Het bewijs en gevaar van bruikleen (Precious)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Re: Het bewijs en gevaar van bruikleen (Precious)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:13

Wanneer was je bij mij niet welkom???

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 19:15

crazycactus schreef:
Zoals ik al eerder zeg ben ik bokt geen verantwoording schuldig of jullie dat nu verdacht vinden of niet. Ik weet dat ik mijn best gedaan heb voor haar. Ik heb zelf een hele slechte winter gehad (geestelijk) dus ik had even andere dingen aan mijn hoofd dan iedereen achterna zitten.

Ik had je kunnen helpen en had dat ook echt gedaan. Financieel en desnoods door de zorg weer op me te nemen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:16

crazycactus schreef:
Dat paard was niet de dupe van mijn rugzak om het even duidelijker te maken, aangezien de rest er goed bij stond.

Dat paard heeft een naam.
Namelijk precious, maar maak hier duidelijk uit op dat ze voor jou geen precious was.
Maar dat paard....

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:17

Nee hier heette ze Amber...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:18

Dat er een papier is getekend is, wil niet automatisch zeggen dat het rechtsgeldig is. Daar verkijken mensen zich nogal eens op.
De waarheid ligt denk ik in het midden. Voor mijn gevoel rammelen beide kanten. Ik denk dat het belangrijkste is dat er niet meer met dat arme dier gesleept word. Dat is gewoon echt schandalig. Laat dat dier aub ergens op een fijne plek rustig oud worden.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:21

tamaramt schreef:
@saskiaka; wie zegt dat ik de ts op haar woord geloof?
Maar ik vraag de bruikleenster om een aantal antwoorden op vragen die ze vervolgens niet geeft en ze geeft alleen aan dat ze geen uitleg verschuldigd is.
Dat laatste vind ik wel raar gezien dit topic en de fotos daarbij.

De waarheid zal heus wel ergens in het midden liggen maar hoe dan ook er is geen enkel excuus voor dat dit paard er zo schandalig uit zag.

Nou, correct me if I'm wrong, maar dat maak ik op uit jouw volgende woorden:

Citaat:
Ik zelf als eigenaar zijnde liet het hier zeker niet bij zitten!!
Nadat alles officieel geregeld was zou ik het zelf ook nog even onofficieel regelen.
En belachelijk dat haar naam hier niet genoemd mag worden!
Andere mensen moeten toch gewaarschuwd worden voor dergelijke praktijken en dierenmishandelaars!!

Citaat:
dus jij was de bruikleenster??
Een paard kan niet in korte tijd zoveel afvallen en luis hebben en weet ik veel wat door alleen ziekte.
Zeker niet als jij er zogenaamd een da bij hebt gehad.
Als dat zo zou zijn waarom is het paard nu dan weer in zo'n korte tijd opgeknapt!?
Daarna komt dan ook nog het feit dat de dierenbescherming hier volop mee bezig is geweest en dat doen ze ook niet zomaar!

Citaat:
Paard is gewoon zwaar ondervoed... anders komt het niet in korte tijd zoveel weer aan.

Ik geef haar groot gelijk dat ze zich niet laat meeslepen in een welles-nietses verhaal op een openbaar forum. Als de dames elkaar iets zinnigs te zeggen hebben zouden ze dat beter netjes ondeling kunnen uitspreken. Pony zag er inderdaad schandalig uit, maar de reden hiervan zal voor ons "onbekenden" de vraag blijven. Feit is wel dat de naam van Crazycactus hier zonder hard bewijs besmeurd wordt, want wat als deze pony wel echt ziek was en zij deze gewoon netjes hiervoor liet behandelen? Dus voordat iedereen op de achterste benen gaat: ieder verhaal heeft twee kanten. Zolang je deze niet kent is het imo niet mogelijk om te oordelen.
Ik vind het eigenlijk alleen maar triest voor de pony....

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:22

waarom in vredesnaam een dier een andere naam geven terwijl je het in bruikleen hebt??

Jammer dat een dier de dupe moet worden, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen, fijn dat ze er nu weer bovenop is.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:23

opisop_shop schreef:
waarom in vredesnaam een dier een andere naam geven terwijl je het in bruikleen hebt??

Jammer dat een dier de dupe moet worden, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen, fijn dat ze er nu weer bovenop is.

Ze werd precious amber genoemd, met mede weten van Naomi hoor.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:24

Dit is een topic waar met modder wordt gegooid, de waarheid zullen we nooit weten. Ben benieuwd hoe lang dit door gaat?

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 19:24

crazycactus schreef:
Wanneer was je bij mij niet welkom???

Dat concludeer ik uit het feit dat ik geen reacties kreeg.
Ik heb mijn vriend erg rustig moeten houden. Die was in alle staten.
Ik kalmeerde hem steeds weer en uiteindelijk had ik je te pakken aan de telefoon 1 dag voordat we kwamen.

Citaat:
Dat er een papier is getekend is, wil niet automatisch zeggen dat het rechtsgeldig is. Daar verkijken mensen zich nogal eens op.
De waarheid ligt denk ik in het midden. Voor mijn gevoel rammelen beide kanten. Ik denk dat het belangrijkste is dat er niet meer met dat arme dier gesleept word. Dat is gewoon echt schandalig. Laat dat dier aub ergens op een fijne plek rustig oud worden

Pres heeft nu een blijvend huis *\o/* *\o/* *\o/*
Het papier is zeker wel rechtsgeldig. Het is een overeenkomst waar beide partijen zich aan moeten houden. Juridisch gezien was dat papier mijn reddende middel. Ik heb geen eigendomspapieren of bewijs waarin staat dat Pres van mij is. Voor de wet is iemand de eigenaar van een dier -in dit geval Pres- als iemand langer dan 3 maanden zorgt tenzij...(hier zijn weer veel regels aan verbonden). Als we dat papier niet hadden gehad..had de bruiklener volgens de wet recht op Pres.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 19:25

crazycactus schreef:
opisop_shop schreef:

Ze werd precious amber genoemd, met mede weten van Naomi hoor.

Klopt..Pres werd Amber genoemd en ik vond dat best

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:26

ah oke, dan is het niet vreemd.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:27

Beide partijen geven aan dat ze 'andere dingen' aan hun hoofd hadden...

Beide partijen geven redenen waarom 'het paard' geen prioriteit had op dat moment.

Voor mij is dit verhaal geen doorslaggevende reden om niet te werken met bruikleen. Voor mij is het een verhaal dat duidelijk hoe het fout kan gaan, en dat beide partijen blaam kan treffen...

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 19:30

Lottie84 schreef:
Sorry TS maar ik vind het ook een beetje slecht van jezelf. Ik vind dat je wel wat beter een vinger aan de pols had moeten houden.

Maar erg fijn dat ze zo is opgeknapt, ze ziet er weer keurig uit! Ik hoop dat ze nog lang plezier zal hebben en dat jij weer de rust
en het vertrouwen terug gaat vinden om te genieten van de paarden. Ik heb zelf een bruikleen paardje gehad voor mijn kinderen,
die is het NIETS tekort gekomen. Het kan dus ook anders gelukkig.

Ik wens jullie het allerbeste!!

Klopt..ben ook te goed van vertrouwen geweest en dat is behoorlijk beschadigd nu.
Bedankt!
Nogmaals..deze post is bedoeld om te laten zien hoe 'fout' het ook kan gaan. Wat de reden ook moge zijn.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:32

Weet niet of dat te goed van vertrouwen is, ik zou mijn dier zo ie vaker willen zien.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:32

Vervelend dat het allemaal zo heeft moeten lopen en dat de pony daar de dupe van is geworden.

Ik wil niks goedpraten of iemand beschermen (ken beide personen niet), maar wanneer je kl*te in je vel zit, (en ik spreek uit ervaring), sluit je je juist af van de buitenwereld en laat je niemand iets weten, vaak uit schaamte.. Het is makkelijker om te zeggen, dan had je dit of dat moeten doen, maar op zulke momenten gaat het gewoon niet.

Denk zelf ook (maar dat ik meer mijn mening van wat ik veel hoor en lees), dat wanneer de eigenaar/verzorger/bruiklener/enz. richting een depressie gaat, de verzorging van de dieren achteruit gaat en richting verwaarlozing gaat. Tuurlijk is dit niet goed te praten, maar in praktijk werkt het vaak wel zo....

Nogmaals: ik wil niemand beschermen of goed praten, dit is puur eigen ervaring ;)

Ik sluip weer in meeleesmodus...

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:35

Alles heeft twee kanten en ik ben de laatste die partij wil kiezen. Maar wat ik me dus wel afvraag. Waarom is de TS niet op de hoogte gesteld toen Pres zo ziek was? Telefoontje is toch een kleine moeite? Nu komt de Ts bij haar paard kijken en vind een wrak onder een dekentje terug. Ik zou daar op zijn zachts verteld ook niet blij van worden.. Ik bedoel, ziek worden kan elk paard zonder iemand ergens van te beschuldigen, maar dat laat je de eigenaar toch even weten, of ben ik nou gek?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:36

Met vingers naar anderen gaan wijzen heeft nu geen zin meer. Wat je kunt doen is hiervan leren en zorgen dat het in de toekomst niet nog een keer gebeurd. De pony heeft nu blijkbaar een goed tehuis (blijf dat aub wel controleren dit keer..) en dat is het belangrijkste. Gedane zaken nemen geen keer, dus trek hier lering uit zodat het een eventuele volgende pony bespaard blijft.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:41

crazycactus schreef:
Zoals ik al eerder zeg ben ik bokt geen verantwoording schuldig of jullie dat nu verdacht vinden of niet. Ik weet dat ik mijn best gedaan heb voor haar. Ik heb zelf een hele slechte winter gehad (geestelijk) dus ik had even andere dingen aan mijn hoofd dan iedereen achterna zitten.

ik denk dat pres ook een slechte winter heeft gehad :7
Jullie zijn beiden fout....Naomi@omdat ze niet regelmatig gecontroleerd heeft naar de staat van de pony....en jij omdat de pony er vreselijk uitzag.
Zelfs door de deken heen zie ik een broodmager beest.En dat is niet in 24 uur tijd.Zoiets zie je aankomen en dan grijp je tijdig in.
Mijn stelling dat je geen mens kunt vertrouwen word weereens bevestigt.
Mijn paarden verlaten mijn erf alleen dood,geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ze aan iemand te geven :(

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:43

Je kunt altijd op Geerke rekenen om de beste bijdrage te leveren....!

Dank Geerke, ik ben altijd aangenaam verrast wanneer je laag over komt vliegen. Een vrouw naar mijn hart ;-)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:43

Naomi en crazycactus
Het belangrijkste is nu gewoon dat press het goed heeft!
zet elkaar niet in het verkeerden daglicht! het had niet mogen gebeuren! maar met press is alles goed nu.

Het is van beide partijen uiteindelijk een fout,
TS had gewoon goed de nieuwe plaats van Press moeten bekijken.
en Crazy had aan de bel moeten trekken toen ze slecht achteruit ging!
maar al met al.. is press opgeknapt en goed terecht gekomen.
Laatst bijgewerkt door BobbieLover op 12-09-13 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:45

Ik vind ook beide partijen fout, TS geeft dat ook eerlijk toe. Ga elkaar hier niet verder zwart maken, bespreek dit soort zaken verder via Pb,
telefoon of een andere vorm van 1 op 1 contact.

Bruiklener had ook veel eerder aan de bel moeten trekken, ik vind het eigenlijk schandalig dat het zo ver heeft kunnen komen.
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 12-09-13 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:45

Tyrcanol schreef:
Nou ik ken pres. En toen ze bij ons op stal stond zag ze er anders toch heel wat beter uit!!

Jezus Naomi. Ik zit hier echt met open mond te kijken.
Krijg er gewoon kippenvel van. Jakkes.
Arme arme pres.. Ik ben blij dat ze nu een goed tehuis heeft.

Wijze les voor als je je pony in bruikleen wil doen. NIET doen dus..

Sterkte meis!

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Zo ken ik precious toen Naomi haar nog verzorgde.
Groot contrast lijkt me zo.

Naomi. Ik kan mobiel geen pb's beantwoorden.
Maar ga morgen op zoek naar de foto's :)
Heb alleen deze nu maar.

je pony NIET in bruikleen geven hoeft niet altijd fout af te lopen en ik ben 1 vd mensen die hier en pony bijna 2 jaar in bruikleen heeft en ik weet zeker dat de eigenaar het juist heel fijn vind dat ze bij ons staat en zich geen moment zorgen maakt over hun pony..

Hoevaak lees je niet dat mensen dr pony verkopen en dan heel hard roepen ze niet aan de handel weg te willen doen en dan nog geen wk later kom je je pony tegen op de markt..

Alles blijft een gok....maar je kan het ook treffen

melanietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:46

Wow wat een verhaal hopelijk heeft het paadje nu een fijn leven

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:04

Ninx schreef:
Beide partijen geven aan dat ze 'andere dingen' aan hun hoofd hadden...

Beide partijen geven redenen waarom 'het paard' geen prioriteit had op dat moment.

Voor mij is dit verhaal geen doorslaggevende reden om niet te werken met bruikleen. Voor mij is het een verhaal dat duidelijk hoe het fout kan gaan, en dat beide partijen blaam kan treffen...

Precies...
Ik heb mijn pony ( die nu verkocht is) ook in bruikleen gegeven. Dit op een uurtje rijden van mij vandaan. Hij kon het niet beter treffen, ik had regelmatig contact en ging ook regelmatig langs. Uit eindelijk hebben zij de pony ook gekocht van mij en nog steeds heb ik regelmatig contact en vragen ze ZELF of ik eens een keertje langskom.
Zo kan het dus ook...

Heel erg vervelend van Pres, gelukkig is ze nu weer opgeknapt. Persoonlijk had ik niet de pony in bruikleen gegeven naar de andere kant van Nederland. Dan weet jevan te voren al dat "zomaar" even langsgaan erg lastig word. En als er problemen zijn staat ze wel erg ver weg.