ook wel lachen dat de man met de tekkel zo stil blijft staan tussen dat schouwspel van paardengedoe om hem heen. Die had een mooi verhaal voor bij de koffie na zijn wandeling.

LucasM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:43

aub ik ga stuk hahah :')

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 00:58

die foto's :D

Pepper2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 09:42

no--a: Het passeren van wandelaars op het strand in een hoger tempo dan stap kan ik me nog wel enigszins in vinden, mits dit op gepaste afstand gebeurd, wat op het strand niet zo'n probleem is over het algemeen. Maar het passeren van andere dieren in hoog tempo is in mijn ogen een heel ander verhaal. Je zit dan met twee onvoorspelbare partijen en dat kan tot hele nare situaties leiden

Dat ben ik met eens. Ik denk ook dat dit heel anders met je eigen paard. Die ken je en heb je onder controle maar als ik op een manege paard zou zitten lijkt me dit ook niet prettig.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 09:48

Ik haalde wandelaars ook gerust in galop in maar inderdaad met genoeg afstand er tussen. Met honden keek ik altijd wel uit want die willen nog wel is achter je aan komen. Als een groep voor me te langzaam ging gaf ik inderdaad altijd even een gil of ik kon inhalen (en die van mij kan hard stappen) en of het goed was dat ik daarna zou aandraven. Ik heb ook wel is mijn oude manege achterop gereden (Smit) en die vroeg me ook netjes of ze van me weg konden dragen. Was ook prima. Maar was ook een keer met een groepje van stal toen ik zelfs door een instructrice in volle galop werd ingehaald. Die van mij heeft er gelukkig niet veel van, maar die twee van mijn stal waren blij dat ze mijn paard zn kont hadden om hun paarden op te parkeren. Dat vind ik dan ook weer niet zo tof..... Alles kan op strand, maar wel in overleg :P. Heb ook vaak genoeg gehad dat ik een groep me in draf tegemoed zag komen, even zwaaien naar elkaar en allebei uitwijken en gewoon doordraven. Ging ook altijd prima.