[WN] [WBN] 9 t/m 11 mei Luttenberg Western Breeds Rassen Show

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 08:20

Hier zijn de FEI regels Rina, daar staat het wat duidelijker: https://www.knhs.nl/kenniscentrum/inter ... dstrijden/

Volgens mij houdt dit 2x enten per jaar in, diezelfde regel is er ook voor de 'normale' AQHA wedstrijden die door de NQHA worden georganiseerd zag ik net maar ik heb daar nooit op gelet en ook geen rekening mee gehouden.

PK

xdanieijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 08:26

Die van mij gaat vandaag op de post *\o/*

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 12:46

Antwoord gehad op Facebook; het is dus inderdaad zo dat je enting maximaal een half jaar (+ 21 dagen) oud mag zijn.

Hier gaat-ie vandaag ook op de bus.....in de bus.....op de post......uh......weg!

PK

Happiness

Re: [WBN] 9 t/m 11 mei Luttenberg Western Breeds Rassen Show

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 14:36

Mijn schrijving is ook op de post gegaan!
Alleen op zaterdag de pleasure apha amateur open en mix breeds en de horsemanship amateur apha!
Ik heb er zin in!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:59

Hier gaat het morgen op de post, nu geen zin meer om kopietjes te maken (ik moet gewoon een stapel kopietjes maken op voorraad)
Dochterlief start de jeugd DPHC onderdelen op donderdag, ik mag weer groomen.

eschpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:56

mijn inschrijving is ook op de bus.
ook wij hebben er veel zin tot 9 mei allemaal. :)

pummetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:04

Vandaag geprobeerd te bellen maar geen gehoor gekregen , weet iemand of je ook voor 1 dag een stal kan huren of is er iemand die zijn stal wil delen, wij gaan alleen donderdag , als er iemand van de organisatie het leest , graag alleen donderdag een stal want geen stal word wel heel lastig . Mvg Pum

Misty_1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:13

Hoi Pummetje,

Stallen worden door de organisatie alleen per evenement verhuurd.
Je zal dan evt. onderling wat moeten proberen te regelen.

D_P_H_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:15

rina schreef:
Vraaaaaaagje aan de organisatie, mogen de inschrijfformulieren ook via de Email gestuurd worden????? Pretty, pretty please :D

Hoi Rina,

Voor de DPHC/APHA mag je het van mij via de e-mail versturen.

Groetjes,

Esther

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 00:13

@Esther, laat nou net die thuis blijven. Mijn Paint dus Y;( De show is te vroeg voor ons beide. Maar heb al een mailtje gestuurd naar het betreffende bestuur :D

NQHA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 06:59

Hallo Rina, Hallo Rob, Hallo Pummetje,

Rina, die mag je naar mij mailen.

Inschrijfdatum is 28 april, maar wij benne soepel he!

Rob, klopt helemaal. Bij de AQHA en NQHA, hoef je echt alleen maar 1x per jaar te enten.
4 inchrijfformulieren samenvoegen is toch een klus hoor. Wanneer paarden meer in Duitsland starten dan moeten zij 2x per jaar geent worden.

Pummetje, je huurt inderdaad een stal voor alle dagen. Probeer maar onderling wat te regelen.

Tot zover maar weer.

NQHA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 07:01

O en aan iedereen die mij wil bellen, Als je geen gehoor krijgt, stuur dan even een smsje of whatappje. Maar aub geen mailtje via's Facebook.

NQHA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 07:04

Ik hoorde van een paar mensen dat het invullen niet helemaal lukte, stuur dan wat je wel hebt aub per mail. En zet
wat niet lukte aub in de mail. niet in je smsje, whatappje of facebook..

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 07:18

Antoinette, aangezien bij de wedstrijden van de NQHA/AQHA ook verwezen wordt naar de FEI regels omtrent de entingen klopt dat niet helemaal met wat je schrijft. Dit staat op 'onze' inschrijfformulieren:
Citaat:
Ondergetekende verklaart dat het (de) door hem/haar ingeschreven paarde(en) is (zijn) ingeënt volgens FEI-richtlijnen en dat hij/zij zelf als verantwoordelijke van het (de) paarden(en) tenminste tegen wettelijke aansprakelijkheid is verzekerd.

Anders gezegd, ik weet dat je 1 jaar aanhoudt maar het staat anders op de inschrijfformulieren, wellicht even aanpassen. Ik geloof ook absoluut niet dat het jullie bedoeling is om de beessies 2x per jaar te laten enten.......
Laatst bijgewerkt door Pannenkoek op 26-04-13 07:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 07:22

Mag jij het weer mailen Rina? Die 'buitenlanders' worden altijd maar weer voorgetrokken hè....... _O-

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 08:25

Pannenkoek schreef:
Antoinette, aangezien bij de wedstrijden van de NQHA/AQHA ook verwezen wordt naar de FEI regels omtrent de entingen klopt dat niet helemaal met wat je schrijft. Dit staat op 'onze' inschrijfformulieren:
Citaat:
Ondergetekende verklaart dat het (de) door hem/haar ingeschreven paarde(en) is (zijn) ingeënt volgens FEI-richtlijnen en dat hij/zij zelf als verantwoordelijke van het (de) paarden(en) tenminste tegen wettelijke aansprakelijkheid is verzekerd.

Anders gezegd, ik weet dat je 1 jaar aanhoudt maar het staat anders op de inschrijfformulieren, wellicht even aanpassen. Ik geloof ook absoluut niet dat het jullie bedoeling is om de beessies 2x per jaar te laten enten.......

Nog even extra check: Mijn paard is geent op 4 september. Dat is op 11 mei 8 maanden en 7 dagen geleden. Moet ik nu wel of niet nog laten enten voor de show?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:27

Pannenkoek schreef:
Mag jij het weer mailen Rina? Die 'buitenlanders' worden altijd maar weer voorgetrokken hè....... _O-

:') :P heeft te maken met die rottige postduif die altijd de weg kwijt is van en naar Duitsland :+

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:57

NQHA schreef:
Rob, klopt helemaal. Bij de AQHA en NQHA, hoef je echt alleen maar 1x per jaar te enten.
4 inchrijfformulieren samenvoegen is toch een klus hoor.

Dus de conclusie: voor deze wedstrijd geldt dat de enting maximaal 6 maanden oud mag zijn.
Aangezien dit geen AQHA/NQHA wedstrijd is.

Wat doen jullie met mensen die deze discussie niet lezen en op wedstrijd komen met een paard waarvan de enting meer dan een half jaar oud is?

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:38

dit staat er over de mixed breed onderdelen:

Beoordeling van de Mixed-breeds onderdelen is volgens het geldende APHA regelboek, met uitzondering van de
leeftijdsregel voor het rijden van het paard met 2 handen in sommige onderdelen.

Valt western riding onder sommige onderdelen? Oftewel mag je daar een senior paard op 2 handen rijden met een snaffle?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:42

@Arrows: ik denk dat hiermee mixed breed walk/trot trail & hms worden bedoeld :)

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:59

hmpf...

D_P_H_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:11

Beste Deelnemers,

Omdat er nogal wat onduidelijkheid was over de FEI regels met betrekking tot het enten hebben wij besloten dat het voldoende is als je paard 1x per jaar ge-ent is en beschikt over de juiste basis-vaccinatie.

Namens de WBN

NQHA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 19:25

Wanneer je ent volgens FEI richtlijnen betekend dit ook dat je naar het buitenland gaat, en hier moet je wel 2 x enten.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:34

Bedankt D_P_H_C, dat scheelt een hoop onduidelijkheid.

@NQHA: :o? Ik kan toch ook enter volgens FEI en niet naar het buitenland gaan :? ;)

NQHA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 08:37

Jij altijd romkabouter!!