Sommige alleen door middel van een longeur, maar ik had in het begin ook iemand in de bak staan, voor het geval dat... Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nachtlampje schreef:oensan schreef:Waar dan?
1.55-2.00
2.20-2.24
3.49
4.42 (EN gemeen OOK!)
Dan gaat de slof om en zie ik overigens alleen een opgekropt paard van voren wat helemaal vastgehouden wordt.
8.55-8.57
Dan gaat
10.00 (imo zonder reden met de rechterhand opeens een ophouding waardoor het paard weer flipt)
10.38 (hij hangt met zijn hele gewicht in de teugels. Normaal heel bokt over zo iemand heen " ga eens op je eigen kont zitten, niet hangen!")
Alstublieft.
max66 schreef:ik ben het ook eens met little king...
Ik denk dat je niet naar Gert gaat als er nog een andere manier is. Hij is zeker geen goede (dressuur)ruiter, zijn houding is om te janken, maar een paard ergens doorheen helpen kan ie wel! Zou mij niet gelukt zijn en de eigenaar kennelijk ook niet.
Nu is er nog een goede kans dat het paard weer normaal bereden kan worden, anders had je een dure grasmaaier gehad...!
Gert zijn broer help hem idd, met name bij het voorwaarts houden. Ik heb hem persoonlijk nog nooit zien slaan met de zweep, alleen zien drijven.
Ik zou er na een halve minuut al af liggen denk ik...
Hij kan wel goed blijven zitten. Maar persoonlijk niet mijn manier hoe dit allemaal gedaan wordt

maar ik heb wel gezien hoe mijn paard hiermee transformeerde. Een paard dat moeilik buigt, dan kun je de hele tijd rechtuit en geote voltes draaien en laten zien "kijk eens hoe goed hij het doet!", maar dat is matuurlijk gewoon de boel bedonderen... 
paulinebes schreef:little_king schreef:Soms zal een paard door gepakt moeten worden.
Ik ben zelf iemand die echt van de zachte manier is, maar die heeft bij dit paard niet gewerkt, daarom is hij zo ver in de staak geraakt.
Dan is er even 10 minuten nodig om even wat grover te rijden, om daarna een paard te hebben die begrijpt dat het geen pijn meer doet, dat zijn staak gedrag geen effect heeft.
Beter 10 minuten even het paard op de plek zetten dan een paard bij de slager, want dat is waar hij anders eindigt als niemand hem nog durft te rijden.
Je ziet hem op dat 2e filmpje ook fijn ontspannen lopen, duidelijk dus dat het paard geen nare ervaring heeft gehad van die eerdere 10 minuten.
En even een huppel als sprongetje is juist geest verfrissend. Als hij nu naar 1.20 meter op zou trekken niet, dit is een gewoon een huppeltje wat elk paard kan en wat elke ruiter ook eens zou moeten doen
Hulpteugel is geen probleem als een paard van achter maar moet werken. En Gert zet hem aan het werk.
Meestal is het met de slofrijders zo dat ze alleen maar aan de voorkant denken, dus het paard voor in de krul trekken en niet meer rijden, dat is fout hulpteugel gebruik. Het paard hier wordt achter goed geactiveerd dus niets aan de hand.
En ook zo voelt dit paard met zijn verleden dat braaf rechtsom in die houding geen pijn meer doet.
je kunt ze het niet woordelijk uitleggen, dus even zo door laten dringen is niet erg, gezien de ontspanning die het paard ook laat zien later.
Zou hij die ontspanning niet laten zien zou ik er ook anders over denken.
Ben ik het helemaal mee eens...
geerke schreef:zoutenootjes schreef:Dat is waar, Geerke. Maar Gert geeft wel adviezen er bij en hij heeft gezegd dat dit paard zeker twee a drie weken bij hem in training zou moeten.
en dan ook de eigenaar begeleiden?De eigenaar op het paard bedoel ik...
Citaat:Ik kende deze man eigenlijk alleen van het zadelmak maken en daar was ik absoluut tegenstander van. Wat een afschuwelijke manier om een paard zadelmak te maken. Dus eerlijk is eerlijk, ik ging het filmpje in met een negatief gevoel.
romancehorse schreef:Hij is inderdaad snel. Hij is ook 1 keer met mijn zus achterover gaan zitten.
Steigerend op z'n kont beland.
Zij is er toen afgesprongen . Geen pretje kan ik je vertellen.
vandaar dat het toen wel een keer klaar was.
Over anderhalve week is hij aan de beurt.
En gaat hij uit logeren.
Dit was een clinic.
Maar zal jullie op de hoogte houden.