Military Boekelo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:37

Vjestagirl schreef:
Dit deel van paardrijdend Nederland heeft geen flauw idee wat een evening wedstrijd is. Dit paardrijdend deel van Nederland heeft een boshobbelknol en weet nog net dat Anky een zwart paard heeft, en daar stopt het dan ook helemaal mee.

Maar dat is het voordeel van een forum, je mag je liefde voor- en kennis van een sport delen met domme mensen die alleen een boshobbelknol hebben en die gratis kaartjes hebben gekregen! *\o/*

Amen _/-\o_
Heb ook geen idee wat het inhoudt, want ik ben allang blij dat ik op m'n knol kan blijven zitten, en focus me dan ook graag liever daarop dan een hele studie te maken van alle mogelijke takken van de paardensport. Maar hebben hier ook VIP kaarten en vriendlief vond het vorige keer erg leuk, dus laat me graag verassen.

Hebben nog 2 kaarten over omdat ie (lekker snugger) al kaarten had gekocht, maar durf ze amper weg te geven.. stel je voor dat ze bij een leek terecht komen.. :')

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:37

chelle_dora schreef:
Vriendelijke reactie zeg MagreetW..

Zo was het niet bedoeld, als vriendelijk.
Je geeft een hoop geld uit voor een kaart en dat weet je niet wat het is? Alleen omdat je geen SGW of Eventing rijdt?
Als je Military Boekelo intypt op een zoekmachine vindt je een hele boel pagina's met duidelijke uitleg, foto en filmpjes.
Het kan er absoluut niet bij mij in dat iemand op gympies 25 euro voor een kaart gaat uitgeven en dat gewoon echt niet weer wat er aan de hand is.

Edit: ik kaffer ook niemand uit, ik zeg alleen dat ik met Bokt én internet bij de hand het een "beetje dom" vind om hier te vragen waar je heen gaat!
Laatst bijgewerkt door MargreetW op 08-10-13 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:38

MargreetW schreef:
chelle_dora schreef:

Je geeft een hoop geld uit voor een kaart en dat weet je niet wat het is? Alleen omdat je geen SGW of Eventing rijdt?
Als je Military Boekelo intypt op een zoekmachine vindt je een hele boel pagina's met duidelijke uitleg, foto en filmpjes.
Het kan er absoluut niet bij mij in dat iemand op gympies 25 euro voor een kaart gaat uitgeven en dat gewoon echt niet weer wat er aan de hand is.

Nee, dat blijkt. Snap nou dat veel mensen een schurfthekel hebben aan 'dat paardenvolk'.

Heel vervelend voor jou, maar sommigen mensen krijgen de kaarten en nee, die lopen niet standaard op hun gympies rond. Moet ik op naaldhakken rondlopen om er te mogen komen? Of moet ik vol in paardrij tenue rondhuppelen om te laten zien dat ik m'n kont ook wel eens in het zadel hijs? :')

Tendance

Re: Military Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:39

Jongens kappen met lelijk doen!!!

Hier een uitleg:

Op donderdag en vrijdag wordt de dressuur gereden. Al deze onderdelen samen vormen de Military.
Op zaterdag is er een crossparcours met vaste hindernissen en waterbakken etc.
Op zondag is er een gewoon springparcours.

Je kunt het dus ook gewoon SGW noemen. Op de bokt wiki is hier heel veel over te vinden.

Bij de cross is het aan te bevelen om gewoon de tijd te nemen om het parcours te lopen en bij iedere hindernis een deelnemer, of bij hindernissen, die je leuk vindt langer te kijken. De waterbak trekt altijd veel bekijks, mede omdat er nogal eens een ruiter hier een nat pak haalt.
Het is een lange route, dus goede schoenen aandoen, die vies mogen worden. Het gaat hier dan over de cross van zaterdag.
Let op! Een fluitje betekent: PAS OP er komt een ruiter met paard aan!

Ik neem aan, dat jullie weten hoe een dressuurproef en een springparcours werkt, dus dat hoef ik niet uit te leggen.
De combinatie met de minste strafpunten in de dressuur, de minste strafpunten in het springen en in de cross en de minste tijdfouten, die wint.

Verder kun je filmpjes bekijken op Youtube. Toets dan Militery Boekelo in en je vind er heel veel over.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:40

Verder Jodphurs of laarzen aan en kleding die niet schoon hoeft te blijven, maar een heel oud kloffie is ook niet nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:40

Tendance; dankje voor de uitleg! En waar veel mensen blijven kijken. Dan weet ik ook hoe vlot we door moeten lopen om een mooi plekje te krijgen :) En handig van het fluitje!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:41

MargreetW schreef:
chelle_dora schreef:

Edit: ik kaffer ook niemand uit, ik zeg alleen dat ik met Bokt én internet bij de hand het een "beetje dom" vind om hier te vragen waar je heen gaat!

Ik beloof je dat ik geen €25,- heb betaald voor een kaart. Ik heb ze lekker gratis gekregen. Sterker nog: iemand anders heeft ze gratis gekregen en ik lift alleen maar mee. Op mijn gympies.

En je kaffert wel uit. Je bedoeld het misschien niet zo, maar zo komt het wel over.

Overigens vind ik helemaal niets dom aan vragen in een topic over een bepaald onderwerp of er iemand is die misschien wat meer kan vertellen. Jij vindt het dom.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:42

chelle_dora schreef:
Tendance; dankje voor de uitleg! En waar veel mensen blijven kijken. Dan weet ik ook hoe vlot we door moeten lopen om een mooi plekje te krijgen :) En handig van het fluitje!

Idd Tendance: bedankt voor de uitleg!

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:44

Ik weet dat zaterdag de cross country is, en dat dit met natuurlijke hindernissen is maar verder ken ik ook niet alle regels, maar ik denk dat dit vergelijkbaar is met een ''normaal'' springparcour.

Het maakt toch niet uit als iemand niet weet wat het precies inhoud, er lopen vaak zat mensen op hippische evenementen rond, die zich er zelf niet mee bezig houden.

Ik zal niet naar de meeting komen, daar is het me iets te ongezellig voor in dit topic.
Laatst bijgewerkt door EJV op 08-10-13 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:46

Ik sla de meeting ook over. M'n vriend 2x achter elkaar kennis laten maken met bokkers is iets te veel van het goede :=
En vind het hier idd een stuk minder gezellig als de topics van HE. Wist daar overigens ook geen reet van, wat daar overdag was en tóch werd ik vriendelijk te woord gestaan overal :+

Ik heb er in ieder geval zin an. Maar wat ik al zei, nog 2 kaarten over. Zal vriendlief even lief aankijken en zien of ik iemand daar happy mee kan maken hier! :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:49

Tendance schreef:
MarliesV schreef:
Het leukst is om gewoon het hele parcours rond te lopen. Dan zie je echt alles, qua spectakel is idd de waterbak een hele mooie.

Misschien kan je met wat Bokkers een mini-meet opzetten voor de Military?

Ik heb VIP kaarten en zit dus in een VIP tent dus meeten is dan niet echt handig.

Ook als je VIP kaarten hebt loop je toch rond? Wij komen eigenlijk alleen om te eten en drinken in de VIP tent en op de zondag om het springparcours te kijken.

Haha, ja loop wel vrij rond maar met een aantal zaken relaties dus vandaar dat meeten met Bokkers dan geen optie is. Wij gaan wel gewoon het parcours rond natuurlijk. Erg leuk want er zijn altijd mensen bij die niets met paarden hebben en wel interesse tonen in de sport. Die neem ik onder mijn hoede zeg maar.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:51

Jammer dat de sfeer op deze manier verpest word... -O-
Ook erg jammer dat je volgens sommigen er veel van af moet weten voordat je ook maar het recht hebt om te komen kijken...
En jammer dat er volgens sommigen blijkbaar geen "domme" vragen gesteld mogen worden, zo kunnen de mensen die er wat minder van weten nooit wat leren. Ik dacht dat het stellen van vragen juist bedoelt was om wat te leren...

Ik dacht dat het een leuk evenement en topic moest zijn met leuk voorpraat en napraat, waar iedereen, de mensen die zelf meedoen en degenen die nog nooit van Eventing hebben gehoord gezellig kunnen kletsen.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:52

Wat een heerlijke mentaliteit weer op Bokt..

Eventingwedstrijden zoals deze zijn oorspronkelijk 3 daagse wedstrijden, zoals al gezegd werd, vrijdag meestal dressuur, zaterdag cross, zondag springen MITS je CCI rijdt. Als je CIC rijdt heb je cross en springen omgekeerd, en is de cross korter. Er zijn ook 1daagse eventingwedstrijden waar je alle 3 de 'takken' dus op 1 dag rijdt. Vooraf is er altijd een trot-up, waar ze allemaal netjes gekleed gaan, om te zien of de paarden zuiver lopen. Na de cross is er ook nog een check-up / trot-up.

Dan is er nog verschil tussen alle niveaus, zoals bij dressuur ook is. Deze wedstrijd is een three-star (***), meeste internationals zijn 3 of 4 star.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:56

@ThinkAgain: Dankje voor het heldere antwoord!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:57

Fijn om te merken dat er mensen zijn die dit deel van paardrijdend Nederland uit willen leggen wat het idee is. Het klinkt leuk, heb er zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:57

Ik heb er ook zin in, jij ook bedankt voor de heldere uitleg ThinkAgain!

Camera gaat dus zeker mee :) Ga d'r weer een verslagje van maken haha :D

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:59

Chelle_dora: je kunt HE absoluut niet vergelijken met een evenement als Boekelo. Het zou ook te gek zijn als men je daar bij de stands niet vriendelijk te woord zou staan, dat doen de standhouders in het strodorp ook niet.
Boekelo rondlopen is hartstikke leuk maar m.i. in kleine groepjes door de grote mensenmassa.

Ik hoop dat iedereen een hele plezierige zaterdag heeft en heel blij naar huis terug gaat.
Alleen vind ik, maar dat vind ik, het een hele kleine moeite om even te googlen om dit evenement en pas daarna aanvullende vragen te stellen.
En zoals met praktisch alle topics op Bokt, we mogen alleen positief zijn, en o wee als we het iets anders zien. Dan verpesten we de sfeer en hebben we een heerlijke mentaliteit.
Jammer meiden, ik wil dit topic niet verpesten maar die kleutermentaliteit begint me gewoon gruwelijk te ergeren. Je hoeft vooraf niet VEEL te moeten weten voordat je naar Boekelo kan, daar ging het helemaal niet over, het hele verhaal wordt gewoon uit z'n verband gerukt.
Ik vind, en dat zal ik nog eenmaal proberen duidelijk te maken, als je naar een evenement gaat, met gekochte of gekregen kaart, dan kan het er bij mij niet in dat je dat je vooraf niet even gaat verdiepen in WAT dat evenement inhoudt. Op Bokt Wiki staat uitgebreid beschreven wat het inhoudt, en ook op google is meer dan genoeg terug te vinden.
Dat vind ik dom, maar Bokt komt hier meer en meer vol van te staan, van sommige topics springen gewoon de tranen in je ogen, ME paard heeft een bloedneus, moet ik ME dierenarts bellen? En dan 40! pagina van adviezen en als er dan eentje zegt, als de sodermieter de DA bellen, nou dan gaat Bokt los, net als hier.
Maar dat vind ik, en zo te zien vinden jullie dat niet, ook goed!
Ik ga 3 dagen heerlijk genieten en ik hoop hele mooie paardensport te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 16:02

MargreetW: heb het gelukkig ook niet over alleen op het terrein maar ook in het topic. Geeft verder niet. :Y)

Je hoeft niet alleen positief te zijn maar zo'n achterlijke snauw was ook niet nodig geweest.

Maar goed, k zal de potentiele koper/krijger van de kaarten wel eerst belagen met een vragenlijst. :Y)

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 16:03

Jouw reactie bevestigd mijn vermoeden, ik stop hiermee. Jammer dat het verpest wordt door kleutergedrag!

heidy_wilco

MargreetW: Over die topics over de dierenarts bellen etc. geef ik jou helemaal gelijk!
Maar ik vond de toon waarmee je tegen oa. Vjestagirl sprak gewoon niet netjes. En dat was waar ik over viel. Als je gezegt had van: 'Op internet kan je heel veel vinden over Boekelo, dus google er maar eens na'. was het al heel anders geweest, en was sowieso ik er niet over gevallen ;)
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 08-10-13 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

MargreetW schreef:
Chelle_dora: je kunt HE absoluut niet vergelijken met een evenement als Boekelo. Het zou ook te gek zijn als men je daar bij de stands niet vriendelijk te woord zou staan, dat doen de standhouders in het strodorp ook niet.
Boekelo rondlopen is hartstikke leuk maar m.i. in kleine groepjes door de grote mensenmassa.

Ik hoop dat iedereen een hele plezierige zaterdag heeft en heel blij naar huis terug gaat.
Alleen vind ik, maar dat vind ik, het een hele kleine moeite om even te googlen om dit evenement en pas daarna aanvullende vragen te stellen.
En zoals met praktisch alle topics op Bokt, we mogen alleen positief zijn, en o wee als we het iets anders zien. Dan verpesten we de sfeer en hebben we een heerlijke mentaliteit.
Jammer meiden, ik wil dit topic niet verpesten maar die kleutermentaliteit begint me gewoon gruwelijk te ergeren. Je hoeft vooraf niet VEEL te moeten weten voordat je naar Boekelo kan, daar ging het helemaal niet over, het hele verhaal wordt gewoon uit z'n verband gerukt.
Ik vind, en dat zal ik nog eenmaal proberen duidelijk te maken, als je naar een evenement gaat, met gekochte of gekregen kaart, dan kan het er bij mij niet in dat je dat je vooraf niet even gaat verdiepen in WAT dat evenement inhoudt. Op Bokt Wiki staat uitgebreid beschreven wat het inhoudt, en ook op google is meer dan genoeg terug te vinden.
Dat vind ik dom, maar Bokt komt hier meer en meer vol van te staan, van sommige topics springen gewoon de tranen in je ogen, ME paard heeft een bloedneus, moet ik ME dierenarts bellen? En dan 40! pagina van adviezen en als er dan eentje zegt, als de sodermieter de DA bellen, nou dan gaat Bokt los, net als hier.
Maar dat vind ik, en zo te zien vinden jullie dat niet, ook goed!
Ik ga 3 dagen heerlijk genieten en ik hoop hele mooie paardensport te zien.

Als je je zo verschrikkelijk stoort aan bokt en aan de mentaliteit, waarom gebruik je het rode kruisje in de rechter bovenhoek dan niet en beëindig je je lijden?

Ik vind het leuker om dingen te vragen op het forum. Dan krijg je rechtstreeks antwoord, waar je eventueel op door kunt vragen, vaak komen mensen nog met aanvullingen of ontstaan er leerzame discussies.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 16:06

Je denkt toch niet dat ik alle topics ga lezen? Soms kom je wel eens ergens waarvan je achteraf denkt, had ik niet moeten doen.
En vragen stellen is ook leuk, maar het ging om DIT topic waarin iemand naar Boekelo gaat en gewoon geen idee heeft wat Boekelo is. Daar gaat het over, lang leve internet! En vraag wat je niet snapt of gewoon uitgebreider wil weten hier.
Daar komen inderdaad leuke en leerzame discussies uit.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 16:07

heidy_wilco schreef:
MargreetW: Over die topics over de dierenarts bellen etc. geef ik jou helemaal gelijk!
Maar ik vond de toon waarmee je tegen oa. Vjestagirl sprak gewoon niet netjes. En dat was waar ik over viel. Als je gezegt had van: 'Op internet kan je heel veel vinden over Boekelo, dus google er maar eens na'. was het al heel anders geweest, en was sowieso ik er niet over gevallen ;)

Had ik misschien anders kunnen formuleren, maar het viel me gewoon dit keer erg verkeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 16:08

Als jij niet alle topics gaat lezen, waarom zouden wij dan alle google links gaan lezen? :')
Ik heb heus de website van Boekelo wel ingezien. Maar wat meer informatie van mensen die zich ermee bezig houden of er meer van weten.. Maar goed. Ik durf niks meer te vragen, in ieder geval niet aan jou :=

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 16:10

Nouja, zullen we nu weer verder met praten over het evenement? Dat vond ik toch wat leuker ;)