nieuwe parel in wording: Desperado

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zoutenootjes

Re: nieuwe parel in wording: Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:33

Wat een goed nieuws om te horen. Het gaat steeds beter. Fijn dat de vieze plekken nu gewassen zijn.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:36

@zoutenootjes wat ben jij een trouwe en leuk fanatieke volger! Moest het even zeggen *\o/*

Nou jasmin de enige redelijke foto waar ik je handen af kon knippen upload ik alvast daar nog niet gewassen.

Afbeelding

Slechte kwaliteit maar dan ook met de telefoon genomen, volgende keer betere.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:05

Wat braaf dat hij zo reageert
Dat geeft toch goede hoop voor de toekomst

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:16

Ben benieuwd hoe het over een tijdje gaat. Ik denk dat het een heel project is. Echt triest hoe hij eruit zag. Gelukkig dat hij bij jullie terecht is gekomen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:31

wat een flink opknapproject word dit!
respect hoor.
Ik denk wel dat je hier nog een flinke klus aan krijgt qua opvoeding maar ook ik denk dat er een hele knappe kerel tevoor schijn gaat komen met de tijd.
Ik zou niet scheren, wel een deken opleggen om de grootste viezigheid te voorkomen aangezien hij wel wat vet op zijn botten kan gebruiken.
Zonder deken kost het hem wel meer energie om zich warm te houden en belangrijkste is nu dat hij goed en met mate aan gaat komen in gewicht natuurlijk.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:49

zal morgen een foto maken, nu de stront plakaten eraf zijn sommige ook geknipt zie je pas een scharminkel.
Jasmin poetst hem 3 keer per week, werkt dan ook met hem aan de hand of los dan werk ik met hem. Dus geen snelle dingen hoor. Het zadeltje is een echte lichte rond de 5 a 10 kilo gewoon om te oefenen.
Qua opvoeding is hij al veel liever hoor, staat tussen twee touwen, loopt gewoon mee vandaag ook langs de merries zonder problemen en is erg braaf met poetsen, leiden en stoppen op mini druk.
Als ik hem los gooi in de bak en dan wil laten zien dat ik de 'baas' ben met lichaamstaal accepteert hij dat nog niet helemaal.
Als ik in de buurt kom gelopen zo van hier ben ik en jij gaat aan de kant draait ie ze kont en doet nog niks tot ik echt laat merken dat hij weg moet en dan slaat ie en dan sla ik terug met een touw naar hem.
Dit spel duurde wel even woensdag, en ik met me zwangere buik en teveel aan kilo's maar heen en weer hossen tot hij uit eindelijk het wel toeliet en dus ook daad werkelijk me zomaar ging volgen en zich zomaar over wou geven. :j

Zo blijven we een beetje werken, krijgt hij nu goed voordroog hooi erg veel, en brood dat jasmin meeneemt uit de bakkerij van der moeder wat niet verkocht is (dus oud, word 1 keer per week anderhalve week meegenomen)en muesli klein beetje en bietenpulp sinds gister, lijkt ons beter.
Des heeft nu een deken op en voelt zich al veel beter en begint een band te creëren met jasmin (volgens mij is ze helemaal verliefd op hem <3 ). Niet schrikken van de foto morgen dus mensjes.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:14

alles gelezen. dat komt wel goed!! In ieder geval succes en ik blijf volgen. (maar doe voorzichtig...)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:22

hier zag de koker er alleen zo uit net na castratie. Heel kortstondig.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 15:15

Dank je wel voor het compliment. Stiekem ben ik wel een beetje penny, hoor. Hij zal op een zeker moment wel doorkrijgen dat je te vertrouwen bent en dan zal het steeds makkelijker worden. Ook als je steeds consequent bent helpt dat om elkaar beter te begrijpen. Gewoon de tijd nemen, dat helpt ook al veel. Waarschijnlijk is er maar wat aangerommeld met hem, en daar worden ze ook onzeker van. Dat uit zich vaak in reflexen als vluchten of vechten. Weet hij veel, het is ook maar een paard.

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 15:45

Gaat al de goede kant op, vind het al heel wat als je een zadel er op kan leggen, en wassen enzo.
Leuk hoor! ben benieuwd naar de foto.

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:34

Het leuke van zo'n "project" vind ik de band die je opbouwt met je paard. Alsof ze dankbaar zijn dat je ze "gered" hebt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:17

Leuk dier zeg, daar komt vast wat moois onder weg als hij wat opgeknapt is.
Fijn dat hij zo braaf is maar vergis je niet, als hij beter in zijn vel zit kan hij ook heel wat feller worden, is hij ook nog hengst?
En ik ben wel benieuwd naar de afstamming, ik lees wel berichten dat hij schijnbaar en erg mooie afstamming heeft maar kan die nergens terugvinden?

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:24

Ik blijf jullie volgen, super wat jullie al gedaan hebben! +:)+

@ Annelies de afstamming is Psytadel x Monogrammed Lady v. Monogramm (zag toevallig je post toen ik wilde reageren)

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:25

wat gaat dat een leuk beestje worden..
ben benieuwd over een paar maanden.. succes dames toppie dat jullie dit doen.!

Stralina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 19:36

Bedankt voor de leuke reacties allemaal en de trouwe volgers ! :)
Vandaag ben ik weer naar hem toe geweest, hebben em een deken opgelegd en in wei gezet.
Allemaal super braaf deed die dat en toen nog wat fototjes gemaakt dus hier een foto updatje *\o/*

Nu dat alle viezigheid weg is, zie je echt hoe mager die eigenlijk is... -O-
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:47

Tjee, dat was ook het eerste wat ik dacht bij het zien van deze foto's: wat is ie eigenlijk mager! Komt vast helemaal goed met jullie goede zorgen!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:47

Das inderdaad wel een mooi papiertje.
Het is een skeletje, houd de deken er maar lekker op.
Vraag me toch af wat je moet uitvreten om een arabier zo mager te krijgen, ze hebben doorgaans maar weinig nodig.

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:49

Tjeee die is wel echt mager.. Maar komt vast goed met jullie goede zorgen!

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:58

anneliesdj schreef:
Das inderdaad wel een mooi papiertje.
Het is een skeletje, houd de deken er maar lekker op.
Vraag me toch af wat je moet uitvreten om een arabier zo mager te krijgen, ze hebben doorgaans maar weinig nodig.

die van mij hoef je toch maar te voeren als een gewoon paard en ze valt kilo's af...
vreet in haar uppie 400 kg hooi in 2 weken..

maar ontopic:

heel mager dingske, maar komt vast goed... die van mij zag er ook zo uit, en nu 4 jaar later is ze 14 cm hoger als toen ik haar kocht op bijna 3 jarige leeftijd... wel is ze van stikbraaf naar behoorlijk heftig gegaan in die tijd... ze krijgen wel meer pit als ze beter in hun vel komen... maar komt helemaal goed... :j

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:02

Dat valt nog niet mee zeg. Goed dat je er een lekkere deken op hebt gedaan, dan kan hij de energie gebruiken om op te bouwen. Wat is hij nog schraal en mager. Hij zal tijd nodig hebben om bij te komen. Ik ben benieuwd hoe hij er in de zomer uit gaat zien. Vast veel beter. Hij kijkt wel tevreden. Je hebt van die extra vitamine spuiten, misschien is dat een extra optie om hem vooruit te helpen.

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 13:01

Blijft bijzonder dat ze zo blij blijven kijken met zoveel tekort. Leuk om te volgen wat jullie allemaal voor hem doen :)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 15:19

Ohh jeetje wat is die mager.
En wat heeft hij een geluk dat hij bij jullie terecht is gekomen.

Stralina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 18:16

Dankjewel allemaal voor de leuke reacties :)

PatriciaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:27

Ik ben erg benieuwd hoe hij er in de toekomst uit gaat zien.

Mijn paardje had eind van de zomer ook zo'n dikke koker toen ik hem vanwege te natte grond niet meer op het land liet lopen en erg arm hooi voerde, toen hij na een paar dagen weer wat mocht grazen was de zwelling ook weer weg. Had ook gelezen dat het mogelijk eiwit te kort was en dit klopte in mijn geval.

Dus het kan een onschuldig eiwit te kort zijn maar een da erbij is nooit overbodig :)

Succes met dit paardje.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 20:35

Even een update:

Het gaat erg slecht met desperado, en we weten niet wat we met hem moeten doen.
We gaan de strijd aan met de oude eigenaar, maar fysiek is des niet in orde en dat heeft die man hij zeker geweten.
Desperado lijkt het op te geven, heeft er geen zin meer in omdat hij pijn heeft en geeft zich totaal over. DA is woensdag avond weer geweest en kan weinig voor hem doen, nu zijn we in gesprek met de kliniek om et kijken of opereren een optie zou kunnen zijn daar hoor ik misschien maandag meer van.

Beetje vaag allemaal zo maar wil er niet te veel over bekend maken op internet.
Des kan momenteel niet meer op stal en bivakkeert daarom elke dag in de binnenbak , beetje zielig maarja.

Nou dames een mindere niet zekere en vage update van mijn kant :(