Pfff noemen ze mijn PRE een draver!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:09

Tuurlijk zie je dat bij alle rassen, maar feit is wel dat op bokt over het algemeen niet al te positief wordt gesproken over dravers. Mensen hebben zo ontiegelijk veel vooroordelen over dat ras door het gebrek aan kennis. Over veel andere rassen zal bij de grote kudde wat meer bekend zijn, wat massale vooroordelen sneller de kop indrukt.
Ik kan beide reacties (van Mang en Fiffill) wel begrijpen.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:10

Lara_Silver schreef:
mang schreef:
Is ook niet zo gek dat mijn leeswijze over de draver negatiever is geworden. Als je hier op bokt op draver zoekt kom je niet anders als vooroordelen tegen. Het hele beeld rondom de draver is al zo negatief en dat maakt dit topic een stukkie erger dan als het over een kwpn zou gaan. Het is gewoon zo dat de draver altijd zo naar beneden wordt gehaald (VOORAL hier op bokt) Het is dus niet heel raar dat dravereigenaren/liefhebbers inmiddels sneller op hun teentjes getrapt zijn.

Dus omdat er topics waren met opmerkingen die het ras daadwerkelijk onderuit haalden; moeten jullie dravereigenaren in gaan op iedere opmerking die lijkt (!) op een belediging? Zegt meer over jullie dan over de mensen die het schrijven, ook al zijn de vooroordelen zeer onterecht.

Ik vind je nu een beetje schijnheilig. Je kan toch niet ontkennen dat de OP gewoon een belediging is, dan moet jij wel een gigantisch positieve leeswijze hebben.
En nee ik ga niet op iedere draveropmerking in want ik weet beter en vind mijn draver prachtig. Maar dit topic (niet alleen de OP zelf, ook de reacties die het oproept) vond ik dermate beledigend dat ik wel moest reageren.

Om maar een voorbeeld te geven:
Aranel schreef:
Ik snap wel dat TS wat gepikeerd was over die opmerking hoor. Dravers zijn nou ook niet de meeste mooie paarden in mijn ogen, PRE's juist weer wel. Om over het prijsverschil nog maar te zwijgen..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:11

Ik moet zeggen dat ik genoeg leuke dravertopics zie hoor. :j

mang schreef:
Om maar een voorbeeld te geven:
Aranel schreef:
Ik snap wel dat TS wat gepikeerd was over die opmerking hoor. Dravers zijn nou ook niet de meeste mooie paarden in mijn ogen, PRE's juist weer wel. Om over het prijsverschil nog maar te zwijgen..

Oh, mensen mogen geen persoonlijke voorkeur hebben? Kom op zeg... :roll: Ik hou ook niet van dravers. Ben geen fan van dat soort paarden, hou ook niet zo van KWPN'ers bijvoorbeeld, mag dat? :+ En al zou het een belediging zijn: waar maak je je druk om?!

mang

Re: Pfff noemen ze mijn PRE een draver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:12

Je moet toch toegeven dat wat jij nu zegt even iets heel anders is al de quote die ik gaf.

Sowieso al de 'ik vind' tegenover 'dravers zijn' is al een wereld van verschil.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:14

mang schreef:
Je moet toch toegeven dat wat jij nu zegt even iets heel anders is al de quote die ik gaf.

Kom op zeg....

Aranel schreef:

Volgens mij WIL jij er haast een belediging in zien :=

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:15

terlygert schreef:
Aranel schreef:

Hoogst waarschijnlijk heb je bar weinig verstand van dravers, aangezien dit ras veel verschillende types kent. Lijkt me stug dat je ze allemaal lelijk vindt als er zoveel variatie bestaat. Verdiep je er eens in voordat je dit soort dingen gaat roepen.
Het prijsverschil een issue bij het verwarren van een PRE met een draver?? Dat vind ik wel de meest trieste reden voor gepikeerd gedrag. Of is de reden van de keus voor een PRE voor sommigen dan ook ''kijk mij eens'' in plaats van ''dat ras spreekt me aan om het karakter (oid)'' ?

Hoe kom jij dan aan de info om te vermoeden dat iemand weinig verstand heeft van dravers? Hoe weet jij dat diegene zich er niet in verdiept heeft? Of staat verdiepen in bij jou gelijk aan mooi/goed/juist vinden? Daar is verdiepen namelijk helemaal niet voor nodig, smaak heeft ieder mens, net als een oordeel. Vaak heeft men al binnen een eng korte tijd (zie het ook hier binnen dit topic) een oordeel klaar.

Voorbeeld: Ik heb niks, maar dan ook helemaal niks met poedels. Niet met koningspoedels, niet met dwergpoedels, niet met Japanse poedels en niks met roze poedels. Wel weet ik dat het ras een van de weinige al dan niet het enige ras is wat een speciaal soort vacht - of eigenlijk haar - heeft. Ik heb dus wel in dit ras verdiept, maar blijf ze oerlelijk vinden.

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:16

mang schreef:

die zin met ''dravers zijn'' eindigt wel met ''in mijn ogen'', dus staat er precies hetzelfde; een mening.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:17

PRE's zijn echt lelijk en hebben een veel te zware hals die totaal uit verhouding is met hun kont. Echt geen gezicht in mijn ogen.

Maakt die in mijn ogen nou echt heel veel verschil?
Laatst bijgewerkt door mang op 08-01-13 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:18

En wat betreft het prijsverschil: Met alle respect, maar vaak zijn de dravers onder het zadel niet de beste vertegenwoordiger van het ras. Daarnaast zijn dravers relatief goedkoop t.o.v. andere rassen en helemaal tegenover een PRE. Mensen die een PRE hebben/willen moeten vaak heeeeeel wat jaren sparen om een PRE te kopen, die bedragen zijn vele male hoger dan die van een (uitgekoerse) draver.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:18

Of

Ik vind PRE's persoonlijk geen mooie paarden. Zo uit verhouding door die flinke hals en smalle kont.

Hoor je het verschil?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:20

mang schreef:
Of

Ik vind PRE's persoonlijk geen mooie paarden. Zo uit verhouding door die flinke hals en smalle kont.

Hoor je het verschil?

Wat the **** maakt het nou uit of wie dan ook in dit topic meldt dat ze dravers geen toffe paarden vindt? :+
Of het nou wordt verkondigd als een feit of een mening, waarom maak je je hier zo druk om? Laat al die anderen dravers lekker lelijk vinden. Prima, hebben die dravers geen last van hoor! :D
Laatst bijgewerkt door Sok op 08-01-13 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

mang schreef:
Of

Hoor je het verschil?

Change the world, begin with yourself ;)

Fenrir

mang schreef:
PRE's zijn echt lelijk en hebben een veel te zware hals die totaal uit verhouding is met hun kont. Echt geen gezicht in mijn ogen.

Deze zin klopt niet helemaal, nu refereer je namelijk meer aan "geen gezicht" dan aan de zin ervoor. En hierboven staat het in dezelfde zin. Wat maakt het nou uit?!

Wat doe je ontzettend moeilijk. :=
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 08-01-13 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:21

Btw, ik hoor het verschil niet. . . ik lees het wel ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:21

Fiffill schreef:
mang schreef:

Deze zin klopt niet helemaal, nu refereer je namelijk meer aan "geen gezicht" dan aan de zin ervoor. En hierboven staat het in dezelfde zin.
Wat doe je ontzettend moeilijk. :=

:D

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:25

Ailill schreef:
Hoe kom jij dan aan de info om te vermoeden dat iemand weinig verstand heeft van dravers? Hoe weet jij dat diegene zich er niet in verdiept heeft? Of staat verdiepen in bij jou gelijk aan mooi/goed/juist vinden? Daar is verdiepen namelijk helemaal niet voor nodig, smaak heeft ieder mens, net als een oordeel. Vaak heeft men al binnen een eng korte tijd (zie het ook hier binnen dit topic) een oordeel klaar.

Als ik de info had was het geen vermoeden meer, dan wist ik het zeker.
Aangezien de draver niet wordt geselecteerd/gefokt op uiterlijk maar op kunnen vind ik het een loze kreet om te roepen dat ze allemaal lelijk zijn. Dan heb je blijkbaar een bepaald beeld van het ras wat voor het gros niet eens opgaat. Ze zijn er met ramsneuzen tot arabierenkoppies, groot/klein, fijn/grof gebouwd om een paar voorbeelden te geven. En nog ben je van mening dat je een ras met zo veel variatie in zijn geheel als lelijk kan bestempelen?
Wat is voor jou dan het breekpunt wat iedere draver in zijn uiterlijk heeft wat hem lelijk maakt?
Het maakt mij geen ruk uit of iemand zegt dravers of welk ras dan ook lelijk te vinden, het gaat mij er om dat je dit van een draver niet zo simpel kan zeggen omdat er niet één rastype is. Dat is mijn punt, niet dat iemand zegt dat ze lelijk zijn en het daar niet mee eens ben.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:27

Nou ik moet zeggen dat ik misschien maar een enkele draver heb gezien die me aanspreekt (al kan ik me niet echt iets herinneren, dus misschien ook wel gewoon geen). Hou gewoon niet zo van dat soort paarden (en ja, ik weet dat er verschillende types zijn). Ik heb ook niks met KWPN'ers bijvoorbeeld, of Duitse warmbloeden. Echt niet mijn ding :)

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:28

Ailill schreef:
Mensen die een PRE hebben/willen moeten vaak heeeeeel wat jaren sparen om een PRE te kopen, die bedragen zijn vele male hoger dan die van een (uitgekoerse) draver.

Und? Is dit reden om moeilijk te gaan doen als iemand je PRE voor een draver aanziet? Kom op zeg.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:29

In elk ras zijn mooie paarden en mindermooie paarden, dus ook dravers kan je niet allemaal in 1 hokje 'lelijke paarden' zetten. mijn opa heeft een aantal vrij groten amerikaanse dravers staan dit vind ik echt supper mooie paarden. ieder zijn eigen smaak toch!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:32

Er zullen er vast bijzitten die me wel echt aanspreken, heb ze alleen nog niet echt gezien. Is toch niks mis mee? Vaak vind ik uitstraling bijv leuker, of het paard nou "mooi" is of niet :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:33

lijkt inderdaad meer op een draver ja

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:34

Fiffill schreef:
Er zullen er vast bijzitten die me wel echt aanspreken, heb ze alleen nog niet echt gezien. Is toch niks mis mee? Vaak vind ik uitstraling bijv leuker, of het paard nou "mooi" is of niet :)

Daar is zeker niks mis mee, dat hoor je ook niemand zeggen :)

mang

Ailill schreef:
Btw, ik hoor het verschil niet. . . ik lees het wel ;)

ha- ha

Dat mensen dravers niet mooi vinden vind ik prima, MITS ze een reëel beeld hebben van de draver. Die jij, Fifill, ongetwijfeld wel hebt hoor. Maar de meeste mensen denken nog steeds dat de draver een gigantisch dun lang halsje hebben, overbouwd zijn en gigantische oren hebben. DAAROM trek ik het me zo aan dat mensen op deze manier over de draver praten. Tuurlijk, je hoeft ze niet leuk of mooi te vinden. Maar zulke opmerkingen maken het beeld rondom de draver zoveel negatiever voor lezers hier.. Veel mensen denken bij het woord draver al nee die moet ik niet en die vind ik lelijk, maar als ik dan zeg dat mijn paard een draver is dan is het 'ooh de meeste dravers zijn heel lelijk maar die van jou is wel mooi'. Terwijl mijn paard er hetzelfde uitziet als bijna iedere rijpaard-draver. Dat is nou juist het punt. Men kent de draver niet maar heeft er al een negatief idee over door maar even op draver te zoeken op bokt. DAT is nou juist zo jammer en dat proberen sommige hier te voorkomen.

Fenrir

Nou, dan zou ik dat beeld positiever proberen te maken met leuke topics plaatsen over je draver ipv te gaan muggenziften over zogenaamde beledigingen :)

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:36

Ik zou sneller geloven dat het een Draver is dan een PRE, en niet alleen vanwege de kleur. :)
Maar ach wat maakt het uit. gewoon antwoorden ´nee het is een PRE´ en opgelost.