De plus en minpunten van Horse Event 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

koenlover

Re: De plus en minpunten van Horse Event 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:24

Ik heb altijd begrepen dat HE georganiseerd word met behulp van NHB studenten als deel van de lesstof. Ik kan het ook verkeerd hebben maar dat zou mee een logische reden lijken waarom het niet elders gehouden word. Bovendien is in Deurne nou eenmaal alles aanwezig. Het kan natuurlijk nooit voor iedereen ideaal zijn.

Sinds ik in Deurne woon ga ik elk jaar, daarvoor was het de reistijd en kosten voor mij ook niet waard. Maarja ik zou ook wel eens naar de Zuidlaarder paardenmarkt willen, dat zit er voor mij dan weer niet in (tenminste, ik vind het de reistijd/reiskosten niet waard).

Niet om lelijk te doen tegen jou Jpitty, maar volgens mij is het nooit voor iedereen fijn. Midden nederland is voor mensen uit Zuid Limburg ook nauwelijks te doen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:31

koenlover schreef:
Ik heb altijd begrepen dat HE georganiseerd word met behulp van NHB studenten als deel van de lesstof. Ik kan het ook verkeerd hebben maar dat zou mee een logische reden lijken waarom het niet elders gehouden word. Bovendien is in Deurne nou eenmaal alles aanwezig. Het kan natuurlijk nooit voor iedereen ideaal zijn.

Sinds ik in Deurne woon ga ik elk jaar, daarvoor was het de reistijd en kosten voor mij ook niet waard. Maarja ik zou ook wel eens naar de Zuidlaarder paardenmarkt willen, dat zit er voor mij dan weer niet in (tenminste, ik vind het de reistijd/reiskosten niet waard).

Niet om lelijk te doen tegen jou Jpitty, maar volgens mij is het nooit voor iedereen fijn. Midden nederland is voor mensen uit Zuid Limburg ook nauwelijks te doen.

tja... een beetje iets in het midden zou wel fijn zijn... met ov zou ik er op zijn vroegst 12 uur kunnen zijn ... en dan om het optijd thuis te redden moet ik dan vrij vroeg weer weg.
en deurne mensen kunnen het hogerop ook redden ( en alles in Ermelo dus dan kan dit ook wel als het niet verbouwd wordt :P )

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:33

Als ik het intoets vanaf Zwolle, reis je zelfs korter als ik vanuit Heerhugowaard. Maar goed genoeg daarover. Er zijn ook evementen elders,in het land als equiday jumping Amsterdam, paard 20.., etc.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:33

Maar nu kunnen mensen vanuit Belgie ook komen, en er waren ook veel Belgen hoor ;)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:34

Dat is ook zo.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:37

Och ik ben ook eens naar JIM geweest. Ook niet naast de deur vanuit kop van noord holland. Dus om over de afstand te zeuren vind ik een beetje piepen om niks. Voor het noorden/westen is het nu eenmaal ver. Maar zo heb je met elk event wel wat. Je hoeft er niet heen te gaan.. Als ik het geld had zou ik gewoon lekker naar HE gaan. Lijkt me een gaaf evenement om eens mee te maken. Dan maar een keer vroeg op pad en heeeeul laat thuis. Voor die ene keer maak ik daar geen probleem van :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 01:27

Ik kom idd vanuit BE en vind het juist fijn dat het 'maar' in Deurne is, enkele rit 185km ;)
Zo'n dingen zijn nu eenmaal, als ik ergens heen WIL, dan gebeurt het.

ninafloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 02:37

op vrijdag, gewoon een patatje / broodje halen was er niet, la plage was duur, te duur, zeker als je paarden mensen hebt ..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 02:45

Ik ben ooit een keer eerder geweest en ondanks dat er natuurlijk heel veel te zien is. Vind ik het allemaal erg veel van hetzelfde. En dat vind ik ergens wel jammer.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 07:27

Ik vind afstand ook geen minpunt van Horse Event. Het evenement is tenslotte goed bereikbaar per auto (genoeg parkeergelegenheid) en per OV (eigen station met shuttlebusje). Moet je ver rijden, dan kun je er voor kiezen om de dag ervoor aan te komen en de dag erna te vertrekken. Boek je op tijd dan heb je voor €25pp al een overnachting. Wacht je op de vakantieveiling bungalows dan zit je daar voor €50 voor een heel weekend (max 4 personen).

Iedereen weet dat Horse Event elk tweede weekend van september is. Als je het waard vindt om heen te gaan heb je dus lang genoeg de tijd om hiervoor te sparen. Kosten kun je beperken door je ticket met bokt-korting te kopen, €42 voor 3 dagen vind ik niet duur (als in €14 per dag is echt waar voor je geld). Daarnaast hoef je niets bij de La Place te kopen. Je kunt je eigen eten en drinken meenemen (en dat kun je ook zo duur maken als je zelf wilt... broodje kaas of broodje pesto, kip, pijnboompitten en avocado om maar iets te noemen).

En wat ik vandaag ineens tegenkwam: NS Groepsretour. Kun je met minimaal 4 en maximaal 10 personen reizen, als je maar hetzelfde eindpunt hebt. Kosten €12,25 pp voor 4 personen en slechts €6,40 pp bij 10 personen. Had dit jaar Horse Event al gekund, maar wie weet verlengt de NS deze actie ook voor 2014 :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:50

Ik dacht ook: waarom verwachten mensen dat ze broodjes kunnen halen voor een euro? Dat is toch nergens meer? Neem dan zelf mee, ik ben enkele maanden in Italie geweest tijdens mijn studies, en toen ben ik heel veel uitstappen gaan doen op een mini budget. Ik kocht gewoon een heel brood, maakte zelf vleessalade, en smeerde dat hele brood.

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:04

Zou iemand nog even kunnen uitleggen waarom er gratis kaarten werden uitgedeeld?