Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lara_Silver schreef:mang schreef:Is ook niet zo gek dat mijn leeswijze over de draver negatiever is geworden. Als je hier op bokt op draver zoekt kom je niet anders als vooroordelen tegen. Het hele beeld rondom de draver is al zo negatief en dat maakt dit topic een stukkie erger dan als het over een kwpn zou gaan. Het is gewoon zo dat de draver altijd zo naar beneden wordt gehaald (VOORAL hier op bokt) Het is dus niet heel raar dat dravereigenaren/liefhebbers inmiddels sneller op hun teentjes getrapt zijn.
Dus omdat er topics waren met opmerkingen die het ras daadwerkelijk onderuit haalden; moeten jullie dravereigenaren in gaan op iedere opmerking die lijkt (!) op een belediging? Zegt meer over jullie dan over de mensen die het schrijven, ook al zijn de vooroordelen zeer onterecht.
Aranel schreef:Ik snap wel dat TS wat gepikeerd was over die opmerking hoor. Dravers zijn nou ook niet de meeste mooie paarden in mijn ogen, PRE's juist weer wel. Om over het prijsverschil nog maar te zwijgen..

mang schreef:Om maar een voorbeeld te geven:Aranel schreef:Ik snap wel dat TS wat gepikeerd was over die opmerking hoor. Dravers zijn nou ook niet de meeste mooie paarden in mijn ogen, PRE's juist weer wel. Om over het prijsverschil nog maar te zwijgen..
Ik hou ook niet van dravers. Ben geen fan van dat soort paarden, hou ook niet zo van KWPN'ers bijvoorbeeld, mag dat?
En al zou het een belediging zijn: waar maak je je druk om?! mang schreef:Je moet toch toegeven dat wat jij nu zegt even iets heel anders is al de quote die ik gaf.
Sowieso al de 'ik vind' tegenover 'dravers zijn' is al een wereld van verschil.
Aranel schreef:Ik snap wel dat TS wat gepikeerd was over die opmerking hoor. Dravers zijn nou ook niet de meeste mooie paarden in mijn ogen, PRE's juist weer wel. Om over het prijsverschil nog maar te zwijgen..
terlygert schreef:Aranel schreef:Ik snap wel dat TS wat gepikeerd was over die opmerking hoor. Dravers zijn nou ook niet de meeste mooie paarden in mijn ogen, PRE's juist weer wel. Om over het prijsverschil nog maar te zwijgen..
Hoogst waarschijnlijk heb je bar weinig verstand van dravers, aangezien dit ras veel verschillende types kent. Lijkt me stug dat je ze allemaal lelijk vindt als er zoveel variatie bestaat. Verdiep je er eens in voordat je dit soort dingen gaat roepen.
Het prijsverschil een issue bij het verwarren van een PRE met een draver?? Dat vind ik wel de meest trieste reden voor gepikeerd gedrag. Of is de reden van de keus voor een PRE voor sommigen dan ook ''kijk mij eens'' in plaats van ''dat ras spreekt me aan om het karakter (oid)'' ?
mang schreef:Of
Ik vind PRE's persoonlijk geen mooie paarden. Zo uit verhouding door die flinke hals en smalle kont.
Hoor je het verschil?

mang schreef:PRE's zijn echt lelijk en hebben een veel te zware hals die totaal uit verhouding is met hun kont. Echt geen gezicht in mijn ogen.
Maakt die in mijn ogen nou echt heel veel verschil?
Fiffill schreef:mang schreef:PRE's zijn echt lelijk en hebben een veel te zware hals die totaal uit verhouding is met hun kont. Echt geen gezicht in mijn ogen.
Maakt die in mijn ogen nou echt heel veel verschil?
Deze zin klopt niet helemaal, nu refereer je namelijk meer aan "geen gezicht" dan aan de zin ervoor. En hierboven staat het in dezelfde zin.
Wat doe je ontzettend moeilijk.
Ailill schreef:Hoe kom jij dan aan de info om te vermoeden dat iemand weinig verstand heeft van dravers? Hoe weet jij dat diegene zich er niet in verdiept heeft? Of staat verdiepen in bij jou gelijk aan mooi/goed/juist vinden? Daar is verdiepen namelijk helemaal niet voor nodig, smaak heeft ieder mens, net als een oordeel. Vaak heeft men al binnen een eng korte tijd (zie het ook hier binnen dit topic) een oordeel klaar.
Ailill schreef:Btw, ik hoor het verschil niet. . . ik lees het wel