Risky wint als een raket de Barendse troffee!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 17:43

Ach sommige meisjes mochten wat minder trappen, maar echt medelijden hebben vindt ik wel meevallen eigenlijk. Maar goed zo kwam ik een paar weken terug op een concour en daar draaide mijn maag nou 10× van om. Iedere pas met de sporen er in om maar voorwaarts te houden, soms zelfs sporen en zweep.
De meest idiote bitten kwamen voorbij en afranselen van paarden was ook de orde van de dag en dan wel 10× zo erg als wat hier gebeurd.
Ok de meisjes schoppen maar hebben geen sporen aan en dat gegil tjah dat zal die pony's worst wezen.

En waarom dat zadel nou het gewicht alleen al verschilt enorm. Een veelzijdigheidszadel weegt al gauw tussen de 5-10 kilo, dit zadeltje weegt 1,5 kilo.
Daarnaast kon hij wel degelijk staan in het zadel alleen niet hoog en dat hoeft ook niet.
Ook is de stoptechniek veel beter toe te passen op een renzadel als op een veelzijdigheidszadel.
Kijk maar ze kunnen het wel dit is op Duindigt de aller eerste ponyren waar ze aan mee deden.
Afbeelding

Dan nog even overhet starten. Risky was inderdaad super die dag kon aan een los teugeltje gestapt worden en op het moment dat hij er moest zijn was hij er ook. Hier zijn we ook al vanaf het begin op aan het trainen op de controle. Neemt niet weg dat ik denk dat hij volgend jaar wat drukker zal zijn.
Die pony's worden gewoon mega enthousiast en zeker de pony's die al vaker geweest zijn weten wat er te doen is. Kwamen zelfs pony's het inrijdt weitje op die al even een loopje met de ruiter maakte zo van jieha we mogen weer.
Eerlijk is eerlijk ik denk dat meer combinaties zulke dingen zouden moeten doen, meer lol met je knol en ervaring op doen. Wordt de band, de controle en de pony ook beter van.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:39

Je ruiter rijdt Risky inderdaad leuk! Maar wat zie ik schandalige dingen op dat filmpje. Mensen moeten echt hun eigen wil en trots aan de kant zetten en meer aan het dier denken. Ieder zijn ding uiteraard, maar totaal niet het mijne. Als ge er niet op past, blijf er dan van af. Ondanks dat pony's sterke dieren zijn, zegt niet dat het normaal is dat er zo mee gereden wordt :j
Los van dat alles, Gijs en Risky, super!

princesissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:46

Jaaaa ik was erbij! Risky deed het super goed en wat was die snel zeg.
Vond t alleen stom dat ze die races door lieten gaan, het was die dag over de 30 graden..

silversomali

Re: Risky wint als een raket de Barendse troffee!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:50

Duidelijk te zien dat jouw bijrijder netjes heeft leren rijden en de pony goed onder controle heeft. Er waren ook een aantal anderen die dat ook hadden maar ook veel niet helaas. Ik zag 1 kind echt met zijn armen slaan, dat vond ik toch een beetje vreemd. En een ander was echt heel hard aan het trappen en met de zweep aan het slaan. Ik begrijp dat het voor de lol is maar ja het moet voor de pony's ook leuk blijven ik zou verwachten dat de ouders daar iets van zeggen.

En dat hysterische gilmens,... Tja

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:52

Je moet er maar van houden... veel te grote ruiters op te kleine ponies, veel gekrijs en geschreeuw... niet mijn ding. Maar ik begrijp dat je trots bent op zoveel prijzen! (jouw bijrijder past in ieder geval nog op de pony)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 16:06

silversomali schreef:
Duidelijk te zien dat jouw bijrijder netjes heeft leren rijden en de pony goed onder controle heeft. Er waren ook een aantal anderen die dat ook hadden maar ook veel niet helaas. Ik zag 1 kind echt met zijn armen slaan, dat vond ik toch een beetje vreemd. En een ander was echt heel hard aan het trappen en met de zweep aan het slaan. Ik begrijp dat het voor de lol is maar ja het moet voor de pony's ook leuk blijven ik zou verwachten dat de ouders daar iets van zeggen.

Zwepen waren helemaal niet toegestaan.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:05

kyrkelover schreef:
silversomali schreef:

Zwepen waren helemaal niet toegestaan.

Ik heb het inderdaad verkeerd gezien, het is geen zweep, ze slaat met haar teugels |(
ze start op 2:35

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 22:11

MrTut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:46

:) Pricesissi, de hitte was niet zo erg, heb je gezien wat er bij de trailer stond, ik heb hem na elke rit eerst verzorgt en ben toen weer naar de start gegaan,en als het echt te veel was voor hem, ondanks de verzorging,hadden we gewoon gestopt,trouwens ook de ruiter moest verzorgt worden,water drinken..haha