Ik ben plaatsvervangend blij voor je.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Lorette_ schreef:Van Frum weet ik dat hij beter is met een hoge halshouding, dus ik rijd hem liever niet te laag. Het is echter zo dat ik op dit moment nog niet heel veel te zeggen heb over zijn halshouding.
Veel atactische paarden kunnen niet als rijpaard worden gebruikt. Er zijn wel methodes om paarden bewuster te maken van hun lichaam. O.a. met een bodywrap. Ik heb dergelijke oefeningen niet gedaan, omdat Frum beter was dan we hadden gedacht en het niet echt meer iets toe kon voegen. Hij tilt ook netjes het goede been op bij lichte aanraking van de zweep. Ik had verwacht dat hij niet goed zou weten welk been hij op moest tillen. Daar konden we dus ook direct mee stoppen. Ik heb met Frum eigenlijk niets anders gedaan dan wat ik met een ander paard doe om zadelmak te maken. Ik ga met hem zelfs iets sneller dan met een ander paard, omdat hij totaal niet onder de indruk is van een ruiter en hij de eerste keer al gemakkelijk aansprong in galop. Dat was niet het plan, maar het was zeer welkom. Toen ik voelde dat de galop voor hem absoluut niet spannend was, kon ik de tweede keer al gewoon op mijn hulp aanspringen. Normaal gesproken ga ik pas na de 4e keer rijden een galopje proberen, bij voorkeur in het bos, zodat ze lang rechtuit kunnen.