Het pest-kind is terug!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:33

Michellkuh schreef:
Verschillende scholen hadden sneeuwvrij gegeven.. In noord-Limburg.

Dan hadden ze toch eerst naar school moeten gaan, of geeft de school het sneeuwvrij dmv een sms ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:34

Hier ging de volwassenversie een joinup doen met mijn paard. De littekens staan nog op zijn been waarmee hij het draad door is gegaan. Tevens wou zij tijd op eisen voor mijn paard en op die dagen mocht ik niet meer op stal komen. Te gek voor woorden dat mensen zoiets verzinnen. :n

Schoolvrij gebeurd tegenwoordig inderdaad via sms, telefoon, internet, teletekst ect. :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:36

Zat nog even te denken...kan je de stalhouder niet aansprakelijk stellen voor het leed dat je nu hebt? Jij betaald hem nl om je pony goed te verzorgen en hij verzaakt nu. Misschien kan je eens met je rechtsbijstand bellen om te vragen of je in je recht staat. Zo ja kan je hem hierop aanspeken :)

Frederique22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:37

Dan ben ik toch eens benieuwd wat dat kind zoal tegen je schreeuwde? Iets in de richting van 'je kan niet met paarden omgaan' ofzo?

Frederique22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:40

Judith_ schreef:
Hier ging de volwassenversie een joinup doen met mijn paard. De littekens staan nog op zijn been waarmee hij het draad door is gegaan. Tevens wou zij tijd op eisen voor mijn paard en op die dagen mocht ik niet meer op stal komen. Te gek voor woorden dat mensen zoiets verzinnen. :n

Schoolvrij gebeurd tegenwoordig inderdaad via sms, telefoon, internet, teletekst ect. :)

Ze eiste dat jij niet bij je eigen paard mocht zijn? O mijn god, hoe gestoord was dat mens :?

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:42

Judith_ schreef:

Het meest enge is dat ze niet inzien dat ze iets fouts hebben gedaan, want ze zijn zo geweldig met paarden en weten het beter.. Dat jij een mooie rekening van de DA thuiskrijgt (en dan is er alleen nog maar iets met je paard gebeurd, stel dat er ook nog iets met die persoon in kwestie was gebeurd.. was jij daarvoor ook nog eens verantwoordelijk geweest...)

Mijn pony zou door haar dochter gereden worden als die te groot werd voor haar C-pony, want hij was zo leuk :') NOT.... (Dat heeft ze letterlijk gezegd tegen me... "Dan kan onze dochter er mooi op gaan rijden als ze te groot is voor haar pony"...)

Als ze nu door hadden dat ze iets fouts hadden gedaan, geen probleem... Leermoment... (Nog niet ok.. maar dan was er "progressie)... Maar dat is dus in deze gevallen niet!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:42

Ben ik blij dat ik een regel heb op mijn pensionstalletje.
Onder de 14 jaar mogen de kinderen niet alleen komen.
Mits ze aangetoond hebben, na een jaartje, dat ze gewoon een normaal gedrag hebben.
En vriendjes en vriendinnetjes zijn gewoon weg niet toegestaan.
Ben geen kleuter speelplaats.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:43

Wat een achterlijk gedrag vertonen sommige mensen. Ik kan er helaas over mee praten. Niet dat ze mijn paardje uit de stal haalde, maar wel veel geroddel over mij en mijn paard, banketstaaf opmerkingen via Hyves ed, uitgescholden op manege terein. Dat soort dingen.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:43

Ariebren schreef:
Michellkuh schreef:

Dan hadden ze toch eerst naar school moeten gaan, of geeft de school het sneeuwvrij dmv een sms ??

Je hebt zoiets als een telefoonlijst. Ik moest helaas stage lopen, maar de leraar belt de eerste die het ver weg woont op en die belt de volgende en de volgende week die naar hem/haar komt :)

Als wij een uur uitval hebben, gaat dat in elk geval zo.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:49

Heerlijk die moderne techniek.
Weer wat geleerd hoe het tegenwoordig toegaat op de scholen met de communicatie.

Misschien een idee voor TS.
Afspreken met de andere manege klanten dat ze gebeld wordt als dat "lieve" kind op stal rond loopt.

Maar dat lieve kind is dus ook geestelijk gestoord.
Idem die volwassene van @judith

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:50

Frederique22 schreef:
Judith_ schreef:

Ze eiste dat jij niet bij je eigen paard mocht zijn? O mijn god, hoe gestoord was dat mens :?

Flink gestoord dat was wel duidelijk. Probleem was dat persoon in kwestie dondersgoed wist dat wat ze deed flink fout was. Juist daarom deed ze het. Puur treiteren en overstuur maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:51

Ariebren schreef:
Michellkuh schreef:

Sms, sneeuwbal telefoonrooster, mail.....
Studie dag onderwijzers, ingeplande vakantie dag mogelijkheden zat.

Edit: sorry is al een paar maal gepost.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-12-12 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

eclair98

Re: Het pest-kind is terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:52

misschien moet je haar aanspreken en uitleggen dat het haar verantwoordelijkheid is als er iets mis gaat of dergelijke?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:54

eclair98 schreef:
misschien moet je haar aanspreken en uitleggen dat het haar verantwoordelijkheid is als er iets mis gaat of dergelijke?

Ik ben niet helemaal bekend met het wetboek, maar de verantwoordelijkheid is net zomaar over te dragen. Als eigenaar ben je wettelijk verantwoordelijk voor zijn of haar paard. Wie er ook op zit. Daar in tegen zijn de ouders van het kind nog een paar jaar verantwoordelijk voor alles wat zij uitvreet.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:55

eclair98 schreef:

Dat is het probleem, kind luistert nergens naar

Ik kom zo maar binnen vallen, ik lees stil mee :=

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:56

Jouw paard ==> jouw verantwoordelijkheid, ook al is er geen toestemming gegeven.

Hetzelfde geldt dus ook als jouw paard in een wei staat, er gaat iemand op rijden en er gebeurd iets... Jouw verantwoordelijkheid, want het is jouw paard. Klinkt heel krom, maar zo zit het.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:57

Ik kan mij niet indenken dat er zulke figuren mogen los lopen op het manege terrein.
Maar het gebeurd dus.

Ook hier is een taak weggelegd voor de manege houder.

Net zoals voor de bestuursleden van de voetbal clubs.
Zie het gebeuren met de grensrechter van vorige week.

Maar ik begreep dat TS haar paard en spullen oppakt en naar een andere stal gaat.

Dus het probleem is opgelost.
Laatst bijgewerkt door Ariebren op 09-12-12 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:57

wat erg zeg! zal mijn piny meteen verhuizen.
wat ze allemaal wel niet doen

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:00

Pffft, ik zou echt des duivels zijn!
Ik had in mijn blinde woede dat jong vast wel wat aangedaan al was het aan d'r jas naar de staleigenaar gesleept en dat jong voor z'n voeten neergesmeten.

Dus TS: aangifte gaan doen van stalking en dierenmishandeling, kopietje afgeven aan de staleigenaar en zeggen dat je geen opzegtermijn accepteert en gaat zodra je elders een plek hebt gevonden.
Het liefst in een volle kantine.
Als jouw paards veiligheid niet gegarandeerd kan worden, maar jij wel wettelijk aansprakelijk bent voor alle gevolgen van dien, dan zal hij best begrijpen dat je bovenstaand zal doen.
Sterkte zeg... :(:)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:02

Heb ook een keer gehad dat ik op stal kwam en er stond een meisje van ongeveer negen heel leuk aan de ouders van haar vriendin te vertellen (denk ik) kijk dit id nu mijn paard billy. Ik kwam aan en ze kreeg een kop als een biet en ik vroeg wat ze bij mijmijn paard deed. Ze gaf geen antwoord. Heb der daarna nooit meer gezien. Misschien had ik haar in de stal moeten laten gaan want billywas niet zo van een vreemdeling }>

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:03

Jeetje..
Ik heb steeds meegelezen, met grote ogen van verbazing. Niet normaal dit.
Als dit mij overkwam, zou ik naar de politie gaan.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:04

Pff wat een gedoe. Ik zou er ook geen goed gevoel meer bij hebben en meteen van stal veranderen. (gelukkig verkeer ik in een bevoorrechte positie en hebben we de paarden aan huis)
Met een verborgen camera zit je volgens mij ook nog met de wet op de privacy en mag verkregen bewijsmateriaal (filmpje) niet zomaar gebruikt worden als zodanig (zonder toestemming van de gefilmde(n) :\

Citaat:
Jammer dat je ze nu toch 'laat winnen' en je weg gaat op een stal waar je het wel naar je zin had. Ook erg slap van de stalhouder. Wat dat betreft misschien wel goed om naar een stal te gaan met een betere stalleiding.
Hier is geen kwestie van laten winnen, hier kun je alleen maar verliezen. Ik ga er van uit dat de pony er is om van te genieten en te ontspannen en op deze manier, door dit soort @@%$@#% wordt dat onmogelijk gemaakt. Zelfs thuis kun je dan nog niet eens meer ontspannen met het idee dat dat kind met haar tengels aan je pony zit. 8)7
Stalhouder laat hier ook behoorlijk steken vallen. Jullie zullen waarschijnlijk niet de laatsten zijn die voor deze mensen zullen vluchten en hun heil gaan zoeken op een stalling waar je wel je paard/pony met een gerust hart achter kunt laten.

Het kind is zeker het resultaat van haar opvoeding, maar dat geeft geen vrijbriefje om haar dan maar niet op het gedrag aan te spreken. Kinderen en jongeren worden in deze tijd toch al met zijden handschoentjes aangepakt en niet meer aangesproken op hun gedrag. Niet door ouders en ook niet door de maatschappij. Resultaat daarvan was pas weer in het nieuws, jongeren die een grensrechter doodschoppen omdat niemand hen heeft geleerd waar de grenzen liggen -:(-

Ik wens je heel veel succes op een nieuwe stalling en veel rust, plezier en ontspanning met de pony.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:06

Vaak is verlies pakken, winst maken.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:11

Ongelooflijk.. Dat beloofd wat als dat kind volwassen wordt!
Ik zou ook van stal veranderen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:13

Was alleen meelezer maar wil toch even wat melden.

De dag voordat je verhuist of de dag zelf moet je maar zorgen dat dat meisje er is. Als je haar ziet zeg je liefjes "zeg dag tegen de pony. Omdat jij vond dat hij het zo slecht had bij ons brengen we hem maar naar de slacht. Doei!" Omdraaien en wegwezen. Liefst waar haar vriendinnetjes bij zijn, een bekijken hoe groot de bek dan nog zal zijn als ze hoort dat ZIJ de pony zogenaamd de slacht in heeft gestuurd :=