1ste wedstrijd gehad met mijn 3 half jarigen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:07

Wat een vriendelijk en braaf paard heb je, zo op haar 1e wedstrijd!
Het viel me meteen op dat het een draver was, dat las ik hier pas daarna dus het is haar zeker aan te zien qua gangen. Niets mis mee, maar het is wel degelijk te zien dus.
Ik zie een paard die nog kilometers moet maken een een onervaren ruiter die nog moet bijleren.
Ook niets mis mee, maar beide nog niet klaar voor een wedstrijd om die reden. Wat niet zegt dat je neit mag gaan natuurlijk, altijd leuk voor de ervaring :)
Je punten zijn terecht en zeker niet aan de lage kant; paard loopt niet nageeflijk, er zitten fouten in (galop enz) en de oefeningen moeten nog beter uitgevoerd worden. Nogmaals; normale leerpunten voor zo'n jong dier.
Je houding siert je echter niet, niemand zit hier onwaarheden te verkopen en als jij van mening bent dat ze normaliter beter loopt zouj ik zeggen; laat maar zien dat ze ongelijk hebben en plaats eens een trainingsvideo :)

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 20:09

Celiien schreef:
En ik zie nog steeds alleen maar smoesjes TS.. wordt je niet moe van jezelf?
En echt Ts, ik geloof zeker dat je hier een heel fijn paardje aan gaat hebben en je lekker recreatief en wedstrijdjes ermee kan gaan rijden! Maar imo is het in dit geval nog te vroeg, en moet je nog lekker je paardje leren op eigen benen te lopen. Daarna rustig aan de stelling beginnen e.d. en dan lekker leren doorrijden. Om door dat draversloopje heen te kunnen moet je echt gaan schakelen met hem/haar. En dat moet je ook zien, niet dat passieve loopje wat die nu toont. Als je daar door heen bent gaan ze echt lekker lopen. Dravers kunnen het zeker! maar even op een andere manier :j

Ik zeg toch dat normaal ander loopt dan daar. En ik ga paard niet kopen voor recreatief daar is het teduur voor. Als dat zou willen bleef wel op een manege of zo. Dan had nooit een paard gekocht. EN ik koop temisten geen paard om tezeggen dat ik een paard heb.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:09

Houd eens op met smoesje, ts. Zelf rijd ik ook op jonge paarden. En kan wel zeggen. Dat als die zo zouden lopen, ik niet naar wedstrijden ga. Punten vind ik eigenlijk nog te hoog. Stemhulp van derden is nl. ook niet toegestaan. En je paard voorwaarts. Ammehoela, hij sloft er over. Paard loopt totaal niet over de rug. Jij mag in je handen knijpen dat dit paard zoveel voor jouw over heeft.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:10

valerie2012 schreef:
NOu ik ken een draver die gekoerst heeft en die loopt heel anders dan mijn. Mijn heeft veel mooier gangen als ze normalen tempo loopt. En normaal heb nooit moeiten met de galop hoor. En die ander draver die ken heeft daar wel moeite mee dus. En we zijn der zeker wel klaar voor en mijn heeft zeker geen dravers loopje.

Dan niet :')

Maar nog 1 vraagje, en die vraag meen ik echt. Ben jij echt 19? Want als ik t filmpje icm foto's in je profiel icm je gedrag zie vraag ik mij dat sterk af ?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:10

valerie2012 schreef:
Celiien schreef:
En echt Ts, ik geloof zeker dat je hier een heel fijn paardje aan gaat hebben en je lekker recreatief en wedstrijdjes ermee kan gaan rijden! Maar imo is het in dit geval nog te vroeg, en moet je nog lekker je paardje leren op eigen benen te lopen. Daarna rustig aan de stelling beginnen e.d. en dan lekker leren doorrijden. Om door dat draversloopje heen te kunnen moet je echt gaan schakelen met hem/haar. En dat moet je ook zien, niet dat passieve loopje wat die nu toont. Als je daar door heen bent gaan ze echt lekker lopen. Dravers kunnen het zeker! maar even op een andere manier :j

Ik zeg toch dat normaal ander loopt dan daar. En ik ga paard niet kopen voor recreatief daar is het teduur voor. Als dat zou willen bleef wel op een manege of zo. Dan had nooit een paard gekocht. EN ik koop temisten geen paard om tezeggen dat ik een paard heb.

Dan had je ook geen draver moeten kopen, want dan had je geweten dat je daar ook echt een goede basis in moet brengen. Nu is het alleen maar zonde van het wedstrijd geld :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:11

valerie2012 schreef:
Celiien schreef:

Nou offence, maar wat je voor dat paard betaald hebt, kan nooit veel geweest zijn. Als we dan toch arrogant gaan doen.

Celiien

Re: 1ste wedstrijd gehad met mijn 3 half jarigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:11

Max 1000 ,- gok ik?

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:12

Hoeveel is een verliespunt eigenlijk in de dressuur? Geen idee, iemand die het weet?

Loverubi

ietjelover schreef:
Hoeveel is een verliespunt eigenlijk in de dressuur? Geen idee, iemand die het weet?

helaas in de B kan je die nog niet krijgen

renskesanne

dravers zijn niet zo duur hoor...

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 20:12

heidy_wilco schreef:
Weet je TS. Blijf maar lekker in je eigen droomwereldje. Ik heb nog geen eens 1 minuut gezien en ik had hem al weggeklikt, omdat het er eerlijk gezegd gewoon bagger uitziet. Je paard vlot voor je been zei je? Waarom drijf je dan zoveel en krijg je geen reactie? Ook in de B word al een mate van nageefelijkheid (helemaal bij de paarden!) verwacht, en die van jou vind het dak wel errug interessant. Je paard loopt niet in de juiste stelling, en je rijdt ook niet erg netjes op de bordjes. En het excuus dat hij het niet hoef te kunnen omdat hij nog zo jong is, is een bekende smoes die ruiters geven als ze lage punten krijgen. Ook een jong paard kan mits hij goed getraind is nageeflijk lopen.

Je loopt hier even tegen de verkeerde mensen aan die eerlijk zeggen wat ze er van vinden, die je willen behoeden voor een grote blamage, en jij zit alleen maar af te kraken, zowel de jury als de de mensen hier. Ik hoop dat je nog eens goed na gaat denken over wat voor goede dingen er allemaal gezegd zijn, en dat je in elk geval probeert naar sommige tips te luisteren.

En wat een super braaf paard zeg!

ik zeg nog keer wel tegen jou je leest dus niet normaal loopt vele vlotter en loopt totaal niet zo. En mijn paard woord goed gereden normaal loopt ook aan teugel en helen maal bij mij instukictiese die haar haar zelf 1 keer in week. En je kunt van 1ste wedstrijd niets zeggen.

Loverubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:13

Celiien schreef:
Max 1000 ,- gok ik?

nog niet eens denk ik?

mimp3

jentel schreef:
Ik vind het er helemaal nog niet zo slecht uitzien... Oke ik zou als jury ook gedacht hebben dat je geen winspunt zou rijden.
Maar je rijd keurig op de bordjes ziet er niet echt onvriendelijk uit en je paard is braaf hoor..
Probeer wat stelling/buiging/contact en wat actiever aan het been, maar pas op met spoorgebruik, verder zijn er al veel tips gegeven.
Voor de rest lekker genieten en op naar de volgende wedstrijd!
Je paardje is en blijft een draver en daar is zeker niets mis mee!!
Maar of ze nu wel of niet gekoerst hebben ze hebben een andere bouw en gangen, maar dat hoeft geen probleem te zijn

Dit vind ik ook. Ik vind het al heel knap dat een driejarige zo ontspannen haar proef loopt. Dat is ook heel wat waard hoor! Maar inderdaad voor de winstpunten mag ze iets voorwaartser en ook wat nageeflijker. Ik vind dat ze weinig moeite heeft met de galop voor een draver. Ook ik heb wel; eens 157 punten gereden met mijn paarden. Dat is niet erg,maar leer ervan! Kijk wat het commentaar is en kijk wat je met behulp van juiste instructie kunt verbeteren. Je paard heeft het in ieder geval in zich om ook een keer 195 te kunnen lopen. alleeen is het heel belangrijk dat je open blijft staan voor opbouwende kritiek ;)

Celiien

Onder de 165 dacht ik maar dat kan nog niet in de B :=

opisop_shop

150 in de L meen ik

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:14

valerie2012 schreef:
heidy_wilco schreef:
Weet je TS. Blijf maar lekker in je eigen droomwereldje. Ik heb nog geen eens 1 minuut gezien en ik had hem al weggeklikt, omdat het er eerlijk gezegd gewoon bagger uitziet. Je paard vlot voor je been zei je? Waarom drijf je dan zoveel en krijg je geen reactie? Ook in de B word al een mate van nageefelijkheid (helemaal bij de paarden!) verwacht, en die van jou vind het dak wel errug interessant. Je paard loopt niet in de juiste stelling, en je rijdt ook niet erg netjes op de bordjes. En het excuus dat hij het niet hoef te kunnen omdat hij nog zo jong is, is een bekende smoes die ruiters geven als ze lage punten krijgen. Ook een jong paard kan mits hij goed getraind is nageeflijk lopen.

Je loopt hier even tegen de verkeerde mensen aan die eerlijk zeggen wat ze er van vinden, die je willen behoeden voor een grote blamage, en jij zit alleen maar af te kraken, zowel de jury als de de mensen hier. Ik hoop dat je nog eens goed na gaat denken over wat voor goede dingen er allemaal gezegd zijn, en dat je in elk geval probeert naar sommige tips te luisteren.

ik zeg nog keer wel tegen jou je leest dus niet normaal loopt vele vlotter en loopt totaal niet zo. En mijn paard woord goed gereden normaal loopt ook aan teugel en helen maal bij mij instukictiese die haar haar zelf 1 keer in week. En je kunt van 1ste wedstrijd niets zeggen.

waarom is hier dan totaal niets maar dan ook helemaal niets van te zien in de bespiering en het lopen van je paard?

Als je paard normaal goed zou lopen (nageeflijk ipv in de krul) dan zouden ookal loopt je paard met hoofd in de lucht die spieren te zien moeten zijn.

heidy_wilco

valerie2012 schreef:

Maar zelfs een paard die nog nooit wedstrijden heeft gelopen kan nooit van heel goed thuis, naar bagger in de ring gaan. Dan zie je in elk geval nog wat kwaliteit in de proef, en hier zit gewoon niet in dat goed is. Ik weet het: de waarheid is hard, en niet leuk.

Sardis

valerie2012 schreef:
heidy_wilco schreef:

Aan de foto te zien op je profiel loopt je paard OVER de teugel of iig niet ontspannend

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:15

Celiien schreef:
Onder de 165 dacht ik maar dat kan nog niet in de B :=

Ze zouden er boetes op moeten zetten

Anoniem

Vinden (de meeste van) jullie het filmpje er echt zo slecht uit zien?
Ik had bij de punten die genoemd werden op pagina 1 een heel ander beeld voor ogen.

TS. Zou het kunnen dat je punten bent verloren door de voorlezer?
Zij geeft behoorlijk wat aanwijzingen (incl. stemcommando's), en dat is voor zover ik weet ook in de B niet toegestaan!
Ik denk wel dat jullie best nog een eind kunnen komen, het is een leuk dier. :j

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 20:15

Shari_Becker schreef:
Ik heb even het filmpje gekeken en winstpunt waardig zijn jullie nog niet, ik vind de jury ook echt niet streng want de punten die je hebt gekregen kloppen.

Echter snap ik heel goed dat je nou bij je eigen vereniging start dan kan je ervaring opdoen op een vertrouwde plaats.

Gewoon nog veel trainen en les nemen en dan is het over een jaar vast al een stuk beter

ik les al elke week ik ga niet nog meer lessen dat woord teveel. En ik train al wat aan kan en hoe veel der voor die leeftijd staat. En ik ga niet over een jaar pas starten mijn ouder bepalen en die laten mijn niet voor schud rijden ook al vinden jullie dat van wel maar jullie weten totaal niet hoe het gegaan is.

Aranel

Beneden de 150 punten is een verliespunt :)

TS, ik zie ook duidelijk dat je een draver hebt. En ja, ik denk dat je daardoor benadeeld bent. Niet doordat 'de jury niet van dravers houdt' of iets, maar omdat het duidelijk te zien is dat het een draver is en haar bewegingen daar ook naar zijn. Dat verhoogt de moeilijkheidsgraad een stukje.

Ik zou je paard rustig aan verder trainen, werk aan nagefelijkheid en activiteit, want dat je paard vlot aan je been is, zie ik er niet aan af. Veel les gaan nemen en dan over een tijd weer eens een proefje rijden :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:16

Citaat:
Concreet betekent dit voor de klassen B t/m M2 het volgende:

210 punten en hoger 3 winstpunten
195 tot 210 punten 2 winstpunten
180 tot 195 punten 1 winstpunt
135 tot 150 punten 1 verliespunt
105 tot 135 punten 2 verliespunten
105 punten en minder 3 verliespunten

Dit dus.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 20:16

valerie2012 schreef:
Calanddra schreef:
En nu hebben mensen gezien hoe je hebt gereden, geven ze tips... is t nog niet goed wat ze weten niet hoe jouw paard is :')

Uhm...volgens mij kan jij beter geen topic meer openen als jij zo denkt :')

NOu ik vraag niet om tips want ik weet zelf hoe het gegaan is . En ik weet zelf wat de fouten waren. En zelf me instuktiece was der bij die die weet het ook.

Nou dan zou ik als ik jou was eens een andere instructrice gaan zoeken.[/quote] nou dat hoeft niet want zijn geeft goed les dus niet zeiken over haar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:18

Hebben jouw ouders verstand van paarden?