Eindelijk pijnloos weide mesten dankzij paps!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

zoefie

Re: Eindelijk pijnloos weide mesten dankzij paps!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 20:36

Mmmm, dat ziet er inderdaad wel handig uit, goed gedaan! Pluim voor je vader!

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 17:59

Haha dat is handig zeg!
Even tussendoor; als ik het goed zie heb ik die jas ook :j

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:27

ow dat ziet er goed uit zeg,ik zou ook interesse hebben :j

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:33

Woow ziet er echt handig uit zeg. Inderdaad die mestboys zijn altijd veel te laag en vaak kan ik twee keer lopen. Ik zou inderdaad een patent aanvragen. Super idee!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 15:09

Bedankt voor de reacties weer!

Ik hoop niet dat jullie denken dat we het erbij laten zitten hoor, hij is ermee bezig. Alleen heeft hij daarbuiten natuurlijk een normale baan haha.

Wat we al weten is dat hij niet boven de 40 euro uit komt. Voor degene die dat misschien gemist hadden. :)

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:40

Hartstikke mooi. Ik ben echt serieus geïnteresseerd. Moet m dan alleen nog hier zien te krijgen :)

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:44

Zeg maar tegen je vader, dat er hier nog een geïnteresseerde is. Wat een handig ding, veel handiger dan die onhandige mestboy waar ik het nu mee moet doen.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:55

Handig!! Mijn man en ik hebben het allebei in onze rug van die @(*& lage mestboy's.. bukken en tillen (dagelijks) is funest voor je rug. Zou voor ons ook een uitkomst zijn in ieder geval!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:56

Ik denk dat je zachtjes aan maar eens bestellingen op moet gaan nemen zodat je vader een beetje zicht krijgt op hoeveel hij er moet gaan bouwen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:57

NeverGiveUp schreef:

Ik hoop niet dat jullie denken dat we het erbij laten zitten hoor, hij is ermee bezig. Alleen heeft hij daarbuiten natuurlijk een normale baan haha.

Wat we al weten is dat hij niet boven de 40 euro uit komt. Voor degene die dat misschien gemist hadden. :)

+:)+

Ik heb geduld ... een beetje O:)

Hebben jullie al een idee voor degene die niet zo echt in de buurt van Amersfoort zitten? :Y)

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:07

Wat super zeg!! ik wou dat ik zo'n handige vader had, haha :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:10

Dat is nu eens echt goed bedacht zeg! Ik heb een klassieke mestboy en dat ding is al meerdere keren door de lucht gevlogen.
Ik ben wel geïnteresseerd, maar nog niet voor de eerste lading bestellingen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:43

Mabotje schreef:
Hartstikke mooi. Ik ben echt serieus geïnteresseerd. Moet m dan alleen nog hier zien te krijgen :)

Weet niet hoeveel ik er in mijn auto zou kunnen laden maar ik zou er best meer mee kunnen nemen als ze dan wel afgehaald worden in Chaam of bij ons in België (woon zo'n 15 km. van Breda). We rijden zo een keer per maand/twee maanden naar Drenthe en passeren dan Amersfoort.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:29

Ik ben wel geinteresseerd en kom regelmatig in Amersfoort :D
Mocht je een prijs weten dan hoor ik het heel graag!
Super zeg dat je pa dit gemaakt heeft!
Zal me een hoop schelen kwa werk.. op mijn werk hebben we mestboy's met kleine harkjes, werkt opzich wel maar met een hoop paarden en 4 paddocks/bakken die je moet uitmesten krijg je behoorlijke kramp in je polsen (dacht al dat het aan mij lag maar lees er gelukkig meerdere over) en last van mijn rug van het onhandige tillen.. En dan nog in mijn eigen weiland.. daar hark ik nu met een gras hark (tsja je moet iets :+ ) alles op een grote hoop en eens in de week laden we alles in de aanhanger en brengen het weg.. het is even werk maar beter dan die stomme mestboy dingen!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:11

Wow, wat een handig ding! Die wil ik ook voor mijn paddock. Gat in de markt voor de paardeneigenaar, TS.
Enige vraag die ik heb is of het erg zwaar is omdat het van metaal is.

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:46

Ik heb vandaag nog staan mopperen, ik vindt de mestboy ook zo,n onding en ben ook nog eens vrij lang.
Omdat ik last heb van mijn polsen en schouders heb is het voor mij echter wel belangrijk dat het geheel niet te zwaar is, en ik zie dat je al een behoorlijke dikke stok in de hark hebt, dat zou voor mij een stuk lichter mogen. Ben benieuwd hoe zwaar het geheel nu is.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 19:59

Oh oh ik heb lang niet gereageerd. Even kijken wat ik moet zeggen.

1. Morgen is er een aluminium versie klaar. Die is lichter. Het materiaal is duurder dus zou de mestschep ook duurder worden. (denk aan 5 tot 10 euro)
Hij is dus lichter, maar in hoeverre hij 'slapper' is weet ik niet. We gaan hem van het weekend testen.

En na de vraag van Fitzroy: De originele is van gegalvaniseerde platen van 1mm dik.
Hij is wél zwaarder dan de mestboy. Maar het feit dat het hele systeem anders werkt maakt dat hij fijner en makkelijker is in gebruik. Het is niet het gewicht wat hem makkelijker maakt, maar het systeem.
Hij is dus wat zwaarder dan een mestboy maar ook prima te tillen voor de vrouwen zeg maar :))

Door de settingen die in de originele bak zitten (de omgezette hoeken) maakt het hem erg sterk.
Aluminium is wel lichter (dat is fijn) maar feitelijk wel zwakker materiaal. Nu testen of de constructie maakt dat hij ook prima houdt, jarenlang zoals de originele. Dat weet mijn vader wel :D
Dan zou die natuurlijk ook verkocht kunnen worden.

Voor de rest hebben we eindelijk fijne grepen gevonden. (Die er nu op zat is erg duur, maar we wilde wel dezelfde hebben) Dus zijn weer een stapje verder.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:24

Ik wacht met smart. Mijn mannetje is toevallig morgen in Amersfoort. Hihi heel benieuwd of de alu versie sterk genoeg is. Het blijft toch veel slapper materiaal. Is een optie met een rvs bodem en alu zijkanten misschien een idee. Een goede mix tussen beiden.

Zou je de rvs versie en de alu versie eens kunnen wegen?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 20:37

Ja dat gaan we zeker doen! Wil dan eigenlijk ook weten wat de mestboy weegt..
Aluminium is zwakker inderdaad. De originele is echt heel sterk. En niet té zwaar. Maar voor de mensen echt het lichtste nodig hebben, kunnen er gewoon twee opties zijn.

Ik zal je idee even doorgeven.. Of hem weer even laten meelezen :))

De gaten in de bak wat een paar pagina's terug ter sprake kwam lijkt ons toch niet zo slim.
De stront gaat natuurlijk allemaal in de gaatjes of sleuven vast zitten :')

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 09:15

Wat goed dat jullie al hebben nagedacht over een lichtere versie, ik ben heel erg benieuwd. ik moet zeggen als de levensduur dan wat korter is dan is dat maar zo, het gaat mij vooral om het gemak.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 18:27

Ik heb geen idee wat de mestboy weegt maar niet zoveel. Denk dat een lichtgewicht ook weer gemakkelijker om gaat vallen.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 18:48

Nee deze valt niet om hoor! :)

Hij staat heel stabiel, allebei de versies :j

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 22:09

De aluminium versie is 1.8kg. De originele versie is 2.4kg.

Hij is dus echt een stuk lichter, maar moet zeggen dat je er met mesten weinig baat bij hebt.
Je merkt wel iets verschil, maar zoals ik al zei, de manier waarop je werkt maakt dat het gewicht niet heel veel uitmaakt. Maar wellicht dat voor sommige mensen het tóch fijn is.
Hij zal iets duurder worden omdat het natuurlijk duurder materiaal is.
Het nadeel is dat het minder sterk is natuurlijk. Er moet echt geen paard bovenop gaan staan bijvoorbeeld.

Mijn vader gaat nog een versie maken van dikker aluminium zodat hij toch wat sterker is, maar toch nog lichter dat de originele van gegalvaniseerd staal. Alhoewel die natuurlijk het allersterkst blijft.

We hebben er nu ook eentje met wieltjes. Dat werkt echt heel leuk!
Die is gemaakt voor stalgangen/erfen, maar omdat ons land zo droog is werkte hij daarop ook prima.
Ook met hobbels werkt het gewoon. Maar het moet wel droog zijn. Paddocks en rijbakken werken die wieltjes natuurlijk niet, vanwege het zand dat erin gaat zitten.

Dit was de eerste keer dat ik hem gebruikte haha, ik zei film maar gelijk anders gaat het zo geforceerd :')
Maar het ziet er dus een beetje klungelig uit. Je wordt er wel erg handig in :))

We hebben nu één bak die verkocht kan worden, de originele oersterke bak van gegalvaniseerd staal! :D
Te zien in de openingspost op het filmpje.
Met als verbetering de hark die langer is, zodat je verder kan reiken door de beugel heen, en dus nog minder hoeft te bukken.

We willen er liever wat langer over doen, zodat er echt zeker weten een goed product eruit gaat. (duurzaam, degelijk :j )
Hierna kan mijn vader aan de slag met de hoeveelheden. Hij wilt er 48 gaan maken. Maar zouden we die allemaal verkopen? Er zijn wel dik 48 geïnteresseerde geweest, maar of die hem ook daadwerkelijk kopen...
Het is wel een investering en het zou zonde zijn als we ze dan niet allemaal verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 22:50

+:)+

Heb je al een idee of het kan met mensen die verder weg zitten?
Als ik dat zo zie denk ik dat de originele best wel doenbaar is, het is niet zo heel veel verschil qua gewicht en als het dan een stuk sterker is heeft dat toch de voorkeur hier ;) (kan daar trouwens wel een paard op gaan staan? :7 :+ )

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 22:57

Wauw, wat een super initiatief! +:)+