Een dag om nooit te vergeten! Cortana op neckrope!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:04

Wat een geweldige band hebben jullie toch! Prachtig om te zien. Voel je vooral vrij om meer van dit soort topics te plaatsen. :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:16

Super gave foto's en wat hebben jullie een heerlijke band samen!

jessetjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:50

Echt super zeg

lovehorsesXD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:50

Wat gaaf zeg! Supermooi paardje!

CelineG

Re: Een dag om nooit te vergeten! Cortana op neckrope!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:09

Top team! Heel mooi om zo'n band te hebben met je paard! Ik abonneer! :)

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:02

Wauw, superknap!

Alleen buitenrijden met alleen een neck-rope? Ik vraag me af hoe verstandig dat is... zelfs een super getrainde hond moet aan de lijn lopen... stel je voor dat je er afvalt, verwacht je dan dat een vreemde je paard zo in handen heeft? Ik zou zeggen, buiten minimaal een halster om :j

improud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:56

Geweldig!
Mooie fotos !

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:03

Santos_05 schreef:
Wauw, superknap!

Alleen buitenrijden met alleen een neck-rope? Ik vraag me af hoe verstandig dat is... zelfs een super getrainde hond moet aan de lijn lopen... stel je voor dat je er afvalt, verwacht je dan dat een vreemde je paard zo in handen heeft? Ik zou zeggen, buiten minimaal een halster om :j

helemaal mee eens, maar leuk dat ze elkaar zo vertrouwen toch ?(:
ik zou denk ik voor de zekerheid toch nog iets omdoen voor het geval dat... maar ik wil toch even weten... hoe heb je je paardje dat geleerd?! ik wil dat ook maar krijg het niet voor elkaar haha.

en nog iets, zonder zadel rijden is wel een keer leuk en ik geniet ook van de foto's en filmpjes (heb dat 2e filmpje 3x gezien en vond em prachtig!) maar las vorige week iets in een boekje dat je gratis mocht meenemen bij de dierenarts dat vaak zonder zadel rijden met je paard voor problemen kan zorgen, dus mijn tip, niet te vaak (: kan best zijn dat je dit al wist maar ik wou het je toch even zeggen. er stond iets van, niet meerdere dagen ofzo en niet lang, ik geloof dat het beter was als je het niet elke week deed ofzoiets...
en tja, voordat ik negatieve reacties krijg, ik vond het heel leuk om te kijken enzo :D

Juuultjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:06

xxxlottie schreef:
Santos_05 schreef:
Wauw, superknap!

ik zou denk ik voor de zekerheid toch nog iets omdoen voor het geval dat... maar ik wil toch even weten... hoe heb je je paardje dat geleerd?! ik wil dat ook maar krijg het niet voor elkaar haha.

en nog iets, zonder zadel rijden is wel een keer leuk en ik geniet ook van de foto's en filmpjes (heb dat 2e filmpje 3x gezien en vond em prachtig!) maar las vorige week iets in een boekje dat je gratis mocht meenemen bij de dierenarts dat vaak zonder zadel rijden met je paard voor problemen kan zorgen, dus mijn tip, niet te vaak (: kan best zijn dat je dit al wist maar ik wou het je toch even zeggen. er stond iets van, niet meerdere dagen ofzo en niet lang, ik geloof dat het beter was als je het niet elke week deed ofzoiets...
en tja, voordat ik negatieve reacties krijg, ik vond het heel leuk om te kijken enzo :D

weetje.... dit klopt hoop ik niet echt hoor... ik heb het nog nooit gelezen, alleen dat het juist goed is voor jou en het balans van je paard. Maar neem het zekere voor het onzekere en doe het idd niet te vaak, anders ff googlen, ga ik nu doen :D

Juuultjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:08

ik heb gegoogled en als je het niet te vaak doet en niet te zwaar bent, kan het gewoon :)

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:28

tonylove schreef:
ik heb gegoogled en als je het niet te vaak doet en niet te zwaar bent, kan het gewoon :)

niet alles dat op google staat klopt, kan ook best zijn dat dit van mij niet klopt maar zou er sowieso wel rekening mee houden. er staat dat het gewicht dan niet goed verdeeld wordt ofzo... ik snap niet alles wat er staat, want het is duits. ik kan best duits hoor en het grootste deel snap ik wel, dus nu niet erop ingaan dat ik het dan waarschijnlijk niet begrijp ofzo ;). er staat ook dat er nog verder onderzoek naar wordt gedaan maar dat het zeker niet goed is om het te vaak te doen.
nog een keer: ik bedoelde het echt niet gemeen, maar ik las het en wou het graag delen. je kan nooit alles weten dus ik dacht... tja.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:32

tonylove schreef:
xxxlottie schreef:

weetje.... dit klopt hoop ik niet echt hoor... ik heb het nog nooit gelezen, alleen dat het juist goed is voor jou en het balans van je paard. Maar neem het zekere voor het onzekere en doe het idd niet te vaak, anders ff googlen, ga ik nu doen :D

Te vaak zonder zadel rijden geeft te veel puntbelasting op de rug van je paard en daar kan je paard last van krijgen. Doordat je met je zitbeenknobbels als het ware in zijn rug prikt, kan hij dat gaan ontwijken en daardoor scheef lopen en dat soort dingen. Maar TS zei al dat ze meestal met zadel en hoofdstel rijdt, en ongeveer 1x per week een beetje aanrommelen in de bak en dus ook zonder zadel. Dus dat is niet te vaak ;)

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:46

Helemaal mooi!
Ben benieuwd naar de rest!

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:08

Ik moet juist zonder zadel rijden van mijn da

Juuultjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:29

DAT KAN OOK ^
oeps, hoofdletters, sorry x
maar het hangt van jou en je paard af, bij iedereen anders...

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:37

Wauw wat een onwijs mooie combinatie zijn jullie! Dit is pas echt genieten van je paard.

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:59

Prachtig! Zag het filmpje al voorbij komen op youtube! Wat een mooi paard!
En wat een vertouwen, wauw!

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 18:27

Dankjewel allemaal voor de superleuke reacties <3 .

En nee, ik rijd alleen met neckrope buiten als ik het 100% vertrouw en ik doe dit gewoon in een vertrouwde omgeving waar geen verkeer\wegen zijn. :)

ashleytweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:49

Wauww,,

2 woorden voor zo iets moois!
Super team :DD

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:29

wauw zo gaaf! In één woord: dreamteam :wow:

Sjisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:35

Wat een super mooie foto's! <3

Imara_Yelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:50

Mooie foto's ! en wat een vertrouwen in elkaar ! echt super om te zien !

GenerationR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:00

zo mooi om te zien ! Jij en je paardje zijn zo'n perfecte combinatie! ECHT HEEL VEEL RESPECT! ♥

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:38

Prachtig! wat een mooie combi en wat een vertrouwen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:46

Respect!
:j