M1 startgerechtigd met dressuurshetlander Bonfire!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

valdo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:11

Heel veel succes gewenst vanuit Belgie ! *\o/*

Ik antwoord niet veel op topics, maar vind jullie echt top. Sinds ik zelf een shetje heb (is vandaag 4 weken oud, en staat dus nog lekker bij mams) bekijk ik dit toch anders, en heb ik ook toekomstdromen.

Als jij te groot bent, wat moeten mensen met Ijslanders dan zeggen ?

Kortom, je kent je pony, en als jullie lol hebben, op wedstrijd of erbuiten, geniet er dan van zo lang je kunt <3

wenny1983

Re: M1 startgerechtigd met dressuurshetlander Bonfire!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:20

Gefeliciteerd en op naar het Z!

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:39

Gefeliciteerd *\o/* Super gaaf en op naar de Z!
Mooie foto's ook van jullie 2, wat beweegt ze ontzettend fijn door haar lijf met een actief achterbeen! Ga zo door _/-\o_ *D

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:49

Gefeliciteerd, ziet er super uit!

Zou een dressuurzadel voor je niet nog lekkerder zitten?

Vernon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:53

Gefeliciteerd!! :D Ziet er super uit! Ga zo door!
Leuk om nog iemand die met een kleine pony tussen de paarden start te zien. Ik rijdt met Fell pony's (lijkt haast een uitvergrote shetlander hahahahaha :P) tussen de paarden en dan zie je soms mensen kijken. Dat zal bij jou wel net zo zijn, dan wel misschien erger zijn. En dan ze er gewoon uit rijden, super hoor! :) Zo zie je maar weer! Het maakt niet uit wat je meeneemt, als je maar goed rijdt, dan krijg je gewoon je punten. :) Heel veel succes in de M1!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:00

romyyxv schreef:
Omdat je met een A inderdaad niet hoger dan L2 kan, dus ik dacht misschien is dat met een shet hetzelfde?

Als je jonger dan 18 jaar bent rijd je tussen de pony's, dan kun je met een A-pony (en dus ook een shet ;) ) t/m het L2 starten.
TS is ouder dan 18 jaar en moet dus tussen de paarden starten, daarom kan zij hoger dan L2 starten :)

Danique als je een dressuurzadel wil proberen, geef maar een gil. Die van Zorro ligt hier niets te doen, mag je wel een keer proberen ;)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:09

Wat een gez..k over je lengte/gewicht...
Er zijn op Bokt heel veel mensen met fors overgewicht en daar durft niemand dan wat van te zeggen. Maar dan nu wel??
Respect voor wat je bereikt hebt en succes in de M!

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:23

GEWELDIG!
Ik heb alleen meer respect voor jou! +:)+

Succes in het M1 :)

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:30

Niekje1991 schreef:
Bedankt voor de (meeste) leuke reacties!! +:)+
Erg fijn dat er ook super positieve berichten zijn!!

De mening over onze combinatie verschilt wel vaker, al hoor ik nu steeds meer van bijvoorbeeld toeschouwers, en zelfs juryleden dat we soms als een van de betere combinatie op een wedstrijdterrein zijn! Hoe vaak je wel niet combinaties ziet waarvan iemand véél te zwaar is, het paard slecht verzorgd is, of z'n paard nog net-niet-mishandelt omdat hij een oefening niet goed genoeg doet. Ik ben mij bewust van dat ik niet de kleinste ben voor Bonfire, en rijd dan ook zeker nog geen eens 4 dagen in de week dressuurmatig! We longeren vaak genoeg, of wandelen, doen lekker duin-/ en strandritten, zijn begonnen met mennen, en omdat zij deze afwisseling zo leuk vindt, wil ze graag die enkele keren voor mij dressuurmatig hard werken! Ze komt uit de manege, en was hier alleen maar aan het stieren, rennen, en vooral HEEL VEEL aan het bokken!! Wat is er dan beter voor een ponyrug? En goed passend zadel, met iemand die onder het gewichtslimiet zit, die netjes met haar pony omgaat, OF bonkende kinderen die in haar mond trekken, die totaal geen evenwicht hebben, en met een slechtpassend zadel 6-7 dagen meerdere lesuren per dag lopen?

Ik ken Bonfire goed genoeg om te kunnen zien wanneer zij er geen plezier in heeft, of wanneer het haar teveel is. Daar houd ik meer dan heel veel rekening mee. Ze wordt goed verzorgd, staat overdag heerlijk buiten te genieten, krijgt speciaal voer, veel aandacht, en voornamelijk heel veel afwisseling.

Amen

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:37

Jeej gefeliciteerd *\o/*
Wat zijn jullie toch een leuke combi!
Heel veel succes in het M, maar jullie redden het ook wel zonder die succeswensingen :D

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:42

Jullie zijn een geweldige combinatie!!!

Wat knap dat je haar zo goed aan het lopen hebt, en dat dan nog tussen de paarden.

De dag dat je Z2 gerechtigd bent, haal je volgens mij alle kranten :P

Heel veel succes en laat al die grote kleppers (letterlijk dan)maar een poepie ruiken :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:49

Ik vind jullie een geweldig stel. Trouwens, ik kom bij de meeste paarden er net zo ver onder uit met mijn lange stelten. Succes in het M1!!

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:58

echt fantastisch vind ik het wat je doet! hoop dat je in het M ook lekker mee kan tussen de paarden. knappe prestatie, zal menig bokker wel jaloers op zijn. ik iig wel! succes!

alexandras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:59

Ziet er prima uit mooi om te zien dat een shet zo lekker loopt

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:00

Ach ja... dergelijke opmerkingen schijnen altijd te moeten worden gemaakt. Over het algemeen door mensen die zichzelf met een bedrijfje willen profileren, zonder zich daarbij in de combinatie te verdiepen, of gewoon, omdat ze zo graag op een stokpaardje gaan zitten.
Ik heb ook zo'n stokpaardje, dus ga er dan ook maar even op zitten. :) Vind lengte en/of gewicht, mits het niet al te veel afwijkt van de wetenschappelijk verantwoorde waarden (maar welke zijn dat en met welke ruiters is dat gemeten eigenlijk...?), over het algemeen ondergeschikt aan de rijtechnische mogelijkheden van de ruiter en de bespiering en conditie van het paard. Dat dat bij jullie ruimschoots in orde is, lijkt me meer dan duidelijk! Liever net iets te lang en/of zwaar maar mee met de beweging en het (goed bespierde) paard ondersteunend, dan 'lichtgewichtig' op de rug stuiteren.

Wees maar gewoon ongelooflijk trots op je knappe shettenkind!!! Ik kijk er naar uit een fotoverslagje van je eerste winstpunten in de M1 te zien!!

Niekje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 23:35

Wauwie!! Weer zulke onwijs gave reacties allemaal!! Super bedankt!! :D *\o/*

Moniquex schreef:
Gefeliciteerd *\o/* Super gaaf en op naar de Z!
Mooie foto's ook van jullie 2, wat beweegt ze ontzettend fijn door haar lijf met een actief achterbeen! Ga zo door _/-\o_ *D

Heel erg bedankt voor je compliment!! Ik ben ook heel blij dat ze zo lekker door haar lijf loopt, en helemaal dat het gezien wordt!! :D
Wel denk ik dat het Z wat hoog is, maar wie weet! We blijven knallen tot we er bij neer vallen!

Romy_tessa schreef:
Gefeliciteerd, ziet er super uit!
Zou een dressuurzadel voor je niet nog lekkerder zitten?

Klopt, ik ben er ook mee bezig! Had er eentje gekocht, tweedehands, maar deze zat helaas niet fijn, althans, hij paste ook niet goed. Jammer maar helaas die weer doorverkocht, en nog steeds wel zoekende! Het zou voor mijn houding een stuk beter zijn, voornamelijk om de 'stoelzit' eruit te krijgen. Ik ben zelf niet heel fan van een veelzijdigheidszadel, maarja, deze past wel goed! :D Daar gaat het tenslotte om.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:45

Van harte gefeliciteerd en heel veel succes! :):)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:54

Jullie zijn zo een gave combi! Gefeliciteerd en vooral nog even doorgaan :j

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 00:15

Ben ik stiekem nog steeds heel benieuwd hoe lang je bent?
Liet je foto aan een vriendin zien (zij is 1.53) en dat leek haar ook wel wat :P

Niekje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 08:20

Dankjulliewel!! :D

@marije1109: ik ben 1.59 :) maar dat wil niet zeggen daf ik op iedere grotere shet pas hoor, bonfire is best wel grof/breed gebouwd, wat zeker in mijn voordeel is.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 09:25

Floor_x schreef:
Leuke pony, je hebt hem leuk aan het lopen!

Maar ik vind je helaas wel te lang en te zwaar voor haar. ;)
Je pony kan daardoor erg belemmerd worden in zijn bewegingen.

Ik vind haar idd helemaal neit te groot! En zeker niet te zwaar!

Je hebt hem heel mooi aan het lopen!
Heel veel succes in de komende wedstrijden!!

Noiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 09:27

Ik kan me voorstellen dat je op dit formaatje behoorlijk goed in balans moet blijven zitten om haar niet te hinderen. Dus: KNAP GEREDEN ! :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 14:39

Ik zou inderdaad eens een zadeltje gaan zoeken waarbij de kniewrongen geen lieswrongen voor je zijn hihi.
Wie weet past het dresuurzadeltje van Zorro wel idd. ;)

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:20

Ik kan alleen maar zeggen, die punten in het M1 komen er wel. En daarnaast ben ik stikjaloers. Ik wil ook op een Shetter kunnen, en die ook zo leuk aan het lopen hebben!
Daarbij vind ik het gebazel over lengte en gewicht, beetje onzinnig. Je stoort de pony niet, dus wat is het probleem? Zoals je zelf aangeeft, ik zie dit liever als combinatie, dan een kleintje die inderdaad maar trekt en plukt!

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:27

heel heel heel knap!!!! en die punten in de M? Die komen vast! *\o/*

TS als jij op een shet al deze resultaten neerzet en bewijst dat je een ontzettende fijne zit hebt die meegaat in iedere beweging, wat kan je dan met een rijpaard wel niet neerzetten?