KNHS zomerinstructieweek 7!! allround ponys 8t/m 12 juli 13

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

welshfan97

Re: KNHS zomerinstructieweek 7!! allround ponys 8t/m 12 juli 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 13:53

:( jammer van je onderlingen wedstrijd, maar hopelijk wordt je door een dagje rust wel beter zodat je nog kan genieten van de rest van de vakantie.
En in de B is het idd vooral je oefeningen netjes rijden (goed letten op raakpunten) en laten zien dat je je pony onder controle hebt (hoeft nog niet super nagefelijk maar bij verruimen terug kunnen komen zonder eraan te hangen enzo)

Succes voor je nichtje! Jammer dat je zelf in een dipje zit, maar je komt er wel weer uit! Gewoon denken aan hoe super kamp gaat worden :P

En idd gewoon even doen wat je leuk vind een tijdje, als je er geen zin in hebt gaat het zeker niet goed.

Wij zijn net wezen uitrijden met beide ponys en nu Raspoetin aan het klaarmaken (wassen vlechten spullen poetsen enzo.). Heb zin in morgen! Zusje aanmoedigen (en natuurlijk de rest van de club)! *\o/*

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 21:27

Beterschap Teske! Bij ons is zowat iedereen die ik ken al ziek geweest afgelopen 2 weken door griep! Echt vervelend!

En Claudy, dat het nu wat minder gaat is niet zo gek, het is koud en (vroeg) donker en bij mij gaat alles nu ook altijd wat moeizamer etc. Het moet gewoon snel weer mooi weer worden!

En Maud, hoe ging de wedstrijd van je zusje?
En ik laat mijn proef denk ik wel filmen ja ;)

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:00

oh wat vervelend @claudy ... maar het komt vast wel weer goed als je gewoon lekker doet wat jullie leuk vinden.

hoe ging het maud??

@titineee ben benieuwd hihi heb je er al zin in??

ik ben gelukkig weer beter! vrijdag groningerkampioenschappen.. heb vandaag weer gereden ging goed
!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:28

De kampioenschappen van mijn zusje zijn helaas mislukt :( Raspoetin schrok zich voor de proef, maar mijn zusje kan heel bang zijn en ging daarom hem vasthouden. Daardoor werd Raspoetin heel onzeker (normaal is hij nooit bang op dressuurwedstrijd) en sprong hij 3 keer weg. De onderdelen die niet verstoord werden waren allemaal een 7, de rest 3,4 of 5. Uiteindelijk was ze voorlaatste. Ik baalde wel, want doordat manon startte mocht ik niet in het M2, maar in het M2 waren maar 3 mensen het een wp en had raspoetin alle kans gehad gezien wie er hoog is geeindigd.

Gelukkig ben je weer beter en ging het rijden ook nog goed! :D heel veel succes alvast op de kampioenschappen!

Ik mag zaterdag echt op een fijne tijd rijden! Vrijdag zijn we al vroeg uit (12.10) en gaan we een cake test doen (smaak/kwaliteit) in de stad. Dan savonds clubles, en zaterdag op gemak pony klaarmaken en dan pas om kwart over 6 te hoeven rijden :) manon moet de dag daarna nog een keertje om half 11. Kan echt niet fijner bijna :)

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:08

Ah, zonde dat het niet goed gegaan is bij je zusje, maarja, volgend weekend weer een kans ;)

En teske, succes met je kampioenschappen vrijdag!

En voor mij, ik had er heel veel zin in en was niet eens zo zenuwachtig :+
Het trailerladen ging ook echt super :D
En over de proef zelf, ja, ik vond het echt slecht gaan. Zafire was super gespannen en ging alleen maar hard (het verbaasde me dat hij nog niet wegsprong in galop met de middendraf).
Maar hij liep zowat de hele proef in middendraf en middelgalop gelopen en continu met zijn hoofd omhoog omdat hij weer ergens een spook zag, maar ik heb toch nog 173 punten!!

Het enige commentaar op mijn protocol zijn 'tdh' en 'spanning' en 'overhaast'.
En oja, 2 keer sprong hij links aan terwijl hij rechts moest. Doet hij normaal noooooooi >;)
Het was jammer dat ik maar 1 proef reed, want ik kon wel echt merken dat hij naar het einde rustiger werd (daar heb ik ook meteen hogere punten)!
In ieder geval, veel verbeteren kunnen we niet met dit commentaar want met inrijden en trainen was hij wel super ontspannen, dus ik denk gewoon dat ik heel veel op wedstrijd moet zodat hij ontspant maar dat vind ik helemaal niet erg :D

http://i46.tinypic.com/immhyw.jpg - Draf
http://i47.tinypic.com/bikx8o.jpg - Middendraf
http://i49.tinypic.com/b8qyr5.jpg - Hals strekken
http://i46.tinypic.com/260wxgk.jpg - Stap

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:52

oh wat jammer Maud... volgende keer beter.

oh naja, het was de eerste keer... heb je weer veel van geleerd toch?
Halsstrekken ziet er goed uit! wat had je daarop?

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:55

Een 7 voor het halsstrekken :)
Hij kwam helaas wel 1 keer omhoog op die volte op de plek waar gefilmd werd (toch een beetje spannend)..
En inderdaad, volgende keer gaat het vast al beter (ik heb hoop :+)

Claaaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:30

Jammer Maud!

En Titine, de volgende keer gaat het vast beter! Ik vind Zafire wel echt een hele leuke pony!
Ik merk zelf ook altijd dat als ik 2 proeven rijd, dat de eerste heel slecht gaat en de tweede supergoed.

Bij mijn nichtje ging het best goed, het begon heel netjes, maar na de galop zakte het nogal in. Ze zijn 6e geworden! Ben echt super trots op ze, aangezien het mijn oude pony is en ze al 19 is. Ik vraag me af of als ze een goede proef hadden gereden, of ze het dan ook in zich hadden om te winnen, maar we zijn superblij met een 6e plaats.
Ik baal wel heeeel erg. Ik stond 2e reserve en toen we er waren kregen we te horen dat iemand uit onze kring zich afgemeld had omdat haar pony geblesseerd was en dat de 1e reserve mocht starten. Uiteindelijk is die eerste reserve dus helemaal niet op komen dagen en had ik kunnen starten. En er werd ook niet zo goed gereden dus hadden we best kans gemaakt.

Ik heb nog het filmpje van het BB springen
http://www.youtube.com/watch?v=OKWFz4ym3S0

lisajenifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:10

Heeee,
Ik kom ook naar deze week!
Ik zal mij even voorstellen, ik ben lisa, 17 jaar en zit in 5 vwo. Ik ga samen met mijn nichtje! Ik neem mijn pony Jenifer mee, een 8 jarige welsh!
Ik heb al erg veel zin ik kamp!!!!

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:18

Zensie is ook een leuke pony! Volgens mij had ze er wel zin in :+

Wat leuk, nog een bokker!
Jammer dat de foto op je profiel het niet meer doet :P

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:25

Titine, wat je zo zegt over die spanning en te snel gaan lijkt me idd over te gaan als je een paar keer vaker op wedstrijd bent geweest. ik heb alleen een puntje; bij die middendraf fotot (misschien over de hele proef wel een beetje) mag je wat rechter/trotser gaan zitten. Dan helpt ook later alleen maar hoor, daardoor ga je niet lopen wringen en doen om een oefening eruit te krijgen. De stap foto vind ik weer mooi ontspannen uitzien

Claudy, Super dat het bij je nichtje zo goed ging, en een perfecte proef op een kampioenschap is echt zooo moeilijk! Is ook leuk om te zien dat jou oude pony het zo goed doet! Onze B pony is ook afgelopen zomer gelderskampioen geworden en deze winter reserve kampioen en onze C pony (die nog nieteens het hele seizoen daar is) is ook al kampioen van Zeeland geworden. Is echt leuk om te zien hoeveel plezier zij ermee beleven!
Bij ons wordt er vanaf een week van te voren voor de kampioenschappen niemand meer opgeroepen van de reserve lijst. Ik weet wel dat ik 2 jaar terug reserve was voor het divoza kampioenschap, en ze zouden bellen zodra iemand afmeldde. Die dag waren we daar voor de welshdag, wordt er in de divozacup maar door 3/4 van de geselecteerden gereden. Ook zo zonde dat die organisatie dan door laat gaan die reserve was.

Wat leuk nog een bokker! :D ik zag dat een pony van Bodo had! Leuk! Die kunnen vaak echt WOW bewegen! Rij je ook wedstrijden of niet?

lisajenifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:34

Ik heb foto's in mijn profiel geplaatst! Kunnen jullie ook even mijn pony zien! Maar mijn foto's zijn mega groot geworden. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen? Ik ben hier niet heel bekend mee :P Ik heb ook jullie profielen gekeken! Leuke pony's! Ja mijne is een bodo! Jij hebt zeker ook een welsh, aan je naam te zien! :) Ik rij ook wedstrijden! Ik heb laatste tijd heel weinig wedstrijden gereden maar ik rij L dressuur en B springen! Gaat beide wel fijn!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 09:24

Haha ja ik vond het toen ik bokt aanmaakte een beetje eng om mijn eigen naam in mijn profiel te zetten, en toen werd het maar dit :S
Leuke pony heb je! Ik weet niet hoe je foto's kleiner maakt, maar ik zit op mijn mobiel en volgens mij hoeven ze helemaal niet kleiner.
Ben je al een keer eerder op instructieweek geweest?

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:34

Haha, op mijn computer zijn ze inderdaad reusachtig, maar de eerste paar niet!
Je hebt wel een super gave pony!

Volgens mij kun je als je ze upload via een site (tinypic.com) het formaat kiezen waarop je ze upload. Dan kun je webformaat kiezen en krijgen ze de goede grootte ;)

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:10

Claaaudy, mooi dat het bij je nichtje goed ging!

lisajenifer wat een leuke pony heb jij! je foto's zijn idd beetje groot :P

ik ben al super zenuwachtig voor vrijdag... terwijl ik alleen voor een winstpunt ga hahaha.

lisajenifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:53

Het is al gelukt met het verkleinen van de foto's! Bedankt!
Dit wordt mijn derde keer op knhs kamp! Ik denk helaas ook mijn laatste keer! Zijn jullie er al eerder geweest?

Heb je vrijdag je eerste wedstrijd teske? Veel succes!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:28

Voor mij wordt het ook mijn derde keer, eerste keer MZ daarna allround en nu weer allround. En wrss ook mijn laatste keer (of ik moet over een paar jaar ineens het paard van mijn moeder super vertrouwen).

Whaa ik had vandaag debat op school! :( ik was de enige die van onze groep heeft gesproken en ik ben al zo n stresskip en super zachte stem! Maarja heb het overleefd, alleen in een microfoon praten is niks voor mij, ik hoorde alles dubbel en vergat waar ik was in mn zin :S
Morgen cake bakken en vrijdag in de stad mensen cake voeren :P

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:02

lisajenifer jaa hihi, ik heet trouwens Amber

Hhaha wat moest je doen dan voor de klas maud?
Mensen cake voeren ? o.0 haha

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:26

Er is zo n project (MEP) en daarbij gaat iedere school met zijn 4 beste leerlingen een debat wedstrijd voeren. Maar iedereen is bij ons verplicht deel te nemen aan de selectie, maar mijn groepje wilde niet dus vertikte het gewoon iets te zeggen, dat vond ik een beetje sneu voor de andere groep dus heb ik maar wat van onze argumenten gezegd. Alleen keek heel leerjaar 4 toe en moest ik in een microfoon praten, conclusie: een hel!

We moeten voor ANW een pratische opdracht doen (je mag zelf verzinnen waarover), en wij hebben euroshopper cake + koopmans uit een pak cake + een cake volledig zelf gemaakt. En dan een formulier op leeftijd en geslacht en dan moeten ze hun mening geven over uiterlijk, smaak en zeggen welke zelf gemaakt is. Dan moeten wij daarna met die info een verslag typen van 15 pagina's!!! Het praticum is al voorbereid maar hoe we die 15(!) pagina's vol krijgen weet ik nog niet.

Ik heb net springles gehad! Ging wel fijn, we springen helaas maar 50 cm dus veel is er niet aan. Nu ga ik nog even laatste stukje dressuur kijken op eurosport.

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:08

Ah dat debat hebben wij ook gedaan! Ik vond het best leuk en mag ook door naar de volgende ronde :') De provinciale debatten!

Ik heb vandaag ook gesprongen (geen les) maar heb heerlijk gereden!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:19

Er zijn nu 50 mensen geselecteerd (waaronder ik) en daaruit gaan ze de 6 halen die daarna als groepje verder gaan. Hoe het verder gaat krijg ik maandag op een informatie middag te horen. Ik ben echt totaal niet iemand die je ziet debateren ofzo (haha zien/horen jullie nog wel op kamp, ik kan echt verselijk verlegen en gestresst zijn, gelukkig steeds minder).

Zo de 2 cakes staan in de oven :P dadelijk met Raspoetin nog eens priveles (dat is echt al lang geleden dat ik met hem ben geweest) dan morgen op de ponyclubles even proefje doen en dan zaterdag Z starten (ben echt mega happy!)

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:39

Haha, ik ben ook een klein beetje verlegen maar meer om naar iemand toe te lopen en een gesprek te beginnen ofzo, als er eenmaal een gesprek is, dan niet meer :+

Succes zaterdag, het gaat vast goed! :D
Ik heb zaterdag een dressuurcursus en daar heb ik ook veel zin in!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:55

ja vooral dat naar iemand toe lopen idd. maar daarbij komt bij mij ook nog faalangst (ik weet het, ik baal er wel heel erg van maar "gelukkig" heb ik dit alleen op school en niet bij de paarden).

bleeegh :( mijn priveles ging echt super slecht. maarje mocht van instructeur niet klagen omdat ik er na 2 weken L2 werk geen Z1 van mag verwachten (al denkt hij wel dat het zaterdag helemaal niet zo slecht zal gaan).

wat leuk een cursus! ik doe nooit zo iets, er is bij ons op de manege sowieso al niet veel te doen van dat soort dingen. ik mag wel nu gratis naar die rondjes instructie vanwege rabotalentenplan, maar dat kost ons zoveel benzine en tijd dat we beter een keer kunnen betalen voor iets in de buurt hier.

cake's zijn klaar! en de formulieren uitgeprint! heb echt zin in morgen! :D

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:02

Hahaha, ja, succes morgen :+

Maar gelukkig maar dat je met wedstrijden geen last hebt van faalangst. Maar misschien is dat wel omdat het met levende dieren is?
Het lijkt mij heel vervelend in ieder geval..
Maar misschien zou een heel klein beetje bij mij wel helpen, want nu doe ik erg weinig moeite voor school en af en toe zou ik wel iets beter kunnen leren :+

En die cursus is redelijk dichtbij (een vriendin en ik gaan er rijdend heen met de pony's) dus dat scheelt wel qua benzine maar niet qua tijd (maar het is toch vakantie) :P

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:03

ohh wat dapper dat jij het dan hebt opgenomen...
Ik ben meestal niet verlegen, eerder druk... hahahaha

Niet iedere les kan goed gaan :( Komt vast wel goed!

Ik heb vandaag nog even gesprongen, ging wel redelijk :)