KNHS instructieweek 5 (30-06 t/m 05-07)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joline_

Re: KNHS instructieweek 5 (30-06 t/m 05-07)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:17

Ach, mij maakt die lijst niet zo heel veel uit hoor. Kan me ook wel voorstellen dat ze andere dingen te doen hebben.

Voor mij voorlopig nog geen wedstrijd (2maart pas weer) Zaterdag komt er iemand kijken voor een nieuw bit voor Vela, en 5 februari de osteopaat.

Cabelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 18:10

Ah bah. Kom net thuis staat mijn paard nog buiten, terwijl ze eigenlijk van mij niet langer dan een kwartier (of liever zelfs niet nu het wat modderig is) buiten mag staan. Omdat ze zo staat te rennen aangezien ons andere paard niet naar buiten kan. Dus ik haal haar naar binnen, stok kreupel, heeft mijn moeder haar naar buiten gezet en vergeten tegen mijn vader te zeggen dat ze weer naar binnen moet.
Arme beest heeft dus gewoon een paar uur zichzelf kapot lopen rennen -O-

Hoop echt heel erg dat het meevalt, was gelukkig niet dik en niet heel erg warm dus hoop dat ze gewoon wat verrekt heeft.
Word zondag iig niet naar het strand..

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:26

Cabelz schreef:
Ah bah. Kom net thuis staat mijn paard nog buiten, terwijl ze eigenlijk van mij niet langer dan een kwartier (of liever zelfs niet nu het wat modderig is) buiten mag staan. Omdat ze zo staat te rennen aangezien ons andere paard niet naar buiten kan. Dus ik haal haar naar binnen, stok kreupel, heeft mijn moeder haar naar buiten gezet en vergeten tegen mijn vader te zeggen dat ze weer naar binnen moet.
Arme beest heeft dus gewoon een paar uur zichzelf kapot lopen rennen -O-

Hoop echt heel erg dat het meevalt, was gelukkig niet dik en niet heel erg warm dus hoop dat ze gewoon wat verrekt heeft.
Word zondag iig niet naar het strand..

-O- Ah balen, hoop dat het niks ergs is!

Ik heb net gereden, bodem is weer drama met die regen heel de dag, maar stalhouder had geulen gegraven zodat het water weg kon en vervolgens tig rondjes met de vlakker erover gereden dus het was redelijk te doen.

Beter dat het vannacht en morgenochtend een beetje gaat drogen, dan kan ik weer eens lessen...

anniekje93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:44

Zijn er mensen die al op zondag gaan? En weet iemand of dit kan dit jaar? Ik moet namelijk uit zeeland komen en dat is ongeveer 3 uur rijden :(

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:58

Ja ik! is voor ons ook n behoorlijk eind rijden. Neem aan dat het gewoon kan, wellicht zijn niet alle boxen leeg, maar voor dat handjevol mensen dat een dag eerder komt is er vast plaats. Volgens mij was dat vorig jaar heel simpel geregeld met een mailtje naar dat accomodaties-emailadres.

anniekje93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:04

Ja vorig jaar ben ik ook een dag eerder gegaan en toen ging het ook makkelijk. Hopen dat het nu ook kan!

Cabelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 19:22

Zit er nog over te twijfelen. Vorig jaar op maandag gegaan dat was goed te doen maar vond het toch wel allemaal vrij druk want wij kwamen zeker niet als eerste aan.
En iemand die hier in hetzelfde dorp als mij woont gaat ook en die gaat wel zondag en had dat vorig jaar ook gedaan en zei dat het wel erg fijn was.

Baby_Lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:05

Ik ga met mijn vriendin ook op zondagavond wrsl. Je moet dan even na de knhs bellen om dit aan te geven. Extra kosten voor paard zijn 22,-. als het goed is kunnen de ruiters ook al blijven slapen op zondag.
En je hebt natuurlijk de eerste stalkeuze:)

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 08:37

Ik weet ook nog niet of ik zondag al ga. Vorige keer (2jaar geleden) wel gedaan, beviel ook wel goed maar kost natuurlijk wel weer extra. Aan de andere kant is het wel heel relaxt reizen met je paard. Hoef niet smorgens vroeg naar stal om snel en gehaast alles in te laden en richting Ermelo te gaan

anniekje93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:36

Ja precies dat vind ik ook! Anders moet ik al om 6 uur op de manege zijn om dat paard te doen plus dat je dan misschjen nog file hebt heb ik ook geen zin in! Maar dan weet ik dat hij iig niet alleen staat! Haha dat zou ik zielig vinden!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:25

Hoelaat begint de eerste les op maandag dan? Ik moet namelijk 2,5 uur rijden met trailer naar t knhs centrum dus twijfel er ook nog aan, maargoed als iedereen het doet :p mag je dan wel of niet op het terrein slapen ?

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:36

Volgens mij moet je er om 10:00u aanwezig zijn, in de foyer.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 18:10

Joline_ schreef:
Volgens mij moet je er om 10:00u aanwezig zijn, in de foyer.

Met je spullen uitgeladen en je paard op stal? Als dat niet hoeft dan is het nog wel te doen, half 8 weg, 7 uur op stal dus..

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 18:11

Ja, volgens mij wel.. Maar dat weet ik niet meer zeker, is al 2 jaar geleden

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 18:16

Ik ga wel op zondag al, als dat dit jaar weer kan tenminste. Ik wil dan wel graag op het terrein slapen, hoop dat dat weer mag. Vorig jaar kwam ik ook op zondag en toen waren er al best een aantal mensen, ik was zeker niet alleen :) Ik vind het gewoon veel rustiger om op zondag aan te komen. Kan ik rustig zonder me te haasten er heen, rustig uitpakken en het paard heeft even een nachtje om aan zijn nieuwe omgeving te wennen :)

Cabelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 19:14

Vorig jaar mocht je er toch alleen blijven slapen omdat er tenten stonden? Mijn week mocht toen jammer genoeg zowiezo niet blijven omdat we met de pony week zaten. Maar ben benieuwd of we dan dit jaar ook weer eventueel op het terrein mogen slapen, zal wel fijn zijn.

Ik weet niet meer precies hoe laat we er vorig jaar moesten zijn maar volgens mij 9 of 10 uur? De meeste gingen iig diezelfde ochtend nog dressuur rijden. Bij ons stonden de paard voordat we moesten verzamelen in de stallen en was alles opgeruimd/uitgeladen ;)

Amaryllis net uit mijn werk uit de stal gehaald, ze is er nog slechter aan toe dan gister :\
Maandag komt de dierenarts voor Rosita dus dan vragen we meteen of ze even naar die van mij willen kijken.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:37

Aah balen, hopen dat het meevalt!

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:38

Oh balen cabelz, ik ga voor je duimen ;)
Lijsten staan online :)
Sta helaas wel erg ver op de reserve voor 8c, en dat voor maar 8 plekken 8ste reserve ...
Dus dat wordt sws nog even zeuren bij de knhs xD
Ik weet nog niet zeker maar dan ga ik wss inschrijven voor week 5 :)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:52

Week 5 staat ookal reservelijst op zag ik?

Cabelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 19:53

Je hebt best kans dat je er op komt hoor Cookie, vorig jaar vielen er in mijn groep ook heel veel af voor die tijd.

Nou dierenarts is geweest en ben echt super blij. Ze staat met een hoefzweer. Had gister ook al mijn moeder gezegd dat het dat ook nog wel eens kon zijn. Wel een hele diepe want ze moet nu tot woensdag 24uur per dag met een waterzak omstaan zodat hij hopelijk uitbreekt. Paard lief heeft wel heel erg veel pijn, wilt geen stap meer verzetten, maar ben allang blij dat het niet ernstig is.
Moeders is ook als een kind zo blij want die voelde zich natuurlijk al schuldig omdat we eerst dachten dat het door het rennen kwam.
Nu hebben we hier dus twee zielige paardjes staan :+

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:42

Oh beter dat het dan maar een hoefzweer is dan komt het sws goed :)

Ik hoop het maar er zijn maar 8 mensen in week 8C dus zal wel veel geluk zijn als ik er nog op kom xD

Ja 1 reserve voor week 5 zag ik maar je kunt via knhs nog wel gewoon opgeven zonder dat je op de reserve lijst komt :)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:18

Ooh op die manier.
Ja of allebei doen, inschrijven op 5 en op de reserve lijst staan (voor 8) kost geen geld toch ? En als je er dan toch bijkomt in week 8 heb je iig al betaald. Beetje omslachtig maar dan heb je iig een plekje !

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:19

Cabelz schreef:
Je hebt best kans dat je er op komt hoor Cookie, vorig jaar vielen er in mijn groep ook heel veel af voor die tijd.

Nou dierenarts is geweest en ben echt super blij. Ze staat met een hoefzweer. Had gister ook al mijn moeder gezegd dat het dat ook nog wel eens kon zijn. Wel een hele diepe want ze moet nu tot woensdag 24uur per dag met een waterzak omstaan zodat hij hopelijk uitbreekt. Paard lief heeft wel heel erg veel pijn, wilt geen stap meer verzetten, maar ben allang blij dat het niet ernstig is.
Moeders is ook als een kind zo blij want die voelde zich natuurlijk al schuldig omdat we eerst dachten dat het door het rennen kwam.
Nu hebben we hier dus twee zielige paardjes staan :+

Aaahw, beterschap ermee !

LauraArtic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:32

Hoi iedereen,
Sinds vandaag op bokt.. Moet nog even uitzoeken hoe je fotos upload enzo;), ik ga ook alleen en leek me leuk om alvast kennis te maken voor ik erheen ging!

Ik ben dus Laura, dan 23 jaartjes jong, uit Heemstede, Noord-Holland.
In het bezit (inmiddels een jaar of 5) van een ontzettend vrolijk, eigenwijze dan 9-jarige ruin Artic, heartbreaker x fuego de prelet:) hij is
Super enthousiast tijdens springen dus we blijven in de L hangen.. Maar zijn hard opweg om het op te pakken..
De dressuur gaat beter en we mogen M1 starten:)
Ohja! In het bos is het een schijterd, houd niet van natte voeten en water, maar hoop op een succesvolle crossles! Dit hebben we nog nooit gedaan..

Verder ben ik eigenlijk een hele tijd geleden ( als in een jaar of 12) bij de pony's naar de zomerinstructieweken geweest, en ga nu voor het eerst met een paard!
Vind het toch wel spannend om alleen te gaan haha!

Sterkte met de 2 paarden!

Groetjes

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:37

LauraArtic schreef:
Hoi iedereen,
Sinds vandaag op bokt.. Moet nog even uitzoeken hoe je fotos upload enzo;), ik ga ook alleen en leek me leuk om alvast kennis te maken voor ik erheen ging!

Ik ben dus Laura, dan 23 jaartjes jong, uit Heemstede, Noord-Holland.
In het bezit (inmiddels een jaar of 5) van een ontzettend vrolijk, eigenwijze dan 9-jarige ruin Artic, heartbreaker x fuego de prelet:) hij is
Super enthousiast tijdens springen dus we blijven in de L hangen.. Maar zijn hard opweg om het op te pakken..
De dressuur gaat beter en we mogen M1 starten:)
Ohja! In het bos is het een schijterd, houd niet van natte voeten en water, maar hoop op een succesvolle crossles! Dit hebben we nog nooit gedaan..

Verder ben ik eigenlijk een hele tijd geleden ( als in een jaar of 12) bij de pony's naar de zomerinstructieweken geweest, en ga nu voor het eerst met een paard!
Vind het toch wel spannend om alleen te gaan haha!

Sterkte met de 2 paarden!

Groetjes

Aah leuk, welkom!
Ik ga ook in m'n eentje en voor het eerst maar we zullen hopelijk vast snel vrienden maken met iedereen :)
Je kunt een foto uploaden op bijvoorbeeld tinypic en dan de groote Messageboard kiezen en dan de link kopiëren die tussen [Img] staat en dan gewoon hier plakken.