Laatste kans op een goed einde..

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ewona
Berichten: 951
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: België

Re: Laatste kans op een goed einde..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:04

Waar woon je precies ?
Als het in de buurt is, kan ik ook voor je mee rondkijken naar werk.

TsarinaZ
Berichten: 927
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Belgie, Temse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 18:07

Ewona schreef:
Jammer genoeg liggen de baantjes hier in België niet zo voor het oprapen voor jongeren.
Zeker niet onder de 16 jaar.
Krantenwijk dat doen ze hier niet, daar is een zelfstandige voor die daarmee rondkomt, geen jongeren.
Als je onder de 16 ergens binnenloopt krijg je meestal een neen.
In Nederland toch wat meer soepelheid, daar kan je na schooltijd nog even rekken gaan vullen of zo, dat kan hier op de meeste plaatsen niet.
Vakantie werk moet je ook heel lang vooraf aanvragen, of je komt de boot te laat.
Komt nog eens bij dat op de meeste plaatsen, zo ook op de plek waar mijn man werkt, kinderen van personeel voorrang krijgen op vakantiewerk.
Niet zo handig hier.

Maar het kan natuurlijk allemaal wel met wat doorzettingsvermogen.
Onze oudste heeft in verschillende kroegjes bediening gedaan, in zomer terrasjes, in winter gewoon om de eigenaar wat te helpen of af te lossen.
Verder heeft ze ook kuiswerk gedaan, niet met dienstencheque's, maar gewoon via via.
Garage's kunnen ook vaak iemand gebruiken om de garage eens uit te borstelen, om met de schrobmachine rond te gaan, om vuilnisbakken leeg te maken enz... dat heeft ze ook gedaan.
Allemaal kleine werkjes, maar samen ook één groot.
Ze ging zelfs gras afrijden (net zoals onze 12 jarige dochter) voor centjes.
Elke maand had ze toch een aardig bedrag bij mekaar gesprokkeld.

Via gezinsbond babysitten is ook altijd goed te doen.
Je inschrijven en je hebt zeer snel oppasplaatsen.
Vaak komt één van de ouders je ophalen en terugbrengen, of ze zoeken adressen in je buurt waar je met de fiets naartoe kan.
Uiteindelijk telt elke euro zich op tot één grote som en kan je daarvan stalgeld betalen.



zo is het inderdaad.. werk zoeken is hier helemaal niet zo gemakkelijk als in nl daar hebben ze gewoon meer mogelijkheden.. heb wel gehoord dat babysitten vaak niet zo goed verdient en ook soms geen garantie geeft dat je zeker 1x op de week kan gaan of ben ik hier verkeerd in ?

Robiin18

Berichten: 102
Geregistreerd: 06-09-12
Woonplaats: Oirschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:12

Het is wel lekker makkelijk om iemand hier af te kraken he?.......
Vraag me af of ze zelf alles zo "vlekkenloos" doen.

Heel veel succes met het vinden van een baan!!
Er zijn veel goeie tips gegeven, maar het blijft afwachten hoe het uitpakt.
Meer dan je best kun je niet doen!

Ewona
Berichten: 951
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:13

Babysitten via gezinsbond is geen hoogspringer qua verdiensten, dat is waar.
Maar daar tegenover staat dat je ook niet veel hoeft te doen.
Vaak een uurtje of twee oppassen en de kinderen in bed stoppen.
Daarna kan je ter plaatse bv studeren tot de ouders terug komen.
Als je goed met kinderen kan opschieten, dan merk je dat je steeds vaker gevraagd wordt.
Maar goed, alle beetjes helpen, denk ik dan.
Ondertussen kan je ook nog andere baantjes doen, je hoeft niet te wachten op een babysit job.
Dat is toch meestal in de avonduren of in het weekend.
En heb je net die dag bv afgesproken om in een café of winkel te gaan helpen, dan mag je dat gewoon zeggen en zoeken ze een andere babysit voor die dag.
Je zit dus nooit eraan vast.

TsarinaZ
Berichten: 927
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Belgie, Temse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 18:17

Ewona schreef:
Babysitten via gezinsbond is geen hoogspringer qua verdiensten, dat is waar.
Maar daar tegenover staat dat je ook niet veel hoeft te doen.
Vaak een uurtje of twee oppassen en de kinderen in bed stoppen.
Daarna kan je ter plaatse bv studeren tot de ouders terug komen.
Als je goed met kinderen kan opschieten, dan merk je dat je steeds vaker gevraagd wordt.
Maar goed, alle beetjes helpen, denk ik dan.
Ondertussen kan je ook nog andere baantjes doen, je hoeft niet te wachten op een babysit job.
Dat is toch meestal in de avonduren of in het weekend.
En heb je net die dag bv afgesproken om in een café of winkel te gaan helpen, dan mag je dat gewoon zeggen en zoeken ze een andere babysit voor die dag.
Je zit dus nooit eraan vast.


dat klinkt erg belovend ik denk dat ik me daar als eerste maar eens voor zal gaan inschrijven :j

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:18

Misschien kom ik met iets heel geks hoor, maar is het niet normale wereld zo dat je nou eenmaal geen spullen kan hebben die je niet kan betalen?

Hoe gaat ts haar schuld inlopen dan? gaat ze dubbel de maandelijkse kosten betalen voor haar paard, om zo van haar schuld af te komen? Als ze überhaupt op korte termijn werk kan vinden. Stel dat dit nog een maand of 3 duurt, dan loopt ze en half jaar achter, hoe wil ze dat in gaan lossen?

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:18

Spullen verkopen op bijvooorbeeld marktplaats een optie?

TsarinaZ
Berichten: 927
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Belgie, Temse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 18:21

Ewona schreef:
Waar woon je precies ?
Als het in de buurt is, kan ik ook voor je mee rondkijken naar werk.


ik woon in sint-niklaas oost-vlaanderen

TsarinaZ
Berichten: 927
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Belgie, Temse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 18:22

Celiien schreef:
Spullen verkopen op bijvooorbeeld marktplaats een optie?


alles wat ik kan missen is verkocht waarmee ik al een deeltje heb terug betaald maar dit was echt wel een klein bedrag :j

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: België

Re: Laatste kans op een goed einde..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:24

Dan kan je toch eens gaan horen in het shoppingcentrum? Zelfs de haven is voor jou bereikbaar, en ook in Beveren zijn best wat winkels en industrie. Ik zou me dus niet beperken tot interimbureau's van je stad zelf.

TsarinaZ
Berichten: 927
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Belgie, Temse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 18:25

BelleFleur schreef:
Dan kan je toch eens gaan horen in het shoppingcentrum? Zelfs de haven is voor jou bereikbaar, en ook in Beveren zijn best wat winkels en industrie. Ik zou me dus niet beperken tot interimbureau's van je stad zelf.


hierboven al antwoord gegeven op het shoppingcentrum :j daar is het ofwel allemaal leercontract of ze willen mensen boven 18 jaar

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:30

Ceriadwen schreef:
Misschien kom ik met iets heel geks hoor, maar is het niet normale wereld zo dat je nou eenmaal geen spullen kan hebben die je niet kan betalen?

Hoe gaat ts haar schuld inlopen dan? gaat ze dubbel de maandelijkse kosten betalen voor haar paard, om zo van haar schuld af te komen? Als ze überhaupt op korte termijn werk kan vinden. Stel dat dit nog een maand of 3 duurt, dan loopt ze en half jaar achter, hoe wil ze dat in gaan lossen?


Nou inderdaad, ik denk persoonlijk dat de TS zich er bij neer moet leggen dat op dit moment het houden van een paard er gewoon niet in zit. Schulden bij een stalhoudster die alleen maar nog oplopen, ouders die niet bij kunnen springen en zelf geen goede vaste baan. Zelf 17 dus nog vol in de studie. Een vakantiebaantje of vakkenvullen is maar mager om een paard te onderhouden. Het is heel zuur en oneerlijk, maar het leven is nu eenmaal niet eerlijk.

TsarinaZ
Berichten: 927
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Belgie, Temse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 18:48

Lara_Silver schreef:
Ceriadwen schreef:
Misschien kom ik met iets heel geks hoor, maar is het niet normale wereld zo dat je nou eenmaal geen spullen kan hebben die je niet kan betalen?

Hoe gaat ts haar schuld inlopen dan? gaat ze dubbel de maandelijkse kosten betalen voor haar paard, om zo van haar schuld af te komen? Als ze überhaupt op korte termijn werk kan vinden. Stel dat dit nog een maand of 3 duurt, dan loopt ze en half jaar achter, hoe wil ze dat in gaan lossen?


Nou inderdaad, ik denk persoonlijk dat de TS zich er bij neer moet leggen dat op dit moment het houden van een paard er gewoon niet in zit. Schulden bij een stalhoudster die alleen maar nog oplopen, ouders die niet bij kunnen springen en zelf geen goede vaste baan. Zelf 17 dus nog vol in de studie. Een vakantiebaantje of vakkenvullen is maar mager om een paard te onderhouden. Het is heel zuur en oneerlijk, maar het leven is nu eenmaal niet eerlijk.


sorry maar van waar haal jij dat mijn moeder geen goede vaste job heeft ? staat hier nergens vermeld enkel dat we een moeilijke periode hadden door de verhuis en het begin van een nieuw schooljaar we hebben hiervoor nooit iets te kort gehad en mijn paard al zeker niet

Kirsha
Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Laatste kans op een goed einde..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:49

Dat zegt ze toch ook niet? 'Zelf geen goede vaste baan' slaat op jou.

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: België

Re: Laatste kans op een goed einde..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:54


Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:56

Inderdaad, dat sloeg op jou ts. :) Jou ouders kunnen niet bijspringen. Dan zou je op zijn minst zelf een goede vaste baan moeten hebben, deze heb je niet. Is ook niet erg en ook niet verwonderlijk, je bent 17 en dus nog student. Paarden houden op eigen kosten is iets wat je doet als je afgestudeerd bent en een vaste baan hebt, anders is het gewoon zwoegen en iedere dubbel omdraaien, als je straks op kot gaat, gaat dat niet meer lukken.

capopjekop

Berichten: 30698
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Laatste kans op een goed einde..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:03

Ts er zijn geen stallen heb je al vertelt. Maar worden de weilanden nooit uitgemest? Anders zou je dat nog kunnen opperen bij de eigenaar? Dat je de weilanden (dagelijks) uitmest in ruil voor een goedkopere stalling?

TsarinaZ
Berichten: 927
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Belgie, Temse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 19:06

Lara_Silver schreef:
Inderdaad, dat sloeg op jou ts. :) Jou ouders kunnen niet bijspringen. Dan zou je op zijn minst zelf een goede vaste baan moeten hebben, deze heb je niet. Is ook niet erg en ook niet verwonderlijk, je bent 17 en dus nog student. Paarden houden op eigen kosten is iets wat je doet als je afgestudeerd bent en een vaste baan hebt, anders is het gewoon zwoegen en iedere dubbel omdraaien, als je straks op kot gaat, gaat dat niet meer lukken.


ohh mijn excuses dan heb ik het verkeerd opgenomen... nou er zijn meerdere mensen die het doen of gedaan hebben dus waarom ik niet

TsarinaZ
Berichten: 927
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Belgie, Temse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 19:06

capopjekop schreef:
Ts er zijn geen stallen heb je al vertelt. Maar worden de weilanden nooit uitgemest? Anders zou je dat nog kunnen opperen bij de eigenaar? Dat je de weilanden (dagelijks) uitmest in ruil voor een goedkopere stalling?


ik heb de eigenaar zonet een berichtje gelaten of zei nog klusjes heeft tegen een lagere prijs :j

Kirsha
Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:32

TsarinaZ schreef:
Lara_Silver schreef:
Inderdaad, dat sloeg op jou ts. :) Jou ouders kunnen niet bijspringen. Dan zou je op zijn minst zelf een goede vaste baan moeten hebben, deze heb je niet. Is ook niet erg en ook niet verwonderlijk, je bent 17 en dus nog student. Paarden houden op eigen kosten is iets wat je doet als je afgestudeerd bent en een vaste baan hebt, anders is het gewoon zwoegen en iedere dubbel omdraaien, als je straks op kot gaat, gaat dat niet meer lukken.


ohh mijn excuses dan heb ik het verkeerd opgenomen... nou er zijn meerdere mensen die het doen of gedaan hebben dus waarom ik niet


Omdat die andere mensen misschien wél werk hebben of ouders om op terug te vallen. Naar anderen kijken heeft in dit geval vrij weinig zin als de schulden zich ondertussen opstapelen.

Gini
Berichten: 17975
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:34

BelleFleur schreef:
Gini, 17 vind ik persoonlijk al geen jonge tiener meer. In ieder geval oud genoeg om langs de interimkantoren te gaan bijvoorbeeld. Vaak werd ik daar goed geholpen, en zeker met de feestdagen kunnen ze overal wel een extra handje gebruiken. Ook qua regelgeving is er prima op te zoeken tot waar je kan gaan eer je kinderbijslag geraakt wordt, je moet dan wel zelf in de gaten houden dat je die limiet niet bereikt.


Nergens heb ik ook maar iets anders beweerd. ;) Integendeel, ik heb gezegd dat ik hoop dat TS iets gaat doen met de goede tips die hier gegeven zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41884
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:35

TsarinaZ schreef:
Lara_Silver schreef:
Inderdaad, dat sloeg op jou ts. :) Jou ouders kunnen niet bijspringen. Dan zou je op zijn minst zelf een goede vaste baan moeten hebben, deze heb je niet. Is ook niet erg en ook niet verwonderlijk, je bent 17 en dus nog student. Paarden houden op eigen kosten is iets wat je doet als je afgestudeerd bent en een vaste baan hebt, anders is het gewoon zwoegen en iedere dubbel omdraaien, als je straks op kot gaat, gaat dat niet meer lukken.


ohh mijn excuses dan heb ik het verkeerd opgenomen... nou er zijn meerdere mensen die het doen of gedaan hebben dus waarom ik niet


Omdat jij geen baan hebt en je moeder ook niet bij kan springen... De schulden stapelen zich op... Niet echt een beste uitgangspositie, toch?

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Re: Laatste kans op een goed einde..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:47

Hoor ook eens rond bij leeftijdsgenoten die werken.
Zo heb ik mijn 1ste baantje gevonden en ik was ook 17 :)

Ewona
Berichten: 951
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: België

Re: Laatste kans op een goed einde..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:04

En het paard in "halve stal" aanbieden voorlopig.
Zo kan de andere persoon er ook op rijden tegen een vergoeding en heb jij maar de helft meer bij te dragen.
Aangezien er geen stallen zijn, vermoed ik dat de kosten ook niet huizenhoog zullen zijn om het paard te houden.
In het ergste geval kan je zelfs twee bijrijders/sters zoeken die je helpen.
Daar tegenover staat dan wel dat jij zelf minder kan gaan rijden, maar als je daarmee je paard kan aanhouden, lijkt me dat geen grote opoffering.
Je hebt dan wel meer tijd over voor je baantjes en zo kan je weer een reserve aanleggen.

Paarden houden mag men nooit onderschatten.
Je moet altijd een flinke reserve houden voor onverwachte onkosten.
Plus je moet toch ook voor een paar maanden reserve hebben in stallingskosten, je weet immers nooit wat er nog zal gebeuren, als je bv een tijd niet kan gaan werken.
Schuld bij de stalhouder zou ik zo snel mogelijk inlossen, desnoods met je "potje" voor de dierenartskosten.
Dat kan je dan later nog altijd terug aanvullen.
Want nu hang je af van de goodwill van je stalhouder, als ze het op een dag beu is en je weg wil... sta je jammer genoeg nergens.
Hard, maar werkelijkheid. En dat recht heeft ze ook.

TsarinaZ
Berichten: 927
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Belgie, Temse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 21:01

Ewona schreef:
En het paard in "halve stal" aanbieden voorlopig.
Zo kan de andere persoon er ook op rijden tegen een vergoeding en heb jij maar de helft meer bij te dragen.
Aangezien er geen stallen zijn, vermoed ik dat de kosten ook niet huizenhoog zullen zijn om het paard te houden.
In het ergste geval kan je zelfs twee bijrijders/sters zoeken die je helpen.
Daar tegenover staat dan wel dat jij zelf minder kan gaan rijden, maar als je daarmee je paard kan aanhouden, lijkt me dat geen grote opoffering.
Je hebt dan wel meer tijd over voor je baantjes en zo kan je weer een reserve aanleggen.

Paarden houden mag men nooit onderschatten.
Je moet altijd een flinke reserve houden voor onverwachte onkosten.
Plus je moet toch ook voor een paar maanden reserve hebben in stallingskosten, je weet immers nooit wat er nog zal gebeuren, als je bv een tijd niet kan gaan werken.
Schuld bij de stalhouder zou ik zo snel mogelijk inlossen, desnoods met je "potje" voor de dierenartskosten.
Dat kan je dan later nog altijd terug aanvullen.
Want nu hang je af van de goodwill van je stalhouder, als ze het op een dag beu is en je weg wil... sta je jammer genoeg nergens.
Hard, maar werkelijkheid. En dat recht heeft ze ook.


probleem is.. paard is een éénmansbeestje en is helemaal naar mijn hand gereden en begint te bokken en crossen zodra iemand anders erop rijd gewoon omdat die niet weten hoe ze haar moeten aanpakken ik vertrouw haar dus echt niemand toe buiten mijn lesgeefster omdat zij weet hoe ze is.. daarbij heb ik ook niet veel te bieden en kan ik niet veel geld vragen voor halve stal ze is scheef kan geen dressuur kan enkel springen met iemand die weet hoe ze in elkaar zit en haar met iemand anders op wandeling sturen durf ik al helemaal niet.. binnen enkele jaren kan ik haar misschien op halve stal zetten maar nu zou het helemaal nog niet verantwoord zijn :n

zonet kwam men moeder thuis en hebben we weer even besproken ik heb haar de tips gezegd die ik hier kreeg en wat ik ga doen ook zij kwam met het nieuws af dat ze in december haar jaarlijkse bonus krijgt en we hebben een deal gemaakt dat zij alles zal voorschieten en ik haar weer terug betaal als ik een baantje heb

als ik nu een baan vind kan ik weer lekker verder zonder zorgen :j *fingers crossed*