En dan staan er 2 vreemde paarden op de wei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:14

Ik vrees dat de oude eigenaren gewoon gaan zeggen dat ze de paarden gewoon aan iemand verkocht hebben en niet weten aan wie of zoiets. Ik denk dat ze idd gedumpt zijn en dat ze niet meer terug daarheen gaan.

Sneu hoor voor de kleine dame :( Drachtig, in een vreemde omgeving en wie weet is ze wel bijna uitgerekend :(

Cissi_D

Re: En dan staan er 2 vreemde paarden op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:29

Vreemde situatie zeg!
Veel succes. Hoop dat ze snel opgehaald worden.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:38

StalNollie schreef:
Amber_ schreef:
Hier moet ik toch even op reageren...

In onze omgeving komt het régelmatig voor dat er paarden los lopen. Als er dan net agenten aan het werk zijn, die totaal geen verstand hebben van paarden, zijn ze allang blij deze diertjes veilig achter een hek kunnen zetten.
Natuurlijk is het dan niet leuk dat het nu bij jou is, maar wat moeten ze dan ? Het is wel is voor gekomen dat ze hier een hengst tussen de andere paarden hadden gezet. Want ja, zo'n paard blijft vast wel rustig bij andere paarden.

Ik ben het met je eens, dat het daarna niet netjes afgehandeld is met jouw. Alleen op zo'n moment moet er gewoon gehandeld worden. De Noodhulp, zoals dat heet, word op zo'n melding afgestuurd en moet het zo snel mogelijk en veilig oplossen. Als ze daarna nog een spoedmelding krijgen, kunnen ze niet veel. (*Natuurlijk moet het dan wel zo danig vast gelegd worden, dat iedere agent erop terug kan zoeken als jij als eigenaar van het land belt!)

Helaas hebben wij vaak boze mensen, als er weer een extra paard staat. Jammer genoeg kunnen wij niet altijd het begrip krijgen dat we die paarden achter een hek willen. 'Dat moet dan ergens anders'!! Ja, maar soms gaat dat niet... Het is ook al wel voorgekomen, dat er een bestuurder is overleden aan een ongeval met een paard. Dat wens je niemand toe. Bestuurder, familie en eigenaar van het paard niet.

Ik hoop voor je dat het snel opgelost word !

dan kun je toch altijd naar een stal/manege rijden. ook agenten zonde verstand van paarden moeten weten dat vrouwtjes en mannetjes babys maken. en vind het dus onprofessioneel hoe ze gehandeld hebben en dan erbij dat er geen eens iemand van kantoor hiervan op de hoogte is?
ts schrijf je alle onkosten op. voer/belminuten etc

Als je een paard niet te pakken krijgt (of niet in een trailer krijgt) maar wel in een wei kan drijven is de verkeersveiligheid denk ik even belangrijker dan of er misschien een merrie drachtig word. (Of die paarden elkaar verrot slaan, nog altijd liever een aanvaring met een vreemd paard dan met een auto). Als ze de paarden echt gewoon gevangen hebben en/of verplaatst met een trailer ofzo is het wel heel bizar om ze gewoon ergens te neer te zetten waar een weiland vrij is...

Dat er dan niks gezegd word en niets geregeld word slaat natuurlijk nergens op, arme beestjes. Ik maak uit dit topic trouwens op dat als je geen plek hebt om je paard in de wei te zetten je hem gewoon ergens neer kan zetten zonder bericht en hij dan niet naar een opvang ofzo word gebracht, dat is wel goedkoop stallen :Y)

Steffie2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:42

Om schot in de zaak te krijgen kun je anders morgen ook de lokale krant bellen. Lijkt mij wel een bijzonder verhaal in de krant. En misschien dat de politie dan wél in actie komt en weten mensen wie de eigenaren zijn. Je kunt toch niet zomaar 2 paardjes dumpen? Moet toch wel iemand zijn die weet van wie deze paardjes zijn.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:45

Als het zo erg is dat de verkeersveiligheid ernstig in het geding is wordt er wel gewoon een da gehaald die een afschotvergunning heeft.

De lokale krant, das wel een goeie, zou ik meteen doen. }>

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:54

Ik kom je verhaal even volgen! Wat bizar dit zeg!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:54

Wat apart zeg! Vind het ook een rotstreek van de politie, bel dan op zijn minst of laat een briefje achter, zoveel moeite kost dat niet.. Dat ze die paarden even 'kwijt' moesten snap ik ook wel (alhoewel, zet ze lekker bij de politiepaarden op stal?) maar zonder iets te zeggen ze op iemand zijn erf dumpen? Raar zeg.
De pony's zien er wel leuk uit. Arme diertjes. Wie doet nou zoiets. En ik hoop dat die witte merrie een gezond kindje krijgt, als ze daadwerkelijk drachtig is.

Pluisje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:55

Ik volg het verhaal ook even mee.
Ben zeer benieuwd hoe dit eindigt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:55

Ik heb het er net ff met mijn broertje over gehad (gaat binnenkort politie opleiding doen en heeft een flinke tijd stage gelopen bij de FO) en ja, de politie mag gewoon zomaar dieren bij jou in je weiland zetten. Op dat moment ben jij aangewezen als 'beheerder van inbeslaggenomen goederen' en moet je ervoor zorgen. Sterker nog, als zij die dieren in de bak zetten, zonder water en eten en jij komt die dag niet of bent al geweest en er gebeurd iets met die dieren doordat ze geen water en eten hebben dan ben jij verantwoordelijk...

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:57

Vjestagirl schreef:
Ik heb het er net ff met mijn broertje over gehad (gaat binnenkort politie opleiding doen en heeft een flinke tijd stage gelopen bij de FO) en ja, de politie mag gewoon zomaar dieren bij jou in je weiland zetten. Op dat moment ben jij aangewezen als 'beheerder van inbeslaggenomen goederen' en moet je ervoor zorgen. Sterker nog, als zij die dieren in de bak zetten, zonder water en eten en jij komt die dag niet of bent al geweest en er gebeurd iets met die dieren doordat ze geen water en eten hebben dan ben jij verantwoordelijk...

Nou dat is al helemaal belachelijk.. Ook als ze dus de eigenaar van dat stuk grond waar ze die dieren dumpen hier niet van op de hoogte stellen?? Lekker krom allemaal

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 23:59

Maar ze moeten je dan toch op z'n minst op de hoogte stellen van je verantwoordelijkheid? Ze wisten niet eens dat ik de eigenaar was leek het.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:59

Vjestagirl schreef:

Dit vind ik echt belachelijk! Dat kan toch niet? Als de TS die dag al vroeg in de ochtend alles geregeld had op stal en niet meer terug zou komen naar de paardjes, en niemand die 'nieuwe' pony's gezien zou hebben, en een van de dieren zou gewond raken of iets in die richting, vind ik het niet bepaald haar verantwoordelijkheid.. Dit is natuurlijk een ander verhaal als de politie contact met haar zou hebben opgenomen, telefonisch, of zelfs via een briefje bij de bak oid. Maar de TS wist van níks! Dan vind ik niet dat ze aansprakelijk gesteld had kunnen worden eerlijk gezegd.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 00:03

En dan zul je zien is het nog jouw woord tegen dat van hun..
Kan allemaal maar! Lekker belachelijk!
Hier bij de buren laatst een handgeschreven briefje met een geel bonnetje in de deur.. Bekeuring €200 terwijl ze niet eens daar in de buurt was met auto op dat moment waar ze zogenaamd gevaarlijk ingehaald had.. Heeft niets met elkaar te maken ja dat snap ik.. Maar die gasten kunnen echt alles maken! Belachelijk..!!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 00:10

Patries90 schreef:
Vjestagirl schreef:

Nou dat is al helemaal belachelijk.. Ook als ze dus de eigenaar van dat stuk grond waar ze die dieren dumpen hier niet van op de hoogte stellen?? Lekker krom allemaal

Ja, dan nog. Officieel moeten ze dat uiteraard wel doen, maar als ze dat niet doen ben je nog steeds verantwoordelijk. Hoe krom dat ook is.

Het is ook de bedoeling dat als ze te maken hebben met dieren (of dat nou losgebroken paarden zijn, een hond of een wild zwijn) ze speciaal opgeleide agenten oproepen, die dat werk overnemen. Helaas gebeurd dat niet altijd.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 00:22

Dan moet er een verandering komen in de wetgeving lijkt mij, want dit soort recht is toch niet meer van deze tijd? We zullen het morgenochtend wel zien, maar deze wet roept veel vraagtekens bij mij op. Wie weet hoe lang zou ik afwezig kunnen zijn waarbij mijn paarden wel ok verzorgd zijn en die dieren in de bak totaal niet. Ik kom er uiteraard elke dag, maar als ik inderdaad al was geweest deze ochtend dan hadden ze toch wel heel lang zonder voer en water gestaan. Mochten ze dan koliek of iets anders krijgen vind ik het persoonlijk oneerlijk om iemand daar verantwoordelijk voor te stellen die niet eens afweet van het bestaan van deze dieren. Dit is natuurlijk een persoonlijke mening, recht is recht en daar kan ik niet tegen in gaan, hooguit tegen protesteren en ijveren voor verandering.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 00:34

Voorop gesteld dat ik het heel vervelend vind voor je hoor ! :j

Ik wilde meer even inzicht geven in onze situatie, die snachts wel is voordoet :D

anneliesdj schreef:
Als het zo erg is dat de verkeersveiligheid ernstig in het geding is wordt er wel gewoon een da gehaald die een afschotvergunning heeft.

Nee hoor :n Daar kunnen we op zo'n moment echt niet op wachten !
Er moet gewoon snel gehandeld worden, voordat er ernstige ongelukken voor komen.

StalNollie schreef:
dan kun je toch altijd naar een stal/manege rijden. ook agenten zonde verstand van paarden moeten weten dat vrouwtjes en mannetjes babys maken. en vind het dus onprofessioneel hoe ze gehandeld hebben en dan erbij dat er geen eens iemand van kantoor hiervan op de hoogte is?

Hoe zie je dat voor je ?
Als ze met 2 man in dienst zijn, een trailer ergens halen ? Nee hoor... Agenten, die niks weten van paarden, zijn überhaupt al blij dat ze zo'n paard van de weg krijgen.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 00:59

Amber_ schreef:

Ik wilde meer even inzicht geven in onze situatie, die snachts wel is voordoet :D

anneliesdj schreef:

Er moet gewoon snel gehandeld worden, voordat er ernstige ongelukken voor komen.

StalNollie schreef:

Hoe zie je dat voor je ?
Als ze met 2 man in dienst zijn, een trailer ergens halen ? Nee hoor... Agenten, die niks weten van paarden, zijn überhaupt al blij dat ze zo'n paard van de weg krijgen.

Sorry dat ik dit zeg maar vind dit inprincipe bull

Hoeveel moeite is het een briefje in de bus te doen?
Ik vind dit wel weer een actie van de politie ( had het alleen eerder van de NL politie verwacht :+ )

daarbij las ik een stukje over verantwoording, ik vind dat dit de verantwoording is van de politie,.. en niet van de gene waar ze gestald zijn,..
zij was niet op de hoogte en als ze niet geweten had, had ze ds een probleem
en paarden bij elkaar neer zetten is zowieso niet slim.. stel ze had er 1 die was ziek of wat dan ook.. de politie zet daar de paarden bij..
en die krijgen het ok is zij verantwoordelijk? nou sorry waren ze bij mij toch echt verkeerd want dat doen we dus even niet :+

Ik help mensen graag etc, maar wel als ik er vanaf weet.. en der is toch een "paarden opvang" waarom moet daar zo lang overheen gaan? iemand op kosten jagen, terwij l die dingen er niet voor niks bestaan. een manege had vast ook wel een box vrij en hadden ze met liefde op gehaald MITS ze op de hoogte gesteld waren en het netjes gevraagt was,
ik vind TS netjes dat ze ze laat staan.. en vind de politie niet echt goed bezig.. dit kan juist nog meer ongelukken veroorzaken ook onder paarden naar mekaar.
Maar hee daar word niet aan gedacht he?

Ts respect voor jou geduld hoor en hoe je hier mee om gaat..

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 01:24

Amber_ schreef:
Hoe zie je dat voor je ?

Zoals ik het lees zijn er 2 dingen die jij volgens mij niet gelezen hebt (maar misschien lees ik verkeerd):
- Er zijn waren verschillende weilanden waar de dieren geparkeerd konden worden die dichter bij het "vangpunt" lagen. Alleen was het weiland van de TS het enige weiland zonder woning erbij.
- Aan de bandensporen bij de bak te zien zijn de dieren daar weldegelijk met een trailer heengebracht. Dus waarom niet bij een manege of pensionstal afleveren, die er volgens TS ook genoeg in de buurt zitten.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 01:50

Ik hoop voor je dat je niet ook nog veel kosten hoeft te maken voor de drachtige pony, de bevalling en het veulen.

En zouden de bandensporen niet van de dumpers kunnen zijn? Dat de politie later de paarden met de hand binnen jouw hek heeft gezet? Want het lijkt me sterk dat de politie de paarden al op een trailer had staan en ze toen alsnog bij jou in het weiland heeft gezet. Dat zou echt heel raar zijn.
Dat ze dat doen als ze een paard op de weg hebben lopen, eventueel nog zonder halster ook, dan snap ik dat wel.

Ik zat me nog af te vragen... Kan de politie ook een dakloze waar ze geen raad mee weten bij mij in huis dumpen? :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 01:54

LindyH schreef:
Ik zat me nog af te vragen... Kan de politie ook een dakloze waar ze geen raad mee weten bij mij in huis dumpen? :+

Een dakloze is geen ding, wat een paard voor de wet wel is. Dus nee, je kunt niet beheerder van inbeslaggenomen goederen worden van een dakloze. Wel van zijn winkelwagentje vol spullen bijvoorbeeld :P.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 01:57

Nee daar reageer ik ook niet op :D
Iemand had gereageerd op mijn post ;)

Froukjeloves, misschien moet jij.eerst goed lezen voordat je zo'n reactie plaatst.
Ik heb namelijk ook gezegd dat TS niet netjes behandeld is!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 05:41

Dat is wel schrikken.
Niet zo netjes behandeld door de poitie, en vooral dat ze niets achtergelaten hebben. ( briefje of zo)
Ben benieuwd hoe het afloopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 06:26

Amber_ schreef:

anneliesdj schreef:

StalNollie schreef:

Hoe zie je dat voor je ?

Omdat, Amber, je geen correcte aannames/voorbeelden aanhaald;
" De paarden zouden blijkbaar rond de sauna (2 hele grote banen verderop) los hebben rondgelopen. Waarom ze dan perse de paarden op mijn weiland moesten droppen, terwijl er op die banen wel een hoeve of 5 staan met aangrenzende weilanden met paarden in, is nog maar de vraag." <quote>

Voorstaande + de bandensporen, tonen toch heel duidelijk aan dat het de politie was die met trailer de paardjes op TS haar land hebben gedumpt. Wat dus jou hele verdediging van (waarschijnlijk je collega's) politie, kant nog wal doet slaan. Want zelfs bij nood, hadden de dieren dat half uurtje extra makkelijk op de trailer kunnen staan voordat ze naar de reguliere opvang werden gebracht...

Dus toch zelf in het vervolg iets beter lezen voor je in de verdediging schiet...

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 06:39

Wow wat een belevenis, ben benieuwd hoe dit afloopt..

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 06:41

Die bandensporen tonen alleen maar aan dat er een auto is geweest, niet dat die auto een trailer had. Zo makkelijk is het voor de politie niet om aan een trailer te komen midden in de nacht....
Bandensporen zijn mogelijk van de politie auto die achter zijn collega is aangereden die met de paarden in de hand liep. Lijkt mij de meeste logische actie. Maar goed we waren er niet bij dus speculeren heeft geen zin.